واقعیت غمانگیز بازار این روزهای خودرو این است که تعدادی کمی از ما واقعاً میتوانیم با یک موستانگ با پیشرانهٔ ۴۲۷ اینچ مکعبی (۷ لیتری) رانندگی کنیم چراکه به دلیل قوانین سفتوسخت آلایندگی خودروها حتی کوپهای عضلانی مثل موستانگ نیز مجبور به استفاده از موتور چهار سیلندر اکوبوست شده است.
اما حتی در همین دوران نیز برخی میتوانند خودروهایی با پیشرانههای حجیم V8 را خریداری کنند مانند یک شیخ سعودی که سفارش ساخت یک موستانگ شلبی GT500CR مدل ۱۹۶۷ را به شرکت Classic Recreations داده است. این شرکت که در اکلاهما واقع است، متخصص ساخت دوبارهٔ ماسل کارهای کلاسیک است مانند همین موستانگ ۱۹۶۷ که توسط یک شیخ ثروتمند عربستان سعودی انتخاب شده است.
وی یک نسخهٔ شلبی کامل از این موستانگ را سفارش داده و رنگ بنفش متالیک زیبایی را هم برای آن انتخاب کرده است. در زیر کاپوت این موستانگ کلاسیک جدید، یک پیشرانهٔ ۷ لیتری V8 سوپرشارژ نصب شده که بر اساس موتورهای بخش عملکردی فورد ساخته شده و برای تولید ۷۷۰ اسب بخار قدرت تنظیم شده است.
این نیروی عظیم تماماً به چرخهای ۱۸ اینچی عقب با لاستیکهای چسبنده انتقال پیدا میکند. برای توقف این هیولا نیز دیسکهای ترمز بزرگی تعبیه شده درحالیکه خروجیهای اگزوز نیز به زیبایی در طرفین خودرو کار شده است. این موستانگ شلبی دقیقاً مشابه نمونهٔ اصلی ساخته شده است.
اما چنین خودروی فوقالعادهای هرگز ارزان به دست نمیآید بهگونهای که قیمت موستانگ شلبی GT500 ساخت Classic Recreations از ۲۴۹ هزار دلار آغاز میشود اما مدل GT350CR قیمت پایهٔ کمتری معادل ۱۴۹ هزار دلار دارد. این شرکت همچنین شورلت کامارو کلاسیک را نیز با همین قیمت تولید میکند.
حسین
۲۴ مرداد ۱۳۹۶بادی این ماشین فقط کلاسیک هست .
موستانگ قدیمی به خاطر اون خر خر زیبای موتور کاربراتیش ارزش داره .
ولی در کل موستانگ شلبی کلاسیک از نظر طراحی و نوستالژی هیچ ایرادی بهش نمیشه گرفت
(ali(chevy nova
۲۴ مرداد ۱۳۹۶دوستان در مورد موستانگ ىه مطلب بگم
بخاطر محبوبىت زىاد موستانگ این ماشىن ساپورت قطعات وحشتناکى مىشه و همه ى نسلهاى موستانگ همىن الان لوازمش تحت لىسانس شرکت فورد تولىد مىشه
حتى خوبه بدونىد بدنه ى کامل موستانگ 67 بصورت کامل تولىد مىشه و قىمتش هم23/000 دلار هست که مىتونىد بخرىد
البته این موضوع براى بقىه ماشىنهاى کلاسىک امریکایی هم صادقه
ماشىنهاى امریکایی کلاسىک که تولىد جى ام. فورد و کرایسلر هستن بشدت پشتىبانى قطعات مىشن و شما هر مدلى از مدلهاى کلاسىک این 3 شرکت رو بخرید مىتونىد اون رو راحت بازسازى کنىد و معطل کمبود قطعات نمىشىد به هىچ وجه
charger
۲۴ مرداد ۱۳۹۶علی عزیز با این مطلبت یاد یه خاطره افتادم
سال 90 یه روا سال صفر از کارخونه گرفتم سال 92 قطعاتش تو بازار پیدا نمیشد
peyman
۲۴ مرداد ۱۳۹۶از نگاه کردن بهش سیر نمیشم
DEADPOOL
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ازبچگی عاشق موستانگ بودم نمیدونم چرا ولی حس میکنم از بچگی این عشق درمن بود? ولی من boss302 رو بیشترازاین دوست دارم آخرشه آخرش??
(ali(chevy nova
۲۴ مرداد ۱۳۹۶DEADPOOL داداش
Boss 302 رده ى پاىىن ترى داره نسبت به gt500
Boss 302 بالاتر از مدل gtو Mach1 قرار مىگرفته اما مدل gt500 تىونىنگ شلبى بوده و بسىار نادر و خاص هستش
اما بنظرم هىچى gt500kr مدل 1968 نمىشه. این مدل موتور 428 کبرا جت فورد داشت و بسىار قدرتمند هست و امروزه بسىار گرون قىمته
از سرى boss هم مدلهاى که موتور 429 و 428 داشتن بسىار قوى و گرون هستن
DEADPOOL
۲۴ مرداد ۱۳۹۶بله علی آقا دمه شما گرم
والا مابه همون 302 اینچ مکعب هم راضی هستیم همیشه کم توقع بودم?
نمیدونم باور میکنین یانه اما من اولین باری که با موستانگ آشنا شدم تویه فیلمی بود نیکلاس کیج بازی میکرد آخر فیلم بایدونه موستانگ ازدست پلیسا فرار میکرد فکنم همین bossبود اون موقع میشه گفت 8 ساله بودم??ازاون به بعد دیگه رفتم توفاز ماشین ازماشینا نقاشی میکشیدم?یادش بخیر بااینکه نقاشی هام مزخرف بود ولی تقریبا بیشتر مدرسه فهمیده بودن من عشق ماشینم زنگ تفریح برای بقیه نقاشی میکشیدم امضاء میزدم پایینش خداشاهده?چه دورانی بود پسر
(ali(chevy nova
۲۴ مرداد ۱۳۹۶جوووووووووووونننننننمممممم
عشقست موستانگ اونم چى؟؟؟ gt500 مدل 1967 با موتور 427 فورد
این ماشىن در وصف نمىگنجه از بس معرکس
جناب قاسمى از امریکایی بازهاى قهار اىران از این مدل یکى داره با موتور 428 کبرا جت
خىلى عالى هم جمعش کرده
(ali(chevy nova
۲۴ مرداد ۱۳۹۶به مناسبت این خبر دوستان امروز مىخوام براتون از گىربکس منوال شورولت نوا صحبت کنم که تو اىران هست
رفقا شورولت نوا در اىران با3 نوع گىربکس تولىد شد
Th350 که 3 دنده اتومات بود و 2 نوع گىربکس دستى بنام((saginaw)) که هر 3 نوع ساخت جى ام بود
مدلهاى دستى 3 و 4 دنده بودن
به مدل اتومات کارى ندارم اما مدل منوال که ماشىن خودم هم مجهز بهش هست و از نوع 3 دنده هست نکات جالب داره
مدلهاى 4 دنده که رو انواع کامارو. نوا. اسکاى لارک و…….. نصب مىشد گىربکسهاى خوبى بودن اما یه مشکل داشتن
افرادى که سالها تجربه امریکایی سوارى دارن مىدونن که مشکل گىربکسهاى 4 دنده نوا شفت اصلىش هست که براى دنده 1 و دنده ى عقب مشترک هستش و تو این سالها بسىار دنده برنجىهاى این گىربکسها فرسوده شده و به همىن جهت این گىربکسها در دنده 1 و عقب به زوزه مىوفته و لوازمش هم نو اون در اىران پىدا نمىشه مگر اونکه از امریکا سفارش داده بشه که مقرون به صرفه برا خىلى ها نىست
اما…..
اما موضوع براى نمونه 3 دنده فرق داره
PaRHaM
۲۴ مرداد ۱۳۹۶منم میخوااام???
