فورد

اعلام قیمت و مشخصات دقیق فورد رپتور جدید

هنگامی‌که فورد اوایل امسال نسل جدید F150 رپتور را معرفی کرد، اعلام نمود که این خودرو به نسخهٔ بروز شدهٔ همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی قبلی مجهز شده است که از پیشرفته‌ترین توربوشارژرها، ضریب تراکم ۱۰.۵:۱ و فن‌های قدرتمند جدید در سیستم خنک‌کننده بهره می‌برد. فورد در آن زمان خروجی این موتور را اعلام نکرد و اعتقاد بر این بود که احتمالاً قدرت و گشتاور آن کمی نسبت به نسل قبلی افزایش یافته است اما حالا مشخص شده که این‌طور نیست زیرا طبق اعلام رسمی فورد، این موتور مثل قبل همچنان ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

شاید این اعداد ناامیدکننده به نظر برساند زیرا فاصلهٔ زیادی با ۷۰۲ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور رم TRX دارند که توسط موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت تولید می‌شوند اما فورد وعدهٔ ارائهٔ نسخهٔ قوی‌تر رپتور R را هم داده است که به پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ موستانگ شلبی GT500 مجهز خواهد بود. این موتور هم‌اکنون در موستانگ ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۸۴۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و بنابراین رپتور R را به رقیبی واقعی برای رم TRX تبدیل خواهد کرد. درهرحال، فورد علاوه بر انتشار مشخصات فنی رپتور جدید، قیمت رسمی آن که از ۶۵,۸۴۰ دلار آغاز می‌شود را هم اعلام کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    اصیل ترین وانت دنیا👌⁦❤️⁩

    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      رپتور rهم بیاد دیگه چه شود!
      اونوقت یه رقابت تنگاتنگ بین این و تیرکس بوجود میاد!
      لحظه شماری میکنم برای ورودش😍😍

      موافقم 3
      مخالفم 1
    2. محمدرضا

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      و بهترین
      و پرفروش ترین
      و معروف ترین
      و…

      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        👌👌

    3. NAVID۰۰۹۸

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (10474 ديدگاه)

      خودم یکی از طرفداران رپتور هستم ولی فکر میکنم TRX رم از هر جهت عالی‌تره !
      چه ظاهر قلدرتر
      چه متریال داخلی با‌کیفیت‌تر
      چه طراحی داخلی جذاب‌تر
      چه قدرت فنی

      رم ، با آمدنش ، خیلی از معادلات پیکاپ‌های وحشی را به هم ریخته و عملاً پیکاپ‌‌های گاوی وارد رقابت با سوپر اسپرهای لاکچری و گران میشوند که خنده‌داره این موضوع و البته جذاب !

      جداً مکه جنگه ، این همه قدرت را مگر چند درصد از خریداران استفاده میبرند به جزء میتینگ خیابانی و هر از چندگاهی یه دورهمی دوستانه !

      این ماشین‌ها باید واسه کسی باشه که تو بیابون و کوهستان شغلش ایجاب میکنه زمین رو درو کنه بره برسه به مقصد ، مثل کارهای معدنی یا سدسازی یا جاده سازی و… !

      جداً درک نمیکنم که چرا باید خودرویی را خرید برای استفاده‌ی شهری و جاده‌ای که بیشتر از ۳۰۰ اسب قدرت داشته باشه ، نه واقعاً مگر چی میخواهند از قدرت زیاد که این طوری جنگ گشتاور و اسب‌بخار بیشتر راه انداخته‌اند !

      بحث من خوب یا بدیه این خودروها نیست !
      بحث من اینه که این همه قدرت را وقتی استفاده‌ای نداریم چرا باید داشته باشیمش مگر اینکه دیوانه‌ی خودرو باشیم و هروز پوست آسفالت‌های جاده و شهر را با سرعت بالای ۲۰۰تا جر بدیم که بعید میدانم قانون اجازه بده و کت بسته نفرستمون انفرادی !
      مگه زندگی معمول مثل فیلم توکیو‌ دریفت میمونه !!!

      موافقم 5
      مخالفم 9
      1. AHMET 2002

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1460 ديدگاه)

        خودرویی با استفاده شهری و حاده ای؟؟؟؟

        موافقم 1
        مخالفم 1
      2. جواد

        ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        خودرو پیکاپه نیازی نیست بری تو جاده شهری باید بری جنگل و کویر و کوه

  2. Nima

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (7 ديدگاه)

    فقط کافیه اسمشو بشنوی (رپتور) تا بدونی با چی طرفی.

  3. SRT

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (625 ديدگاه)

    حتی اگه رپتور آر با موتور جی تی پونصد هم بیاد من لارم رم تیرکسو ترجیح میدم..

    موافقم 1
    مخالفم 9
  4. علی+اکبر

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (8 ديدگاه)

    قیمت فورد رپتور از لندکروزر پایین تره !!فکرش بکنید

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (10474 ديدگاه)

      فکر چی ؟!

      مگه متریالی که در لندکروزر به کار رفته با خودروهابگی آمریکایی بخصوص فورد و دوج یکیه !
      خیلی ببخشید ، مثالی پیدا نکردم جز ارزش یک کیلو آهن با چدن ، فولاد ، برنج ، مس ، نقره ، تیتانیوم ، طلا و…
      این‌ها همه فلز هستند اما ارزش‌های متفاوت !

      داخل بحث ارزشی متریال مورد استفاده در بخش موتور گیربکس نمیشم که باعث ماندگاری و قابلیت اطمینان محصول میشه و یک مثال ساده میزنم که شما فقط به پوشش چرم خودروها توجه کنید که همه چرم هستند ولی با جنس‌های متفاوت و ماندگاری متفاوت که از خودروهای چینی و کره‌ای گرفته تا ژاپنی آلمانی آمریکایی که بسیار متنوع هستند اما با هم یکی هستند ؟؟؟!

      لندکروزر پول کیفیت بالایش را میگیره و نه خودرویی که بعد از ۵ سال استفاده از هر جهت دِفورمه میشه چه در بحث کیفیت متریال و چه در بحث ظاهری !

      اینقدر هم کشک نیست که کسی بیاد تو آمریکا محصول ارائه کنه و قیمتش بی‌گدار بالا باشد !

      برخی شرکت‌ها هستند در جوامع جهانی که ریز به ریز قیمت یک محصول را در می‌آورند و حتی سود شرکت فروشنده هم با کمترین اشتباه حساب میکنند .
      مثل بوگاتی که محصولاتش به سبب گرانی تحقیق و توسعه تماماً ضررده هستند اما چون نماد قدرت شرکت فولکس هست ، نفعش بیشتر از ضرراتش هست !

      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        والا هزاران هزار سیلورادو و f-150داریم که بالای میلیون ها کیلومتر کار کردن اما بازم از کار نیوفتادن! یا مثلا فورد ترانزیت،و یا…..
        چی شد اینجا هم لندکروزر داریم میدونیم چی به چیه!یه جوری از کیفیت حرف میزنی انگار فضاپیماست!😐

        موافقم 10
        1. TAHA MALEK

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (916 ديدگاه)

          دقیقا چون اصلا قدرتی نداره که بهش فشار بیاد

          موافقم 4
          مخالفم 1
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          لندکروزر ماشین بدی نیست یه ماشین کاملا معمولیه اما اینجا با قیمت های فضایی جوری ازش تعریف میکنن انگار اس کلاسه!😐

      2. Amir Machine

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1280 ديدگاه)

        نوید جان جهت اطلاع
        تو لیست بادوام‌ترین ماشینا که تو همین پدال هم منتشر شد، 4 تا از 10 تا، آمریکایی بودن، بهتر بگم، تو این لیست فقط تویوتا بود و آمریکایی‌ها!
        حالا فکر کنم بهتر بشه در مورد «خودرویی که بعد از ۵ سال استفاده از هر جهت دِفورمه میشه چه در بحث کیفیت متریال و چه در بحث ظاهری» قضاوت کرد!!!

