در صفحه انتخابگر آنلاین فورد GT، میتوان یک روز را صرف ساخت ۵ هزار نسخه مختلف از سوپرماشینهای اکوبوست با قدرتی بیش از ۶۰۰ اسببخار کرد. ولی اگر حتی ۴۵۰ هزار دلار ناقابل را برای هزینه یک سوپرماشین ساخت دیربورن داشته باشید، نمیتوانید به همین راحتی وارد نمایندگی فورد شوید و یکی از آنها را به خانه بیاورید. یک روند ثبتنام برای این منظور درنظر گرفته شده و هر کدام از خریداران میبایست از طرف فورد برای مالکیت یکی از ۵۰۰ دستگاه GT که در طی دو سال آینده ساخته میشود، تأیید شوند!
امّا فورد چه اطلاعاتی را درباره خریداران احتمالی GT میخواهد بداند؟ در ادامه به پرسشهایی که در روند ثبتنام برای خرید فورد GT وجود دارند میپردازیم؛ سؤالاتی که برخی از آنها استاندارد و برخی دیگر تعجببرانگیز هستند.
اول از همه، باید گفت که فورد خودروها را فقط در بعضی از کشورها تحویل میدهد و خریداران GT در کشوری مانند روسیه، خودشان باید به فکر گرفتن خودرویشان باشند.
پس از وارد کردن نام، کد پستی، ایمیل و شماره تلفنهای محل کار و همراه، فورد از شما نحوه آشنا شدنتان را با خودروساز و زمینه موتور اسپورت این کمپانی میخواهد؛ اینکه به عنوان مثال، اگر قبلاً مالک یک فورد GT بودهاید، یک خودروی فورد دارید و یا حتی یک کلکسیونر هستید. با انتخاب هر کدام از این گزینهها، یک سری سؤالات خاص مرتبط با آن گزینه اضافه میشود. امّا در اینجا، گزینه “Other” را انتخاب میکنیم.
با ثبتنامهایی که با موفقیت انجام میشوند، از طریق «خدمات نگهبانی فورد GT» تماس گرفته میشود تا خریدار برای پروسه سفارش اختصاصیاش راهنمایی گردد. این «نگهبان» سپس با نمایندگی مجاز فورد در محل موردنظر شما یا یک واردکننده منطقهای GT که صلاحیت لازم را از طرف فورد دارد، ارتباط برقرار کرده و روند خرید و تحویل خودرو را تکمیل میکند.
همانند فراری، فورد نیز برای مالکین کنونی سوپرماشینهایش که مدلهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ از GT را شامل میشوند، اولویت قائل میشود. یعنی هر چقدر GT هایی بیشتری داشته باشید، برای شما بهتر خواهد بود.
همچنین به نظر میرسد که فورد نگاه ویژهای به کسانی دارد که واقعاً با GT هایشان رانندگی کردهاند. این در حالی است که برخی خودروهایشان را تنها در یک مجموعه خصوصی نگهداری کردهاند.
یک جای خاص نیز برای وارد کردن عنوان مدلهای اخیر یا مهم از فورد در مجموعه خودروی مشتری وجود دارد. متأسفانه جایی برای «عنوان خودروهای قبلی خریداریشده از فورد» درنظر گرفته نشده است.
به نظر میرسد که «ناوگان فورد» و همینطور تأمینکنندههای قطعات، «شرکای استراتژیک» که احتمالاً مشاوران صنعتی هستند، آژانسهای تبلیغاتی و مواردی مانند آنها، شانس بیشتری برای برجستهتر کردن ارتباط خود با کمپانی خودروسازی دارند.
در اینجا، نحوه استفاده خیرخواهانه از فورد GT خود را باید به فورد بگویید. در همین حال، این کمپانی امضای قراردادی را میخواهد که به موجب آن، مشتریان توافق میکنند که GT های خود را نخواهند فروخت. البته اینکه فورد این محدودیت را برای انجام کارهای خیرخواهانه به منظور افزایش شانس برندهشدن یک GT، برخواهد داشت یا خیر، هنوز مشخص نیست.
اینجاست که کلکسیونرها، محتوای پارکینگهای خود را به نمایش میگذارند. میتوان تصور کرد که افرادی که مجموعههایشان با محوریت فورد است، از اولویت بالاتری برخوردار خواهند بود؛ چیزی که در مورد فراری با گزینههای تولید محدود جدیدش نیز صدق میکند.
