فورد

اولین رانندگی با فورد GT کاملاً جدید

من هنوز نمی‌توانم به خود بقبولانم تا از آن با عنوان یک ابرخودرو یاد کنم.
من یک روز کامل را در پیست اتومبیلرانی لاس‌وگاس به تماشا، شنیدن صدا و حتی سواری در یکی از آخرین نمونه‌های اولیه فورد جی‌تی کاملاً جدید پرداختم، اکنون کاملاً مطمئن هستم که این خودرو لایق نام ابرخودرو نیست.

Ford GT
خیلی‌ها در سراسر دنیا هستند که مانند من به این نتیجه رسیده‌اند. این خودرو همه را شگفت‌زده می‌کند. ابعاد موتور توربو دوقلو ۳.۵ لیتری V۶ آن برابر با موتور یک تراک فول سایز است. جسارت و گستاخی فورد را همه تحسین می‌کند، فورد آمریکایی به سبک فراری ایتالیایی عمل کرده است، گلچین کردن مشتریان ارزشمند کمپانی و صدور قبض‌های ۵۰۰ هزار دلاری برای آخرین نمونه از فورد جی‌تی کبیر! ممکن است خیلی‌ها بگویند این میزان پول برای یک V۶ زیاد باشد.

Ford GT
من خوشحال می‌شوم به شما بگویم که آن‌ها به کل در اشتباهند. موضوع این نیست که فورد نتوانسته به‌جایگاهی برسد که مقام ابرخودروساز را به آن نسبت دهند. موضوع این است که GT جدید به حدی هدفمند است و به میزانی در طراحی آن خلاقیت به‌کاررفته که به چیزی ورای ژانر خودروهای پر سروصدای دو سرنشینه اروپایی که در سرعت‌هایی مرگ‌بار حس حسادت همه را برمی‌انگیزند دست یافته است.

Ford GT
فورد یک ابرخودرو نساخته است. آن‌ها یک اسلحه تولید کرده‌اند.

Ford GT
من امروز اجازه نیافتم که داخل پیست پشت فرمان این GT بی‌نظیر بنشینم. ولی خیلی هم از آن دور نخواهم بود. درحالی‌که روی صندلی شاگرد نشسته‌ام، میزان باریک بودن کاکپیت این خودرو من را متحیر کرده است. کنسول مرکزی خودرو پهنایی مشابه یک اسمارت فون دارد؛ درحالی‌که قصد بستن کمربند را دارم، شانه چپ من با شانه راست راننده کاملاً در تماس است. خیلی رومانتیک است، من را یاد خودروهای قدیمی مختص عشاق دل‌سپرده می‌اندازد!

Ford GT
راج نیر، معاون مدیر بخش توسعه محصول فورد موضوع جالبی را به من می‌گوید:

این موضوع کاملاً عمدی بوده است. ما بررسی کردیم که چگونه دو سرنشین خود را کاملاً نزدیک هم قرار دهیم، سپس کابین را در همین راستا طراحی نمودیم.

موضوع بهره‌وری فضا این تصمیم را نهایی کرده که از یک موتور توربو دوقلو V۶ به‌جای یک موتور هشت سیلندر بزرگ استفاده کنند. نتیجه یک کابین جمع‌وجور و فضای موتوری با قسمت جلویی حداقلی است؛ پهنای کم شده از فاصله بین دو صندلی موجب طراحی یک شاسی قایق مانند شده که هوای ورودی از دماغه خودرو را از طریق داکت های بزرگ در هر سوی کابین انتقال داده و در پشت موتور تخلیه می‌کند. نتیجه؟ میزان شگفت‌انگیزی از داون فورس.

Ford GT
روی صندلی داغ راننده، جویی هند نشسته است، کسی که با همکاری سباستین بوردایس و دیرک مولر و با خودروی شماره ۶۸ فورد جی‌تی LM GTE پیروزی فوق العاده را در کلاس GTE مسابقات لومان ۲۰۱۶ کسب کردند. او مشغول تنظیم فرمان و پدال‌هاست، ولی کاری به صندلی ندارد: به منظور آسان‌تر کردن فرآیند دریافت تأییدیه ایمنی، صندلی‌ها همانند لافراری جلو و عقب نمی‌شوند. درحالی‌که صندلی سرنشین همواره در جای خود ثابت است، تیم طراحی توانسته‌اند تا یک خط سقف صاف و با ارتفاع کم را در این خودرو به وجود بیاورند. علیرغم این موضوع، فورد جی‌تی هنوز هم در تست تصادف سرنشین بدون کمربند سربلند بیرون می‌آید. درنتیجه، کنترل‌های حیاتی مانند راهنماها، برف‌پاک‌کن‌ها، نوربالا و دکمه‌های سیستم اطلاعات سرگرمی بر روی فرمان قرار گرفته‌اند تا همیشه در دسترس راننده باشند.

Ford GT
پس از آماده شدن راننده وارد یکی از مسیرهای خارجی پیست اتومبیل‌رانی لاس‌وگاس می‌شویم. یک صبح بادی ماه دسامبر است؛ هیچ کف‌پوشی روی مسیر وجود ندارد، ولی به دلیل بادهای شدید شب قبل تا دلتان بخواهد گردوخاک روی آن نشسته است. آسفالت و تایرها هر دو سرد هستند و تجهیزات زمان‌سنج نیز جایی دیده نمی‌شود.

Ford GT
حتی با وجود تمامی این هشدارها، GT از همان پیچ اول حس و حال بسیار ویژه‌ای دارد. خودرو را در حالت پیست قرار می‌دهیم، که با کمک سیستم تعلیق فعال جی‌تی آن را حدوداً ۵۰ میلی‌متر پایین‌تر آورده و ضریب کمک‌فنرها را سفت‌تر می‌کند. تجهیزات آئرودینامیکی به منظور ایجاد حداکثر داون فورس بهینه شده‌اند، ولی به دلیل سطح با چسبندگی کم جاده و این‌که این نمونه اولیه قابل جایگزینی نیست، هنگام رانندگی با آن کمی باید حواسمان را جمع کنیم.

Ford GT
حتی تحت چنین شرایطی، نقاط قوت این خودرو به‌خوبی خود را نشان می‌دهند. از صندلی سرنشین، من می‌توانم قدرت جی‌تی را در پاسخ‌گویی‌های لحظه‌ای به‌خوبی حس کنم. راننده می‌گوید:

سیستم تعلیق این خودرو مخصوصاً در جلو فوق‌العاده است. آن‌هم برای یک خودروی خیابانی در این سطح. خودروهای خیابانی خیلی زیادی وجود دارند که وقتی پا را از روی ترمز برمی‌داری، حس می‌کنی سوار یک قایق موتوری شده‌ای. این یکی این‌طور نیست.

در پیچ‌های تند پیست، خودرو به‌راحتی و بدون دردسرهای معمول پیچ را رد کرده و سپس مانند یک موشک شتاب می‌گیرد. من به‌راحتی می‌توانم پاسخ‌گویی خودرو را به حتی ظریف‌ترین دستورات ورودی حس کنم.

Ford GT
قطعاً به صدای موتور این خودرو خیلی فکر می‌کنید. نترسید: نسخه خیابانی جی‌تی صدای فوق‌العاده‌ای دارد. صدای توربو لطیف بوده و به یک نت گوش‌نواز زیر صدای موتور می‌ماند. صدای آن چیزی بین یک شش سیلندر خطی ابریشمی و یک V۸ پیستون کوچک پرزرق‌وبرق است، یک نعره رام ولی هدفمند. یک مک‌لارن ۵۷۰S را با حداکثر دور موتور بالاتر و خشونت کم‌تر تصور کنید، این همان صدای فورد جی‌تی جدید است. صدای موتور این خودرو فاصله بسیار زیادی با نعره‌های یک مدل مسابقه‌ای لومان دارد.

Ford GT
به دلیل شرایط خاص پیست، به چالش کشیدن پرفورمنس GT خیلی سخت است. امتناع خسته‌کننده فورد از ارائه جزئیات بیشتر در مورد این خودرو هم کمک زیادی به این شرایط نمی‌کند. اسب بخار؟ “بالای ۶۰۰” تماماً آنچه است که نیر به من می‌گوید. حداکثر سرعت؟ “بالای ۳۲۰” قیمت؟ این مدیر ارشد فورد در این مورد کمی محافظه‌کارانه رفتار می‌کند، هرکدام از فورد جی‌تی‌ها بر اساس سفارش مشتریان ساخته خواهد شد، بنابراین این موضوع که دو مدل آن‌ها قیمتی مشابه هم نداشته باشند بسیار امکان‌پذیر است. شما ۴۵۰ هزار دلار را به‌عنوان قیمت پایه در نظر بگیرید، با سفارش آپشن‌ها و تغییرات احتمالی این قیمت شاید به بالای ۵۰۰ هزار نیز برسد.

Ford GT
بنابراین من نمی‌توانم دقیقاً به شما بگویم که آیا جی‌تی جدید لامبورگینی آونتادور را قربانی، مک‌لارن ۶۵۰S را شرمسار، یا فراری ۴۸۸GTB را نابود خواهد کرد یا نه. در شرایطی که موتور خودرو در مرحله دریافت تأییدیه میزان آلایندگی قرار دارد، میزان خروجی آن هنوز نهایی نشده است، ترمزها، گیربکس هفت دنده دو کلاچه و ۵ حالت رانندگی این خودرو هنوز در مرحله کالیبراسیون قرار دارند.

Ford GT
این موضوع به نظر می‌رسد خیلی اهمیتی نداشته باشد: فورد تعهد کرده که طی چهار سال آینده، هر سال فقط ۲۵۰ دستگاه از این خودرو را تولید کند. تمامی نمونه‌های که قرار است سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ تولید شوند فروخته شده‌اند. برای این دسته از خریداران، تنها چیزی که به نظر اهمیت ندارد اعداد و ارقام مربوط به مشخصات فنی این خودرو است.

Ford GT
ولی من می‌توانم این اطمینان را به شما بدهم که فورد اینجا یک مدل ویژه را ساخته است. بسیاری از ابرخودروسازهای جهان دهه گذشته را سرگرم تبدیل ماشین‌های خود به مدل‌هایی با فضای کابین زیاد، با تجهیزات بالا و با تمرکز روی بهبود کاربرپسند بودن آن‌ها بوده‌اند.

نیر قول می‌دهد که فورد جی‌تی در وظیفه‌ای که بر عهده آن گذاشته شده است کاملاً کاربرپسند خواهد بود. وی می‌گوید:

این خودرو برای رانندگی در شرایط خاص بسیار گزینه خوبی می‌باشد. شما را سورپرایز نمی‌کند، ولی شجاعت شما را به چالش می‌کشد. من دوست دارم آن را خودرویی صادق بنامم.

برای رسیدن به این نقطه فورد باید فداکاری‌هایی انجام دهد. من نگران آن خریداری هستم که برای نخستین بار است که می‌خواهد با یک GT رانندگی کند. فورد جی‌تی جدید، به‌عبارتی‌دیگر، تمام آنچه از یک خودروی پرفورمنس حداکثری می‌خواهید به شما می‌دهد، و دقیقاً برعکس این قضیه از چیزهایی که از چنین خودرویی نباید انتظار داشته باشید. این موضوع فورد جی‌تی جدید را به یک تفسیر شاعرانه از کلیشه “خودروی خیابانی مسابقه‌ای”، در ناب‌ترین تعریف و بیان تبدیل می‌کند. این چیزی است که به‌سختی می‌توانید آن را در مورد هر ابرخودرویی بگویید. منبع: roadandtrack

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۲۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    مهم نیست که لقب ابر خودرو به فورد GT تعلق بگیره یا نه
    مهم نیست که قیمتش از اکثر سوپر کارهای بازار بیشتره
    مهم نیست که قلبش هشت سیلندر سنتی آمریکایی نیست
    مهم نیست که شتاب و حداکثر سرعتش بهتر از امثال اونتادور هست یا نه . . .
    مهم اینه که فورد GT اونقدر خاص، وحشی، جذاب، محبوب، متفاوت و با اصل و نسب هست که به خصوص در نسل جدید، تحسین هر دوستدار خودرویی رو به دنبال داره. . .
    فورد GT، آقای خاص دنیای خودرو

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. امپراتور لامبورگینی

      ۲۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      به نظر من چیزایی که گفتی مهم هستن ، اما مهم ترین معیار همون اصالت GT هست ، به هر حال این ماشین یک سوپراسپرت هست ، نمیتونی ‌بگی پرفورمنس رو بیخیال.

      من واقعا این ماشین رو تحسین میکنم.
      مخصوصا وقتی اسپویلر عقب میاد بالا خیلی وحشی و جالب میشه.

      ولی اگر بخوام انتخاب کنم، ترجیح میدم به جای 500/000 دلار برای GT و شنیدن منت های فورد که این یک خودروی تولید محدوده و سپری کردن چند سال زمان در انتظار طراحی و ساخت خودروی مورد نظرم ، یک Ferrari 488 GTB بخرم. 247/000 دلار پول میدم ، بیشتر از نصف پول GT تو جیبم میمونه ، یک ماشین سریعتر میخرم (( به احتمال بسیار بالا 488 خیلی سریعتر از GT خواهد بود ، گیربکس 488 که یکی از پیشرفته ترین هاست ، حجم موتورش هم که حدودا 400 سانتی متر مکعب بیشتره.)) ، و از لذت داشتن ماشینی که آرزوی کودکی خودم بوده بهره مند میشم.
      .
      .
      .
      اگر GT یک ماشین خاص هست ، فراری یک شرکت خاص هست. تمام محصولات فراری اون حس خاص بودن رو به بهترین وجه دارند.

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. امپراتور لامبورگینی

        ۲۱ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        به نظرم نقطه ی قوت اصلی GT نسبت قدرت به وزن بسیار کم خواهد بود
        باید ببینیم ، آیا این نسبت به قدری هست که حریف 488 بشه یا نه.
        اگر وزن این 2 ماشین رو بدونیم خیلی خوب میشه پیش بینی کرد.
        .
        از قدیم ، فورد همیشه با فراری یک کل کل و رو کم کنی جالبی داشته.
        .
        به نظر من حریف اصلی این ماشین 488 جی تی بی هست. بعد از اون هم پورشه 911 توربو اس ، آئودی R8 ، لامبو اوراکان ، مکلارن 570 و 650 ،
        .
        _______________________________________________________________________
        دو جنگ بزرگ بین ابر خودروسازان رخ خواهد داد و نتیجش تا سال 2020 معلوم میشه
        یکی جنگ بین فراری و فورد بر سر ساخت بهترین سوپرکار.
        و دیگری بین بنز و استون مارتین بر سر ساخت بهترین هایپرکار.

        1. امپراتور لامبورگینی

          ۲۱ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          وزن ماشین ها رو پیدا کردم.
          حالا فهمیدم نقطه ی قوت GT چقدر مهم و با اهمیته.

          Ford GT 2016
          629 اسب بخار
          1310 کیلوگرم ! (یکی از بهترین نسبت های قدرت به وزن در طول تاریخ)
          قدرت به وزن = 0/48
          قیمت 500/000 دلار

          Ferrari 488 GTB
          669 اسب بخار
          1544 کیلوگرم
          قدرت به وزن = 0/42
          قیمت 248/000 دلار

          Lamborghini Huracan LP610-4
          602 اسب
          1550 کیلوگرم
          قدرت به وزن = 0.38
          قیمت 228/000 دلار
          .
          .
          .
          راستی !! من یادم نبود ، غول بزرگه تو راهه.
          Huracan Superleggera. 😱😱😱😱😱😱😱😱
          .
          .
          رقابتشون خیلی جذاب میشه.
          لامبورگینی و فراری ، آبرومون دست شماست.
          رقیب خیلی خیلی بزرگی مقابلتون قرار گرفته.

        2. (پهلوان مک لارن)new great britain

          ۲۱ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          باز این مجید لامبو رو قاطیه بزرگان کرد.??
          آخ لامبو رو چه به مقایسه با فورد.?

        3. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

          ۲۱ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (217 ديدگاه)

          البته در سال های اینده در این کلاس خودرویی یه سوپر اسپرت قراره بیاد به اسم 960 از پورشه که به گفته مسئولان پورشه از 911 توربو اس قویتر و در حد و اندازه های 918 خواهد بود این کلاس رو مال خودش میکنه با موتور FLAT 8 فقط پهنای ماشین دیوانه واره رو چه جور پلتفرمی میخواد سوار کنه خدا میدونه و قطعا با یه KING جدید رو به رو میشیم
          اقا این – اینم یه خط دیگه –

        4. matador

          ۲۱ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          باور کن از محبوری اسم مکلارن رو آوردم.😉
          الان هم مکلارن مقابل لامبورگینی چیزی جز یک ” سبک ساز ” نیست.

          ولی بذار نسل بعد اونتادور و هوراکان سوپرلجراا بیاد، مثل کاغذ پاره مکلارن رو جرواجر میکنن ! باید دوباره چسب رازی برداری.

        5. mehran911

          ۲۱ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (2114 ديدگاه)

          محمد رضا جان
          نیازی به ۹۶۰ نیست
          .
          جانشین ۹۱۱gt2rs (قوی ترین ۹۱۱ تاریخ ) غوغا خواهد کرد

        6. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

          ۲۲ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (217 ديدگاه)

          قربونت مهران
          اره دقیقا زدی تو خال 😉
          ریزتم ….

      2. Ferrari Huayra SV

        ۲۲ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (479 ديدگاه)

        من به عنوان یه عاشق فرراری با شما مخالفم.
        فورد جی تی چیز دیگه ای هست.
        و واقعا میارزه 500هزار تا یا حتی بیشتر.
        توانایی هاش رو توی لمان هم دیدیم.

  2. فورد

    ۲۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (892 ديدگاه)

    بی صبرانه منتظر به جون هم انداختن فورد gt با لامبورگینیو و فراری و مک لارن هستم

  3. Nissan...japan

    ۲۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (208 ديدگاه)

    من حس میکنم نسبت به موتوری که روش بکار رفته و امکاناتش بهتر بود توی بازه قیمتی ۲۰۰تا ۲۵۰ هزار دلار فروخته بشه ولی خب واضحه که خودروی زیبا و خاصیه.

  4. ونوم

    ۲۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    تو اخرین مطلب سایت پدال درباره فورد جی تی قدرتش بالای هفتصد اسب اومده منتظرم سریعتر به امید خدا نسخه ی اصلی به رقتبت لامبو و فراری و مکلارن بره و سربلند باشه

  5. ونوم

    ۲۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    راستی نویسنده مطلب زیاد توصیفش به نظر من دقیق نبود مثلا یه نکته تو ماشین رو هم نقطه ی قوت در نظر گرفته بود هم نقدش کرده بود یه مقدار دو پهلو و با ابهام فکر کنم علتش این بوده خودش رانندگی نکرده

  6. asa

    ۲۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (569 ديدگاه)

    فورد با این ماشین استاندارد ها رو ارتقا داد .
    فورد با این ماشین دنیای خودرو را به جلو صوق داد .
    فورد مجسمه ای هنری ساخته .
    تا قبل از این کوروت زیبا ترین ماشین برام بود ولی الان……….
    نویسنده هیچ ایرادی نتوانسته از این سلطان جهان بگیرد.
    خواهش میکنم یکبار دیگه این مطلبو از اول بخوانید تا عاشق شوید .تا بفهمید آمریکایی بازا چی میکشند.
    فورد یک ابر خودرو تولید نکرده ، یک اسلحه ساخته .
    همین بس که دیگه تمام فراری ها ، لامبورگینی ها ،مک‌لارن ها و تمام پورشه ها برام یک شوخی باشند .
    اولین باری که این رونمایی شده بود واقعا گریم گرفت و حالا مطمئن هستم که گریم الکی نبوده .

    و دلیلی دیگر بر مهندسی، طراحی ، توانایی و قدرت آمریکا و همچنین ادامه دهنده مسیر وایپر بزرگ
    …..
    حالا همه ۱۰ دقیقه به احترامشان سکووووت

  7. GOD BLESS AMERICA

    ۲۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    ببینم و تعریف کنیم…!
    از سن من گذشته که برای یک خودروی عرضه نشده با مشخصات فنی نامعلوم هیجان زده بشم.

    فورد جی تی جدید لااقل از منظر طراحی خارجی تمام آن چیزیست که از نظر من نباید باشد.
    طبق مندرجات مقاله این روند به داخل نیز سرایت کرده، پس شاید بهتر بود در لیورپول مونتاژ و تولید میشد.
    چون اساسا آنها یک خودروی نامتعارف اروپایی ساخته اند، نه یک قهرمان آمریکایی .

    حتی در مورد پیشرانه باید یاد آوری کنم جگوار XJ220 در سال 1992 یعنی 25 سال پیش از موتوری با شکل و حجم و سیستم پرخوران مشابه 545 اسب استخراج میکرد پس افزایش حدود 100 اسبی ظرف 25 سال اصلا جالب نیست بلکه شرم آور محسوب میشود.

    1. asa

      ۲۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (569 ديدگاه)

      حالا ببینید آگه هایپر کارهای ۱ ملیونی رو شرمنده نکرد مثل وایپر acr بعد بیاین بزنید تو گوشم

    2. asa

      ۲۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (569 ديدگاه)

      مشکلی نیست
      این نظر شماست
      فورد هم وظیفه نداشته همرو شیفته خودش کنه
      همین تعدادی که برای خریدش دستو پاشونو شکوندند برای فورد کافیه
      نظر امسال منو شما که پول پراید هم نداریم اهمیتی به آن شدت ندارد

    3. GOD BLESS AMERICA

      ۲۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (758 ديدگاه)

      اصلا مرتکب این اشتباه نشو که فورد جی تی رو با وایپر مقایسه کنی.
      وایپر همیشه با توجه به قیمت حتی محصولات تا 3 برابر قیمت خودش رو شرمنده میکرده اما فورد جی تی 2006 برعکس بدنه تقریبا خوب و اون گیربکس شاهکاره انگلیسی از موتور بدی رنج میبرد.
      در واقع موتور 5.4 لیتری سوپرشارژر فورد جی تی با او عکس العمل کند و خروجی 550 اسبی یکی از شرم آورترین وی هشت های آمریکایی برای قرار گرفتن روی یک سوپر اسپرت آمریکایی بود، مخصوصا که تنها 125 اسب بخار قدرت بیشتر از فورد جی تی افسانه ای تولید میکرد.
      به نظر می رسه فورد در مدل جدید هم به گند زدن به نام جی تی ادامه میده.
      در واقع اون فورد جی تی افسانه ای که ترکیبی از مهندسی ناب انگلیسی و یک موتور وی هشت شاهکاره آمریکایی بود توی همون دهه شصت دفن شده و فورد هرگز دوباره به ساخت سوپر کار اصیل آمریکایی نخواهد پرداخت.

    4. GOD BLESS AMERICA

      ۲۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (758 ديدگاه)

      چطور خودرو سازهای مستقل آمریکایی مثل سالین با مدل اس 7 و فالکن و هنسی و شلبی موتورز میتونن با ترکیب موتور وسط وی هشت قدرتمند سوپراسپرت و هایپرکار فاخر آمریکایی تولید کنن اما فورد نمیتونه؟
      فورد راهش رو گم کرده و شدیدا اروپایی شده.
      امیدوارم ترامپ حسابی گوشمالیش بده.