        1. VENENO / SC V12

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          لندکروز قدیمی و زشت!

          موافقم 3
          مخالفم 2
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          دقیقا👌

          موافقم 2
          مخالفم 1
        3. NAVID۰۰۹۸

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (10474 ديدگاه)

          در جواب دوست عزیز امیر ماشین ، عارضم که :

          خیر ، خدای نکرده بد برداشت نکنید !
          در کامنتم هم گفتم بحث من خوبی یا بدیه خودروها نیست و بحث من درجه‌بندی متریال مورد استفاده در ساخت تک به تک قطعات از ریز تا درشت هست یا دقت در منتاژ قطعات !

          بحث ، سرِ کارکرد بالای خودرو نیست ، بحث من برای کارایی و دوام قطعات هست !

          اون‌هایی که بدون پشتوانه سخن میگویند که هیچی و به کنار !
          اما اون‌هایی که داخل خودروهای آمریکایی مثل جیپ رانگلر یا گلادیاتور یا حتی فورد F150 نشسته باشند و جنس متریال‌هایشان را در نظر گرفته باشند به نسبت دیگر خودروها ، بهتر متوجه حرف من میشوند !

      3. Iman99

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        تو همون متریال و آلیاژ هم آلمانی ها و امریکایی ها خیلی بهتر هستن بهترین آلیاژ ها که توصنایع حساس استفاده میشن یا سوپر آلیاژ هایی هستن که تکنولوژی اونها بیشترشون فقط دست آلمان یا امریکاس که بهترین هستن از همه نظر و بهترین تکنولوژی و کارایی و کیفیت رو دارن تو همه چیز هم همینطوره.

        1. Iman99

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          مرسدس جی کلاس و هامر و فورد از همه نظر بهتر از لندکروز هستن و دارای متریال بسیار با ارزش تر و و خیلی با کیفیت تر و ماندگار تر و بهتر از نویوتا لندکرونز هستن این چیزیه که مثل روز روشنه و هر چیزی غیر از اینها بگی اشتباه میکنی navid0098 چون کلا فقط تنها چیزی که میدونی میگی حامد کرزای از شمال افغانستان تا جنوب اون با تویوتا در رفت و آمده یا داعش تویوتا هم دارن یا رفتی سربازی لندکروز دیدی اینها ملاک و معیار نیستن بگی کی کجا این رو داره اگر هم باشد مرسدس جی بصورت کاملا حرفه ای تو نیروهای نظامی کشور. های پیشرفته استفاده میشه یا فورد بهترین وانت ها رو با بهترین متریال داره یا هامر و هاموی که خودروی میدان نبرده و کاملا حرفه ای و تخصصی تو نیرو های نظامی کشور ها استفاده میشه از همه نظر هم بهتر از لندکروز هستن تو آفرود آنرود بهترین متریال کیفیت و این آفرودر ها از آلمان و امریکا از هر لحاظی بهتر هستن و کلا تو همه چیز بهترین هستن.

        2. NAVID۰۰۹۸

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (10474 ديدگاه)

          Iman99
          حالا اینکه با تَعنه حرف میزنید به کنار و بی‌خیال !

          اما با اینکه خودم آمریکایی‌ها را دوست دارم میگویم که این آمریکایی‌ها دیگر به مانند آمریکایی قبل سال ۲۰۰۰ نیستند !

          بخدا اون چیزی نیست که شما در ذهنتون پرورش دادید ، ذهنی که بسته بزرگ شده ، متاسفانه !!!

