فورد

طراحی سقف برانکو جدید با دوری از مشکلات سقف رانگلر!

اگرچه توجه زیادی به تصاویر نسل جدید فورد برانکو ۲۰۲۱ کرده‌ایم اما غالبا طراحی سه‌بخشی سقف این خودرو به چشم نیامده است. بله این ویژگی در جیپ رانگلر هم وجود دارد که تجربه بسیار لذت‌بخش آفرود در هوای آزاد را به ارمغان می‌آورد؛ اما مهندسان فورد سقف این خودرو را به منظور جدا شدن راحت‌تر به سه بخش تقسیم کرده‌اند. این طراحی زمانی عملیاتی شده که یکی از مهندسان فورد برای جدا کردن سقف رانگلر به زحمت زیادی افتاده است.

مدیر برنامه جهانی فورد در مصاحبه با مجله ماسل کارز اند تراکس گفته است طراحی پانل سقف رانگلر باعث شده بخش عجیبی به وجود آید و در نهایت منجر به ترک خوردن آن در زمان جدا شدن شود. سقف رانگلر به دو بخش تقسیم می‌شود که یکی پانل نازک بالای سر سرنشینان جلو بوده و قسمت بزرگ‌تر هم بخش عقب خودرو را پوشش می‌دهد. پانل عقب بزرگ بوده و ۶۳ کیلوگرم وزن دارد و روی صندلی‌های ردیف دوم کشیده می‌شود. برای جدا شدن راحت این سقف به دو نفر نیاز است.

اما سقف سه‌قسمتی برانکو به‌گونه‌ای است که یک بخش روی بخش دیگر قرار گرفته و عقب‌ترین پانل نیز شیشه‌های جانبی و بالای درب پشتی را پوشش می‌دهد. این امر باعث شده عقب‌ترین پانل سبک‌تر بوده و جدا کردن آن نیز راحت‌تر صورت گیرد. همچنین احتمال شکستن یا ترک برداشت پانل سقف نیز دیگر وجود ندارد.

مدیر فورد همچنین به آینه‌های جانبی اشاره کرده که در زمان جدا شدن درب‌ها همچنان در جای خود باقی می‌مانند. این در حالی است که آینه‌های رانگلر به درب‌ها متصل شده‌اند و بنابراین با جدا شدن درب‌ها آن‌ها نیز جدا خواهند شد. قطعاً جیپ نظاره‌گر عملکرد برانکو بوده و شاید در آینده تغییراتی در طراحی رانگلر به وجود آید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. حسین دهمرد

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    یه سقف برزنتی شبیه اون چیزی که تو فیات ۵۰۰ بود هم همینکار رو میکنه.اونم فقط با زدن یه دکمه.

    موافقم 23
    مخالفم 20
  2. Hussein

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    عالیه من به عنوان یه عشق افرود
    عاشق این ماشینم ای کاش میشد ما هم‌میتونستیم بخریم

    موافقم 23
    مخالفم 5
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      آقا حسین
      حالا که دستمون کوتاست از این خودروها ، بهترین گزینه اینه که یه پاترول دو در بخریم و سقف فایبر فلزی عقبشو جدا کنیم و یه سقف برزینتی بسازیم و با یه بازسازی اساسی تا سال‌ها از اون لذت ببریم و حال کنیم .

      همیشه تو فکرم بوده و دیدم خیلی‌ها این کار را کردن ، اما هنوز موقعیتش پیش نیومده ، ایشالاه که یه روز بتونم خودم همه کاراشا از صفر تا صد بکنم و یه موتور ۶سیلندر تویوتا را بخورونم بِهِش تا هیولا بشه و دغدغه موتور و استهلاک هم نداشته باشم و قدرتش هم افسارگسیخته بشه درجه یک .

      موافقم 20
      مخالفم 6
      1. Hussein

        ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (361 ديدگاه)

        دوست عزیزم نوید جان
        بدبختانه پاترول الان شده 180 میلیون تومن
        واقعا دیگ‌نمیشه خرید
        با 180 تومن واقعا میشه یه ماشین بهتر خرید
        ولی واقعا منم عاشق بازسازی ماشین هستم ولی موتور به جای تویوتا بنزینی یه دیزلشو بخری عالی میشه دیگ
        انشاالله هرچه زودتر هردوتامون یه بهترشو بخریم

        موافقم 14
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          ۱۸۰ میلیون شده !!!???
          وای‌ی‌ی‌ی
          ۱۸۰ بخریم ، ۲۰۰ هم خرجش میشه بابت خرید موتور و گیربکس و باقی موارد .

          ایشالاه روزای روشن برای تمام مردم خسته ایران که با تمام سختی‌ها ، مهربانترینند اما کیه که قَدر بدونه و هر ظلم و گرانی ، نفس نگذاشته .

          موافقم 12
          مخالفم 2
        2. MehdiTurbo

          ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (2367 ديدگاه)

          نوید ما مهربان نیستیم
          من اسم مردمی که پراید گرون میشه صف میبندد شیر گرون میشه صف میبندد ماشین میخرند گرون تر بفروشند چشم دیدن اینکه یکی نزدیکاشون وضعش خوب بشه رو ندارند
          و از ترس جونشون میشینند تو خونه رو مهربان نمیزارم مهربان اونیه که به دفاع این مردم میوفته زندان
          راستش من خودمون فقط احمق میدونم که از ترس جونمون تو خونه میمونیم و خون همو تو شیشه میکنیم و میخوایم یقه همو جر بدیم تو ببین فقط تو رانندگیا برای یک ثانیه دیر و زود چیکار میکنیم درست گلایه غلط و غر زدن ولی وقتی این ادم و رفتارشون میبینم فقط افسوس میخورم ما در ظاهر مهربانیم پشت هم مثل گرگیم گرگ های در ظاهر گوسفند.

          موافقم 12
          مخالفم 2
  3. محمد

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    خیلی دوست داشتنیه

    موافقم 5
    مخالفم 4
  4. (Saeed(peugeot

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    اینم کل الگوی ساختش رانگلر بوده ….. تو تست های بیابون رانگلر اینطرف اونطرفش هست ….. بعد هی میگن برانکو …..

    خیلی خوبه آآ …… ولی رانگلر تاج این کلاسه

    موافقم 8
    مخالفم 17
  5. مهدی موتورز

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1233 ديدگاه)

    خوب چرا از سقف مدل های کانورتیبل استفاده نمیکنن

    موافقم 2
    مخالفم 2
  6. Hadi

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    حتی تو تکنولوژی سقف هم با هم رقابت دارن…

    موافقم 5
    مخالفم 3
  7. Aref

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (299 ديدگاه)

    هر کی مثل من تا حالا 10 میلیون پول از نزدیک ندیده ولی هروز میاد پدال ماشین های جدید رو میبینه لایک کنه…

    موافقم 33
    مخالفم 2
  8. زیزیگولو

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    اینجور ماشینا بدرد آدمایی میخوره که دنبال ماجراجویی هستنو میخان از ویژگیای پیشرفته مخصوص این ماشینا استفاده کنن

    موافقم 5
    مخالفم 1
  9. MASIHA

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (947 ديدگاه)

    از جلوش زیاد خوشم نمیاد…
    من دیفندر رو انتخاب میکنم.
    رانگلر هم عاولیه

    موافقم 6
    مخالفم 2
  10. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    از اولین باری که دیدمش به آب بندی سقفش
    فکر میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا