فورد

آزمون سرعت فورد اکسپلورر هیبریدی در اتوبان

فورد اکسپلورر اکنون در اروپا و به‌عنوان بخشی از برنامه بازسازی فورد در تجارت این قاره حضور دارد. بله این نخستین بار است که این SUV بزرگ پس از سال‌ها به این سوی اقیانوس اطلس سفر می‌کند. و البته مهم‌تر از همه اینکه این یک نسخه پلاگین هیبریدی مورد علاقه اروپائیان است.

با این اوصاف، این شاسی‌بلند به اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت آلمان برده شده تا مورد آزمونی عملی قرار گیرد.

همان‌گونه که در ویدئو خواهید دید این خودرو واقعاً کار دشواری برای رسیدن به حداکثر سرعت خود ندارد. این به دلیل خروجی زیاد حاصل از نیروگاه PHEV آن است که شامل یک موتور ۶ سیلندر V شکل ۳ لیتری اکوبوست با قدرت ۳۵۰ اسب بخار و یک موتور الکتریکی ۱۰۰ اسب بخاری است که خروجی مجموع ۴۵۰ اسب بخار و گشتاور ۸۴۰ نیوتن‌متر را در دسترس قرار می‌دهد.


فورد اکسپلورر در این آزمون به سرعت ۲۳۹ کیلومتر بر ساعت رسید که برای یک خودروی غول‌پیکر قابل قبول است. اکسپلورر هیبریدی از باتری لیتیوم یون ۱۳.۱ کیلووات ساعتی سود می‌برد که به آن اجازه می‌دهد در حالت تمام الکتریکی هم مسافت ۱۰۰ کیلومتر را طی کند. بعلاوه مصرف سوخت ترکیبی این خودرو تنها ۳.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

با وجود الکتریکی بودن، اکسپلورر می‌تواند بارهایی تا وزن ۲۵۰۰ کیلوگرم را یدک بکشد. هفت حالت رانندگی ازجمله اسپرت، یدک کشی، برف و موارد دیگر نیز قابل انتخاب‌اند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Ramin

    ۲۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    من کلا از این یارو بدم میاد

    ?????????

    معلوم نیست ماشین کدوم بدبختیو قرض میگیره یا حتی میره ماشین اجاره میکنه بعد

    240 تا تو اتوبان میره… اخه یعنی چه.

    پدال هم هر چی میشه. این یارو رو میزاره.

    پیست و فرودگاه رو برای همین مواقع ابداع کردن که اگه حوصلت سر رفت بری اونجا
    نه تو اتوبان 240 تا بری

    جالب اینجاس تو طول شتابگیری هیج پلیسی هم نیست. ??????

    یه بار بدون شک این مرده کار دست خودش میده….

    حالا ببینید من کی گفتم …….. ??

    مخالفم 13
    1. MOHAMMAD.n.r

      ۲۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      رامین اونجا المان هست و محدودیت سرعت ندارن.
      ماشین هم از نمایندگی هست.

      موافقم 10
      1. Ramin

        ۲۰ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        میدونم اقای محمد

        خودم 10 سال پیش رفته بودم
        همه چی خوب و عالی . مردم سرشون تو کار خودشون.
        و…

        آلمان در کل کشور خوبیه. و….
        خیلی چیز های خوب میشه از آلمان گفت

        ولی مشکل همون free speed هست. هرچند احتمالا حادثه ندادن که هنوز بر قراره.

        تا جایی که من یادمه 10 سال پیش بعضی از اتوبان ها free speed بود ( همه شون free speed نبود … )

  2. M.J.ZAHEDI

    ۲۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (15 ديدگاه)

    فک کنم اگر محدودیت نداشت میتونست 260 270 تا بره
    و چقد حال میده رو این اسفالت رانندگی کنی چون من واقعا نتونستم توی شهرمون (ایلام) 200 متر اسفالت بدون چاله چوله پیدا کنم
    یعنی دریغ از 200 متر اسفالت درست و حسابی

  3. (Saeed(peugeot

    ۲۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    چقدررررر خوب و نرم و راحت ….

  4. challenger

    ۲۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (178 ديدگاه)

    خیلی خوب و نرم رفت

  5. میثم

    ۲۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    مصرفش برای این هیکل واقعا عالیه

  6. mahdi-abdi

    ۲۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (496 ديدگاه)

    هم مشخصات فنی و هم ظاهر عالین مخصوصا مصرف3.4 لیتریش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا