اگرچه توجه زیادی به تصاویر نسل جدید فورد برانکو ۲۰۲۱ کردهایم اما غالبا طراحی سهبخشی سقف این خودرو به چشم نیامده است. بله این ویژگی در جیپ رانگلر هم وجود دارد که تجربه بسیار لذتبخش آفرود در هوای آزاد را به ارمغان میآورد؛ اما مهندسان فورد سقف این خودرو را به منظور جدا شدن راحتتر به سه بخش تقسیم کردهاند. این طراحی زمانی عملیاتی شده که یکی از مهندسان فورد برای جدا کردن سقف رانگلر به زحمت زیادی افتاده است.
مدیر برنامه جهانی فورد در مصاحبه با مجله ماسل کارز اند تراکس گفته است طراحی پانل سقف رانگلر باعث شده بخش عجیبی به وجود آید و در نهایت منجر به ترک خوردن آن در زمان جدا شدن شود. سقف رانگلر به دو بخش تقسیم میشود که یکی پانل نازک بالای سر سرنشینان جلو بوده و قسمت بزرگتر هم بخش عقب خودرو را پوشش میدهد. پانل عقب بزرگ بوده و ۶۳ کیلوگرم وزن دارد و روی صندلیهای ردیف دوم کشیده میشود. برای جدا شدن راحت این سقف به دو نفر نیاز است.
اما سقف سهقسمتی برانکو بهگونهای است که یک بخش روی بخش دیگر قرار گرفته و عقبترین پانل نیز شیشههای جانبی و بالای درب پشتی را پوشش میدهد. این امر باعث شده عقبترین پانل سبکتر بوده و جدا کردن آن نیز راحتتر صورت گیرد. همچنین احتمال شکستن یا ترک برداشت پانل سقف نیز دیگر وجود ندارد.
مدیر فورد همچنین به آینههای جانبی اشاره کرده که در زمان جدا شدن دربها همچنان در جای خود باقی میمانند. این در حالی است که آینههای رانگلر به دربها متصل شدهاند و بنابراین با جدا شدن دربها آنها نیز جدا خواهند شد. قطعاً جیپ نظارهگر عملکرد برانکو بوده و شاید در آینده تغییراتی در طراحی رانگلر به وجود آید.
حسین دهمرد
۲۳ شهریور ۱۳۹۹یه سقف برزنتی شبیه اون چیزی که تو فیات ۵۰۰ بود هم همینکار رو میکنه.اونم فقط با زدن یه دکمه.
Hussein
۲۳ شهریور ۱۳۹۹عالیه من به عنوان یه عشق افرود
عاشق این ماشینم ای کاش میشد ما هممیتونستیم بخریم
NAVID۰۰۹۸
۲۳ شهریور ۱۳۹۹آقا حسین
حالا که دستمون کوتاست از این خودروها ، بهترین گزینه اینه که یه پاترول دو در بخریم و سقف فایبر فلزی عقبشو جدا کنیم و یه سقف برزینتی بسازیم و با یه بازسازی اساسی تا سالها از اون لذت ببریم و حال کنیم .
همیشه تو فکرم بوده و دیدم خیلیها این کار را کردن ، اما هنوز موقعیتش پیش نیومده ، ایشالاه که یه روز بتونم خودم همه کاراشا از صفر تا صد بکنم و یه موتور ۶سیلندر تویوتا را بخورونم بِهِش تا هیولا بشه و دغدغه موتور و استهلاک هم نداشته باشم و قدرتش هم افسارگسیخته بشه درجه یک .
Hussein
۲۳ شهریور ۱۳۹۹دوست عزیزم نوید جان
بدبختانه پاترول الان شده 180 میلیون تومن
واقعا دیگنمیشه خرید
با 180 تومن واقعا میشه یه ماشین بهتر خرید
ولی واقعا منم عاشق بازسازی ماشین هستم ولی موتور به جای تویوتا بنزینی یه دیزلشو بخری عالی میشه دیگ
انشاالله هرچه زودتر هردوتامون یه بهترشو بخریم
NAVID۰۰۹۸
۲۳ شهریور ۱۳۹۹۱۸۰ میلیون شده !!!???
وایییی
۱۸۰ بخریم ، ۲۰۰ هم خرجش میشه بابت خرید موتور و گیربکس و باقی موارد .
ایشالاه روزای روشن برای تمام مردم خسته ایران که با تمام سختیها ، مهربانترینند اما کیه که قَدر بدونه و هر ظلم و گرانی ، نفس نگذاشته .
MehdiTurbo
۲۴ شهریور ۱۳۹۹نوید ما مهربان نیستیم
من اسم مردمی که پراید گرون میشه صف میبندد شیر گرون میشه صف میبندد ماشین میخرند گرون تر بفروشند چشم دیدن اینکه یکی نزدیکاشون وضعش خوب بشه رو ندارند
و از ترس جونشون میشینند تو خونه رو مهربان نمیزارم مهربان اونیه که به دفاع این مردم میوفته زندان
راستش من خودمون فقط احمق میدونم که از ترس جونمون تو خونه میمونیم و خون همو تو شیشه میکنیم و میخوایم یقه همو جر بدیم تو ببین فقط تو رانندگیا برای یک ثانیه دیر و زود چیکار میکنیم درست گلایه غلط و غر زدن ولی وقتی این ادم و رفتارشون میبینم فقط افسوس میخورم ما در ظاهر مهربانیم پشت هم مثل گرگیم گرگ های در ظاهر گوسفند.
محمد
۲۳ شهریور ۱۳۹۹خیلی دوست داشتنیه
(Saeed(peugeot
۲۳ شهریور ۱۳۹۹اینم کل الگوی ساختش رانگلر بوده ….. تو تست های بیابون رانگلر اینطرف اونطرفش هست ….. بعد هی میگن برانکو …..
خیلی خوبه آآ …… ولی رانگلر تاج این کلاسه
مهدی موتورز
۲۳ شهریور ۱۳۹۹خوب چرا از سقف مدل های کانورتیبل استفاده نمیکنن
Hadi
۲۳ شهریور ۱۳۹۹حتی تو تکنولوژی سقف هم با هم رقابت دارن…
Aref
۲۳ شهریور ۱۳۹۹هر کی مثل من تا حالا 10 میلیون پول از نزدیک ندیده ولی هروز میاد پدال ماشین های جدید رو میبینه لایک کنه…
زیزیگولو
۲۳ شهریور ۱۳۹۹اینجور ماشینا بدرد آدمایی میخوره که دنبال ماجراجویی هستنو میخان از ویژگیای پیشرفته مخصوص این ماشینا استفاده کنن
MASIHA
۲۳ شهریور ۱۳۹۹از جلوش زیاد خوشم نمیاد…
من دیفندر رو انتخاب میکنم.
رانگلر هم عاولیه
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۴ شهریور ۱۳۹۹از اولین باری که دیدمش به آب بندی سقفش
فکر میکنم.