در این بخش از ثبتنام برای فورد GT، صفحهای در اختیار مشتری قرار میگیرد که میتوانند شرایط خود را در شبکههای اجتماعی چون توییتر، اینستاگرام، فیسبوک، یوتوب و واین در هنگام داشتن سوپرماشین ۶۰۰ اسببخاری دو توربوشارژر و فیبرکربنی فورد توضیح دهند.
فارغ از همه اینها، به نظر میرسد که فورد علاقه زیادی به هدایت مدل جدید GT به سمت کسانی دارد که در آینده، حتماً از قابلیتهای آن استفاده خواهند کرد. در این بخش، از مهارتهای مسابقهای و موتور اسپورت شما سؤال میشود.
در نهایت به بخش «واکنش آزاد» میرسید که میتوانید در آن مواردی مانند یک ویدیو از خود در حال گفتن شایستگیهای خود برای داشتن GT یا مجموعهای از تصاویر نسخههای مختلف موستانگ را قرار دهید. اینجا جایی است که باید خود را از بقیه متمایز کنید.
و اینجا، کار به انتها میرسد. درخواست شما ثبت شده و برای ارزیابی پنل داوران GT در فورد آماده است.
فرید
۲۹ فروردین ۱۳۹۵یواش یواش برای پراید هم باید یه همچین فرمی پر کنیم☺
جواد
۲۹ فروردین ۱۳۹۵بیخیال من رفتم یک اونتادور بخرم بیخیال این فورد شدم
سعید
۲۹ فروردین ۱۳۹۵داداش من یا اوراکان دارم میخوام بفروشم بیا زیر قیمت بازار بدم به تو میخوام مک لارن بخرم
king 918
۲۹ فروردین ۱۳۹۵چه کاریه اصلا نمیخرم
اصل اول احترام به مشتری
ماشین های خاص تر و قویتر و زیباتر از این فورد هست که این همه دنگ و فنگ ندارن
یه 911 توربو اس با 250 هزار دلار میگیری حال این فورد رو هم پشت چراغ قرمز میگیری
وقتی چراغ سبز شد یه لانچ براش میزنی شتاب 2.7 وای وای وای ………….
Carbonado Aventador
۲۹ فروردین ۱۳۹۵الان 911 رو با فورد GT مقایسه کردی؟
خود فورد میاد اعلام میکنه ما این ماشینو برای رقابت مستقیم با آونتادور و f12 ساختیم بعد میایی میگی با 911 میگیرمش!
من فکر کنم اگه مهندسای فورد این کامنتتو ببین میرن خودشونو دار میزنن!
:)
king 918
۲۹ فروردین ۱۳۹۵کربنادو جان داداش 911 توربو اس چیزی کمتر از اوانتادور نداره دیگه همه از شتاب 911 مخصوصا توربو اس خبر دارن
یه کلیپ هست تو اپارات درگ بین 911 توربو اس و اوانتادور بد نیست یه نگاه بش بندازی توربو اس رو دست کم نگیر داش گلم روی خیلی از کله گنده هارو با یه موتور 6 سیلندر کم کرده
مهندساس فورد وقتی درگ بین 911 رو با فورد ببینن شک نکن خودشون رو دار خواهند زد
ارادت
shayanull
۲۹ فروردین ۱۳۹۵همه چیز درگ نیست , همه چیز روی کاغذ نیست , موضوع توی پیسته !
احسان(احسان سابق)
۲۹ فروردین ۱۳۹۵بوروکراسی در حد دانشگاه ازاد ایران
asa
۲۹ فروردین ۱۳۹۵بابا این ماشین چه طراحی داره . من هنوز محو اون بدنه ی پیچیدشم . به خدا این ماشین تکه . شبیه هیچ ماشین دیگه ای هم نیست اصلا این یک زبان طراحی جدیده . اون عکس اولی اخری رو ببینید تروخدا.بعدشم من قبلا هم گفته بودم که ارزش این ماشین از بقیه رقباش به جز فراری بیشتره و حتی اگه این اقای king 918 هم سر چراغ قرمز با 911 خودش gt رو له بکنه بازم از اون ارزش هاش کم نمیشه . این ماشی شخصیت داره .یک ادم ارام و متین در عین حال جنگجو و قدرتمند.
king 918
۲۹ فروردین ۱۳۹۵باور کن یه لحطظه فکر کردم واقعا پشت چراغ قرمز فورد جی تی رو جا گذاشتم
دمت گرم …………
احمد باقری
۲۹ فروردین ۱۳۹۵واقعا راست گفتید، این همه ماشین هم سطح این یا بالاتر هست، برای اینکه مثلا اعتبار، کلاس و امتیاز خودشون رو بالا ببرن، این همه مرحله گذاشتند تا بگن که طرف به این سادگی ها نمیتونه این ماشین رو بگیره.
علیرضا4225
۲۹ فروردین ۱۳۹۵سوپر اسپرت فقط لامبورگینی
فقط آمریکا ، فقط کادیلاک
۲۹ فروردین ۱۳۹۵شتاب این چقدره
نوید جهرمی
۲۹ فروردین ۱۳۹۵فک میکردم مک لارن مشتریاشو محدود کرده. این فورد دیگه پارو فراتر گذاشته.
از الان میشه روی این ماشین ب عنوان یه کلکسیونی برای سرمایه گذاری حساب کرد.
me84
۲۹ فروردین ۱۳۹۵خیلی طرح مزخرفیه
بالاخره باید اون 450 هزار دلار ناقابل رو یه جوری از مشتری بگیرن دیگه. مثلا خواستن کاری کنن که مشتری پیش خودش فکر کنه ، بجز من فقط 499 نفر دیگه دارن، پس ارزشش رو داره که اینقدر پول بدم .
با king 918 خیلی موافقم
ZR1
۲۹ فروردین ۱۳۹۵دوسش دارم و ماشین خوبیه ولی خیلیم ماشین شاخی نیست که قیمتش اینقدر باشه.
Hamid
۲۹ فروردین ۱۳۹۵خوبیش اینه که رو نقشه دو جا برای تحویل ماشین در خاورمیانه مشخص شده:
1. دوبی
2. آبادان
ali.q
۲۹ فروردین ۱۳۹۵حمید جان اونها طبق خود نقشه و اطلاعات زیرش saudi arabia و UAE هستند
سینا
۲۹ فروردین ۱۳۹۵برندهای معروف و خاص در بین اتومبیل های سوپر اسپرت زیاده.
علاقه به هرکدومشون هم علاوه بر رکوردهای اون ماشین و قابلیت های فنی، خیلی به طراحی و سطح سلیقه ی مخاطب هم بستگی داره.
مثلا انواع مدل های بوگاتی، فراری، لامبورگینی، پاگانی، گامپرت، اسپایکر، پورشه، و…
و همچنین مدل های دوج وایپر یا تی و آر ساگاریس، فورد gt، و…
هر کدومشون جذابیت های خودشون رو دارن
اما نهایتا برای کسی که عاشق رانندگی باشه بیشتر لذت بردن از قابلیت های دینامیکی و واکنش های خودرو مهمه. هر کدو م از این ماشین ها هم ممکنه در یک یا چند نکته برجسته تر از بقیه به نظر بیان.
به نظر من خیلی از مقایسه ها یی که انجام می شه بی ربط هست و مفهومی نداره چون اصلا اون ماشین ها در یک رده قرار نمی گیرن.
از طرف دیگه مثلا لذتی رو که از روندن یک پورشه 911 توربو تو جاده های پر پیچ و خم کوهستانی یا تو پیست می شه برد، هیچ وقت نمی شه از یک بوگاتی انتظار داشت، ولی کیه که دوتاش رو دوست نداشته باشه و نخواد؟
خیلی عالیه اگه شرایطی باشه که بشه همه ی اینا رو برای لذت بردن از رانندگی تست کرد.
بهنام طیبی
۳۰ فروردین ۱۳۹۵افرین.دقیقا
Archi KHAN
۳۰ فروردین ۱۳۹۵با این که فورد کمپانی عظیم و قابل احترامی هست ، اما خیلی راه داره تا به فراری برسه و از این تزها بده …
این اَداها بهشون نمیاد !
(*مهرداد*)
۳۰ فروردین ۱۳۹۵این سیستم فروش با طرز فکر ایران جور در نمیاد …این فقط اصالت و قدرت یک برند را میرسونه ..
(*مهرداد*)
۳۰ فروردین ۱۳۹۵آخه ما ایرانیها از آسمون اومدیم و از همه جای دنیا بالاتریم ..اونوقت این چیزها را میگیم وای وای چه اداها !!!
aventador
۳۰ فروردین ۱۳۹۵آقا فقط اونتادور………