تویوتافورد

درگ افسانه‌های ژاپن و آمریکا، سوپرا در برابر موستانگ مک‌وان

فورد موستانگ و تویوتا سوپرا ممکن است رقبای مستقیمی نباشند اما تجربیات رانندگی مشابهی را ارائه می‌کنند زیرا هردو کوپه‌هایی موتور جلو و محرک عقب هستند که از قدرت کافی برای دود کردن لاستیک‌ها برخوردارند. بااین‌حال، تفاوت‌هایی هم بین این دو کوپهٔ اسپرت وجود دارد که پیش‌بینی نتیجهٔ مسابقهٔ درگ میان آن‌ها را تقریباً غیرممکن می‌کند. تفاوت اصلی در اینجا است که موستانگ قدرت بیشتری دارد و سوپرا سبک‌تر است؛ بنابراین بهتر است نگاهی به مشخصات دو خودرو داشته باشیم.

موستانگی که در این درگ حضور دارد، از نوع مک‌وان است که این یعنی پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی آن، ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این خروجی خیلی بیشتر از ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاوری است که پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ سوپرا تولید می‌کند اما باید توجه داشت که بین این دو خودرو ۲۷۴ کیلوگرم اختلاف وزن وجود دارد که برتری قابل‌توجهی به تویوتا می‌دهد. بخشی از این اختلاف وزن به خاطر این است که سوپرا برخلاف موستانگ، فاقد صندلی‌های عقب است.

بین این دو خودرو چهار مسابقهٔ درگ مختلف شامل استارت با لانچ کنترل، استارت خیابانی، رولینگ در حالت اتوماتیک و رولینگ در حالت دستی برگزار شد که تویوتا در همهٔ آن‌ها به پیروزی رسید. در نبرد اول، سوپرا با اختلاف زیادی برنده شد اما در استارت خیابانی که خودروها در تنبل‌ترین تنظیمات خود یعنی حالت راحت با تعویض دندهٔ اتوماتیک قرار داشتند، اختلاف بسیار ناچیز بود و موستانگ شانه‌به‌شانهٔ رقیب ژاپنی پیش رفت. در این رقابت، بهترین تایم ۴۰۰ متر سوپرا ۱۲.۵ ثانیه بود و ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید. از سوی دیگر، موستانگ برای پیمودن ۴۰۰ متر به ۱۲.۹ ثانیه و برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۴.۸ ثانیه زمان نیاز داشت.

مشخصات فنی

فورد موستانگ مک‌وان

تویوتا سوپرا

پیشرانه ۵.۰ لیتری V8 ۳.۰ لیتری I6 توربو
قدرت ۴۸۰ اسب بخار ۳۸۲ اسب بخار
گشتاور ۵۷۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۷۸۰ کیلوگرم ۱۵۰۵ کیلوگرم
قیمت ۵۲,۷۲۰ دلار ۵۲,۰۸۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. Nima

    ۲۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    برام جالب بود پیروزى سوپرا فکرش رو نمیکردم، آفرین
    ولى من بازم انتخابم ماستنگ با اون موتور V8 هست.

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. MAHDI

      ۲۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      این 2 ماشین در هر مجله ای درگ داشتن همین نتیجه بوده.

      موافقم 10
      1. Kato

        ۲۳ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (469 ديدگاه)

        سوپرا سرور موستانگ

        موافقم 2
        مخالفم 6
    2. Ninja

      ۲۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      من اینجا موستانگ رو انتخاب میکنم از سوپرا هم متنفرم البته این نسلش ولی از برد سوپرا خیلی خوشحال شدم چوم نیسان زد 400 به احتمال زیاد سوپرا رو تو درگ میزنه اونم با قیمت خیلی کمتر یعنی زد موستانگ مک وان رو میزنه تو درگ و دوج چلنجر هم هم تقریبا همینه و این یعنی نیسان دوباره میخواد ماشینی بسازه که گنده تر از خودش و بیشتر از قبمتش رو بزنه مثل جی تی ار ار 35 که خیلی هارو بعد معرفی زد و اگه از همون جادوی نیسان که با قدرت کم قویتر از خودش و هموزنش رو میزنه هم در کار باشه دیگه عالی میشه
      و از اینکه کامنت اول ریپلای زدم معذرت میخوام

      موافقم 4
      مخالفم 1
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۲۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (10474 ديدگاه)

      آخه اصلاً وضعیت ساخت و انتظارها از این دو خودرو متفاوته !
      آدم‌هایی که موستانگ میخرند تکلیفشان مشخصه که برای دود لاستیک و بدنه‌ی عضلانی میخرند !

      کسانی که سوپرا میخرند ، برای دریفت با فرمانپذیری بالا میخرند و ظرافت در جزئیات ( البته که این سوپرا اون سوپرایی نیست اصیل که میپنداشتیم ولی خب … ! ) !

      به شخصه انتخابم سوپرا هستش اما در این رنج قیمت‌ها میشه کروت C8 کارکرده‌ی تمیز در آمریکا خرید و حالش را بُرد با اینکه میگفتند یه کروت یه زمانی زیر ۶۰هزار دلار بود و دیگر نیست !

      موافقم 1
      مخالفم 4
      1. Mf1

        ۲۳ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (243 ديدگاه)

        قبلا اینجور بود فورد ماستانگ ولی چند سال اخیر تو پیست هم سریعه فورد ماستانگ

    4. Reza Waffen SS

      ۲۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (5359 ديدگاه)

      ماستنگ مک وان 👍

  2. Nima+RST

    ۲۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (90 ديدگاه)

    طبق توضیحات اول ویدئو دقیقا برعکس حدس زدم
    چرا سوپرا برد؟ 🤔

    1. محمدرضا

      ۲۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      واقعا نمیدونی چرا؟
      چون که ماستانگ ۱۷۵ کیلو سنگین تره.
      البته این که آلمانی ها همیشه قدرت رو کم تر اعلام میکنند دخیله.

      موافقم 2
      مخالفم 2
  3. Amirreza

    ۲۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    پس این مت واتسون کی درگایی که من منتظرشونم رو انجام میده !
    ۱: آستون مارتین والکری vs مرسدس بنز پروجکت وان
    ۲: ریماک کانسپت دو vs لوتوس اویجا vs اسپارک اول
    یا پروجکت وان و والکری کی میرن نوربر ؟
    چرا چند وقته هیچ خبر میخکوب کننده ای نیست ؟
    حداقل فراری شاسی بلندشو معرفی کنه یا مرسدس نسخه آام‌گ برقیاشو معرفی کنه پورشه لعنتی نمیخواد جانشین ۹۱۸ رو معرفی کنه یا فراری جانشین ۸۱۲ ؟ 😑

    1. محمد امین

      ۲۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      به نظرم اصلا منتظر کارواو نشینید ، درگ هایی که میزاره، معمولا بین ماشین های suv و یا سدان های خانوادگی و جدیدا ماشین های در نسل های مختلف خودشون و هاچپک ها هست ،و خیلی کم درگ هایی بین سوپر کار ها میزاره و اونم نتیجه اش بیضی وقت ها فکر می‌کنم کامل و خوب نیست و بین هایپر کار ها خیلی خیلی کم درگ میزارن چون گرون هستن و نایاب
      جانشین ۹۱۸ در ۲۰۲۵ ، و جانشین ۸۱۲ در ۲۰۲۴ احتمالا ولی ۸۱۲ xx کمتر از یک سال دیگه رونمایی میشه

  4. RezaRs

    ۲۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1612 ديدگاه)

    چطور لینطور باورش سخته 😐🤔

  5. ehsan.fa

    ۲۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1953 ديدگاه)

    تجربه نشون داده معمولا توربو شارژها از تنفس طبیعی بهترن تو درگ ولی اگه اتوبان باشه قضیه فرق میکنه یعنی بعد ۸۰۰ ۹۰۰متر گشتاور بیشتر بکمک تنفس طبیعی میاد

    1. محمد امین

      ۲۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      اره دقیقا ولی یه مزیت تنفس طبیعی این هسن که به علت نبود فشار زیاد توربو ها در مرحله تراکم ، محدودیت و فشاری برای بالا رفتن دور موتور توربو وجود داره ، در تنفس طبیعی این محدودیت کم تر هست ، و به همین دلیل هست که مثلا اونتادور حداکثر سرعت بیشتری داره نسبت به رقبای توربو شارژ ، و همچنین یه بار دیدم که f12 برلینتا هم ۳۶۷ تا رفت در جاده که باز هم مربوط به همیم خاصیت خوب تنفس طبیعی هست

  6. محمد مختاری آذر

    ۲۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    واقعا مهندسی آلمانی سوپرا را خیلی قوی کرده که در برابر موستانگ برنده میشه

    1. RezaRs

      ۲۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      دوست عزیز اینم در نظر بگیزید ماستنگ مک وان پیستی تره
      ولی کار سوپرا هم فوق العاده بود

    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۳ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      شما یه نگاه به جثه و وزنش بنداز….

  7. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪

    ۲۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1958 ديدگاه)

    ایکاش سوپرا همون ژاپنی بود .

  8. zeg

    ۲۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (158 ديدگاه)

    آخه این چه درگهای بیفایده ای است؟
    آخه چی رو ثابت میکنه؟

  9. امیر

    ۲۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    سوپرا دیگه اصالت قبل رو نداره. این تویوتا نیست این ب ام و است.
    بنابراین من بین این دو موستانگ رو انتخاب می کنم. با این رده قیمتی ،

    موافقم 4
    مخالفم 3
  10. M.A.S

    ۲۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (849 ديدگاه)

    ماستنگ معمولاً تو درگ ها تایم حدود12.4 میزنه
    و به دلیل گشتاور کمتر معمولا تو شتاب از کامارو SS و چلنجر اسکات پک عقب میمونه
    کامارو هم معمولا حدود 12.1 میزنه
    سریعترین هم بینشون داج چلنجر اسکات پک 1320 هست با تایم 11.7ثانیه
    البته اسکات پک معمولی حدود 12 ثانیه تایم میزنه که تو مدل 1320 به دلیل استفاده از ترنس بریک در سیستم گیربکس و مقداری کاهش وزن به زیر 12 رسیده

  11. R@m!n

    ۲۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2240 ديدگاه)

    با هر منطقی حساب کنیم این درگ یه جاش میلنگه (از جانب طرفداری نمی گم). ماستنگ هم پیست محوره اما خب شکست خورد با اینکه تایمای بهتری باهاش زده شده که خب کار هر راننده ای نیست.

    در کل بی ام و کارش درسته و ماشینای خوبی می زنه نمونش همین Z4

    1. محمد امین

      ۲۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      اره درگ های امروزه بعضی وقت ها نتیجه اش ۱۸۰ درجه با واقعیت متفاوت هست ، مثل درگ ۳۹۲ اسکات پک با bmw m1 مدل ۲۰۱۵ ، که باید با اختلاف زیادی ۳۹۲ می‌برد ولی برعکس شد و البته مثال بسبار است در رابطه با درگ های این موردی
      ولی به نظرم بهترین ماسل کار که هم اصالت تنفس طبیعی روداشته باشه و هم سریع و خوب باشه همین اسکات پک هست ، واقعا موتور ۶.۴ لیتری اش صداش خیلی خاصه

    2. Ninja

      ۲۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      نه عزیز از نظر من نمیلنگه از نظر طرفداری هم نمیگم من از سوپرا متنفرم موستانگ هم که برا پیست هست و تنفس طبیعی بی ام و هم کارشس درسته و اگه سوپرا رو نه با نام سوپرا نه تویوتا خود بی ام و تولید میکرد عالی بود

  12. یانکی

    ۲۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2351 ديدگاه)

    پدال عزیز این حجم از دشمنی با آمریکاییها از کجا شروع شد آخه.یه نگاه به ابن کلیپ احمقانه که گذاشتی بنداز دوباره تایم موستانگ مک1 رو زده 12.9 حالا از دوستان خواهش میکنم برید تو یوتیوب و درگهای مک1 رو سرچ کنید دیگه بدترینش 12 هست و بیشتره تایمها 11.5 الی 11.7 هست.من بارها گفتم پدال فقط درگهایی رو که آمریکاییها ببازن رو کار میکنه و به ندرت پیس میاد کلیپی بزاره از پیروزی آمریکاییها.