  8. asa

    ۲۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (569 ديدگاه)

    این ماشین اسطوره ای برای آمریکایی بازا و افسانه ای برای بچه ه ایشان است.
    ای اثر هنری جانم فدایت
    این قدر خوشحالم که میخوام صدتا کامنت بزارم و فقط توش بنویسم “آمریکا فورد”

  9. efk

    ۲۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    ازون قسمت خالیش بدم میاد چیه اخه از ابهتش کم کرده

  10. Omid.BM

    ۲۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (27 ديدگاه)

    بی نقص . بی نظیر . اسطوره . باید منتظر جی تی 500 جدید هم موند

  11. ASA

    ۲۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    خدایا این ماشین منو کشت

  12. احمد باقری

    ۲۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    در این که خودروی خیلی خوبیه، شکی نیست، اما سبک نظر دادن هم خیلی تاثیر داره، اگه شخص دیگه ای بود، می گفت که فضا تنگه و دو نفر، چسبیده به هم می نشینند، اما وقتی هدف، فقط تعریف و تمجید باشه، ببینید چقدر قشنگ صحبت می کنند و تمام نگاه ها رو مجذوب می کنن، از اینکه میگه یاد عشاق دل سپرده افتاده، از اینکه میگه این کار عمدی بوده، واقعا خیلی فرق می کنه که بدون هیچ پیش زمینه ای و منصفانه قضاوت کنی و یا هدف این باشه که هر چیزی رو خوب ببینی.

  13. akrh78

    ۲۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    آخه لامصب دیگه چقدر تو میتونی خوشگل باشی
    نمای بغل مخصوصا با اسپویلر باز بی نظیره
    واااای که اون رنگ آبی (نفتی فکر کنم) چقدر محشره
    کلا فورد GT رو خیلی دوست دارم ولی اینو دیگه مگه میشه کسی عاشقش نشه

  14. mehran911

    ۲۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2114 ديدگاه)

    طراحی این خودرو فوق العاده است
    علاوه بر اینکه بسیار مدرنه اصالت 40 GT افسانه ای رو هم داره
    .
    بیشترین تمرکز فورد روی کاهش وزن این خودرو بوده و با توجه به قدرت خوبش بی شک در پیست موفق خواهد بود

  15. Saied

    ۲۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    خیلی گرونه. با این پول یه فراری f12 و یک ۹۱۱ gtr میگیرم. و یا مرسدس s amg کوپه. به نظر من اسم فراری و لامبورگینی فورد رو قورت میده.
    مقایسه این با فراری و لامبرگینی مثل مقایسه مرسدس s با هیوندای جنسیسه.

  16. Shahin uscars

    ۲۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    این یک سوپر کار واقعیه انصافا اگر نگم بی نقص باید بگم کم نقصه.. فورد جی تی همیشه عالی بوده و عالی ترم شده.. طراحی و ابهتش واقعا معرکست در مورد موتورشم که فوق العاده عالی ار گردن مهندسان فورد از 6 سیلندر 629 اسب!!!! واقعا ممنون فورد ابرومونو خریدی.. واقعا حیف بود امریکا با اون پیشینه تاریخی صنعت اتومبیل کمی قافیه رو باخته بود ولی در حال حاضر قدرتمند برگشته و در جایگاهی که حقشه دیده میشه.. ممنون از اوباما که از وقتی که اومد گفت صنعت اتومبیل آمریکا باید به جایگاهش برگرده و انصافا خیلی بهتر شد امیدوارم ترامپ راه اوباما رو ادامه بده… ممنون از پدال

  17. امیر

    ۲۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (18 ديدگاه)

    توان وزنی فورد جی تی : 2/08
    توان وزنی فراری 488 جی تی بی : 2/3
    توان وزنی لامبورگینی هوراکان ال پی 610-4 :2/57
    هر چقدر این اعداد به یک نزدیکتر باشند بهتر است لذا با نتایج بالا قطعا فورد دارای پرفورمنس بهتری است

  18. Reza

    ۲۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    طراحی خارجیش که واقعا فوقالعاده هست
    و طبق معمول بزرگترین نقطه قوت ماشینای آمریکایی روح بزرگشون هست که بازم تو این فورد به چشم میاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا