با به دست آوردن مالکیت فرمول ۱ توسط لیبرتی مدیا امیدها برای آیندهی روشن مسابقات بیشتر شده و این ورزش محبوب میتواند باعث جذب خودروسازهای بیشتر شود.
علاوه بر این فیا امیدوار است که این خودروسازها در حال حاضر وارد مسابقات نشده و هنگامی که بحثها در مورد قوانین و پیشرانهها تکمیل شد علاقهی خود را نشان دهند.
طبق توافقی که بین بدنهی قانونگذاری مسابقات و خودروسازهای حاضر در مسابقات (مرسدس، رنو، فراری و هوندا) صورت گرفته، پیشرانههای ۶ سیلندر توربوی هیبرید تا سال ۲۰۲۰ باقی خواهند ماند اما پس از آن تغییرات زیادی را شاهد خواهیم بود.
پس از این زمان باید بحثهایی دربارهی اصلاح و استفاده از پیشرانههای کنونی و یا استفاده از مفهومی کاملاً متفاوت صورت بگیرد.
اما اگرچه که تغییرات در نظر گرفته شده از سال ۲۰۲۱ میتواند باعث علاقهی تیمها به شرکت در مسابقات شود اما فورد میگوید زمانی که هزینههای شرکت در چنین مسابقاتی اینگونه بالا باشد، سود کمی عاید تیم میشود.
Dave Pericak مدیر فورد پرفورمنس میگوید:
حقیقتاً ما دنبال فرمول ۱ نیستیم. من آیندهی نزدیکی را برای حضورمان در مسابقات نمیبینم.
فرمول ۱ بسیار گران است. اگر به هر بخشی که ما هماکنون در آن هستیم نگاه کنید یک ارتباط و پیوستگی با تمامی اهداف ما خواهید دید. این موضوع دربردارندهی توسعه ابراز، تکنولوژی و تزریق آن به خودروهای جادهای است. هر موضوعی که ما در آن فعالیم عنصری از آن را دارد.
آخرین باری که فورد بهصورت رسمی در فرمول ۱ حاضر بود به سال ۲۰۰۳ و در قالب تیم جردن بازمیگردد. البته این حضور تنها تا یک سال بعد دوام داشت. یکی از مهمترین رویدادهای فورد در فرمول ۱ قهرمانی شوکه کنندهی جیانکارلو فیزیچلا در گرند پری ۲۰۰۳ برزیل بود.
Pericak هفتهی گذشته نیز مجبور به رد کردن خبر برنامههای حضور فورد در مسابقات ایندی نیز شد. او گفت که احساس میکند برنامههای مسابقهای مثل جی تی، رالی قهرمانی جهان و… که ارتباط بیشتری با خودروهای جادهای دارند بهتر است:
ما از پیست برای تست و بهبود تکنولوژیهای خود استفاده کرده و آنها را وارد خودروهای جادهای میکنیم. این موضوع به خوبی کار میکند.
(ali (CHEVY NOVA
۱۹ بهمن ۱۳۹۵بابا فورد رو چه به فرمول 1 اخه؟؟؟؟
فورد فقط باید تو ناسکار و درگ باشه
ماشین امریکایی فقط باید تو مسابقات ناسکار یا درگ باشند یا مسابقاتscca
Madjid
۱۹ بهمن ۱۳۹۵.
خوشم میاد علی جان 24 ساعته پدال رو زیر نظر داری تا صحبت از عشقت میشه میای و ازش دفاع میکنی.
به تو میگن عاشق واقعی.
این صفحه 15 ثانیه نشد که توش کامنت گذشتی.
تحسین برانگیزه این علاقه.
.
راستی ، از اون گذشته ، حضورت رو در تمام صفحات پدال حس میکنم. ??
(ali (CHEVY NOVA
۱۹ بهمن ۱۳۹۵چاکر رفقای ماشین باز هم هستیم از جمله داش مجید
دیگه از قدیم گفتن عاشقی بد دردی هست و ماها هممون به این درد مبتلا شدیم دیگه
Madjid
۱۹ بهمن ۱۳۹۵آره رفیق.
دل به دل راه داره.
us army
۱۹ بهمن ۱۳۹۵نطرھ من هم مثله شماست ولى انجینهای فورد تو تعداده مقام آورن تو تاریخه فورمول1 جایگاه سوم رو داره اول فراری دوم اگه اشتباه نکنم ھوندا. امروز حتمن تو آرشیوم میگردم دقیق میگم فکر کنم مجله ماشین ساله 74 باشه
Nima
۱۹ بهمن ۱۳۹۵عزیز فورد از نظر تعداد برد براساس موتور استفاده شده دوم هست
اول فرارى و بعد فورد و بعد با اختلاف زیاد بقیه
(ali (CHEVY NOVA
۱۹ بهمن ۱۳۹۵شرمنده دوستان امریکایی بازم به مولا
امیدوارم امریکایی بازها ازم ناراحت نشده باشن
Ferrari Zonda SV
۱۹ بهمن ۱۳۹۵شورولت تواناییش برای حضور توی ایندی کارز قابل توجهه…..قدرت موتورای ایندی بیشتر از فرمولاست ولی وزن ماشیناش بیشتره که باعث میشه ۳ثانیه کندتر باشه.
به نظرم جنرال موتورز و مخصوصا شورولت برای فرمولا نسبت به فورد شانس و البته احتمال و کارایی بیشتری داره.
Elemento
۱۹ بهمن ۱۳۹۵فورد در ساخت پیشرانه هایی که در مسابقات فرمول 1 برنده شدن ، بعد از فراری رتبه ی دوم رو داره.
رتبه ی دوم برای خودروسازی که چندین سال از این مسابقات دور بوده. !!!
فراری 1
فورد 2
رنو 3
مرسدس 4
هوندا 5
(پهلوان مک لارن)new great britain
۱۹ بهمن ۱۳۹۵مجید اشتباه گفتی شرکت cosworth رتبه ی 2 رو داره 176 بار موتورهای این کمپانی تا زمانی که حضور داشتن تونستن قهرمانی کسب کنن.
مجید یه لطفی بکن آمار اشتباهی به کسی نده.البته بلوک ها ی این موتور ماله Ford Kent
این شعبه فورد بوده تو بریتاینا که نقش توسعه دهنده و طراحی رو داشته.
این موتورها که از این بلوک و طراحی cosworth استفاده میکردن.تو انواع ماشین ها از سال 59 تا 1965 استفاده میشد. Lotus Mk.VII-Lotus 20B, 22, 23تا مسابقات Formula 3
تو سال 65.
البته قضیه خیلی مفصله و نقش فورد.که اگه خواستین میگم.
دوستان آمریکایی باز اگه جایی از کامنتم مشکل داره بگین.
(پهلوان مک لارن)new great britain
۱۹ بهمن ۱۳۹۵چند وقت پیش داشتم با امیرحسین میگفتم که فرمول یک خیلی هزنیه بره.و خیلی از شرکت ها نمیخوان این همه هزینه کنن.
که الان مشخص شد.وقتی فورد با اون هم سرمایه حرف از هزینه زیاد این مسابقات میزنه.اون وقت بعضی ها انتظار دارن مک لارن تمام قطعات فرمول یکشو خودش بسازه.با اون بودجه بسیار محدودش.
امیرحسین
۱۹ بهمن ۱۳۹۵حرف شما که سنده واسه ما
ونوم
۱۹ بهمن ۱۳۹۵مکلارن درست میگه البته اونزمان این شرکت فکر میکنم تحت مالکیت فورد بوده یا بخش عمده سهامش متعلق به فورد بوده ضمنا در حال حاضر هم به مکلارن برا ساخت انجین کمک میرسونه
مجید / خودروسازی = آلمان + ایتالیا + ژاپن
۱۹ بهمن ۱۳۹۵.
اعداد من از ویکی پدیاست.
شما کامنت خودت رو بذاری خیلی بهتره به نظرم.
(پهلوان مک لارن)new great britain
۱۹ بهمن ۱۳۹۵مجید دقیقا میشه بگی کجای ویکیپدیا نوشته فورد بعد از فراری موتورهاش 176 بار قهرمانی به دست اووردن و از این حیث دوم هستن؟؟؟
Cosworth has collected 176 wins in Formula One as engine supplier, ranking second with most wins behind Ferrari.(منبع ویکیپدیا)
Ace
۱۹ بهمن ۱۳۹۵176 که عدد تخیلیه.
من تعداد قهرمانی ها در هر سال با یک موتور خاص رو مینویسم.
نیازی به گفتنش نیست البته ولی نیما هم بالا حرف من رو تایید کرده
Engine / Country/ Total
Ferrari/ Italy/ 15
Ford/ * United States United Kingdom/ 13
Renault/ France/ 11
Mercedes / West Germany/Germany /9
Honda / Japan /5
Climax / United Kingdom /4
TAG ** / Luxembourg Germany/ 3
Alfa Romeo/ Italy/ 2
Maserati /Italy /2
Repco/ Australia/ 2
BMW /West Germany/ 1
BRM / United Kingdom/ 1
.
بیشتر از این بحثی ندارم.
بیشتر از این هم این صفحه نمیام این صفحه.
نکته ی جالب هم اینکه tag heuer آلمانی/سوئیسی حساب شده.