فورد موستانگ یک خودروی اسپرت است و به همین دلیل عمدتاً در مسابقات درگ در برابر خودروهای اسپرت همردهٔ خود قرار میگیرد اما حالا تراتل هاوس در درگی غیرمعمول، این ماسل کار آمریکایی را در برابر سدانهای خانوادگی هوندا آکورد، سوبارو WRX و فولکسواگن جتا GLI قرار داده است. همهٔ این خودروها به پیشرانههای چهار سیلندر توربو و گیربکسهای اتوماتیک مجهز هستند.
مسابقهٔ اول درگ ایستاده است و جتا و WRX از سیستمهای لانچ کنترل خود استفاده میکنند. متأسفانه، فولکسواگن لاستیکهای واقعاً افتضاحی دارد و به همین دلیل با اختلاف زیادی آخر میشود. سه خودروی دیگر تقریباً نزدیک به هم از خط پایان رد میشوند اما موستانگ پیروز میشود و آکورد هم با فاصلهٔ بسیار اندکی آنرا تعقیب میکند. مسابقهٔ بعدی، درگ بدون لانچ کنترل است که نتایجی یکسانی را به دنبال دارد اما موستانگ با اختلاف بیشتری پیروز میشود. در آغاز این درگ، سوبارو کشش کمتری دارد و به همین دلیل با فاصلهٔ بیشتری مغلوب آکورد میشود.
و نهایتاً مسابقهٔ آخر هم رقابت رولینگ است که در ابتدای آن آکورد پیش میافتد اما در ادامه موستانگ پیشی میگیرد و با اختلافی بسیار جزئی پیروز میشود. عجیب اینکه در این درگ جتا سوم میشود و فاصلهٔ کمی با هوندا دارد درحالیکه XRX با اختلاف زیادی چهارمین خودرویی است که از خط پایان عبور میکند. این ویدئو نشان میدهد که آکورد با پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو با خروجی معمولی ۲۵۵ اسب بخار و ۳۷۰ نیوتن متر، پرفورمنس چشمگیری در خط مستقیم دارد و میتواند شانهبهشانهٔ کوپهٔ اسپرتی مثل موستانگ پیش برود.
مشخصات فنی
فورد موستانگ | هوندا آکورد | سوبارو WRX | فولکسواگن جتا GLI | |
پیشرانه | ۲.۳ لیتری I4 توربو | ۲ لیتری I4 توربو | ۲ لیتری I4 توربو | ۲ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۳۱۰ اسب بخار | ۲۵۵ اسب بخار | ۲۷۰ اسب بخار | ۲۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۷۵ نیوتن متر | ۳۷۰ نیوتن متر | ۳۵۰ نیوتن متر | ۳۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک | CVT | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | جلو | چهارچرخ | جلو |
وزن | ۱۶۰۲ کیلوگرم | ۱۵۳۳ کیلوگرم | ۱۵۱۵ کیلوگرم | ۱۴۶۰ کیلوگرم |
قیمت | ۲۸,۳۵۰ دلار | ۳۲,۸۶۵ دلار | ۳۲,۵۹۵ دلار | ۲۸,۱۴۰ دلار |
Ramin
۲۴ آبان ۱۳۹۹میشه لطفاً
نتایج و زمان هارو بگید.
من نمیتونم دانلود کنم وببینم
mahdi-abdi
۲۴ آبان ۱۳۹۹فورد تو درگ اول شد هوندا دوم تو رولینگ فورد و هوندا برابر شدن
Hadi
۲۴ آبان ۱۳۹۹جالبیش اینه که موستانگ از هوندا و سوبارو ارزون تره!
چقدر قیمت این ماشین های آمریکایی منصفانه است…
فک کنم تو همین پدال بود که خوندم کوروت رو فروش C8 ضرر میده!
اونوقت پرایدو اگه کیلویی هم حساب کنی ۳۰ تومن نمیارزه…
اگه وارد آزاد شه و این دو تا اشغال ساز که اسمشون گذاشتن خودرو ساز تا مرز ورشکستگی پیش برن اونوقت حساب کار دستشون میاد…
هر چند این غیر ممکنه…
ممد ژانگولر
۲۴ آبان ۱۳۹۹تو این ماشینا فقط فورد موستانگ بقیشون نقش اسباب بازی دارن
دانیال
۲۴ آبان ۱۳۹۹هوندا عشق لاینتهی
ارش
۲۴ آبان ۱۳۹۹بهترین انتخاب هوندا آکورد نرم راحت مطمئن و بادوام .
کیان
۲۴ آبان ۱۳۹۹من نمیدونم چرا اینها با امکاناتی ک دارن کلاس خودرویی و رعایت نمیکنن !!
آکورد این وسط برای چی هست، باید سیویک حضور پیدا میکرد تا کلاس خودرویی رعایت شده باشه
Be Zena
۲۴ آبان ۱۳۹۹آره واقعا حالا اگه فقط موستانگ از کلاس دیگه ای بود یه چیزی سدان هاشون هم تو یه کلاس نیستن،
معلومه مجله خیلی حرفه ای بوده!
رقیب آکورد پاسات نه جتا
M.A.S
۲۴ آبان ۱۳۹۹خیلی معذرت میخوام کامنت بی ربط میزارم
اقای رامین (رامین طرفدار چانگان) گفته بودی اگه من تایم 10.4 دیمن رو بیارم دیگه هیچوقت اینجا نظر نمیزاری
اینجا تو جدید ترین پست هم میزارم تا همه ببینن که حتی دشمن دیمن هم 10.4 رو زده
https://www.aparat.com/v/lq8Dh/%D9%85%DA%A9_%D9%84%D8%A7%D8%B1%D9%86_720S_%D8%AF%D8%B1_%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1_%D8%AF%D8%A7%D8%AC_%DA%86%D9%84%D9%86%D8%AC%D8%B1_%D8%AF%DB%8C%D9%85%D9%86
R@min
۲۴ آبان ۱۳۹۹???????
JDM
۲۴ آبان ۱۳۹۹دیمن بهتر از 10.4 هم داره
Ramin
۲۴ آبان ۱۳۹۹هییی.
بدونه دست کاری. الان این چرخش استاندارد درگ بود. منظور من استاندارد فابریکه.
خودم میدونم تو درگ تایم 10.4 زده این چرخاش استاندارد کارخونه نبود.
MAHDI
۲۴ آبان ۱۳۹۹همشون خوبن اما بین اینا سوبارو و موستانگ خودروهای جذاب تری هستن.?
پدال جان درگ استیشن های جدید carwow رو هم بزار?
زیزیگولو
۲۴ آبان ۱۳۹۹اون سه تای دیگه درسته که تو کلاس خودشون ماشینای خوبی هستن ولی در برابر موستانگ عددی به حساب نمیان
سامورایی از قله فوجی
۲۴ آبان ۱۳۹۹آکورد با این که دیفرانسیل جلو بود و قدرت و گشتاور کمتری نسبت به موستانگ داشت و وزنش هم بیشتر بود خیلی خوب رفت ، اگه آکورا TLX نسخه لوکس شده آکورد رو میاوردن بخاطر دو دیفرانسیل بودن قطعا برنده بود
Amir Machine
۲۴ آبان ۱۳۹۹وزن آکورد کجا بیشتره؟
اکورد حدود 70 کیلو از موستانگ سبکتره
میثم
۲۴ آبان ۱۳۹۹HONDA
???????
R@min
۲۴ آبان ۱۳۹۹این رخ عوضی و بی اعصاب ماستنگو می بینی نمی تونی ازش دل بکنی انگار از عالم و آدم طلبکاره
\\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///
۲۴ آبان ۱۳۹۹معلومه رخ چلنجرو ندیدی……
R@min
۲۴ آبان ۱۳۹۹چلنجر اوباشه اون فرق می کنه
Aryan kia
۲۴ آبان ۱۳۹۹واقعا قیافه چلنجر خشن تره یعنی وقتی موستانگ لاته پیش چلنجر شکلاته
البته جهت مزاح گفتم وگرنه طراحی موستانگ فوق العادس
mahdi-abdi
۲۴ آبان ۱۳۹۹نتیجه معلوم بود
MOHAMMAD.n.r
۲۴ آبان ۱۳۹۹حس میکنم اونی که پشت سوبارو نشسته بود اصلا رانندگی بلد نبود.
خودروهای چهارچرخ محرک معمولا لانچ خوبی دارن و همیشه اول کار جلو میوفتن.
توقع داشتم سوبارو تو دنده یک جلو بیوفته و بعدش کم بیاره نه اینکه ماشین های تک دف تو لانچ بهتر عمل کنند و همون اول کار عقب بیوفته.
Amir Machine
۲۴ آبان ۱۳۹۹فکر کنم بخاطر گیربکس CVT بود که عقب افتاد
ارشیاsvj
۲۴ آبان ۱۳۹۹اره دلیلش همونه.
ارشیاsvj
۲۴ آبان ۱۳۹۹موستانگ که کلا با این نیست اصلا نمیدونم چی میخواست بین اینا.
ولی اگه موستانگ که از همه بهتره بزاریم کنار سوبارو.
شاهین
۲۴ آبان ۱۳۹۹موستانگ اتومات دیدید کم کم شل کنید بزنید بقل چون این دیگه دنده دستی نیست عقب بیوفته. حالا 5 لیتریشو ندیدین! شلبی 350 هم که بماند
حسین دهمرد
۲۴ آبان ۱۳۹۹سوبارو باید موتور تخت داشته باشه. تو جدول نوشته i4
سوبارو فقط گیربکسش مشکل داره وگرنه از موستانگ هم اسپورت تره.
مهدی
۲۴ آبان ۱۳۹۹فقط سوبارو
اگه مسابقه بر سر هندلینگ بود مطمئن باشید
سوبارو با اختلاف زیاد برنده می شد
ماشین دو دیفرانسیل که تو هندلینگ بی همتاست البته بعد از لنسر