در حال حاضر وبسایتهای خودرویی و رسانههای اجتماعی احتمالاً پُر از تجربهٔ رانندگی با فورد موستانگ شلبی GT500 جدید است و بسیاری شوکه شدهاند که چقدر این ماسل کار ۷۶۰ اسب بخاری خوب است. در همین حال، فورد نیز سرانجام رسماً شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر این ماشین را اعلام کرده که برابر با تنها ۳.۳ ثانیه است. هرچند این شتاب قابلتوجهی است اما بااینحال تنها کمی از GT500 قبلی سریعتر است زیرا شتاب رسمی شلبی ۶۶۲ اسب بخاری مدل ۲۰۱۴ برابر با ۳.۵ ثانیه بود. هرچند شاید تنها دودهم ثانیه بهبود شتاب شلبی جدید آنهم با وجود برخورداری از ۱۰۰ اسب بخار قدرت بیشتر خیلی ناچیز به نظر برسد اما صادقانه بگوییم این اختلاف جزئی کاملاً مناسب به نظر میرسد خصوصاً با توجه به اینکه حداکثر سرعت GT500 جدید هم از نسل قبلی کمتر است.
بااینحال ممکن است برخی فورد را به خاطر ساختن خودرویی که از یک مدل پنجساله چندان سریعتر نیست سرزنش کنند اما این کار هرگز درست نیست زیرا خودروهایی که در آنها پیشرانه در جلو قرار دارد و نیرو به چرخهای عقب منتقل میشود، در شتاب گیری اولیه همواره با مشکل کشش مواجه هستند و حتی مقدار فراوانی اسب بخار و بهترین لاستیکهای خیابانی هم نمیتوانند بر عدم کشش مناسب غلبه کنند. یکی از راههای حل این مشکل کاری است که شورلت با کوروت انجام داد یعنی انتقال موتور به عقب اما در خودروهای موتور جلو هم مثل دوج چلنجر دیمن با استفاده از تعلیق فوقالعاده نرم میتوان وزن بیشتری را به عقب خودرو انتقال داد.
اما از شتاب اولیه که بگذریم، برتری اصلی GT500 جدید بر نسل قبلی در مسافت ۴۰۰ متر است یعنی جایی که با زمان ۱۰.۷ ثانیه، تقریباً یک ثانیهٔ کامل از شلبی قدیمی سریعتر است؛ بنابراین اینجا ۱۰۰ اسب بخار قدرت بیشتر و گیربکس دوکلاچه خود را نشان میدهند. در مورد حداکثر سرعت نیز هرچند نسل قبلی میتواند به ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند اما از پکیج آئرودینامیکی نسل جدید برخوردار نیست و تنها در مسیری طولانی و بسته میتواند به این سرعت دست پیدا کند درحالیکه با GT500 جدید میتوان در پیستها و یا حتی برخی جادههای پیچدرپیچ از داونفورس بیشتر لذت برد.
بی نام
۹ آبان ۱۳۹۸روز به روز خودروهای چهار در ویژه بیشتر به سوپر اسپرت ها نزدیک میشن
Amir Enzo
۹ آبان ۱۳۹۸این ماشین دو دره
ایمان
۹ آبان ۱۳۹۸۱/۴ مایل رو در زمان ۱۰.۶۱ و با سرعت ۱۳۳ مایل ( ۲۱۴km ) ثبت کرده که تحسین برانگیزه
?? Ford Mustang Shelby GT۵۰۰ ??
doubt
۱۰ آبان ۱۳۹۸جالبه. ینی از تایکان توربو اس تندتر میره این مسافتو؟
ایلیا
۹ آبان ۱۳۹۸آمریکا کی میخواد ی سوپر اسپورت 150 هزار دلاری تمام عیاربرای رقابت با 911 و amg gt و… تولید کنه؟
ماستانگ و کوروت و… عالین ولی توی همون نگاه اول میشه فهمید در سطح پایین تری قرار دارن.
رامین
۹ آبان ۱۳۹۸اولا وقتی می تونه با قیمت پایین تر و رقابتی تر همون قدرتو بده چرا قیمتو ببره بالا این خودش یه جورایی قدرت نمایی می کنه یه ماشین 50 60 هزار دلاری اندازه یه ماشین 200 هزار دلاری قدرت و کیفیت داره. ثانیا این یه جوری سنته که همیشه ماشینای آمریکایی قیمت فضایی نداشتن از قدیم همین طور بوده. ثالثا شما دنبال سوپر اسپرت 150 هزار دلاری آمریکایی هستی فورد GT فک کنم بالای 400 هزار دلار قیمتشه. بازم هست مثه سالین و هنسی و ….
Nismo
۱۶ آبان ۱۴۰۳کل اروپا رو بری بگردی یه دونه ماشین نمیتونی قابل قیاس با این پیدا کنی
Just bentley continental
۹ آبان ۱۳۹۸شاید از معدود کسایی باشم که اینو به هلکت ترجیح میدم.
Behrouz. anzali
۹ آبان ۱۳۹۸صدای این ماشین فوق العادست . حتما تو یوتیوپ ببینید. از الان هنسی نقشه این gt500 رو کشیده که به هیولا تبدیلش کنه. نمیشه دوسش نداشت
رامین
۹ آبان ۱۳۹۸هر چقدر ماشین فوق العاده ای باشه حس یه ماسل کارو القا نمی کنه. فورد باید یه کاری کنه
سعید
۱۰ آبان ۱۳۹۸ذات شلبی یعنی موستانگ؛ پونی کاره، نه ماسل کار