برای کسانی که عملکرد نهایی یک کوپهٔ چهارنفره را میخواهند، آمریکا فورد موستانگ شلبی GT500 و آلمان بامو M8 کامپتیشن را دارد. البته هرچند این دو ماشین شبیه به هم هستند اما درواقع دنیاهای کاملاً متفاوتی از یکدیگر دارند خصوصاً وقتی از قوای محرکه و قیمت صحبت میشود چراکه M8 کامپتیشن دو برابر GT500 قیمت دارد. حال ادموندز بین این دو ماشین درگی برگزار کرده که تفاوتهای میان آنها را بهتر نشان میدهد.
اولازهمه باید بگوییم که M8 خودرویی چهارچرخ محرک است که میتوان آنرا در حالت محرک عقب قرار داد اما شلبی GT500 صرفاً بهصورت محرک عقب عرضه میشود. در بخش قدرت اما برتری با موستانگ است زیرا نیروگاه ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ آن ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۸۴۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. از سوی دیگر، M8 کامپتیشن از پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای بامو استفاده میکند که ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. شلبی همچنین علاوه بر قدرت بیشتر، حدود ۵۰ کیلوگرم وزن کمتری هم دارد که این موجب ایجاد نسبت قدرت به وزن بسیار بهتری نسبت به رقیب آلمانی میشود.
اما همه میدانیم که در مسابقات درگ فقط قدرت و وزن مهم نیستند و موارد دیگری مثل کشش و از همه مهمتر تفاوت فاحش میان چهارچرخ محرک و محرک عقب هم در نتیجه کاملاً تأثیر میگذارند. در ویدئوی زیر بهوضوح میتوانید این تفاوت را مشاهده کنید. توضیح اینکه در این ویدئو سه درگ برگزار میشود که در آخری بامو روی حالت محرک عقب قرار میگیرد و تفاوت بزرگی را در نتیجه ایجاد میکند. پسازاین هم دو ماشین در یک مسابقهٔ رولینگ به مصاف یکدیگر میروند.
مشخصات فنی
بامو M8 کامپتیشن | موستانگ شلبی GT500 | |
پیشرانه | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو | ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۶۲۵ اسب بخار | ۷۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۵۰ نیوتن متر | ۸۴۷ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۰ ثانیه | ۳.۳ ثانیه |
وزن | ۱۹۵۰ کیلوگرم | ۱۹۰۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۱۴۸ هزار دلار | ۷۴ هزار دلار |
کافر مقدس
۹ آذر ۱۳۹۹راننده تو بیسیم میگه لانچ زدن بلد نیستم :دی
درگ با لباس پلو خوری و بدون هیچ رعایت المان و متغیر های درگ تا کی ادامه داره؟
واقعا بیخودن
یانکی
۹ آذر ۱۳۹۹متعجبم از سایتهای خودرویی که همچین درگهای غیر استاندارد و بدنه نتیجه رو پوشش میدن.هر کسی میدونه درگ باید تو پیست مخصوص باشه تا مساوات رعایت بشه.حتی اگرم تو یه مکانی مثل اینجا قرار انجام بشه باید حداقل لاستیک ماشین محور عقب حسابی گرم بشه.شلبی تایمهای 10.5 رو به صورت رسمی ثبت کرده.
MASIHA
۹ آذر ۱۳۹۹m8, every day, all the day.
عاشق این طراحی و ابهت هستم. با روح و روان آدم بازی میکنه.
خودش رو تو درگ هم نشون داد?❤??
در مقابل هیولای امریکایی.
از یه طرف هم x7….
بی ام و داری چیکار میکنی…
تولید ام۸ متوقف شه
اونوقت x7 با اون قیافه…
??go_back_to_making_bmw’s#
Ramin
۹ آذر ۱۳۹۹بی ام و داره پول چی شو میگیره ؟؟
148 هزار تا.
تو تخت گاز هم کریس هریس میگفت گرونه نسخه پایه 168 هزار پوند و تا 200 هزار پوند میرفت. اینو کریس هریس میگفت.
قیمت ها و قدرت رو مینگری به راحتی شلبی پیروزه. نصف بی ام و قیمت داره.
[—{^AMIN_MC20^}—]
۹ آذر ۱۳۹۹تو برو با تسلات حال کن حال مارو هم به هم نزن داریم با رخ GT500 و M8 حال میکنیم
احسان
۹ آذر ۱۳۹۹یه نگاه به کیفیت کیلومتر فورد وقاب های پلاستیکی دورش بنداز متوجه میشی بی ام و داره پول چی رو میگره
Ramin
۹ آذر ۱۳۹۹پول برند میگیره اقای احسان.
نیمدونی برو بدون. معلومه تا حالا یه بار هم پشت بی ام و نششتی.
پول برند……
AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///
۹ آذر ۱۳۹۹شما تاحالا پشت سری 5 f10 نشستی؟؟؟
متریال به کار رفته توی سری 7 رو لمس کردی و با سری 7 رانندگی کردی؟؟؟
میدونی چرا پول بی ام و بیشتره؟ چون داری پول کیفیت و مهندسی ژرمن?? رو میدی……
میلاد
۹ آذر ۱۳۹۹همه میدونستیم که بیمر میبره ولی توی رولینگ به احتمال زیاد برنده ماستنگ بود. هردو عشقن ولی gt500 با اختلاف 3 ثانیه هم ببازه بازم عشقه.
ممد ژانگولر
۹ آذر ۱۳۹۹بی ام و
موستانگو بدجوری قورت داد
انقد اختلافففففففف یعنی !!!!؟؟؟
دم bmw m8گرمممممممم
یعنی ماشینی داشته باشی هم با کیفیت هم به روز هم زیبا هم قوی تر …..
ولی نمیدونم چرا شلبی بیشتر دوست دارم
کلا طرفدار ضعفا هستم ?
[—{^AMIN_MC20^}—]
۹ آذر ۱۳۹۹این همه اختلاف!!!!
اونم با قدرت اندازه دوتا پراید کمتر!!!!
زیزیگولو
۹ آذر ۱۳۹۹هر دوشون عشقن ولی موستانگ شلبی یه چیز دیگست …… موستانگ شلبی ++++ بی ام و m8 کامپتیشن – – – –
Hadi
۹ آذر ۱۳۹۹اگه قیمت برام مهم باشه GT500 انتخابم هس…
ولی نه اگه پول برام مهم نباشه قطعاً M8 انتخابمه…
هر جفتشون معرکن ?
M8: لایک
GT500: دیسلایک
افشار
۹ آذر ۱۳۹۹بی ام و M8 گرونتره و طرفداری خودش رو هم داره ولی ظاهر موستانگ خود به خود آدم رو جذب میکنه به سمت خودش
MOHAMMAD.n.r
۹ آذر ۱۳۹۹پدال درگ سیویک تایپ آر و یاریس GR هم اومده.
Carwow برگزار کرده.
از یاریس توقع نداشتم اینقدر خوب باشه.
سامورایی از قله فوجی
۹ آذر ۱۳۹۹آره نمیدونم چرا پدال نزاشت
حالا نتیجه رو نمیگم شاید بعدا پدال درگ رو گذاشت
ahmad
۹ آذر ۱۳۹۹خیلی جالب بود.کلا هرکاری کردن تا یه بارم شده موستانگ شلبی برنده بشه{شوخی}
ولی تفاوت درگ m8 با لانچ کنترل و بدون لانچ کنترل خیلی زیاد بود برخلاف gt500
....
۹ آذر ۱۳۹۹M8 رو نگاه کنید
چقدر زیباست
حالا با طراحی های جدید و فضایی بی ام و مقایسه کنید. جلو پنجره زشت – چراغ دوقسمتی و ….
بی ام و داره به کجا میره؟؟?♂️?♂️?♂️
MAHDI
۹ آذر ۱۳۹۹M8 کامپتیشن جدای از رقابت خط مستقیم در پیست هم سریع تره همونطور که در 2 پیستی که هردو تایم گیری کردن توسط یک راننده M8 چندثانیه کامل سریع تر بوده.
اما اگه من بخوام انتخاب کنم M8 گرن کوپه رو انتخاب میکنم که خیلی جذاب تره???
سامورایی از قله فوجی
۹ آذر ۱۳۹۹قطعا مهندسی آلمانی خیلی بهتره
ولی موستانگ هم با توجه به قیمتش خیلی خوب عمل کرد
Reza
۹ آذر ۱۳۹۹سلطان M8
OMID
۹ آذر ۱۳۹۹ماستنگ خوب عمل کرد
تقسیم وزن و دیفرانسیل عقب و لانچ کنترل بلای جون ماستنگ شدن
کسی که میخره باید یه مقدار اصلاحات روش انجام بده
لاستیکای چسبنده و پهن تر مثل تویو بندازه حداقل
واقعا با ۷۰ هزار دلار ماشین سریعتری نمیشه خرید
M8 هم که طبق معمول ترکوند
مهدی اکرمی
۹ آذر ۱۳۹۹فکر کنم کوروت C8 سریعتر باشه تو این رنج قیمت
OMID
۹ آذر ۱۳۹۹توی ۴۰۰ متر اره ولی توی رولینگ اصلا
اگر لاستیک های بهتری هم استفاده بشه واسه gt500 توی چهارصد متر هم سریعتر میشه
M.A.S
۹ آذر ۱۳۹۹حس میکنم گیربکس و لانچ کنترل ماستنگ اوضاعشون خیلی خرابه
چجوری تو دنده یک اونجوری عقب میمونه (البته خودم تایم 10.6 رو دیدم ازش ولی با این وزن و قدرتی که داره و گیربکس کلاچ دوبل حتی10.6 هم به نظرم قابل قبول نیست وقتی ردای 10.1 داره)
ام 8 هم فک کنم بهترین تایمش 10.7 بوده که خیلی خوبه نسبت به رقباش و ساختارش ولی فک نمیکنم به پای ام5 برسه (10.5 بود مال ام5 درسته؟)
اصلا همه چی کنار
چه رنگ سبز قشنگی داره این ام 8
MAHDI
۹ آذر ۱۳۹۹اون زمانی که میگید موستانگ GT500 که 10.6 ثانیه رو ثبت کرده مال پیست درگ هستش که چسبندگی بالایی داره.
M8 کامپتیشن در پیست معمولی مثل پیست CARWOW زمان 10.8 ثانیه رو ثبت کرد.
تایم پیست معمولی با پیست درگ به هیچ وجه نباید باهم مقایسه بشن.
در پیست معمولی موستانگ GT500 بهترین زمانی که ثبت کرده زمان 11.4 ثانیه و 11.3 ثانیه بوده.
(( ب ام و M8 گرن کوپه در پیست درگ تایم 9.9 ثانیه رو ثبت کرد در رقابت های درگ سال که تو یوتیوب میتونید پیداش کنید. اما در پیست معمولی بهترین تایم M8 گرن کوپه 10.8 ثانیه بوده))
M.A.S
۹ آذر ۱۳۹۹9.9؟
مطمئنی تو اون ویدیو از M8 استوک استفاده شده؟
یعنی الان به نظر شما M8 از مک لارن720Sسریعتره؟
بعد درسته تایمای درگ استریپ با پیست معمولی فرق داره ولی دیگه تو یه ماشین چهار چرخ متحرک مثل M8 اختلاف 0.8 ثانیه ای خیلی غیر عادیه و نسبت به قدرت و وزنی که این ماشین داره
9.9 خیلی غیر عادی تره
MAHDI
۱۰ آذر ۱۳۹۹من از اینجا میگم که اون M8 گرن کوپه نسخه کارخونه بود که مثل هر درگی قبل شروع قدرت و گشتاور خودرو رو اعلان کردن مثل همین رقابت بالا.
حالا اینکه حقه بازی بوده و در اون مسابقات M8 تیون شده رو جای نسخه کارخونه جا زدن من دیگه نمیدونم و زمان پیست درگ هم واسه من معیار نیست. من کلیپش رو هم دارم که قدرتش رو 625 اسب و گشتاورش رو 760 زده، همونطور که گفتم پیست درگ بوده نه پیست عادی!!!
والا M8 گرن کوپه در پیست عادی یعنی پیست CARWOW در تست این مجله زمان 10.8 ثانیه رو ثبت کرد.
RezaRs
۱۰ آذر ۱۳۹۹آقا مهدی سلام حدیث از پیامبر داریم
قل الحق ولو کانه مرا
حق را بگوید حتی اگر تلخ باشد
آفرین
??Amin_sto??
۹ آذر ۱۳۹۹عالی بود ، فقط یک نکته گیربکس m8 کامپتیشن دارای گیربکس 8 سرعته استپ ترونیک تک کلاچه هست اما توی مشخصات نوشتین
دو کلاچه
JDM
۹ آذر ۱۳۹۹تفاوت AWD با RWD
ماستنگ بخاطر RWDبودنش لانچ خیلی سختی داره
ولی تو پیست درگ استریپ از پس m8دراومده درگشو پدال گذاشت
بنظرم بین این دو باید نیم مایل میذاشتن تا عادلانه تر میشد
MAHDI
۹ آذر ۱۳۹۹درگ سوم M8 روهم روی ((محور عقب)) گذاشتن که بازهم پیروز شد.حداقل دقت کنید به رقابت. پدال هم نوشته بالا☝️☝️☝️
JDM
۹ آذر ۱۳۹۹حاجی خودم دیدمش ولی اختلاف خیلی کم و جبران پذیر بود و با لانچ بهتر جبران میشد اگر دقت کنی چند متر دیگه مونده بود ام8 و میگرفت
مازیار
۹ آذر ۱۳۹۹۷۶۰ اسب بخار با ۷۴۰۰۰ دلار
ابرقدرت صنعتی یعنی همین
R
۹ آذر ۱۳۹۹760 اسب تو خالی تو عمل نمیتونه استفادش کنه
شایان
۱۰ آذر ۱۳۹۹اشتباهی مثبت دادم
مهدی
۹ آذر ۱۳۹۹جی تی 500 انتخابمه قیمتش واقعا کمه ماشینای آمریکایی واقعا قیمت کمی دارن من یه جا دیدم نوشته بود با پول دنا پلاس توربو اتوماتیک میتونی شورولت کامارو 2019 بگیری باورتون میشه این کجا و اون کجا انتخاب من چه از لحاظ قیمت چه از لحاظ ظاهری چه از لحاظ قدرت و موتور جی تی 500 هست
Kf
۹ آذر ۱۳۹۹اولین درگ M8 با شلبی رو یادتونه داخل پیست مخصوص درگ اون جا گفتم آسفالتش فرق داره پیست های دیگه مسخره کردن خیلیها اما فکر کنم دیگه ثابت شد
میثم
۹ آذر ۱۳۹۹چرا باید بی ام و رو خرید؟؟؟؟
قیمت و مشخصات گویای همه چیزه
موستانگ سنگ تموم گذاشته
ارش
۹ آذر ۱۳۹۹اینقدر که بی ام و به تکنولوژی اهمیت میده به طراحیش
هم اهمیت میداد بی رقیب بود .
AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///
۹ آذر ۱۳۹۹به این میگن مهندسی ژرمن ??
هیچ گرانی بی دلیل نیست……
ولی اصلا بی ام و ماشیناشو طوری میسازه که تو درگ همه رو میخورن…..
"Mercedes.AMG"
۹ آذر ۱۳۹۹M8 مثل موشک شلیک شد
بیخود که بهش نمیگن صاعقه زمینی??
RezaRs
۹ آذر ۱۳۹۹اون m8 به اندازه سوپرا ۲۰۰۰ اسبی استوکه
سامورایی از قله فوجی
۱۱ آذر ۱۳۹۹هر دو تا عالین