شاید فورد یک پیشرانهی ۸ سیلندر بزرگ را زیر کاپوت اکسپلورر ST 2020 قرار داده باشد اما خودش میگوید خریداران علاقهی زیادی به این نیروگاه توانا ندارند.
مهندس ارشد شاسی بلندهای فورد در زمان مصاحبه با رسانهها و بحث دربارهی اکسپلورر ST و اینکه چرا فورد از پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری اکوبوست استفاده کرده میگوید این خودروساز به دنبال عرضهی سریعترین و قویترین مدلهای ST با قوای محرکهای است که پرفورمنس مناسبی را ارائه نمایند.
من فکر نمیکنم هیچکسی در این کلاس بگوید من یک پیشرانهی ۸ سیلندر میخواهم. ما در نقطهای قرار داریم که خواهان هیجان و پرفورمنس بیدردسر هستیم. مشتریان در اکسپلورر ST خواهان فشردن پدال گاز و افزایش راحت سرعت هستند. این فرایندی بیدردسر، هیجانانگیز و درگیر کننده است.
با کاهش وزن و استفاده از پلتفرم جدید دینامیکیتر، بخش جلوی خودرو سبکتر و تیزتر احساس شده و اگر شما مدت زیادی را با نسل قبلی اکسپلورر اسپورت گذرانده باشید خواهید فهمید نسل جدید ST همانند یک خودروی مسابقهای است؛ اما همهچیز به مسابقه ختم نمیشود چراکه این خودرو در پشت فرمان احساس اعتمادبهنفس و راحتی را ایجاد خواهد کرد.
قیمت فورد اکسپلورر ST از ۵۵۸۳۵ دلار آغاز میشود و از جمله رقبای آن میتوان به داج دورانگو R/T اشاره کرد.
Ali.usa
۱ تیر ۱۳۹۸اکسپلوره ماشینی بوده که همه نسل ها قشنگ و قابل احترام
همیشه خوب عمل کرده و اصالت امریکای نگه داشته
یانکی
۱ تیر ۱۳۹۸این چه بهونه ایه.الان دورانگو با دوتا موتور وی8 قلدر وجود داره که بزودی هلکتش هم وارد میشه.نمیدونم چرا فورد با داشتن چندین موتور وی8 وحشی که از 400 اسب تا 760 اسب اونم اتمسفریک و سوپر شارژ داره ولی فقط رو موستانگ و اف150 اونم یه دونه رو اف150 استفاده میکنه.البته به تازگی داره مدل 7.3 لیتری وی8 پوشراد هم میده بیرون برا سری اف.نکته بعدی وجه تمایز کمه st هستش که فقط رینگ و آرمش متفاوته در حالی که باید کیت بدنه اسپرت تری هم اراعه کنه.تو این کلاس فقط دورانگو دیوانه
Ali.usa
۱ تیر ۱۳۹۸این دوتا هم کلاس نیستن
درانگو هم کلاس تاهو و اکسپیشن
مهدی
۱ تیر ۱۳۹۸چرا !!!!!!!!!!!
Ford taurus
۱ تیر ۱۳۹۸به هشت سیلندر ادم بگههه نههههه?مگه داریم مگه میشهههه?بیار ایران ببین براش چطوری سرو دست میشکنن?