به نظر میرسد احتمالاً انتظار طرفداران برای معرفی نسل جدید فورد موستانگ شلبی GT500 زودتر از حد انتظار و احتمالاً در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۷ به پایان خواهد رسید. هرچند کاملاً مشخص است که طی ماههای اخیر فورد سخت در حال کار برای توسعهٔ این خودرو بوده است، اما تاریخ معرفی آن معلوم نبود. با این حال اگر حالا در گوگل عبارت «۲۰۱۷ Ford Shelby GT500» را سرچ کنید (بسته به موقعیت مکانی شما)، ممکن است یک لینک از وبسایت فورد با همین عنوان مشاهده کنید.
اما این لینک در حال حاضر کار نمیکند و در صورت کلیک بر روی آن به صفحهٔ وبسایت نسخهٔ استاندارد فورد موستانگ تغییر مسیر میدهد. علاوه بر این، جستجوی عبارت «GT500 Convertible» نیز نتایج مشابهی را ارائه میکند. به همین دلیل احتمال دارد که فورد تصمیم گرفته موستانگ شلبی GT500 را در نمایشگاه دیترویت آینده رونمایی کند و از هماکنون در حال فراهم کردن مقدمات آن است.
به گزارش «Automobile Magazine»، نسل جدید شلبی GT500 مجهز به نسخهای بروز شده از همان پیشرانهٔ ۵.۸ لیتری V8 سوپرشارژ نسل قبلی خواهد بود. اگر این گزارش صحت داشته باشد بدین معنا است که گزارشات قبلی که اذعان کرده بودند GT500 جدید از پیشرانهای با دو توربوشارژ استفاده میکند، نادرست بوده است.
نیروگاه ۵.۸ لیتری V8 نسل قبلی GT500 قدرت جنونآمیز ۶۶۰ اسب بخار و گشتاور ۸۵۵ نیوتن متر تولید میکرد اما حالا با وجود معرفی دوج چلنجر هلکت با ۷۰۷ اسب بخار قدرت و همینطور شورلت کامارو ZL1 با ۶۵۰ اسب بخار قدرت، فورد جهت شکست دادن رقبای خود قطعاً قدرت نسل جدید موستانگ شلبی GT500 را به بالاتر از ۷۰۷ اسب بخار افزایش خواهد داد. قدرتی که بهطور بالقوه احتمالاً ۷۵۰ اسب بخار خواهد بود.
فرشاد سجادیان
۲۵ آذر ۱۳۹۵بهترین خبرخودرویی مدت اخیر 😍👏❤️
750 اسب بخار فوقالعادست برای این ماشین 💪
مثلث افسانهایِ ماستنگ، چلنجر، کامارو، کم کم دارن به چهار رقمی شدن نزدیک میشن 😮
جنگ دوستانه اسب بخار!🚨
(ali (CHEVY NOVA
۲۵ آذر ۱۳۹۵وای خدای بزرگ داره رونمایی میشه gt500 شلبی
به دوستان امریکایی بازم تبریک دو اتیشه میگم
بچه ها امروز میخوام در مورد کاربرات صحبت کنم موضوعی که چند وقت درگیر اون هستم
در امریکا 3 شرکت بزرگ و معروف هستند که اقدام به ساخت کاربراتور بصورت کاملا مدرن هستند
((هولی.ادلبراک و دیمون))
اگه بخوام به ترتیب بگم از لحاظ حرفه ای بودن 3.ادلبراک 2. دیمون 1.هولی
این شرکتها برای تمامی انجین های امریکایی کاربراتور میسازند
یکی از مهم ترین تفاوت های کاربرات های قدیمی با جدید میشه به قسمت وکیوم اونها اشاره کرد
دوستان امریکایی باز حتما کاربرات های راچستر قدیمی جنرال موتورز رو دیدند که در مدلهای کوادرا جت دهنه ی دوم با وکیوم عمل میکنند
(ali (CHEVY NOVA
۲۵ آذر ۱۳۹۵در ادامه
اما کاربراتورهای جدید بصورت برقی عمل میکنند دریچه دوم اونها بصورت برقی هست
مورد مهمی که خیلی ها توجه نمیکنند مقدار cfm کاربراتورها هستش
مثلا کاربراتورهای ادلبراک((600cfm)) رو رو موتور305 استاندارد شوی میبندند که نتیجش میشه خام سوزی و افت توان و گشتاور
برای انتخاب کاربراتور خیلی موضوعات مهمه که خودش یه مطلب چند صفحه ای میشه
در یکی از فروم های تیونینگ خارجی دوستی که میخواست کاربراتور هولی نصب کنه رو موتور350 شوی به این نتیجه رسید که کاربراتور راچستر فابریک برا موتور استاندارد بهتره تا هولی افتر مارکت
Daniel
۲۵ آذر ۱۳۹۵واقعا از اسبی که مار خورده باید ترسید… .
(ali (CHEVY NOVA
۲۵ آذر ۱۳۹۵در ادامه
من برا موتور 305 فابریک شوی دنبال کاربراتور ادلبراک ((600 cfm))بودم که با مشورتی که با یه امریکایی باز کهنه کار داشتم گفتند که کاربراتور ادلبراک ((600cfm)) برا موتوری که میل سوپاپ افتر مارکت و هدرز نداره مناسب نیست برا همین من هم به سراغ کاربراتور
فابریک راچستر که برا خود جنرال موتورز هست رفتم با این تفاوت که این کاربراتور برا موتور 400 شورولت و پونتیاک هستش و برا موتور ماشین من که 305 هست زیاده و باعث خام سوزی میشه بنابر این تصمیم گرفتم سوزن جیگلور این کاربراتور رو با کاربرات 350 عوض کنم
(ali (CHEVY NOVA
۲۵ آذر ۱۳۹۵شرمنده دوستان مطلب بسیاره و مجبورم تکه تکه بگم
برا استفاده از کاربراتور هاب افتر مارکت و تقویت اصولی انجین 8 امریکایی باید چند کار اساسی کرد
1. میل سوپاپ مناسب با لیفت مورد نظر برا میل سوپاپ
2.هدرز مناسب
3. سرسیلندر با سایز سوپاپ مناسب
4.اینتیک منیفولد یا همون سنگ وسط مناسب
5. اسبک غلطک دار
6. کاربرات مناسب
7. دلکو ی افتر مارکت مثل msd
این موارد برای بازدهی مناسب یه موتور 8 سیلندر امریکایی هست که اگر همه ی موارد اصولی انجام بشه موتوری باقدرت بیش از 450 اسب دارید
شرمنده که مبحث طولانی شد
Daniel
۲۵ آذر ۱۳۹۵همین که وقت میزاری و واسه بچه های سایت مطلب مفید مینویسی خودش ی دنیا ارزش داره.
بعدشم دشمنت شرمنده باشه… .
(ali (CHEVY NOVA
۲۵ آذر ۱۳۹۵خواهش میکنم Daniel عزیز
راستی بچه ها یه نکته مهم بهتون بگم
در امریکا ماشینهای که در مسابقات ناسکار استفاده میشند تمامشون کاربراتوری هستند و امریکاییها اعتقاد دارند که کاربراتور در تیونینگ موتور بهتر عمل میکنه و بازدهیش بالاتر تا انجکتور و همه ساخت ادلبراک یا هولی هست
اعتمادیان
۲۵ آذر ۱۳۹۵آقا ممنون
خیلی لطف کردی
(ali (CHEVY NOVA
۲۵ آذر ۱۳۹۵خواهش میکنم
نوید جهرمی
۲۵ آذر ۱۳۹۵دشمنت شرمنده. من که خیلی حال کردم. هم خبر شلبی معظم هم مطلب مفید شما دوست عزیز. دستت درد نکنه.
(ali (CHEVY NOVA
۲۶ آذر ۱۳۹۵خواهش میکنم نوید جون داداش گلم شما لطف داری
kasra
۲۵ آذر ۱۳۹۵فاز کسی که موستانگ یا کامارو یا چلنجر سوار میشه رو درک نمیکنم.
(ali (CHEVY NOVA
۲۵ آذر ۱۳۹۵فازش فاز عشقه
ومیدونید که موستانگ پر فروش ترین کوپه دنیا هست و از 1964 تا الان 9 میلیون عدد ازش ساخته شده و مجله ماشین هم این عدد رو در یکی از شماره هاش اورده
پدرام
۲۵ آذر ۱۳۹۵از شما دعوت میکنم حتما به اهواز بیایید ماشین های آمریکایی زیادی اینجا وارد شده البته من که ندرام ولی خب از دور هم لذت بخشه
Mdesign
۲۵ آذر ۱۳۹۵فازش … فاز یکی که عاشق می شه چیه ؟ فاز لیلی و مجنون چی بود ؟
فاز یه آمریکایی باز و عشق آمریکایی همینه …
عاشقی می کنن با ماشین … وقتی صدای نعره موتور و فریاد اگزوزش میاد روحت تازه میشه … قدرت خالص هستن این ماشینا …
متاسفانه دست خیلی از امثال من بهشون نمیرسه و اگرنه حاضر بودم تو اتاق خوابم نگهش دارم … خنده داره ولی حقیقت خیلی از عشق آمریکایی ها اینه !
mojtaba
۲۷ آذر ۱۳۹۵آرزوم اینه که با فورد ماستنگ دور دنیا بچرخم
شنیدم صدای اگزوزش تو دور موتور 3000 در میاد و این فوق العادست
Amir amini
۲۵ آذر ۱۳۹۵من اسم شبی 500 که میاد یاد فیلم نیدفوراسپید میفتم خیلی خوب بود اون موستانگ عاشقشم
ونوم
۲۵ آذر ۱۳۹۵امیر اقای گل اگه اشتباه نکنم اون شلبی جی تی 1000 بود که تو فیلم میگفت 370 تا پر میکنه ولی مجلات دیگه میگفتن تا 390 کیلومتر هم سرعت میره قدرتش هم مثل اسمش 1000 اسب هست
Shahin uscars
۲۵ آذر ۱۳۹۵افرین علی شوی??? اطلاعاتت همیشه عالی بوده و هست وقتی میبینم یه شخصی مثله شما علی جانم امریکایی بازه و با این همه عشق این همه اطلاعات جمع میکنه و با اطلاعات قوی در مورد عشقش صحبت میکنه به امریکایی باز بودنه خودم افتخار میکنم???? علی جان ممنون … فقط علی جان سلیقه ها متفاوته ما باید به سلیقه دیگران هم احترام بزاریم اینجا همه دوستان ما هستن.. اینم بگم که من خودم ازت یاد گرفتم ممنون واقعا???
(ali (CHEVY NOVA
۲۶ آذر ۱۳۹۵به به داداش شاهین گل خودم
شاهین جون تا زمانی که شما و نیما به عنوان امریکایی باز در این سایت فعال هستین اخه من کی باشم که بهم بگن امریکایی باز
احمد باقری
۲۵ آذر ۱۳۹۵چی بشه این ماشین.
GOD BLESS AMERICA
۲۵ آذر ۱۳۹۵امیدوارم فورد به کمتر از 800 اسب بخار راضی نشه، ریزر تیونر آلمانی 3 سال پیش موتور 5.2 لیتری آئودی آر 8 رو با دو تا سوپر شارژر به 850 رسوند. که نتیجه اش شد R8 qqi RAZOR با 850 اسب بخار و 900 نیوتن متر گشتاور.
حالا بعد از 3 سال از یک موتور 5.8 لیتری 800 اسب انتظار زیادی نیست.
Nima
۲۵ آذر ۱۳۹۵داداش توی همین لحظه ماستنگ شلبی سوپر اسنیک 1200 اسب بخاری داریم که از همون موتور قدیمی 5.8 لیتری سوپرشارژ هست.
TRX
۲۵ آذر ۱۳۹۵کاشکی ظاهرشم به خوشگلی نسل قبلش باشه من هنوز که هنوزه بعد 2سال تقریبا به نسل جدیدش عادت نکردم ؛البته نسخه ی راکتش عالی بود!
Omar.M
۷ دی ۱۳۹۵GT 500 همیشه رقبای آمریکاییش رو به دردسر انداخته و اینبار هم همینطور خواهد شد و من در بین تمام کوپه های آمریکایی GT 500 رو سرتر از هر خودرویی میدونم اما از لحاظ بهینه بودن به خودروهای آلمانی نمیرسه.