آموزشفورد

راهکارهای فورد برای رانندگی در گرم‌ترین روزهای سال

گاهی اوقات هوای گرم واقعاً‌ آزاردهنده می‌شود؛ مخصوصاً اگر داخل کابین خودروی شما از چرم مشکی پوشیده شده باشد، وقتی بر روی صندلی‌های گرم می‌نشینید، این حسّ گرما را بیشتر درک می‌کنید. فقط کافی است که خودروی خود را در جایی پارک کنید تا چیزی بخرید. وقتی که دوباره به سراغ آن می‌آیید، اگر دمای هوای ۳۲ درجه باشد، دمای داخل کابین احتمالاً ۶۰ درجه را نیز رد کرده است!

رانندگی در روزهای گرم تابستان
رانندگی در روزهای گرم تابستان
در همین حال، اگر خودرویی مانند «فورد فیوژن» داشته باشید، راننده بسیار خوش‌شانسی هستید؛ چرا از یک کمپرسور با گنجایش متغیر استفاده می‌کند. به دلیل کنترل ویژه بر روی میزان خنک‌کنندگی بر اساس شرایط محیطی، عملکرد کولر به صورت بسیار بهینه‌ای انجام می‌شود. از جمله فواید اولیه این موضوع می‌توان به کاهش فشار بر روی موتور و سازگاری بیشتر رانندگی با محیط زیست اشاره کرد.

vehicle-air-conditioner
فورد همچنین از یک رویکرد جدید «گرمایش دوباره به صورت محدود» برای ایجاد شرایط راحت در کابین در هنگام رانندگی در یک روز گرم استفاده می‌کند. در تکنولوژی قبلی دمای هوا تا اندکی بیشتر از دمای انجماد پایین‌ می‌آمد و سپس برای دمای انتخاب‌شده، دوباره گرم می‌شد. ولی در سیستم جدید، هوا با اینکه هنوز هم سرد می‌شود، ولی فاصله زیادی نسبت به دمای انتخابی نمی‌گیرد و پس از اینکه اندکی از آن پایین‌تر آمد، دوباره گرم می‌شود. این کار باعث کاهش میزان استفاده از انرژی و یا به عبارتی، مصرف سوخت بهتر می‌شود.

vehicle-air-conditioner
در وضعیت “Auto”، برخی حسگرهای خاص، متغیرهای مختلف را ارزیابی می‌کنند. به عنوان مثال، محصولات جدید فورد می‌توانند بیشترین شدت تابش آفتاب را تشخیص دهند و خنک‌کنندگی را مطابق با آن تنظیم کنند. اگر آفتاب بیشتر بر روی قسمت مسافران می‌تابد، جریان کولر در این قسمت افزایش خواهد یافت.

sunroof
بسیاری از سیستم‌های خنک‌کننده در خودروهای امروزی دارای ظرفیتی برابر با یک کولر گازی در یک خانه کوچک هستند. در همین حال، با انجام برخی تکنیک‌ها که «فورد» توصیه کرده، می‌توانید روند کار کولر را تسریع ببخشید.

  • سیستم کنترل هوا را روشن خاموش نکنید؛ بلکه بهتر است میزان درجه حرارت یا سرعت باد آن را تنظیم کنید.
  • وقتی وارد خودرویتان می‌شوید، شیشه‌ها را کامل پایین بدهید تا هوای گرم به بیرون منتقل شود.
  • وقتی شیشه‌ها را پایین می‌برید، از حالت Max A/C استفاده کنید.
  • دریچه‌های کولر خودرو را به سمت سقف یا کناره‌ها تنظیم کنید تا جریان هوا برای صندلی‌های عقب تأمین شود.
  • تا جای ممکن خودرو را در سایه پارک کنید و یا از یک سایبان شیشه‌جلو به صورت بازتابنده استفاده کنید.
  • همیشه سقف‌های آفتابگیر و پانورما را ببندید.
  • برای تعویض فیلتر هوای کابین از یک برنامه زمان‌بندی استفاده کنید.
  • استارت از راه دور یک ویژگی بسیار خوب در زمستان است، ولی در هنگام تابستان نیز می‌تواند بسیار مفید باشد. اگر خودروی شما این قابلیت را دارد، سیستم کنترل هوا را مطابق با استارت تنظیم کنید. در نتیجه، مشابه زمانی که در زمستان هوای داخل کابین را ابتدا گرم می‌کنید، همین کار را، البته به صورت برعکس، برای خنک‌کردن خودرویتان در طول فصل تابستان انجام می‌دهید.
  • انتخاب رنگ روشن‌تر برای بدنه و داخل کابین، می‌تواند باعث کاهش دمای داخلی خودروی شما شود.
  • اگر کولر خودروی شما به شکل مناسب کار نمی‌کند، شاید زمان تعمیر آن فرارسیده است. سیستم‌های ایرکاندیشن نیاز به مراقبت، شارژ دوباره و یا استفاده از قطعات جدید در هنگام لزوم دارند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Archi KHAN

    ۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    واجب شد یه فورد فیوژن بخرم برای تابستون هام فقط…!

    موافقم 4
    مخالفم 1
  2. m.reza

    ۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    آقا مسعود تو ایران هنوز خیلیا خصوصا تاکسیا از کولر استفاده نمی کنن تا برسه به راهکار های استفاده بهترش.

    1. Aston Martin

      ۸ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      ایول به این نکته سنجی
      ما که با این شاهکارهای *** با ترسو لرز برا پنج دقیقه فقط درجه یک کولرو میزنیم
      اونم با توجه به این ک شنیدیم تو سرعت بالا فرق خاصی بین پنجره ی پایین و روشن کردن کولر برا مصرف سوخت نی

  3. رضا

    ۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    آره بعضیا هستن که کلید روشن کردن کولر مثل دکمه پایان جونشون میمونه :-)

  4. AHMADREZA

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    من که خدارو شکر توی گرمای 50 درجه اهواز با ماشینم راحتم یه دو دقیقه کولر رو شن کنی حله
    البته با لکسوس

  5. نوید جهرمی

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    جون میده برای گرمای خوزستان

  6. MjM

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (740 ديدگاه)

    از ادمایی که از کولر ماشین استفاده نمیکنن و شیشه رو میدن پایین بدم میاد!

  7. محمد

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کولر پراید خیلی خوبه ولی چون حجم موتور کمه،افت شدید قدرت باعث میشه از خیر کولر بگذریم.

  8. Mehrbod

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (320 ديدگاه)

    کسی از عملکرد گنجایش متغیر کمپرسور ایرکاندیشن این گونه خودرو آگاهی داره ؟

  9. صدرا

    ۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آقای mjm ، کاش کمی به حرفتون فکر میکردید سپس به کامنت میذاشتید ، افرادی هستن که برای پول یک لیتر بنزین مجبورن تو گرمای تابستون با پراید قراضشون هی دنده عوض کنن و با مردم سر و کله بزنن تا بتونن واسه زن و بچشون نون حلال ببرن ، لطفا یک طرفه به قضایا نگاه نکنید

    1. mrr

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آخه الان اینجوری معلوم شده که تو هفته اگه کلا با کولر راه بری شاید 5 لیتر افزایش مصرف داشته باشی. ماهی 20 تومن. من خودم راضیم اگه همون مسیرو که میرم با تاکسی پول 2 برابر ازم بگیره اما اون کولرو روشن کنه. هستن خیلیا مثل من.

  10. میثم

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    وقتی کولر ماشینهای وطنی رو روشن میکنیم ماشین ناله میکنه تو سبقت کم میاره مصرف سوخت یهو دوبرابر میشه فن کولر مثل پره هلیکوپتر میچرخه و صدا داره و دها ایراد دیگه

  11. arash

    ۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (105 ديدگاه)

    لعنت خدا بر آن اسنپی و تپسی چی باد که در این گرما کولر خودروی خود را با وقاحت روشن نمیکند و بخاطر 10 تا چیز الکی اول به خود نادانش رنج و زحمت میدهد

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا