کمپانی فورد از مدل پیکاپ رنجر خودش رونمایی کرده، که در آن قسمت انتهایی جلو عوض شده، فضای داخلی بازسازی، موتورها بهروزرسانی و از تکنولوژی جدید بهرهگیری شده است. اکنون فورد رنجبر فیسلیفت با سیمای جدیدش در ۱۸۰ بازار جهانی (البته بهجز ایالات متحده) موجود بوده و ظاهری شبیه به مدل SUV اورست، با چراغهای جلوی یکدست، جلوپنچره ذوزنقهای شکل بزرگتر و کاپوت عضلانیتر از قبل دارد.
فورد میگوید که فضای داخلی این مدل هم بیشتر شبیه به خودروهای سواری، با امکاناتی از قبیل صفحه نمایش ۸ اینچی، و یک صفحه نمایش TFT دوتایی جدید در داشبورد پشت فرمان است. از جنبه مکانیکی خودرو، شرکت فورد فنربندی این مدل را برای راحتی بیشتر و کنترل فرمان بهتر کاملاً تغییر داده و در عین حال یک سیستم کمک فرمان برقی الکترونیکی (EPAS) را اضافه کرده که گفته میشود دقت فرمان را در سرعتهای بالاتر بالابرده و از گیجی آن کاسته و در ویراژ رفتن در سرعتهای پائین فرمان را سبکتر کرده است. سیستم کمک فرمان برقی الکترونیکی (EPAS) نیازی به پمپ برقی فرمان ندارد که سروصدای ماشین را کمتر کرده و تا ۳ درصد از مصرف سوخت کم میکند. فورد رنجر می تواند از یکی از چهار نوع موتور بهره گرفته و برای سیستم انتقال نیروی هم از یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی و یا اتوماتیک پیشرفته استفاده می کند. در میان موتورها ۳ موتور دیزلی ارائه شده که در رأس آنها موتور ۳.۲ لیتری ۵ سیلندر TDCi قرار دارد که از یک سیستم توربو شارژ جهت تقویت کارایی با کاهش مصرف سوخت تا ۱۸ درصد استفاده نموده است. این موتور توان ۱۹۷ اسب بخار (۲۰۰ PS) و گشتاور ۴۷۰ نیوتن متر (۳۴۷ پاند-فوت) تولید می کند. همچنین آخرین نسل موتور چهار سیلندر ۲.۲ لیتری TDCi دوراتک برای این مدل در دو تنظیم عرضه میشود: موتور ۱۲۸ اسب بخاری (130PS) و ۱۵۸ اسب بخاری (160PS). مدل دوم ۲۲ درصد مصرف سوخت کمتری نسبت به مدل اول دارد. آخرین مدل فورد رنجر هم با یک موتور بنزینی ۲.۵ لیتری دوراتک با قدرت ۱۶۴ اسب بخار (166PS) و گشتاور ۲۲۵ نیوتن متر (۱۶۶ پاوند-فوت) عرضه میشود. فنآوریهای استاندارد موجود شامل سیستم همگامسازی (Sync 2) است که آخرین نسل از سیستمهای ارتباطی فورد برای داخل خودرو است، هشدار رانندگی در بین خطوط و سیستم کمک به رانندگی در بین خطوط، سیستم کنترل سرعت (کروز) قابل تغییر، هشدار برخورد از جلو و سیستم کمکی برای پارک جلو و عقب، سیستم کنترل فشار باد لاستیک، برنامه پایداری الکترونیک و موارد دیگر میشود. فورد رنجر فیس لیفت به تولید خود در کشور تایلند برای بازارهای آسیا-پاسیفیک و کشور آفریقای جنوبی برای بازارهای آفریقایی و اروپا، و نیز کشور آرژانتین برای بازارهای آمریکای لاتین ادامه خواهد داد.۱۵ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
s.class
۲۰ فروردین ۱۳۹۴زیبایی در عین سادگی…….
خاوری
۲۰ فروردین ۱۳۹۴کپی فورد اورست :-)
امیر
۲۰ فروردین ۱۳۹۴ما وانت داریم آمریکا هم وانت داره.
پیکان بار+
فورد رنجر-
Armin
۲۰ فروردین ۱۳۹۴پرایدو میگفتی بهتر بود
احمدرضا
۲۰ فروردین ۱۳۹۴پدال ببخشید ها ولی تازه گی ها خیلی دیر به دیر آپدیت میشی چندین روزه که این اومده
همین طورهم واسه rxلکسس
GT-R'
۲۰ فروردین ۱۳۹۴صحبت دوستمون متین. کی دلش میاد به این بار بزنه؟+
دلش نمیاد-
ALL CARS
۲۰ فروردین ۱۳۹۴چرااا ؟ (اکنون فورد رنجر فیسلیفت با سیمای جدیدش در 180 بازار جهانی (***البته بهجز ایالات متحده***) موجود بوده )
بعععله دیگه وقتی خودشون F-150 Raptor و Ford Super Duty سوار میشن دیگه اینو میخوان چیکار
((( البت تو سایز واندازه ی هم نیستن )))
کاش ماهم F-150 Raptor و Ford Super Duty سوارمیشدیم. یاحداقل دوستان سوار میشدن ما میدیدیم
محمد @
۲۰ فروردین ۱۳۹۴یکم رینگو لاستیکش کوچیکه…متناسب نیست
سعید
۲۰ فروردین ۱۳۹۴این وانتای آمریکایی اینقدر قشنگ و با ابهتن که آدم دلش نمیاد باهاشون بار ببره
مهرداد
۳ دی ۱۳۹۴دوست عزیز الان در کشورهای دیگه کسانی که تراک میخرن حتما برای باربردن نیست ،،عده ای از مشتریها برای آفرود و عده ای هم مثل بنده عاشق تراک پیکابهای پیشرفته آمریکایی هستند …من ساکن ایران نیستم و مدل ۲۰۱۴ این هیولا را دارم و از رانندگی باهاش لذت میبرم و بسیار پیشرفته هست ..وقتی داخلش رانندگی میکنی اصلا فکر نمیکنی که داخل یک وانت هستی ،،،کاملا یک خودرو لوکس با سیستم تعلیق و هندلینگ فوق العاده و قدرتمند.
احسان(احسان سابق)
۲۰ فروردین ۱۳۹۴180 بازار؟یعنی فقط تو ایران و امریکا فروخته نمیشه؟
milad
۲۰ فروردین ۱۳۹۴خیلی توپه….دمش گرم….ابهتی داره..
milad
۲۰ فروردین ۱۳۹۴فورد بهترین وانت های دنیا رو تولید میکنه..
HILUX
۲۲ فروردین ۱۳۹۴بدون شک….
مهدی
۲۰ فروردین ۱۳۹۴اینجور ماشین ها آفروید هستند به نظر من بهترین ماشین های آفروید ژاپنی ها هستند مثل تویتا و نیسان
ودر مرحله ی دوم فوردو جیب هستند.