آنها خبر داشتند…
رسوایی گیربکسهای معیوب و مشکلدار فورد فوکوس و فیستا ادامه داشته و برخی از کارکنان این برند سکوت خود را شکسته و اعتراف کردهاند که گیربکس این خودروها معیوب بوده و همه از آن خبر داشتهاند.
دیترویت فری پرس در خبری جنجالی با تعداد زیادی از کارکنان فورد که ادعا داشتهاند در زمان توسعه فوکوس و فورد حضور داشته و عملکرد ضعیف گیربکس این خودروها را دیدهاند گفتوگو کرده است. در نهایت علیرغم اینکه فورد میدانسته این گیربکسها مشکلدار هستند اما خودروها را به بازار عرضه کرده است.
یکی از مهندسان فورد که در فرایند توسعه فوکوس و فیستا حضور داشته میگوید:
دستان من آلوده هستند. من احساس بسیار بدی دارم. به آقای متشخصی فکر کنید که در برابر شاتل فضایی چلنجر ایستاده و میگوید اگر آنها شاتل را با یخ رویش به هوا میفرستادند شاتل منفجر میشد. خب این نوع خطاهای فنی واقعاً ناگوار ظاهراً از نظر فورد مشکل چندانی نداشتهاند.
او اضافه میکند:
ما دستان خود را بالا بردیم و به ما گفته شد که شخص منفی نگر نباشید. ما نظرات عجیبی دریافت کردیم. به نظر میرسد کشتی خودش جلو میرفت. پس از آن اگر شما سؤالاتی میپرسیدید به عصیان و سرکشی متهم میشدید؛ بنابراین بهتر است سرتان را پایین انداخته و گیربکس را به راه بیندازید. افراد خوب تلاش کردند تا کار را جلو ببرند؛ اما شما نمیتوانید قوانین فیزیک را نقض کنید. این یک فاجعهی مکانیکی است.
فورد گیربکس دوکلاچه پاور شیفت خود را روی فیستا مدل ۲۰۱۱ و فوکوس مدل ۲۰۱۲ معرفی کرد. این گیربکس تا مدل سال ۲۰۱۸ در فوکوس و تا مدل ۲۰۱۹ در فیستا بکار گرفته شد. هزاران شکایت درباره عملکرد این گیربکس به ثبت رسید و بسیاری از مشتریان شاهد خلاص شدن غیرمنتظره گیربکس بودند. این گیربکس مشکلات عدیدهای داشت زیرا از تکنولوژی کلاچ خشک استفاده میکرد درحالیکه طراحی آن از نوع دیگری بود. این امر باعث ایجاد ضریب اصطکاک متناقضی شده و مشکلات زیادی به وجود میآورد.
ایدهی مدنظر از بین نرفت. هیچکسی نمیدانست که حتی چگونه باید این گیربکس را در فوکوس و فیستا نصب کند؛ اما آنها به این نقطه در فرایند توسعه تولید رسیدند، جایی که فورد فهمید از نقطه بازگشت عبور کرده است. آنها هزینه سنگینی کردند و این مشکل بزرگ به وجود آمد. شما چگونه حلش میکنید؟ آنها از گیربکسی معیوب استفاده کردند و هزینههای تعمیر گزافی را متحمل شدند.
در ماه جولای بود که خبر آمد فورد از مشکل این گیربکسها خبر داشت اما آن را نادیده گرفت و فیستا فوکوس مجهز به آن را عرضه کرد. حدود ۱۳ هزار شکایت جداگانه دراینباره ثبت شده است. چندی پیش فورد پیشنهادی ۳۵ میلیون دلاری برای حلوفصل این مشکل به مالکان خودروهای موردبحث پیشنهاد کرد اما فعلاً پاسخ روشنی به آن داده نشده است.
پیکان جوانان گوجه ای
۲۶ آذر ۱۳۹۸این گیربکس ها ساخت خود فورد بوده یا سفارش مخصوص از یک شرکت دیگه کسی خبر داره
ایمان
۲۶ آذر ۱۳۹۸سلام به تنها پیکان باز سایت پدال
متاسفانه این گیربکس ها ساختِ خودِ فورد هست
بی نام
۲۶ آذر ۱۳۹۸باید فورد جریمه بشه سنگینی بشه و مدیران این خودروساز هم دادگاهی بشن. از اینکه کسی بخواد بدون توجه به حق مردم سود کنه تنفر برانگیزه. حداقل ما ایرانیا خیلی از چنین افرادی ضربه می خوریم…
احمدرضا
۲۶ آذر ۱۳۹۸ایران خودرو هم قضیه نشتی رادیاتور بخاریه 206 رو کلا انداخت گردن مالکان نمیدونم پایه چند نفر دیگه باید بخارپز بشه که تازه قبول کنن…
datsun
۲۶ آذر ۱۳۹۸بله متاسفانه چند نفر به شدت دچار سوختگی شدید شدن .
خودروسازان وطنی یه مافیای بزرگن که کسی نمیتونه جلوشون رو بگیره.
Ferrari Fxx K Evo
۲۶ آذر ۱۳۹۸امریکایی بازهای پدال یادم نمیره چجور خودروسازی اروپا رو زیر سوال میبردند وقتی که اینجور اخبارهایی از خودروسازی یه المان گذاشته میشد
–
این بود اعتبار خودروسازی امریکا به خصوص فرد اره ؟
Ferrari Fxx K Evo
۲۶ آذر ۱۳۹۸فورد
امیر
۲۶ آذر ۱۳۹۸تاسف بسیار برای فورد!!!!
حیف این دو مدل دوس داشتنی ک در بین مردم مخصوصا تیونر ها اینقد محبوب هست
Khosrow
۲۶ آذر ۱۳۹۸هموطنان عزیز / فورده چیزی نگید / هروقت داخلی بود یورش بیارید و ربطش بدید به هرچی که دوست دارید ..