اگر شما مالک یک فورد F-150 یا اکسپدیشن مدل ۲۰۱۸ مجهز به گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک یا مالک خودروهای F-650 و F-750 دارای گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک هستید بهتر است با این خودروساز تماس بگیرید زیرا خودروی شما فراخوان شده است.
بنا به گفته فورد، گیرهای که کابل دستهدنده به گیربکس را قفل میکند شاید بهصورت کامل در جای خود ننشیند بنابراین احتمال اینکه دنده انتخابی توسط راننده در موقعیتی متفاوت قرار بگیرد وجود دارد.
همچنین کاربران ممکن است فکر کنند گیربکس را در حالت پارک گذاشتهاند درحالیکه احتمال قرار داشتن خودرو در دنده وجود داشته و در این حالت شاید بتوان کلید را بدون شنیدن هشدار قرار دادن در حالت پارک از جای خود خارج نمود. این یک نگرانی است زیرا اگر ترمزدستی بالا نباشد احتمال حرکت ناگهانی خودرو وجود داشته و این امر ریسک تصادف یا جراحت را افزایش میدهد.
فورد چارچوب زمانی آگاهسازی مالکان از فراخوان را اعلام نکرده اما به آنها توصیه کرده به نمایندگیها مراجعه نمایند تا این وضعیت بررسی شده و تکنسینها تأیید کنند که گیره قفل کابل دنده بهصورت صحیح نصب شده است. در صورت نیاز نیز تکنسینها این گیره را تنظیم خواهند کرد تا بهصورت صحیح در جای خود قرار گیرد.
در کل این فراخوان شامل ۳۴۷۴۲۵ دستگاه خودرو در آمریکای شمالی میشود. تعداد ۲۹۲۹۰۹ دستگاه از خودروهای یاد شده در آمریکا بوده درحالیکه ۵۱۷۴۲ دستگاه در کانادا و ۲۷۷۴ دستگاه نیز در مکزیک تحت تأثیر قرار گرفتهاند.
اما یک فراخوان دیگر نیز توسط فورد اعلام شده که تعداد ۱۶۱ دستگاه از مدلهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ فورد F-150، اکسپدیشن ۲۰۱۸، موستانگ ۲۰۱۸ و لینکلن نویگیتور ۲۰۱۸ مجهز به گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک را در بر میگیرد.
در این مورد شاید خودروها به دلیل خرابی احتمالی پینی که به گیربکس و گیره دنده پارک متصل شده از حالت پارک خارج شوند. درست همانند فراخوان قبلی، در این حالت نیز امکان خارج کلید بدون شنیدن هشدار صوتی وجود دارد.
به زودی مالکان خودروهای یاد شده توسط فورد از زمان فراخوان آگاه خواهند شد و در صورت نیاز قطعه یاد شده بدون دریافت هزینه تعویض خواهد شد.
سعید سابق
۲۰ فروردین ۱۳۹۷شورش رو دراوردین دیگه …!!؟ بچه مثبت … !!!
یک کم استانداردهای ما یادبگیرین .
علیx76
۲۱ فروردین ۱۳۹۷داشبورد لینکلنو?
یاشار اسدی
۲۰ فروردین ۱۳۹۷ماشالله فورد…خخخخ..بازم نشانه ای دیگر از آشغال بودن خودروساز های آمریکایی…واقعا کیفیت خودرو هاشون آشغاله …هنوز بعضی از دوستانی که احتمالا اسکیزوفرنی دارن ..خودتون میدونین که کی رو میگم….اعتقاد دارن که امریکایی ها بهترین خودرو ساز جهانندو اونا رو دارن با خودروساز های آلمانی و ژاپنی قیاس میکنند..خخخ…چه خیال باطلی
F۲۲RAPTOR
۲۰ فروردین ۱۳۹۷تو تو خیال غیر باطلت بمون
چند وخت منتظر بودی چنین خبری بیاد؟؟??
چند بار تو دلت خودتو خنککردی
مهدی هم نمیاد راحت شیم
Amirferrari
۲۰ فروردین ۱۳۹۷چون یه کمپانی امریکایی فراخوان داده این حرف رو میزنی،حالا اگه یه کمپانی آلمانی بود کلی هم تشویقش میکردی و واسه مشتری مداریش کف و سوت میزدی،اگه یه ذره سواد خودرویی داشته باشی میدونی تا الان تمام کمپانی های برتر دنیا فراخوان داشتن با مشکلاتی خیلی جدی تر از فورد،تا وقتی امثال تو همچین طرز فکری داشته باشن ما ایرانیا حقمونه از تکنولوژی روز دنیا عقب باشیم و آرزوی داشتن ماشینای روز دنیا رو با خودمون به گور ببریم،از زمین و زمان ایراد میگیرید،کل خیابونامون پر شده از پراید بعد میایم نظر میدیم و از کمپانی هایی ایراد میگیریمکه بیشتر از یک قرن دارن ماشین میسازن!!!
مهدی
۲۰ فروردین ۱۳۹۷این رو باید یه ژاپنی یا المانی بگه نه کسی که کشورش بد ترین وضعیت خودرو جهان رو داره
DELL
۲۰ فروردین ۱۳۹۷یاشار اسدی
پارسال بود که بنز یک میلیون خودرو رو بخاطر احتمال انفجار برگردوند عمو.
برو یکم اطلاعات جم کن بعد بیا اینجا تِز در کن از خودت
T.H.M
۲۰ فروردین ۱۳۹۷منتظر بودم یه خبر فراخوان بشه این مطلبو بگم. یه سری دوستان که بعضیاشونم هدفشون واضحه تخریب هستش، چند وقته هی میگن تویوتا فراخوان زیاد میده و فلان و از این حرفا. برای همین من یه تحقیقی کردم تو اینترنت ببینم کدوم خودروسازان بیشترین فراخوان ها رو در تاریخ دادن. نتیجه جالب بود و به ضرر بعضی دوستان. طبق آمار منتشر شده، در طول 31 سال از 1985 تا 2016، بیشترین تعداد فراخوان ها برای گروه فولکس واگن بوده و اتفاقا تویوتا کمتر از حد متوسط فراخوان داشته. تو این آمار نتایج بر اساس نرخ فراخوان به ازای هر 1000 خودرو هستش که فولکس واگن بیشترین و بدترین نرخ رو داشته با 1805 فراخوان به ازای هر 1000 ماشین. در حالیکه تویوتا1028 فراخوان به ازای هر 1000 ماشین. بهترین هم پورشه هستش با 531 فراخوان به ازای هر 1000 ماشین. البته اینکه پورشه رو داخل گروه فولکس نیاورده، شاید برای اینه که سال های قبل زیرمجموعش نبوده. پس تویوتا جزو بهترین ها و کمترین فراخوان دهنده ها بوده طبق این آمار معتبر و عملکرد بهتر از حد متوسط داشته و گروه فولکس بدترین از این نظر. لینک مورد نظرم شاید طول بکشه تایید شه
T.H.M
۲۰ فروردین ۱۳۹۷http://wardsauto.com/industry/best-and-worst-automaker-recall-rates
T.H.M
۲۰ فروردین ۱۳۹۷اینم چند تا لینک دیگه که ببینید حتما:
https://www.forbes.com/sites/jimgorzelany/2016/10/24/which-automakers-have-the-lowest-recall-rates-and-the-most-serious-recalls/#7d136b187aad
https://www.forbes.com/sites/jimgorzelany/2016/10/24/which-automakers-have-the-lowest-recall-rates-and-the-most-serious-recalls/2/#9d36c831ba87
https://car-recalls.eu/2017-mercedes-peugeot-citroen-issued-recalls
F۲۲RAPTOR
۲۰ فروردین ۱۳۹۷داداش ژاپنیا همیشه جزو کم خرج ترین و کم استهلاک ترین ماشینهان در سطح جهانی، مرسی از اطلاعات
T.H.M
۲۰ فروردین ۱۳۹۷تعداد فراخوان ها به ازای هر 1000 دستگاه:
پورشه: 531
مرسدس: 624
کیا: 788
تسلا: 936
مزدا: 955
جنرال موتورز: 958
سوبارو: 985
تویوتا: 1028
نیسان: 1038
جگوار لندروور: 1067
میتسوبیشی: 1089
متوسط: 1115
فورد: 1139
ولوو: 1156
بی ام و: 1196
هیوندای: 1266
هوندا: 1307
فیات کرایسلر: 1422
گروه فولکس واگن: 1805
#ali.m#
۲۰ فروردین ۱۳۹۷علی رضا جان مرسی از اطلاعاتت .
فقط اون 1000تا هست یا10000تا؟
چجوری به ازای 1000ماشین 1805تا فراخوان وجود داشته ؟
T.H.M
۲۰ فروردین ۱۳۹۷علی جان اتفاقا تو همون لینک اولی که فرستادم به این موضوع اشاره کرده و نوشته:
The VW Group is in the cellar with more than 1,800 vehicles recalled per 1,000 sold. (The former number exceeds the latter because the same vehicle could be recalled multiple times for different reasons.)
پس دلیلش اینه که یه ماشین ممکن بود چندین بار به دلایل مختلف فراخوان بشه.
#ali.m#
۲۰ فروردین ۱۳۹۷چ جالب مرسی
راستش فرصت نکردم همون موقع برم ب لینک هایی ک گذاشتی و به کامنت خودت بسنده کردم.
چقدر خوبه ک اینقدر پیگیری تا دوستان توهمشون از بین بره.
T.H.M
۲۰ فروردین ۱۳۹۷لطف داری علی جان. حالا خیلیا که توهم میزنن. درست. ولی بعضیا هم هستن که توهم ندارن و از واقعیت خبر دارن، اما چون هدفشون تخریب و کوبوندن یه برند هستش، خودشونو میزنن به اون راه و بدتر از اون، آمار رو اونطور که خودشون دلشون میخواد تغییر میدن و فکر کردن ما خریم و نفهمیم. در حالیکه تو این عصری که راحت با دو تا سرچ میشه به واقعیت پی برد، کسی نفهمه که فکر میکنه بقیه چیزی نمیفهمن و اطلاعات کمی دارن. حالا اسم نمیبرم خودت بهتر میدونی کیا رو میگم. این مطلبی هم که اشاره کردم با یه سرچ کوچیک دراوردم و کاری نکردم که. شما دوستان اطلاعات بالاتری دارین تو زمینه خودرو از من. اینا فقط یه سری آماره. اما حرص من از اون یه عده میگیره که فکر میکنن خیلی دانا هستن و اطلاعات زیادی دارن، درحالیکه اون اطلاعات رو با دوتا سرچ کوچولو از اینترنت دراورده که بچه دو ساله ی امروزی هم میتونه این کار رو بکنه. بعد یه عده میان میگن نگاه کنید طرف چه قدر اطلاعات بالایی داره تو زمینه خودرو و اصن ما به خاطر ایشون میایم به این سایت سر میزنیم! یعنی اینجاست که آدم میخواد کلشو بکوبونه تو دیوار. یکی دیگه میاد میگه چرا در مورد فلانی اینطور نظر میدی و من و شما اطلاعاتمون هیچی نیس در مقابل ایشون. فکر کرده کی هست که خودشو با ما یکی کرده. خودت میدونی کی رو میگم. یه کسی مثل علی شوی نوا خیلی وقتا یه اطلاعاتی میده که خودتو بکشی هم نمیتونی تو اینترنت به راحتی دربیاری و واضحه خیلیاش تجربه و اطلاعاتی هستش که خودش تو واقعیت به دست آورده نه تو فضای مجازی ای که هرکسی میتونه درش بیاره. اطلاعات چنین کسی واقعا ارزش داره ولی یکی دیگه که همه میدونن صرفا میاد اطلاعات تو اینترنت رو کپی پیست میکنه و یا لینک میده. مثل همین کاری که من کردم اینجا. نمیگم این خوب نیستا. چرا خوبه. خیلی هم خوبه. اطلاعات مفید باشه چرا بد باشه. اما نمیدونم چرا یه عده توهم برشون میداره که ایشون الان علامه دهر هستن و خیلی استادن و از بقیه سرتر. بعد همین ایشون که همه فکر میکنن خیلی آدم فهمیده و با اخلاقی هستن، همین دو سه روز پیش و حتی روزای قبل، نشون داد واقعا بی اخلاقی یعنی چیو و برای اینکه حرص طرفدارای تویوتا و ژاپنی ها رو دربیاره شروع به بد گفتن از تویوتا و اراجیف گویی کرد. آخرش هم گفت به خاطر شماها از تویوتا متنفر شدم. یکی نیس بگه آخه مرد حسابی تو چه قدر ضعیف النفس هستی که به خاطر نظرات یه عده که هیچ ارتباطی با اون خودروساز ندارن، از اون متنفر شدی. آخه چه ربطی به تویوتا داره. اصلا به درک. متنفر شو. چی از تویوتا و طرفداراش کم میشه و چی به تو اضافه میشه. اصن کی هستی شما. یا اون یکی که چند وقته برگشته دوباره، شروع کرده به همینجوری تخریب و بد گفتن از تویوتا و لکسس. البته این یکی خیلی استادانه و زیرکانه ضربه میزنه، کسی نفهمه هدفش چیه واقعا. این افراد خود واقعیشونو نشون دادن و وقتی تو یه سایت خودرویی و اخباری که هیچ فایده ای برای دنیا و آخرتمون نداره، اینجوری رفتار میکنن، ببینین تو دنیای واقعی و خارج از این سایت چی کار میکنن واقعا. کسی که دو زار واسه هموطنش ارزش قایل نیست و تو این ممکلتی که هیچ کدوممون نمیتونیم به آرزوها و علایقمون به خاطر وضع داغونش برسیم و اومدیم کنار هم کامنت بزاریم و خوش باشیم اقلا تو این سایت، این افراد برای حرص دراوردن از هموطنشون چی کارا که نمیکنن. چی میشه به این افراد گفت واقعا. اکثرشون هم همه میدونن طرفدار ماشینای کدوم کشور هستن. اول شروع به تخریب ماشینای آمریکایی و اعصاب طرفدارای آمریکایی ها رو خرد کردن، کردند و حالا نوبت ژاپنی ها هم رسیده. جالبه هرچی دلشون میخواد میگن و خودشون شروع میکنن، بعد مثلا یه طرفدار آمریکایی میاد دفاع میکنه و همون کار رو باهاشون میکنه تا بفهمن چه قدر بده کارشون، صداشون درمیاد و اعتراض میکنن. آخه چه قدر آدم میتونه پر رو باشه آخه. ولی باید بگم ما ها مثل شما اینقدر ضعیف نیستیم که به خاطر حرفای چرند طرفدارای یه خودروساز و کشور، از خودروهای اون کشور متنفر بشیم. دیگه این جور آدما رو فلان هم حسابشون نمیکنم به شخصه. البته اینم باید گفت که خیلی از طرفدارای خودروسازان اون کشور هم فوق العاده بچه های خوبی هستن و آدم کیف میکنه. ولی متاسفانه یه عده جو سایت رو به هم ریختن دیگه. بالاخره همیشه تو اوج بودن و بهترین بودن، دشمن زیاد هم به دنبال داره دیگه. پیامبر بهترین بود ولی دشمن زیاد هم داشت. چیزی که بهترین نباشه کسی هم کاری به کارش نداره و حسودی و تخریب نداره که. چون تویوتا تو خیلی زمینه ها از جمله کم استهلاکی، قابلیت اطمینان، کم هزینه بودن، کیفیت، فروش، تکنولوژی، ارزش برند و چیزای دیگه بهترینه یا جزو بهتریناست خوب معلومه به دنبالش تخریب هم میاد، چیزای دیگه هم میاد. طبیعیه.
#ali.m#
۲۰ فروردین ۱۳۹۷لطف داری علیرضا جان
شکست نفسی میکنی.
در مورد اون قضیه هم دوباره تکرار میکنم یک سریا رو الکی بزرگ کردن.
از همه نظر ،چه سواد چه ادب و شخصیت .
جالبه تو بحثی ک ایشون درست کرد کامنت های مودبانه من حذف شد اما حرف های زشت ایشون باقی موند .
البته جهت گیری سایت کاملا مشخصه .
طبق تجربه فهمیدم اینو .
T.H.M
۲۰ فروردین ۱۳۹۷با تمام احترامی که برای این سایت قائلم، ولی در مورد جهت گیری های سایت منم دارم به این نتیجه میرسم. مثلا چرا خبر مربوط به جایزه Best CPO Value رو که اخیرا بوده، پدال نگذاشته در حالیکه خیلی از سایتای غیر خودرویی گذاشتن. چرا باید یه سایت خودرویی، اخبار مهم مربوط به خودرو رو بعضیاش رو نگذاره. جای تعجبه واقعا. این خبر رو مختصرا کپی میکنم از یه سایت تا دوستانی که نمیدونستن، مطلع بشن:
(( جوایز موسسه «Vincentric» به تویوتا و لکسوس رسید:
گزارشی که در آن برندهای مطرح خودرو براساس آنالیز اطلاعات از صاحبان خودرو و با توجه به معیارها و فاکتورهای مدنظر به آنها امتیاز داده شده و برترین برندها معرفی شدند
موسسه تحقیقاتی Vincentric گزارش جدیدی در خصوص جایزه” Best CPO Value” برای خودروهای بازار کانادا منتشر کرده است. گزارشی که در آن برندهای مطرح خودرو براساس آنالیز اطلاعات از صاحبان خودرو و با توجه به معیارها و فاکتورهای مدنظر به آنها امتیاز داده شده و برترین برندها معرفی شدند. فاکتورهایی که در این گزارش مورد بررسی قرار گرفتند عبارتند از استهلاک خودرو، مالیات، قیمت خودرو، میزان مصرف سوخت، بیمه، هزینه تعمیر و نگهداری، خدمات پس از فروش و… که تنها خودروهایی مورد ارزیابی قرار گرفته اند که بیش از 20هزار کیلومتر کارکرد داشته اند.
در این گزارش برند تویوتا و لکسوس توانستند جوایز متعدی را کسب کنند. این دو برند در 6 کلاس خودرویی توانستند جایزه Best CPO Value را از موسسه Vincentric دریافت کنند.
برند تویوتا
Best Hybrid :Toyota Prius
Best Hybrid SUV/Crossover: Toyota Highlander Hybrid
Best Small/Mid-Size Pickup: Toyota Tacoma
برند لکسس
Best Luxury SUV & Crossover Brand
Best Luxury Hybrid: Lexus ES 300h
Best Luxury Mid-Size SUV/Crossover: Lexus RX 350
))
البته این یه نمونشه. بارها دیدم یه خبر مهمی درمورد بعضی خودروسازان هستش که پدال مطلبی نمیذاره درموردشون. البته که باید از زحمات افراد این سایت تشکر کرد و با همه ی این حرفا، بهترین سایت خودرویی کشوره از خیلی جهات و همه میدونن. ولی خوب یه انتقاد بود دیگه
Mohamad
۲۰ فروردین ۱۳۹۷ممنون بابت اطلاعاتت رفیق
T.H.M
۲۰ فروردین ۱۳۹۷خواهش می کنم محمدجان. ولی اطلاعات من نبود، اطلاعات اون سایت ها بود و من فقط با یه سرچ ساده بهشون اشاره کردم و ساده ترین کار ممکن هستش. ولی با این حال خیلی مهمه که تصورات اشتباهی که به وجود میاد به هر طریقی از بین بره و نگیم مهم نیست و طرف هرچی خواست بگه، بگه و با هر هدفی دیگران رو به اشتباه بندازه
alirezaasg5
۲۲ فروردین ۱۳۹۷مشتی تو چه دل خرمی داری دوساعت نشستی اینجا طومار تایپ کردی خخخخ واقعا خوش به سعادتت کاشکی دغدغه های زندگی منم مثل تو بود
محمدرضا
۲۰ فروردین ۱۳۹۷اینکه یه شرکت فراخوان میده به نظرم احترام به مشتری هست و خبلی قابل احترامه.یدونه تو منطقه ازاد من ۲۰۱۵ دیدم اکوبوست موستانگ ۴۸۰ قیمت میگفتن.چه خبره اخه?
MAHDI . CHEVROLET
۲۰ فروردین ۱۳۹۷وارادت رو بستن ملت هم به هم دیگه رحم نمیکنن و میخوان تا بتونن گرون بفروشن
البته این قیمتی دیگه شورشو درآورده
احمدرضا
۲۰ فروردین ۱۳۹۷دوستان سلام ببخشید میشه یه سایت برای جدیدترین
آمار فروش خودروهای مختلف بهم معرفی کنید
T.H.M
۲۰ فروردین ۱۳۹۷برای بازار آمریکا: goodcarbadcar
برای بازار جهانی، آمار فروش جهانی و هم چنین آمار فروش به تفکیک قاره و کشور: focus2move
کارل شلبی
۲۰ فروردین ۱۳۹۷ببخشید ولی شورولت کامارو مدل 2019معرفی شده خیلی عالی شده حتما پوشش بدین???
مهران
۲۰ فروردین ۱۳۹۷داش کارل شلبی عکساش رو دیدم خیلی خوشکل شده البته خوشکلم بود ممنون از اطلاع رسانی
کارل شلبی
۲۰ فروردین ۱۳۹۷قربان داش مهران?❤