خودروسازان روشهای خاص خود برای جلب نظر مشتریان بزرگترین بازار خودرویی دنیا را دارند و به همین دلیل است که بسیاری از خودروها در این کشور دستخوش تغییر میشوند.
از نسخههای طویل یا همان LWB گرفته تا خودروهایی با طراحی متفاوت نسبت به بازارهای جهانی، خودروسازان خارجی نیازمند تطبیق خود با سلیقهی خاص چینیها هستند و فورد هم از این قضیه مستثنا نیست.
احتمالاً به یاد دارید که فورد اسکیپ جدید در چین از چهره متفاوتی برخوردار بوده و همین موضوع درباره جدیدترین نسل اکسپلورر نیز صدق میکند. فورد اخیراً کار تولید اکسپلورر ۲۰۲۰ در چین را با همکاری چانگان شروع کرده و هفته پیش نیز رونمایی آنلاین این خودرو انجام شده است. اکسپلورر حاصل کار جوینت ونچر چانگان فورد در چین میباشد.
همانگونه که در تصاویر مربوط به اکسپلورر پلاتینیم دیده میشود، نمای جلوی این خودرو در چین متفاوت از مدل آمریکایی میباشد. مدل چینی از جلوپنجره بزرگتری سود برده و شکل و عناصر متمایزی دارد.
سپر جلو هم تغییر کرده و در آن از تریم کروم جدید و دیلایت ها سود برده شده است. این خودرو در سایر قسمتهای بدنه مشابه مدل آمریکایی بوده و تنها تغییر دیگر آن خروجیهای اگزوز دوبل است در حالی اکسپلورر آمریکایی از چهار خروجی اگزوز برخوردار است.
در نگاه اول تغییری در کابین دیده نمیشود اما چشمان تیزبین متوجه بهروزرسانی داشبورد خواهند شد. تغییر اصلی به صفحه لمسی ۱۰.۱ اینچی مربوط میشود که در ارتفاعی پایینتر از مدل آمریکایی نصب شده است. این امر منجر به باز آرایش کنسول مرکزی شده و این بخش دکمهها و سوئیچهای کمتری دارد.
دیگر تغییر این خودرو در پیشرانهها رخ داده زیرا اکسپلورر پلاتینیم از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری اکوبوست توربو با قدرت ۲۷۶ اسب بخار و گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک استفاده میکند؛ اما نیروبخش مدل آمریکایی پیشرانه ۳ لیتری اکوبوست ۳۶۵ اسبی بوده هرچند مدلهای ارزانتر دارای پیشرانه ۲.۳ لیتری ۳۰۰ اسبی هستند.
قیمت فورد اکسپلورر ۲۰۲۰ بازار چین از ۱۹۰ هزار یوان (۲۶۹۵۰ دلار) شروع میشود که نصف قیمت نسل قبلی اکسپلورر صادراتی به چین بوده است.
AMANTE
۲۷ فروردین ۱۳۹۹از نظر نمای بیرون فورد اکسپلور آمریکایی مدل ST با عناصر مشکی که داره به نظر زیباترین اش هست.
از نظر داخلی نسخه ی چینی فورد اکسپلور به نظرم بهتر شده.
مهرآیین
۲۷ فروردین ۱۳۹۹مطمئنا نسخه آمریکایی
F22RAPTOR
۲۷ فروردین ۱۳۹۹تو این کلاس اکسپلورر بهترین انتخابه بخاطر پلتفرم دف عقب بودنش و انتخاب بعدی من هم شورولت تروارز فیس لیفت
محمد
۲۷ فروردین ۱۳۹۹منو یاد رنج اور میندازه
Mehdi TuRbO
۲۷ فروردین ۱۳۹۹من نسل قبلشو بیشتر دوست داشتم نمای جلوشو و نمای ۲ نسل قبلش به نظرم طراحی جلوش فوق العاده بود هنوز که هنوز خیلی میپسندمش
https://www.google.com/search?q=ford+explorer+2017&tbm=isch&ved=2ahUKEwjC8YT_keroAhVE2xoKHXfaCacQ2-cCegQIABAB&oq=ford+explorer+&gs_lcp=ChJtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1pbWcQARgDMgQIABBDMgIIADIECAAQQzIECAAQQzIECAAQQ1CNFFiNFGD0J2gAcAB4AIABgwKIAYMCkgEDMi0xmAEAoAEB&sclient=mobile-gws-wiz-img&ei=2taWXsKcBcS2a_e0p7gK&bih=678&biw=412&client=ms-android-samsung-ga-rev1&prmd=ivn#imgrc=iwgoYJUdnHqrDM
https://www.google.com/search?q=ford+explorer+2014&tbm=isch&ved=2ahUKEwi1yLSSkuroAhVbMRoKHVZUAbgQ2-cCegQIABAB&oq=ford+explorer+2014&gs_lcp=ChJtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1pbWcQAzICCAAyAggAMgIIADICCAAyAggAOgQIIxAnUMgFWMoLYJkTaABwAHgAgAHqAYgBzwOSAQMyLTKYAQCgAQE&sclient=mobile-gws-wiz-img&ei=AteWXrW_K9viaNaohcAL&bih=678&biw=412&client=ms-android-samsung-ga-rev1&prmd=ivn#imgrc=CaAc2hHVc7R2GM
O
۲۷ فروردین ۱۳۹۹China+
Usa_
محمد
۲۷ فروردین ۱۳۹۹دنیا رو بیچاره کردن ماشینای طبق سلیقشون هم میخوان
Hadi
۲۷ فروردین ۱۳۹۹هر دو خوبند ولی مدل چینی کمی خوشگل تره…
Khosrow
۲۷ فروردین ۱۳۹۹این کلاس و پیک اپ ها مال امریکایی هاست / البته همیشه استثنا هست ..
رضا
۲۷ فروردین ۱۳۹۹در حال حاضر تولیدات چین هیچی از آلمانی و آمریکایی کم ندارن ، نمونش تو تولیداتشون مشخصه