طرفداران هاچبک های آتشین یک پکیج راکت مانند میخواهند و البته چندین سال است که فورد با مدل فیستا ST به این نیاز پاسخ میدهد. حتی امروز نیز این خودرو یکی از بهترین هاچبک های بازار بوده هرچند که فاقد قدرت رعبآور برخی از رقبا است.
درحالیکه ST هرگز کند نبوده اما طرفداران فورد با تیون کردن این خودرو قدرت بیشتری را به دست میآورند. هماکنون فورد نیز آستینها را بالا زده و قدرت ۱۹۷ اسب بخاری را از دل پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوی آن بیرون کشیده است. علاوه بر افزایش قدرت پیشرانه، فیستا ST200 اصلاحات کوچکی هم در گیربکس داشته و سیستم فرمان، دامپرها و میلههای ضد لغزش نیز به همراه سیستم ESP تغییر کرده و بهبود یافتهاند. همچنین برخی تجهیزات اضافی و رنگ انحصاری نیز وجود دارد.
در روی کاغذ این خودرو دودهم ثانیه سریعتر از مدل استاندارد به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد.
پیشرانه عالی عمل میکند و هیچگاه احساس کمبود قدرت نخواهید داشت، این عملکرد به لطف ویژگی جدید اووربوست میسر میشود که به مدت ۲۰ ثانیه قدرت پیشرانه را از ۱۹۷ به ۲۱۲ اسب بخار میرساند. گشتاور پیشرانه نیز از ۲۴۰ به ۲۹۰ نیوتون متر رسیده که البته با اووربوست این مقدار به ۳۲۰ نیوتون متر افزایش مییابد. این ویژگی به ویژه در هنگام سبقت گرفتنها جذاب است.
فیستا ST200 همان صدای اگزوز اعتیادآور را دارد درحالیکه سیستم فرمان دوباره تنظیمشده نیز توانایی بالایی را در راههای پرپیچوخم از خود نشان میدهد. چسبندگی زیادی نیز وجود دارد که اعتمادبهنفس فراوانی را در شما ایجاد میکند؛ و به شما اجازه میدهد تا هر چه زودتر از قدرت خودرو نهایت استفاده را ببرید.
مهندسان فورد ادعا میکنند که دامپرهای اصلاحشده باعث افزایش راحتی خودرو میشوند. درست است که فیستا خودرویی سفت و محکم است اما در راههای ناهموار خونسردی و راحتی خوبی دارد. به علاوه اینگونه مسیرها خللی در هندلینگ خودرو وارد نمیکنند.
بنابراین ST200 همهی آن چیزی است که از فورد میخواهیم. این خودرو سریع است و برای رانندگی لذت بالایی دارد به علاوه ظاهر خوبی داشته و در بحث هزینه نیز به ندرت بیشتر از ST استاندارد خرج روی دستتان میگذارد. در کابین خودرو شاهد صندلیهای اسپورت ریکارو و کمربندهای ایمنی با نوارهای نقرهای رنگ هستیم. البته جای خجالت دارد که فورد از صفحهنمایش از مد افتاده در خودرو استفاده کرده اما مالکان نسخهی استاندارد خودرو دراینباره گلهای ندارند.
درحالیکه تیونرهای خاص تنها مبلغ ۵۹۹ پوند برای ارتقای فیستا طلب میکنند اما فورد برای ارتقای این خودرو مبلغ ۳ هزار پوند میخواهد. البته تیونر Mountune اصلاحات مربوط به فرمان و گیربکس را انجام نمیدهد.
تعداد ۴۰۰ دستگاه از این خودرو به انگلستان راه مییابد بنابراین خاص بودن این خودرو تضمین شده است.
مشخصات فورد فیستا ST200
قیمت: 22745 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۶ لیتری توربو
قدرت/گشتاور: 197 اسب بخار/۲۹۰ نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت: 6.۷ ثانیه
حداکثر سرعت: 230 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 6.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ مرداد ۱۳۹۵قیمت 22745 پوند میشه 104627000 تومن
مشخصات فنی خوبی داره
شتاب-سرعت-مصرف سوخت مناسب
علي
۲۴ مرداد ۱۳۹۵چقدر شبیه mvm 315 sport مدیران خودرو میمونه!!!!!
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ مرداد ۱۳۹۵کجاش شبیه اخه؟؟؟؟؟؟؟
شاید استیل ظاهریش ذره ای تشابه داشته باشه که نداره ولی این کجا ام وی ام کجا.
Developer
۲۴ مرداد ۱۳۹۵نکنه میخوای بگی فورد از mvm و چری کپی کرده ؟! که البته ازت بعید نیست. راستی تو این کامنتت به هندی بودن جگوار لندروور اشاره نکردی نگرانت شدم!
امیرحسین ق.
۲۴ مرداد ۱۳۹۵خیلی ناز و زیباست.
حمیدرضا
۲۴ مرداد ۱۳۹۵دوست دارم فورد رو دوست دارم مطابق هر سلیقه ای هست و امکاناتشم خیلی خوبه مخصوصا مدلای اسپرتش یکی از پرفروش ترین ها در اروپاهم هست ولی این تیون خیلی گرونه جدا
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ مرداد ۱۳۹۵قیمتش اگه کمتر بود بهتره
افشین
۲۴ مرداد ۱۳۹۵قدرت و عملکرد و زیبایی همه در این ماشین خلاصه شده جزو بهترین ها در رده خودش می باشد.
B/M/P/J
۲۴ مرداد ۱۳۹۵یکی از بهترین سوپرمینی هاچ بک های دنیاست درواقع میشه گفت بهترینه شونه.
به نظرم پرداخت ۳ هزار پوند اضافه ارزشش رو داره حداقل گارانتی ماشینت از بین نمیره و میدونی ماشینت رو ( Ford Performance ) تقویت کرده.
احسان(احسان سابق)
۲۵ مرداد ۱۳۹۵هر کاری می کنم نمیشه از این ماشین بدم بیاد
uss zumwalt DDG-1000
۲۵ مرداد ۱۳۹۵عالیه
مرسده کاویانی
۲۵ مرداد ۱۳۹۵با درود
فقط گیربکس اتوماتیک را جزو اپشن این مدل بسیار زیبا و دوست داشتی می گذاشتنند
با سپاس دوستدار شما
مرسده کاویانی
احمد باقری
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ماشین خیلی باحالیه.