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. MAHDI

      ۲۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      تویوتا سوپرا و موستانگ در carwow و car magazine و چند مجله دیگه هم درگ داشتن که هم در رقابت درگ و هم درگ رولینگ تویوتا سوپرا پیروز شده. اینطور نیست که فقط در این درگ باشه که بگیم اینجا عملکرد خوبی نداشته و در مجلات دیگه نتیجه متفاوت بوده.
      تایمی هم که شما میگی مال پیست درگ هستش

    2. M.A.S

      ۲۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (849 ديدگاه)

      من تاحالا ندیدم ماستنگ استوک مجهز به انجین کایوت زیر 12 ثانیه تایم بزنه
      شاید اشتباه از منه

      1. یانکی

        ۲۲ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2351 ديدگاه)

        همین الان برو تو یوتیوب سرچ کن درگ موستانگ مک وان و ببین که تایم بدش 12 هست.تایمهای معمولش بین 11.5 الی 11.7 هست.

  13. مهدی

    ۲۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    نت پر شده از درگ چون ارزونتر تهیه میشه و ویوو بیشتری هم میخوره! دیگه مثل قبل مجلات مقایسه جامع انجام نمیدن که خواننده نقاط ضعف و قدرت خودروها رو بشناسه

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. R@m!n

      ۲۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2240 ديدگاه)

      خیلی وقته که یه کارشناس خودرو سطح بالا تو دنیای خودرو (جهانی) نیست و بقیه کسانی که هستن هم صرفا اعداد و ارقام می گن و عملا نمی تونن اون حس مورد نظرو از ماشینو به بیننده منتقل کنن.

      برای مثال یه نقل قول فوق العاده از جرمی کلارکسون راجب ماسل کارها :

      “ماشینای ماسل مثله آهنگ های قدیمی راک هستن. وقتی با دوست هات هستی میگی این مزخرف چیه و خاموشش می کنی اما وقتی تنهایی صدارو زیاد می کنی و حتی باهاش می خونی”

  14. mos

    ۲۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    سوپرا رو ولش کن نیسان 400Z وقتی بیاد با اختلاف بیشتر موستانگ رو می بره
    از سوپرا سبک تره قدرت بیشتری هم داره و از همه مهم تر چون با همکاری کسی ساخته نشده دیگه دوستان نمیتونن بهانه بیارن.

    موافقم 1
    مخالفم 3
  15. مهردادکمال

    ۲۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2003 ديدگاه)

    انتخاب من تویوتاس چون جمع و جوره و کاربردی تره و اینکه حس و حال بی ام و داره و قیمت تویوتا
    دیگه ادم چی میخواد

    موافقم 1
    مخالفم 1
  16. مازیار

    ۲۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    جذابیت های فورد نسبت به تویوتا اونقدر زیاده که چند دهم ثانیه اصلا بحساب نیاد
    اگه دو سوپراسپرت همکلاس بودن اونوقت برنده شدن در درگ مهمتر بود اما این کجا و آن کجا؟

  17. HamiD

    ۲۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    انتظارش رو نداشتم!
    اما بی شک انتخابم ماستنگ خواهد بود … طراحی بیرونی و داخلی زیباتر … انجین خوش صدا تر و صد البته یه “مک وان” هست …
    سوپرا خوب عمل کرد … با توجه به قیمتش!
    راستی مگه قیمت مک وان بیش از 80 هزار دلار نیست؟!
    2021 Ford Mustang Mach 1 to cost from $83,365 plus on-roads, auto and manual.
    اینجا چ نسخه ای تست شده که 30 هزار دلار ارزون تره! فکر کنم همون جی تی عه با کیت مک وان!!!
    خلاصش اینکه هیچوقت نمیشه از صدای تنفس طبیعی 8 سیلندر آمریکایی گذشت …

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. R@m!n

      ۲۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2240 ديدگاه)

      تو اروپا 54 هزار یورو (نزدیک 64 هزار دلار)
      تو امریکا 58 هزار دلار

      اون شلبی GT500 هست که از 70 هزار دلار شروع میشه.

  18. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    هرچی باشه اصلا نمیشه از موستانگ گذشت، همه میدونن موستانگ اصلا برای شتاب نیست و معمولا برای برن اوت و دود کردن لاستیکا مردم میخرن که همین لذت خیلی بیشتری از سوپرایی که در واقع یه z4 ژاپنی شده ست داره،انتخابم قطعا موستانگ😍😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا