ژنو ۲۰۱۴ اولین جایی است که فورد می خواهد از نخستین فیس لیفت نسل سوم فوکوس رونمایی کند؛ خودرویی که آمریکایی ها قرارست به کمک ۸ خط تولید آن، در هر ۹۰ ثانیه یک دستگاه فوکوس جدید را برای مشتریان اروپایی بسازند . . .
- حضور در بیش از ۱۴۰ بازار جهانی.
- مجموع فروش جهانی ۱۲ میلیون دستگاه (۷ میلیون دستگاه در اروپا) از سال ۱۹۹۸ تا به امروز.
- پرفروش ترین محصول فورد در سال ۲۰۱۳ با فروش تقریبی ۱.۱ میلیون دستگاه.
- پرفروش ترین خودروی سواری چین در سال ۲۰۱۳ با فروش بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه.
فورد در این فیس لیفت که به MK3.5) معروف شده، از چراغ های باریک و کشیده جلو، سپرهای جدید و جلوپنجره ای با طراحی نو بهره گرفته که چهره خودرو را به مراتب اسپرت تر و جذاب تر از برادر کوچکترش یعنی فیستای جدید نشان می دهد. البته بغیر از ظاهر، تغییرات دیگری مانند بهبود سیستم تعلیق، برنامه ریزی مجدد سیستم ESC و بهبود سیستم فرمان الکتریکی خودرو از دیگر مشخصه های فوکوس ۲۰۱۵ خواهند بود.
و اما در میان لیست انجین هایی که فورد برای فوکوس جدید مهیا کرده، پیشرانه جدیدی به چشم می خورد؛ موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ اکوبوست که در نسخه بنزینی ۱۵۰ تا ۱۸۰ اسب بخار و در نسخه توربو دیزلی نیز ۹۵ تا ۱۲۰ اسب بخار قدرت دارد.
یکی از ویژگی های خوب فوکوس ۲۰۱۵ کاهش مصرف سوخت در پیشرانه های آنست طوریکه میزان آن در بهترین حالت ۱۹ درصد برای مدل بنزینی و همچنین ۱۷ درصد برای مدل دیزلی کاهش یافته است. اما سایر پیشرانه های این خودرو عبارتند از:
- ۱.۰ لیتری اکوبوست بنزینی با قدرت ۱۰۰ الی ۱۲۵ اسب بخار.
- ۱.۶ لیتری TI-VCT بنزینی با قدرت های ۸۵ و ۱۰۵ و ۱۲۵ اسب بخار.
- ۱.۶ لیتری TDCi توربو دیزلی با قدرت های ۹۵ و ۱۱۵ اسب بخار.
- ۲.۰ لیتری TDCi توربو دیزلی با قدرت ۱۵۰ اسب بخار.
- پیشرانه ۱۴۵ اسبی در نسخه الکتریکی فوکوس.
بسته به نوع پیشرانه ها، فورد برای فیس لیفت فوکوس از گیربکس های ۵ و ۶ دنده دستی به همراه ۶ سرعته اتومات و ۶ سرعته PowerShift اتومات استفاده کرده؛ البته برای بازار آمریکا فورد برای نخستین بار فوکوس را با انجین ۳ سیلندر ۱.۰ لیتری نیز عرضه می کند که فقط و فقط با گیربکس ۶ دنده دستی تحویل مشتریان می شود.
مهم ترین ویژگی ها و امکانات فوکوس جدید بصورت زیر خواهند بود:
- کاهش دکمه ها و ادوات کنسول بدلیل استفاده از سیستم چندرسانه ای SYNC 2 .
- نمایشگر ۸ اینچی لمسی.
- طراحی جدید فرمان؛ ضخیم تر شدن شیشه ها و کفپوش خودرو.
- سیستم تشخیص صدا برای کنترل رادیوپخش، تهویه، نویگیشن.
- Cross Traffic Alert ؛ سیستم هشدار دهنده برخورد در هنگام دنده عقب.
- Park-Out Assist ؛ سیستم پارک دوبل اتومات که فرمان را از راننده گرفته اما کنترل پدال های گاز و ترمز در اختیار راننده خواهد بود.
- Active City Stop ؛ سیستم پیشگیری از تصادف که در هنگام تشخیص برخورد از جلو، هم گشتاور تولیدی پیشرانه را کاهش می دهد و هم اقدام به ترمزگیری می کند. این سیستم تا حداکثر سرعت ۵۰ کیلومتربرساعت فعال است درحالیکه در مدل های پیشین فوکوس تا ۳۰ کیلومتربرساعت فعال بود.
- Pre-Collision Assist ؛ سیستم پیشگیری از تصادف در سرعت های بالا (سفارشی اروپا).
- کروز کنترل هوشمند.
- Adaptive Front Lighting ؛ چراغ های بای زنون اتومات جلو.
من
۷ اسفند ۱۳۹۲قیمت؟
Zonda R
۷ اسفند ۱۳۹۲F.A
خیلی خوب شده بخصوص تو نمایه جلو
کلا طراحیش پویاتر شده
mory
۷ اسفند ۱۳۹۲آقا چرا کامنتت رو بی مربوط تو پاسخ کامنت اولی مینویسی
زشته داداش
slr722
۷ اسفند ۱۳۹۲پدال جان سلام…
یه سوال تو instagram یه پیج به اسم پدال گذاشتن…
اون برای خودتون میشه؟؟؟
چون اسم و ارم خود پدال هم هست…
سردبیر
۷ اسفند ۱۳۹۲سلام و عرض ارادت خدمت تمامی دوستان. صفحه رسمی ما در اینستاگرام با آدرس majalepedal قابل دریافت می باشد.
با سپاس از توجه شما
Zonda R
۷ اسفند ۱۳۹۲F.A
تو کابین هم از شلوغی نسل قبل خبری نیست
و
زیبا و ارگونومیک تر شده
تو موتورهاشم
که فقط تو این کلاس 125
اسب معقوله
بقیه قدرتشون کمه
Zonda R
۷ اسفند ۱۳۹۲F.A
فوکوس
همیشه تو
این کلاس
بخاطره داشتن
فرمان دقیق و فنر بندیه خوب شهره بوده
PEUGEOT
۷ اسفند ۱۳۹۲از طراحیش خوشم اومد به خصوص از داخلش
موتوراشم که از 95 اسب داره تا 150 اسب بخار که فکر کنم خریدارای این مدل فوکوس 150 اسبیش رو بیشتر انتخاب کنن
آپشن های خوب و کافی هم داره
قیمتشم که نگفتی
اشکال نداره الان زیگما میاد میگه
مسلم
۷ اسفند ۱۳۹۲کاش پرفروش ترین ماشین ایرانم این بود.
حداقل!!
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۷ اسفند ۱۳۹۲تو هر 90 ثانیه یک خودرو برای مشتری اروپایی؟؟؟؟ مگه میشه همچین چیزی؟؟؟؟
کافر مقدس
۷ اسفند ۱۳۹۲من جام باشگاه های اروپارو به عشق Ford نیگاه میکنم . ..
خاوری مزراتی
۷ اسفند ۱۳۹۲بارسلونا که منچستر سیتی رو سوراخ کرد. فوردم ایشال میاد ایران سوار میشیم
جلال
۷ اسفند ۱۳۹۲سلام
از نسل قبلیش خوشگلتر شده
زیگما
۷ اسفند ۱۳۹۲فوکوس یهویی معروف شد.کسی فکرش نمیکرد نسل جدید تا این حد موفق بشه.
ولی نسل بعدیش، احتمالا از اون دست ماشین هایی است که میشه بهش گفت “انقلابی”.
امید
۷ اسفند ۱۳۹۲امیدوارم یه روز اخبار 20:30 بیاد بگه تعرفه واردات و انحصار واردات خودرو کلا حذف شد و هر ایرانی هر خودرویی که دوس داره میتونه خودش وارد کنه البته شاید بیشتر شبیه رویا باشه تا وقتی این دو تا غده سرطانی سایپا و ایران خودرو باشن در حد یه رویا باقی میمونه
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۷ اسفند ۱۳۹۲بالاخره ما نفهمیدیم این فورده یا فولوکس؟؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۷ اسفند ۱۳۹۲درود .
من استیشنشو بیشتر خوشم اومد .
ولی انصافا عجب موتورهای پر بازدهی داره !!!!!!
mory
۷ اسفند ۱۳۹۲فورد جان درد و بلات … ولش کن همه میدونیم
ولی این ماشین واقعا واسه مردم ایران فوق العادس
خرج آنچنانی نداره
سارا
۷ اسفند ۱۳۹۲الهی تب کنم شاید آمبولانسم تو باشی :(
ESI
۷ اسفند ۱۳۹۲زیبا جادار مطمئن
امید
۷ اسفند ۱۳۹۲فرد با شرف این همه امکانات این همه ایمنی این همه زیبایی این همه تکنولوژی پس چرا قیمت شما اینقدر نسبت به گاری های ما پایین تره نکنه گاری های ما رو با طلا میسازن خودمون خبر نداریم
امید
۷ اسفند ۱۳۹۲فورد با شرف فورد عزیز فورد مهربان فورد دلربا فورد فورد فورد چقد تو خوبی با وفایی زیبایی اه چقد دوست دارم تو عزیز منی دوس دارم بگیرمت ایران خودرو سایپا فدای رینگات
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۷ اسفند ۱۳۹۲بسمه تعالی
ماشین خاصیه.
طراحی داخلی و خارجی عالیه مثل همه ی فورد ها خشن و با ابهته.
ولی مشخصات فنیش ضعیفه!به هر حال خیلی دوسش دارم.
احمد
۸ اسفند ۱۳۹۲ینی اصلا خط تولید فورد خودش یه مهندسیه عالی پشتش داره. از صد سال پیش خط تولیدشو به ارث برده!
reza
۱۸ مرداد ۱۳۹۳جلوش کپی استون مارتبن