اگر شما ستاره هالیوود باشید و نخواهید که زیاد به چشم بیایید، بهتر است یک فورد موستانگ کانورتیبل بخرید. ما نیز برای تست این موستانگ کانورتیبل سقف پارچه ای به هالیوود رفتیم. بسیاری دیگر از مردم که موستانگ دارند نیز در این مکان خودروهای خود را تست میکنند. با اینکه این خودرو زرد رنگ بود ولی بسیار معمولی به نظر میآمد و نظر کسی را به خود جلب نمیکرد. مثل کسی که لباسهای جک کنجشکه (فیلم دزدان دریایی کاراییب) را پوشیده و ادای او را در میآورد و برای هیچکس جذابیتی ندارد. با وجود نمادهای “۵.۰”، GT در پشت ماشین و تفاوت رنگ میان بدنه و لولههای اگزوز، ما در میان دهها فورد موستانگ اجارهای غیر GT گم شده بودیم.
البته از لحاظ صوتی تفاوتهایی وجود دارد. صدای غرش موستانگ دلیل خوبی برای پرداخت پول بیشتر در ازای مدلهای ۶ سیلندر یا اکوبوست میباشد. همچنین از لحاظ عملکردی هم تفاوتهایی را میتوان مشاهده کرد. دلیل ما هم برای انتخاب خودرویی با چنین خصوصیاتی همین بود. لاغر ولی سریع. بیایید مستقیم برویم سر اصل مطلب: اعداد و ارقام. آرون رابینسون، راننده آزمایش این خودرو میگوید بهترین عملکرد این خودرو زمانی است که در دور موتور ۳۹۰۰ دنده را تغییر دهید. (دور موتور از طریق سیستم کنترل حرکت قابل تنظیم میباشد.) انتظار تیک آف را هم باید داشته باشید. و کلی سر و صدا… این ماشین در عرض ۴.۷ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. ۱۳.۲ ثانیه طول میکشد تا مسیر ۴۰۲ متری را با سرعت ۱۷۷ کیلومتر بر ساعت طی کند. نسخه تحت آزمایش ما دارای محور عقب ۳.۵۵:۱ بود که کمی هم سریعتر میباشد. اگرچه مصرف سوخت مطمئناً بیشتر از ۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد شد.
با وزن ۱.۷۹ تن، نسخه کانورتیبل ۶۲.۵ کیلوگرم از آخرین نسخه تست شده موستانگ سنگینتر است. اما با در نظر گرفتن این که ۵۳% وزن کانورتیبل روی چرخهای جلو قرار دارد، توزیع وزن خودرو به شیوه جادویی ۵۰/۵۰ نزدیکتر میشود. در نسخه کوپه ۵۴% وزن روی چرخهای جلو قرار میگیرد. هنوز هم میتوانید از رینگهای ۲۰ اینچی همانند نسخه کوپه استفاده کنید. در کل میتوان گفت در مسیر مستقیم، نسخه کانورتیبل بهتر از کوپه عمل میکند. در جادههای پر پیچ و خم نیز رانندگی با این خودرو دلچسب است. این مهم به لطف فرمانپذیری دقیق و قابلیت داخلی فرمانپذیری عقب محقق شده است. گیربکس دستی این ماشین یک نقطه قوت محسوب میشود. ترمزهای قدرتمندی برای این خودرو در نظر گرفته شدهاند که با طی مسیر ۴۷.۸ متر از سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت به ایست کامل میرسد. تنها نقطه ضعف این خودرو پدال کلاچ سفت آن است که در ترافیک لسآنجلس خستهکننده خواهد بود. بهتر است با این خودرو در سرعتهای ملایم و متعادل رانندگی کنید تا بیشترین لذت را از آن ببرید. سیستم صوتی ۱۲ باند این خودرو حتی در سرعتهای بالا هم کیفیت خوبی دارد. (هزینه این آپشن ۱۷۹۵ دلار است) فضای داخلی جذاب مدل ۲۰۱۵ اکنون با نسخه کانورتیبل همخوانی خوبی دارد. نور آفتاب جنوب کالیفرنیا روی داشبورد آلومینیومی برق میزند. صندلیهای جلو حتی برای مسافتهای طولانی هم مناسباند. صندلیهای عقب هم به خوبی طراحی و ساخته شدهاند. اما فضای پا در صندلیهای عقب خیلی کم است.
فارغ از مسائل عملکرد جاده ای، در مورد سقف تاشو میتوانم بگویم که در زمانی کوتاه و در سکوت کامل بسته و باز میشود. زمان باز و بسته شدن آن از مدت زمان یک چراغ قرمز در بلوار هالیوود کمتر است و میتوانید پشت چراغقرمز بدون نگرانی آن را بسته یا باز کنید.
حال میتوان فهمید که چرا خیلیها عاشق موستانگ کانورتیبل هستند. ظاهر امریکایی زیبا و عملکرد قوی. دیگر چه میخواهید؟
البته این ویژگیهای خوب ارزان نخواهند بود. حداقل در مورد نسخه GT اینطور نیست. نسخه تحت آزمایش ما قیمتی بالغ بر ۴۸۸۹۰ دلار داشت. تقریباً پنجاه هزار دلار برای یک موستانگ گران بهحساب میآید. اما در مقایسه با کانورتیبل های موجود، زیاد غیرمنطقی نیست.
برای اولین بار باهات موافقم نسخه کانورتیبلش ابهت یه ماسل کار رو نداره ولی در کل من بین ماسل کارها همین فورد ماستنگ رو انتخاب میکنم و بعد داج چلنجر بعدشم شورولت کامارو
این نشون میده شما ماسل کار کانورتیبل از نزدیک ندیدی اگه ببینی نظرت عوض میشه. البته از دید خودم میگم چون یه جایی تو تبریز بودم 6 7 موستانگ و کامارو بودن 2تا کامارو کانورتیبل بودن یه دونه موستانگ من که تفاوتی از نظر زیبایی های ماسل کار بینشون ندیدم
دیشب یه سفیدش رو دیدم ، یه پراید پیچید جلوش ، در پراید بحدی داغون شد که باز نمیشد ، اما فورد لک بر نداشت . . . حالا نمیدونم پراید خیلی شل بود ، یا موستانگ خیلی سفته!
مصرف سوخت کاملا اشتباه زده شده!! یه 7 اضافه داره:D
Considering that today’s Mustang can get as much as 31 miles per gallon on the highway and that Ford says the new Mustang’s V6 will deliver better gas mileage, it is easy to deduce that a 2015 Mustang EcoBoost model will provide 33 mpg hwy or better. ==================================
موستانگ ماشین فوق العاده ایه. این که کانورتیبل باشه چرا باید ابهتش رو از بین ببره. وقتی که سقف بسته باشه که شکل نرمال رو داره وقتی هم باز باشه طرف حالشو میبره. کجای این کار ابهتش رو از بین برده.
به نظر من ماسل کار کانور اصلا چیز حوبی در نمیاد کلا هر طرحی واسه کانورتیبل خوب نیست واقعا ابهت ماشینو نابود میکنه!!! از اون بدتر اینه که سقفو ببندی…تصور یه سقف پارچه ای روی ماسل کار!!!! به نظرم که کوپه خیلی خیلی بهتره
K.MAK.MISEL
۱۱ خرداد ۱۳۹۴به نظر من اصلا کانورتیبل بودن ماسل کار ها ابهتشون رو از بین میبره.
ماشینای کوچولو موچولو مثل اس ال کی که صرفا برای سقف باز طراحی شدن خیلی عالین
maysam..laferrari
۱۱ خرداد ۱۳۹۴برای اولین بار باهات موافقم نسخه کانورتیبلش ابهت یه ماسل کار رو نداره ولی در کل من بین ماسل کارها همین فورد ماستنگ رو انتخاب میکنم و بعد داج چلنجر بعدشم شورولت کامارو
علي رضا
۱۱ خرداد ۱۳۹۴باهات موافقم ابهت ماشین از بین میره..حالا موستانگ کمی قشنگ شده ولی کاماروی کانورتیبل خیلی بد ترکیب میشه..
K.MAK.MISEL
۱۱ خرداد ۱۳۹۴اره فک کن دوج چلنجر سقف باز
چه قدر ضایع میشه!!!
سجاد از رشت
۱۱ خرداد ۱۳۹۴از نزدیک ببین ، صدای موتورش رو بشنو ، بعد بگو ابهت ماسل کار رو داره یا نه . . .
