با توجه به اینکه فورد برانکو احیا شده ارتباط نزدیکی با رنجر خواهد داشت بنابراین انتظار داریم برخی ویژگیهای کلیدی این پیکاپ در شاسیبلند نونوار فورد دیده شود؛ اما از نظر پیشرانه حدس ما اشتباه از آب درآمد و شاید همین موضوع درباره گیربکس برانکو هم صدق بکند.
درحالیکه رنجر بازار آمریکا از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توربو استفاده میکند، برانکو طبق انتظارات از پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۷ لیتری توئین توربوی بزرگتر استفاده خواهد کرد؛ و درحالیکه رنجر با گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک عرضه میشود، ظاهراً برانکو به گیربکس دستی جدید ساخت گترگ با ۷ دنده جلو مجهز خواهد شد.
گیربکس ۵/۶/7MT1550 قادر به تحمل گشتاور ۶۰۰ نیوتون متر گشتاور در خودروهایی با حداکثر وزن ۴ تن، ظرفیت یدک کشی ۱۰ تنی، دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک، هیبریدی و… است.
این گیربکس در حالت ۷ دنده یک دنده کرالر سنگین خواهد داشت تا در سرعتهای پایین آفرود بهتری داشته باشد. شایان ذکر است این گیربکس نسبت به گیربکسهای ۷ سرعته بکار رفته در خودروهایی همچون پورشه ۹۱۱ و کوروت C6 تفاوتهای بسیار زیادی دارد. در این خودروها دنده هفتم برای حرکت در بزرگراهها و سرعتهای بالا طراحی شده است.
حضور گیربکس دستی در برانکو باعث خواهد شد برانکو جایگاه بهتری برای رقابت با خودرویی همچون جیپ رانگلر داشته باشد. در مقابل باید گفت لندروور دیفندر جدید تنها با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک عرضه شده است.
به همین منوال فورد رنجر یکی از معدود پیکاپ های میان سایزی است که در حال حاضر فاقد گیربکس دستی میباشد. این در حالی است که رقبایی همچون شورولت کلرادو، جی ام سی کانیون، نیسان فرونتیر، تویوتا تاکوما و جیپ گلادیاتور با گزینه گیربکس دستی عرضه میشوند.
Mohammadreza
۱۳ اسفند ۱۳۹۸درود.
پدال پیشنهاد میکنم در زمان برگذاری نمایشگاه های خودرویی مهم مثل ژنو استراتژی یک ساعت یک پست رو تغییر بدین و سرعت انتشار رو تا جایی میتونین افضایش بدین یا در قالب یک پکیژ که دائم اپدیت میشه اراعه کنین.
meysam
۱۳ اسفند ۱۳۹۸نمایشگاه ژنو لغو شد
Mohammadreza
۱۳ اسفند ۱۳۹۸بله دوست عزیز خبر دارم
ژنو بصورت نمایشگاه لغو سده ولی
خودروسازها دارن بصورت آنلاین خودروهاشونو معرفی میکنن و سایت هایی مثل moto1 هم دارن پوشش میدن.
مهدی
۱۳ اسفند ۱۳۹۸یادش بخیر. قدیما بارها دیده بودم مدلای قدیمی شو. با اون سایز غول و چرخاش.
برانکو سرویس مدرسمون بود. یادش بخیر. شیشه درب صندوق با یه دستگیره میومد پایین بدونه اینکه درب صندوق عقب رو باز کنی میشد بار برداشت. صندوق بار خیلی بزرگ بود. راحت ۸ نفر جا میشدیم. ۴ نفر صندلی عقب. ۲ نفر صندلی جلو. جمعا ۱۰ تا. اون موقعا پایین ونک و شهرک ولفجر فعلی کلا کوه بود. کم کم شهرک ولفجر داشت ساخته میشد و خیلی وقتا ماشین گیر میکرد. ما اونجا ساکن بودیم و هفته ایی دو سه بار راننده سرویس با این ماشین غول ماشینایی که گیر میکردن رو از گل و لای بیرون میاورد. بعدش اسفالت کردن که چون موقتی بود خیلی ریشه دار نبود و با اون حجم کامیونی که روزانه رد میشد یک هفته ایی اسفالتها خراب میشدن. ماشین سواری که اصلا رد نمیتونست بشه. این برانکو راحت رد میشد.
اما الان یه مگان فرانسوی که تو دنیا معروف به ماشین پلاستیکیه رو میرونیم و پز میدیم. یادش بخیر. یه زمانی برانکو و شورولت ماشین قشر معمولی و کارمند بود. راننده سرویسمون خودش کارمند بازنشسته بود و با پدرم دورادور اشنایی داشتن. الان کارمند پراید نمیتونه بخره.
امین
۱۳ اسفند ۱۳۹۸اشکم در اومد
NAVID۰۰۹۸
۱۳ اسفند ۱۳۹۸وااااااااای
چه شود با گیربکس دستی
فقط جون میده واسه مسافرتهای بیراهه
Elmiraj
۱۳ اسفند ۱۳۹۸اکسل های سولید در جلو و عقب با اتصال بازویی و کمک فنر های بلند….!!!!!!!!
و ظاهر و نمای نمادین و پر افتخار….
.
تنها رقیب رانگلر خواهد بود .
Mf1
۱۳ اسفند ۱۳۹۸رقیبی شده برا لندرور دیفندر ظاهرش خیلی شبیه دیفندر ۲۰۲۰ ولی دیفندر زیباتر جذابتر از فورد برانکو
Hadi
۱۳ اسفند ۱۳۹۸برید کنار فورد برانکو وارد میشود…