جنگ اسب بخار به دنیای پیکاپها هم سرایت کرده است. دوج بهتازگی پیکاپ قدرتمند رم TRX را با پیشرانهٔ هلکت معرفی کرده است و به نظر میرسد فورد هم میخواهد پاسخ قدرتمندی به این حرکت رقیب خود بدهد زیرا یک منبع موثق از داخل فورد ادعا کرده است که این شرکت بدون شک نسل جدید پیکاپ رپتور را به پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری سوپرشارژ موستانگ شلبی GT500 با قدرتی بیش از ۷۰۰ اسب بخار مجهز خواهد کرد. به گفتهٔ این منبع، پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V8 شلبی در رپتور قدرتی بین ۷۲۵ تا ۷۵۰ اسب بخار خواهد داشت که افزایش چشمگیری نسبت به موتور ۳.۵ لیتری V6 اکوبوست رپتور کنونی با ۴۵۰ اسب بخار قدرت خواهد بود.
منبع داخلی فورد دراینباره گفته است:
ما مجبور شدیم با رم مقابله کنیم زیرا میدانستیم که آنها موتور هلکت را در TRX نصب کردهاند
هرچند فورد بهطور رسمی در مورد نسل بعدی رپتور حرفی نزده اما جالب است که این اطلاعات تنها چند روز بعد از رونمایی رم TRX افشا شده است؛ بنابراین به نظر میرسد فورد نمیخواهد در بخش پیکاپهای فول سایز، رم پیشتاز باشد. بااینحال مطمئناً پیشرانهٔ هشت سیلندر GT500 روی قیمت رپتور تأثیر خواهد گذاشت. قیمت نسل کنونی این پیکاپ آفرودی از ۵۵ هزار دلار آغاز میشود درحالیکه قیمت پایهٔ رم TRX برابر با ۷۰ هزار دلار است؛ بنابراین ممکن است سیلندرهای بیشتر، قیمت رپتور جدید را هم به ۷۰ هزار دلار برسانند اما در این صورت ممکن است فورد با خطر ریزش خریداران مواجه شود.
بااینحال، این احتمال وجود دارد که فورد نسخهٔ ارزانتری از نسل آیندهٔ رپتور را هم با قیمتی در حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار ارائه کند زیرا دوج هم احتمال ارائهٔ رم TRX با پیشرانهٔ تنفس طبیعی را رد نکرده است. احتمال دیگر این است که فورد خلأ ناشی از افزایش قیمت F150 رپتور را با نسل آیندهٔ پیکاپ کوچکتر رنجر رپتور پُر کند زیرا شایعاتی ادعا کردهاند که این پیکاپ میان سایز آفرود طی سالهای آینده به ایالاتمتحده خواهد رسید. درهرحال، آنچه مسلم است این است که اگر دههٔ ۱۹۶۰ عصر طلایی خودروهای عضلانی بود، به نظر میرسد دههٔ ۲۰۲۰ زمان درخشش تراکهای عضلانی باشد. هنوز هیچ تاریخ رسمی برای معرفی نسل جدید F150 رپتور اعلام نشده ولی شایعاتی به احتمال معرفی آن در اوایل سال آیندهٔ اشاره کردهاند.
رامین
۴ شهریور ۱۳۹۹چه شود. کار داره به جاهای باریک می کشه ??
ali (chevy nova)
۴ شهریور ۱۳۹۹هنوز جنگ واقعی کامل نشده چون شورولت هم به احتمال زیاد سیلورادو رو مجهز به انجین بیگ 6/2 لیتری کامارو میکنه و رسما رقابت اصلی شروع میشه.
M.A.S
۴ شهریور ۱۳۹۹میگم خوب میشه اونم اسمشو بزاره سیلورادو ترایسراتپ چون هم به هیبت پیکاپ میخوره هم یه جورایی تو اسم یه دایناسور رو اضافه کرده
به عصر ژوراسیک خوش آمدید ?????
AMG///
۴ شهریور ۱۳۹۹علی جان سیرا رو یادت رفت
z
۴ شهریور ۱۳۹۹خبری از سیلورادو نیست عکس هایی ازش لو نرفته؟
M.A.S
۴ شهریور ۱۳۹۹فورد داره بازیو جالب میکنه ولی نشون میده که احتمالا از محدود بارهاییه که ترسیده و احساس خطر کرده
اگه دوج هم رم TRX رو به انجین 392 مجهز کنه رقابشون خیلی خوب میشه
اما اگه فورد انجین کایوت سوپرچارجر رو واقعا روی رپتور بزاره دوج هم شاید فقط شاید (احتمالش کم نیس) که تو جنگ اسب بخار همین TRX رو مجهز به انجین ردای بکنه!!!!!!!!!!
و اگه این کارو بکنه شاید بتونه تو بحث اسب بخار از رقباش فاصله بیشتری بگیره
به نظر شما دوج اینکارو میکنه؟؟
AMANTE
۴ شهریور ۱۳۹۹داستان موستانگ با بقیه ی محصولات کمپانی فورد فرق داره و باید مدل هایی با موتور V8 داشته باشه. چون تاریخ موستانگ با V8 گره خورده و تبذیل به نماد موستانگ شده.
اما مدل هایی مثل F150 و GT درسته در سال های گذشته مدل های V8 داشتن ولی داشتن موتور V8 براشون مثل نماد نیست.
این حرف ها رو گفتم که بگم فورد امکان داره موتور V6 که در مدل GT هست رو روی F150 Raptor آینده بزاره و با تقویت با سوپرشارژ و توربوشارژ قدرت اش رو برسونه به 700 اسب یا بیشتر.
ali (chevy nova)
۴ شهریور ۱۳۹۹موتور 8 جزوه جدانشدنی از امریکن کارزه و باید باشه.
علیx76
۴ شهریور ۱۳۹۹بنظر من احتمال این حرکت خیلی کمه
موتور ۳.۵ لیتری با ۷۰۰-۸۰۰ اسب قدرت ، خیلی تحت فشار قرار میگیره و از طرفی هم پرستیژ موتور های V8 رو نداره
استفاده از موتور ۵.۲ لیتری سوپرشارژ شده منطقی تره
در این صورت شورولت هم باید موتور کوروت نسل قبل ( ۷۵۵ اسب ) رو بزاره روی پیکاپش
حالا فک کن به همه ی اینا ، یه موتور برقی ۲۰۰ اسبی هم اضافه بشه
طولی نمیکشه که قدرت پیکاپ ها از ۱۰۰۰ اسب بگذره
ali (chevy nova)
۴ شهریور ۱۳۹۹هر روز یه خبر خوب از امریکن کارز
گفته بودم منتظر اخبار خوب باشن اهل دلهاش
برگشت به دوران اوج خیلی وقته شروع شده
بی ریا
۴ شهریور ۱۳۹۹جانم فورد جانم موستانگ جانم رپتور
چه میکنه این فورد
Dna
۴ شهریور ۱۳۹۹بنام خدا
این جنگ اسب بخاری وانت ها رو تمام دوست داران صنعت خودرو تبریک میگم و امیدوارم به بقیه کلاس ها هم این رقابت سرایت بکند و قسمت ما هم بشه
محمد
۴ شهریور ۱۳۹۹ما مجبور شدیم با رم مقابله کنیم زیرا میدانستیم که آنها موتور هلکت را در TRX نصب کردهاند
به چلش کشیدن و ایجاد احساس خطر برای f150 کار ساده ای نیست
JDM
۴ شهریور ۱۳۹۹ما مجبور شدیم با رم مقابله کنیم زیرا میدانستیم که آنها موتور هلکت را در TRX نصب کردهاند
این یعنی رقابت سالم
امیر
۴ شهریور ۱۳۹۹باز رم موتور رد آی روی ماشینش میزاره
در زمینه قدرت هیچشرکت امریکایی توان رقابت با همی اعظم رو نداره
AM!R
۴ شهریور ۱۳۹۹سال درخشش ماسل تراک ها?
Shelby
۴ شهریور ۱۳۹۹همه چیزش اوکیه ولی ای کاش به طراحی چراغ جلو دست نمیزد…
به نظرم در حد تغییرات گرافیکی کفایت میکرد??
زیزیگولو
۴ شهریور ۱۳۹۹رقابت فورد رپتور با دوج رم نباید فقط به قدرت موتورو حجم پیشرانه محدود بشه کمپانی فورد باید تنظیماتو لوازم اضافی ویژه آفرود رو هم به رپتور اضافه کنه
M.A.S
۴ شهریور ۱۳۹۹لوازم افرودی مشابه دوج TRX تقریبا همشون رو همین رپتورهای فعلی هستن
فقط تو بحث اسب بخار و سیستم گیربکس و شاسی باید یه تغییرات جزئی داده بشه
Challenger
۴ شهریور ۱۳۹۹نوچ، رم یه چیز دیگس ?
AMG///
۴ شهریور ۱۳۹۹خب برای رم هم کار نداره
موتور قویترین ماسل کار دنیا یعنی ??DEMON?? رو میزاره سر trx همه رو قورت میده مثل تیرکس