علي رضا
۱۱ خرداد ۱۳۹۴ابهت که داره ولی کانورتیبل بودن طراحی عضلانی رو خراب می کنه
K.MAK.MISEL
۱۱ خرداد ۱۳۹۴شما همون بهتر موافق نباشی :)
سامان از تبریز
۱۲ خرداد ۱۳۹۴خودمم هاا
http://uupload.ir/files/r4ar_20150529_132116_hdr_1.jpg
سعید
۱۲ خرداد ۱۳۹۴چه اسپرینتر خوشگلی :D
احسان آرسنالی
۱۲ خرداد ۱۳۹۴این نشون میده شما ماسل کار کانورتیبل از نزدیک ندیدی اگه ببینی نظرت عوض میشه.
البته از دید خودم میگم چون یه جایی تو تبریز بودم 6 7 موستانگ و کامارو بودن 2تا کامارو کانورتیبل بودن یه دونه موستانگ من که تفاوتی از نظر زیبایی های ماسل کار بینشون ندیدم
maysam..laferrari
۱۲ خرداد ۱۳۹۴شما درست میگی داداش کانورتیبلشم قشنگه ولی به نظر من کوپه خیلی بیشتر بهش میاد
فرهاد کرمستجی
۱۱ خرداد ۱۳۹۴دیدن موستانگ برای من مثل دیدن بابا بزرگمه که دوباره زنده شده! کاملا بچگی و نوجوانی و جوانی و الان که کهولت داریم:)) در آرزوی موستانگ بوده و هست.
سجاد از رشت
۱۱ خرداد ۱۳۹۴دیشب یه سفیدش رو دیدم ، یه پراید پیچید جلوش ، در پراید بحدی داغون شد که باز نمیشد ، اما فورد لک بر نداشت . . .
حالا نمیدونم پراید خیلی شل بود ، یا موستانگ خیلی سفته!
BEHDAD
۱۱ خرداد ۱۳۹۴ولی در کل دوسش میدارم
رضا
۱۱ خرداد ۱۳۹۴مصرف17/7 خیلی واسش زیاده
کافر مقدس
۱۱ خرداد ۱۳۹۴مصرف سوخت کاملا اشتباه زده شده!! یه 7 اضافه داره:D
Considering that today’s Mustang can get as much as 31 miles per gallon on the highway and that Ford says the new Mustang’s V6 will deliver better gas mileage, it is easy to deduce that a 2015 Mustang EcoBoost model will provide 33 mpg hwy or better.
==================================
این عکس یعنی بیچارم کرد!
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/06/2015-Ford-Mustang-GT-convertible-117.jpg
احمد باقری
۱۱ خرداد ۱۳۹۴موستانگ ماشین فوق العاده ایه. این که کانورتیبل باشه چرا باید ابهتش رو از بین ببره. وقتی که سقف بسته باشه که شکل نرمال رو داره وقتی هم باز باشه طرف حالشو میبره. کجای این کار ابهتش رو از بین برده.
سامان از تبریز
۱۲ خرداد ۱۳۹۴جاتون خالی هفته پیش رفته بودم استانبول
اونجا چندتا عکس خوشگل گرفتم براتون این یکیشونه
http://uupload.ir/files/r4ar_20150529_132116_hdr_1.jpg
خودمم هااااا
maysam..laferrari
۱۲ خرداد ۱۳۹۴حال کردم با عکست کاش منم میرفتم استانبول تو شهر ما که از این ماشینا پیدا نمیشه
سامان از تبریز
۱۲ خرداد ۱۳۹۴داش خواستی بیا تبریز خودم میبرمت پیست اونجا حداقل 10 تا موستانگ و کامارو و چلنجر نشونت میدم حال کنی
maysam..laferrari
۱۳ خرداد ۱۳۹۴از ابراز همدردیت ممنون
فریا
۱۲ خرداد ۱۳۹۴حال میده معکوس 3 به 2 و لیز خوردن عقبش … ( خارج از مناطق مسکونی !)
سامان جان عکست عالیه .
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۲ خرداد ۱۳۹۴به نظر من ماسل کار کانور اصلا چیز حوبی در نمیاد
کلا هر طرحی واسه کانورتیبل خوب نیست
واقعا ابهت ماشینو نابود میکنه!!!
از اون بدتر اینه که سقفو ببندی…تصور یه سقف پارچه ای روی ماسل کار!!!!
به نظرم که کوپه خیلی خیلی بهتره
ar.poker
۱۳ خرداد ۱۳۹۴ابهت یک ماسکال روکانورتیبل بودن از بین میبره . تازه داخلشم زیاد قشنگ نیست .
Xman
۱۲ شهریور ۱۳۹۵رنگ قرمزش بهتره.