MAHDI . TUNING
۲۴ مرداد ۱۳۹۶منم میخوام
اما ما محکوم به فراغین ایرانی هستیم
شانس بیاریم چینی سوار شیم
بله متأسفانه واقعیت تلخه
PaRHaM
۲۴ مرداد ۱۳۹۶☹
SQ12
۲۴ مرداد ۱۳۹۶سلام آقا مهدی.جنابعالی کلمه فرغون رو جمع عربی بستی؟***
SQ12
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ببخشید که بی ربط هست.اما من نمیفهمم که چرا دم از حفظ زبان مادریمون می زنیم بعد خودمون تاراجش می کنیم و کلمه های مضحک و جعلی و خنده دار می سازیم.نمونش همین فراغین،فرامین و …..واقعا باید تا کی این مسخره بازی هارو در بیاریم.کی میخوایم آدم بشیم.ولی حالا این بحث به کنار.آقا مهدی من فقط میخوام بدونم که به چه دلیلی فرغون رو جمع عربی بستی.نکنه میخواستی ادبیاتت به ادبیات دلواپسان صنعت نزدیک باشه.(خخخخخخخ)
MAHDI . TUNING
۲۴ مرداد ۱۳۹۶فقط برای توجه بیشتر سایر کاربران
MAHDI . TUNING
۲۴ مرداد ۱۳۹۶میتونستم بگم فرغون های ایرانی یا لگن های های ایرانی ولی نگفتم
خب حالا میشه بگی چی از تو کم شده که اینقدر تند برخورد کردی؟
خودت که ادعای ادب و این چیزا داری چرا با توهین داری میگیش
شما هم تو بیان و ادبت کار کن راه دوری نمیره
ونوم اف ۵
۲۴ مرداد ۱۳۹۶Sq جان فراغین هم برای توصیف ماشین های ما زیاده باید جمع سالم لگن بکار برد که میشه لگنات
SQ12
۲۵ مرداد ۱۳۹۶خب آقا مهدی اتفاقا من داشتم شوخی می کردم.هیچ منظور بدی نداشتم.این چیزایی که گفتم شوخیه وگرنه میدونم که شما هم فرهنگ و هنر ایرانی رو دوست دارین.من فقط خواستم مثلا به شوخی درباره عملکرد مردممون درباره زبان فارسی حرف بزنم.وگرنه هیچ منظور بدی نداشتم.اگه داشتم کلا از سایت پدال بیرون میرفتم و دیگه مطالبشو دنبال نمی کردم و کامنت هاشم نمی خوندم.من همیشه دوستدار تمام پدالی های عزیز هستم.همشون پیش من احترام دارن.منتهی من میخوام جو سایت رو یکم طنزش کنم تا از این حالت خشکی دربیاد.راستی علی جان لطفاً تعداد مطالب علمیت رو تو کامنت هات بیشتر کن.آقا مهدی شما همیشه توی چشم من جا دارید.امیدوارم همیشه سرافراز و پیروز باشین.دلتون شاد و کیفتون کوک.
با تشکر از پدال
SQ12
(ali(chevy nova
۲۴ مرداد ۱۳۹۶در ادامه
گىربکسهاى 3 دنده saginaw برخلاف نمونه 4 دنده خىلى خىلى سخت به زوزه مىوفته و مىشه گفت خراب نمىشه
مدلهاى 3 دنده نسبت به 4 دنده ها خىلى بهتره اما یه نقطه ضعف هم داره
تو مدل 4 دنده بخاطر اونکه تعداد دنده ها بىشتره سرعت نهاى ماشىن بالاتره و تاپ اسپىد بىشترى ماشىن با این گىربکس داره اما نمونه هاى 3 دنده تاپ اسپىدشون کمتره یه کم نسبت به 4 دنده ها
اما خوبى گىربکس 3 دنده منوال Saginaw اونکه شتاب اولىه خىلى خوبى داره و این شتاب خوب رو گىربکس 4 دنده نمىده
البته مسائل دیگه هم دخىل تو این موضوع که از جمله مهم ترىنش ضرىب دفرنسىال هستش
تا اونجاى که من دیدم ضرىب دفرنسىال شورولت نوا 13/41 هست و مىشه با تغىىر کرانوىل پىنىون شتاب رو بىشتر و تاپ اسپىد رو کم تر و یا شتاب رو کم تر و تاپ اسپىد رو بىشتر کرد
این موضوع بستگى به این داره شما براتون شتاب مهم تره یا تاپ اسپىد
ماتئوس
۲۴ مرداد ۱۳۹۶یاد فیلمای قدیمی افتادم
ونوم اف ۵
۲۴ مرداد ۱۳۹۶دم این شیخ گرم چه سلیقه ای
امید
۲۴ مرداد ۱۳۹۶چه کارها که با این پول لعنتی نمیشه کرد!! خیلی باحال بود.اگر من به جای این جناب شیخ بودم شاید دوج چلنجر مدل هفتادو یک قرمز رنگ یا پونتیاک ترانس ام مدل هفتادو هشت مشکی رو سفارش میدادم
Behrouz anzali
۲۵ مرداد ۱۳۹۶واقعا زیباست همیشه ولی حیف که میره دست ملخ خورها نابود میشه. من خودم موستانگ جی تی 2015 دارم که با هیچی عوضش نمیکنم .
Mahdi
۲۰ فروردین ۱۳۹۷اقا در حال حاظر میشه این موستانگ gta1967 رو تو ایران اورد؟