          موافقم 1
          مخالفم 2
        3. Iman99

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          ببینید کاملا محترمانه و با احترام میگم navid0098ذهن شما بسته هست و اشتباه فکر میکنید و نوک بینی خودتون رو می‌بینید و کم عمق فکر میکنید وگرنه منم دوست ندارم اینها رو بگم اگه من جوابی دادم دلیلش این نوع کامنت های امثال شما بوده که البته الان تو الان وضعت بهتر شده نسبت به قبل که تو پست موتور سیکلت از جنسیس مینوشتی و الان کمترش کردی واسه من مهم نیست ولی بازم تو یا بعضیای دیگه که هنوز کاهن معبد هستن کلا احترام و ادب و رعایت رو گذاشتین در کوزه آبشو میخورین در کل بدونید خودروی یا برند مورد علاقت رو دوست داری خب داشته باش با و از اون تعریف کن نه اینکه دیگه بیایی دخالت کنی تو خودروسازی و خودروساز ها با اینکارت باعث مخالفت بیشتر با خودرو و برند مورد علاقه خودت میشی مثلا به شما چه مربوطه خودروسازی امریکا از سال ۲۰۰۰ چطور شده؟ خودروسازی و صنعت امریکا آنقدر بزرگ و قویه که ژاپن مثل انگشت کوچیکه اون میمونه که همونم به لطف امریکا بوده حالا دوباره میخوای چیزی دیگه بگی خب بگو منم اگه موتورم گرم شه ترمز میبرم و میرم مینویسم روی خاک رو درخت رو پر پرنده رو ابرا و.. پس به نفع خودتونه مسالمت آمیز نظرتون رو بدید و برید.

        4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          آقا ایمان ایشون وقتی توهم سوار شدن به f150رو داشته،دیگه چه انتظاری داری!

  5. یانکی

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2351 ديدگاه)

    این اصلاحات رو موتور انجام شده و مهمتر اینکه تو این نسل به یه سیستم اگزوز جدید و پیشرفته تر مجهز شده و میگن قدرت تغییر نکرده.بعید میدونم با اصلاح سیستم اگزوز دیگه هیچی نباشه 5 الی 10 اسب به قدرت اضافه میشه.احتمالا نوعی رکب به رقیب هست.و اینکه امید وارم برای نسخه رپتور R از پیشرانه پوشراد 7.3 لیتری گودزیلا به همراه سوپر شارژ بهره بگیرن.

    1. R@m!n

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2240 ديدگاه)

      موتور 5.2 لیتری شلبی GT500 خواهد بود که تمرکزش رو سرعت بالا در آنرود و آفرود هاردکور هست که به عبارتی رقیب مستقیم TRX باشه که سوپر شارژرم داره.

      موتور گودزیلا برای وظایف سنگین باری هست و فلسفه ای جدا داره.

  6. mm.y@rlou

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (283 ديدگاه)

    مگه خدا به رام تیرکس رحم کنه وگرنه کارش تمومه

  7. امیر

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    ماشین خوبیه این رپتور
    ولی کاش زودتر رپتور r رقابت رو شروع کنه با سلطان trx

  8. مهدی

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    ادم وقتی نگاهش میکنه انگار داره به یه کوه ابهت که اندازه کره زمینه نگاه میکنه

  9. ایران

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (340 ديدگاه)

    ییکی از بهترین پیکاپ های تاریخ حتی اسمش رپتور یه دایناسور کوچک و سریع و خشن بوده واقعا عالی هست ولی به نظرم هنوز رم trx پادشاه پیکاپ هاست و تیرکس دنیای خودروها ولی من شخصا اگه پول زیادی داشته باشم هنسی ماموت رو میخرم ❤❤❤❤

    موافقم 1
    مخالفم 1
  10. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    کاش رپتور همچنان از طراحی نسل قبل پیروی می‌کرد.

  11. Mf1

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (243 ديدگاه)

    در کنار رم trx بهترین پیکاپهای دنیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا