فورد موستانگ مکوان جدید که چهار ماه پیش رونمایی شد، برای پُر کردن شکاف میان موستانگ GT و نسخههای شلبی در نظر گرفته شده است. این مدل جدید همچنین بهنوعی جایگزین غیرمستقیمی برای مدل شلبی GT350 محسوب میشود که تولید آن بهزودی خاتمه خواهد یافت. حال فورد قیمت رسمی مکوان را اعلام کرده است که از ۵۱,۷۲۰ دلار شروع میشود. این یعنی مکوان نزدیک به ۹ هزار دلار از شلبی GT350 ارزانتر و حدود ۴ هزار دلار از موستانگ بولیت گرانتر است.
زیر کاپوت موستانگ مکوان نسخهٔ ارتقاءیافتهای از موتور ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی مدل GT قرار گرفته که ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. علاوه بر استفاده از قطعات شلبی GT350 در پیشرانه، مکوان همچنین به گیربکس شش سرعتهٔ دستی ترمِک هم مجهز شده است. البته کسانی که نمیخواهند کلاچ بگیرند میتوانند گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک با مبدل گشتاور ارتقاءیافته و کالیبراسیون منحصربهفرد را انتخاب کنند.
تشخیص مکوان از دیگر نسخههای موستانگ بسیار آسان خواهد بود زیرا طراحان فورد در بخش بیرونی آن از جلوپنجره خاص با چراغهای مصنوعی، سپر جلوی متفاوت با ورودیهای هوا و اسپلیتر بزرگتر، رکابهای متفاوت و دیفیوزر شلبی GT350 با چهار سر اگزوز استفاده کردهاند. این موستانگ جذاب همچنین روی رینگهای پنج پرهٔ ۱۹ اینچی منحصربهفردی قرار گرفته است. برای مکوان رنگهای بیرونی مختلفی شامل خاکستری، نقرهای، سفید، مشکی، آبی، قرمز، زرد و نارنجی قابل انتخاب خواهد بود که با نوارهای مشکیرنگ روی کاپوت و طرفین خودرو در تضاد خواهند بود. در حاشیهٔ این نوارها هم خطوطی کار شده که رنگهای نارنجی، قرمز و سفید برای آنها قابل انتخاب است.
برخلاف شلبی GT350 که صرفاً در آمریکای شمالی عرضه میشد، موستانگ مکوان در اروپا هم عرضه خواهد شد و نسخهٔ اروپایی آن بهتازگی در هفتهٔ سرعت گودوود معرفی شده است. قیمت مکوان در اروپا اما بعداً اعلام خواهد شد. مدیر ارشد عملیات فورد «جیم فارلی» در مورد موستانگ مکوان میگوید:
استایل جسورانه و شتاب و سرعت عالی مکوان گویای همهچیز است. این یکی از آن موستانگهای خاص است که واقعاً لبخند را به لب خریداران، علاقهمندان و طرفداران ما مینشاند. هرگز زمان بهتری برای بازگرداندن مکوان و همچنین جهانی کردن آن وجود نداشته است
فورد موستانگ مکوان در بهار آینده راهی نمایندگیهای فروش در آمریکای شمالی خواهد شد اما هنوز زمان عرضهٔ آن در اروپا اعلام نشده است.
مهدی
۲۸ مهر ۱۳۹۹9 هزار ارزون تر از جی تی 350 که هست خوشگل تر که شده اسپرت ترم شده قدرتمند ترم شده
علیx76
۲۸ مهر ۱۳۹۹اشتباه نکن
مدل GT350 قدرتش ۵۲۶ اسبه
از لحاظ آیرودینامیکی ، اسپرت تر هم هست ( باله عقب )
از لحاظ فنربندی هم فکر میکنم برتری با GT350 باشه ، چون از لاین بالاتریه
ضمن اینکه صدای اون ۵.۲ لیتری ، واقعا تکرار نشدنیه
Hamidreza
۲۸ مهر ۱۳۹۹حرفت واقعا درسته
GT350 واقعا خفنه!
بعضا حتی صدای GT350 رو نشنیدند که کامنت گذاشتن …
تقریبا هر ویدئو POV از GT350 میاد میرم و میبینم! یکی از بهتریناشون همون GT350 آبی هست که یارو با شلوارک تو تگزاس رانندگی میکنه …
ممد ژانگولر
۲۸ مهر ۱۳۹۹خول شدیم رفت به مولا
بابا آشتی کنید خط تولیدشو بیارین ایران اگر هم نمیارین
حداقل نمایندگیشو بیارین رنگ بندی سفارش بذاریم
Hadi
۲۸ مهر ۱۳۹۹چه خوبه…
به GT350 ترجیح میدمش
جابگزین خوبی واسشه…
محمد
۲۸ مهر ۱۳۹۹خیلی خاصه
Enzo
۲۸ مهر ۱۳۹۹فیس جلوی این ماشین از ماستنگ ساده برداشته شده. فیس GT350 و GT500 بنظرم خیلی زیباتر و خشنتره مخصوصا چراغهای جلو .هرکسی سلیقه خواص خودشو داره .من دوتا GTها رو بیشتر میپسندم
R@min
۲۸ مهر ۱۳۹۹بزنه سری boss هم احیا کنه دیگه تیر خلاصو به قلب ما می زنه ??
MaF
۲۸ مهر ۱۳۹۹همینقد بسه دیگه چخبره همچیو نباید احیا کنه که
R@min
۲۸ مهر ۱۳۹۹GT 350 و بولیت خارج کرده الان فقط یه مک وان و GT500 هست
مدافع حقوق موتور احتراق داخلی
۲۸ مهر ۱۳۹۹موستانگه یا ماستنگ؟
R@min
۲۸ مهر ۱۳۹۹ماستنگ
MaF
۲۸ مهر ۱۳۹۹هرکدوم دوس داری
کافر مقدس
۲۸ مهر ۱۳۹۹برخلاف ما زندگی میکنن . هم بهتر میشه هم قوی تر هم ارزونتر به جا گرونتر
MaF
۲۸ مهر ۱۳۹۹480 اسب بخار قدرت
طراحی خاص و شگفت انگیز جلو
درظمن تولید محدود
همچی عالیه و همش 51000 دلار
مهرداد كمال
۲۸ مهر ۱۳۹۹اگر یک محصول اروپایی بود کم کم ۸۰ هزارتا پولش میشد!!!
MaF
۲۸ مهر ۱۳۹۹لکسوس rcf track edition فک کنم 100000تایی باشه
Sina
۲۸ مهر ۱۳۹۹هر چند الانم هم یکم گرونه نسبت به GT350 ولی موستانگه و همین قیمت هم مناسبه.
اما عجب قیافه ی باحالی داره
MaF
۲۸ مهر ۱۳۹۹نسبت به GT350 گرونه!!!!
یعنی که چه
AMG_73///
۲۸ مهر ۱۳۹۹گیربکس اتوماتیک
اون گیربکس دنده ای موستانگ کجاست///…..
AMG_73///
۲۸ مهر ۱۳۹۹این شد یه چیزی
یه ماسل کار خالص
قشنگ روح موستانگ توش دمیده شده