اسب بخار چیز خوب و شگفتانگیزی است اما مثل همهٔ چیزهای خوب، میزان بیشازحد آن میتواند مشکلاتی ایجاد کند. مصداق این موضوع را میتوان در فورد موستانگ شلبی GT500 مشاهده کرد. هرچند بدون شک موتور ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ این خودرو موتوری چشمگیر و هیجانانگیز است و هیچکس نمیتواند آنرا خودروی کُندی بداند اما روی مسیر معمولی که مخصوص مسابقات درگ نیست، ۷۶۰ اسب بخار قدرت میتواند مشکلساز باشد.
حال ادموندز تصمیم گرفته GT500 را در برابر قویترین موستانگ تنفس طبیعی حال حاضر بازار یعنی مکوان قرار دهد. هرچند گفته میشود مکوان در جاده تقریباً بهاندازهٔ شلبی GT350 سریع است اما این نسخه تنها ۴۸۰ اسب بخار قدرت دارد. البته هرچند این قدرت به میزان قابلتوجهی از GT500 کمتر است اما برای سریع رفتن کافی خواهد بود تا جایی که در دندهٔ دو و حتی سه، کشش چرخهای عقب کاهش پیدا میکند.
البته بعد از گرم کردن لاستیکها، اوضاع مکوان خیلی بهتر شد ولی بازهم شلبی به لطف قدرت بسیار بیشتر خود توانست از برادر ضعیفتر فاصله بگیرد. در آزمایشهای ادموندز، GT500 ظرف ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۳ ثانیه طی میکند. از سوی دیگر، مکوان هم با شتاب ۴.۱ ثانیه و ۴۰۰ متر ۱۲.۲ ثانیه، عملکرد بسیار چشمگیری داشته است.
MOHAMMAD.DEMON
۵ مهر ۱۴۰۰GT500 رسما یدونه سوپرکاره
یا بهت بگم سوپرماسل کار
Ninja
۵ مهر ۱۴۰۰بهتر از اون بگیم یه شلبی جی تی ۵۰۰ ❤
شاهرخ
۵ مهر ۱۴۰۰جفتشون عالین ولی من مک وان رو بیشتر دوست دارم
Audi rs e_tron gt
۵ مهر ۱۴۰۰Gt500 ❤🧡💛
R@m!n
۵ مهر ۱۴۰۰خیلی دوست دارم نسل جدید GT500 با طراحی این نسل ببینم شلبی چیکار می کنه.
محمد امین
۵ مهر ۱۴۰۰فقط ، باید بگم که موضوع اسب بخار نیست که اول متن بهش اشاره شد
موضوع اصلی گشتاور هست ، یعنی میشه ۱ ملیون اسب بخار رو با گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری به چرخ های عقب داد ، و لانچ ماشین دقیقا با همون حالتی که ۷۶۰ اسب قدرت داره و مثلا ۶۰۰ نیوتون متر گشتاور روی چرخ عقب باشه ، فرق نداره
البته من دقیقا نمیدونم چه قدر گشتاور روی چرخ عقب هست موقع لانچ به صورت مثالی گفتم
ولی قاعدتا وقتی کنترل کشش خاموش باشه ، در لحظه لانچ ، فکر میکنم حدود ۳۵۰۰ نیتون متر گشتاور روی چرخ عقب این ماشین باشه ، شاید خیلی بیشتر
" Swedish Arrogant Tiger "
۵ مهر ۱۴۰۰البته به همین راحتی نمیشه اسب بخار بیشتر رو در صورت گشتاور برابر بی تاثیر دونست بستگی به فاکتور دیگه ای هم داره.
و اما گشتاور سر چرخ درسته تو بیشنه حالت چیزی حدود ده هزار نیوتن متر میشه.
محمد امین
۵ مهر ۱۴۰۰بله ، دقیقا مدیریت اسب بخار هم در این مسئله بسیار مهم هست ، اما دلیل اصلی هرز گردی چرخ معمولا همون موضوع گشتاور هست ، آخه این گشتاور هست که کار انجام میده و اگر مقدارش ثابت باشه عملا هرز گردیی نسبتا ثابت هست
حرف شمارو قبول دارم ، ولی تاثیر گشتاور خیلی بیشتر به چشم میاد
Reza Waffen SS
۵ مهر ۱۴۰۰مک وان خوشگلتره
عرفان
۵ مهر ۱۴۰۰فقط صدا و ابهتشون
قابل توجه کسی که تو پست موستانگ مک ای میگفت اون بهتره !!!!!!
DBS
۵ مهر ۱۴۰۰دوتا عشق من میبینم
یانکی
۵ مهر ۱۴۰۰عجب صحنهای مست کننده ای به به.من آخر هم نفهمیدم چرا درگهای استاندارد ت. پیست مخصوص با ابزار دقیق اندازه گیری که نهایت کلیپشون هم 3 الی 4 دقیقه مفید هست رو نمیزارید.خوب همه میدونن شلبی 500 تایم 400 متر رو تو 10.6 میزنه و مکوان هم 11.5 میزنه.
MAHDI
۸ مهر ۱۴۰۰در پیست غیر درگ محال ممکنه. گفته شما فقط در پیست مخصوص درگ هستش و الا بهترین زمانی که GT500 ثبت کرده در پیست عادی 11.4 بوده. همین GT500 قبل این درگ با M4 کامپتیشن رقابت داشت که ازش شکست خورد در هردو رقابت درگ ولی در رولینگ پیروز شد و موستانگ مک وان در هر 4 درگ با اختلاف شکست خورد.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۵ مهر ۱۴۰۰حیف مک۱ جدید مثل نسخه های قبلیش نیست خصوصا مدل ۱۹۷۴که معرکه بود،به هرحال درگ باحالی بود 👌
Sina10
۵ مهر ۱۴۰۰هر دو ماسل کار زیبا و جذاب
این رنگ زرد به همه خانواده موستانگ از GT500 گرفته تا مک وان و GT حتی مک E هم رنگ زرد بهش میاد البته رنگی که به مک ای میزنن نارنجی سایبر نام داره
همین موستانگ مک ای با رنگ زرد عالی میشه!
شاهین
۵ مهر ۱۴۰۰خوشم نیومد، درستش این بود که مک وان با gt 350 درگ میکرد چون جانشین اونه، باید ببینیم مک وان لیاقت جانشینی رو داشته یانه
MAHDI
۶ مهر ۱۴۰۰درگ قبلی این مجله بین M4 کامپتیشن و موستانگ GT500 و بین M4 و موستانگ مک وان بود که M4 هردو رو شکست داد، البته در رقابت رولینگ GT500 پیروز شد ولی مک وان در همه رقابت ها با اختلاف شکست خورد.