فورد رسماً قیمت تمامی مدلهای نسل جدید اکسپلورر را اعلام کرده است. نسل جدید این کراساوور آمریکایی پیشرفتهای قابلتوجهی را نسبت به نسل قبلی خود تجربه کرده است اما این پیشرفتها با افزایش قیمت همراه شده است. خریداران برای خرید تیپ پایه یا درواقع ارزانترین نسخهٔ اکسپلورر مدل ۲۰۲۰ باید ۳۳,۸۶۰ دلار پرداخت کنند که ۴۰۰ دلار بیشتر از قیمت پایهٔ نسل قبلی است. البته وقتی ویژگیهای استاندارد نسل جدید این خودرو مثل ترمز اضطراری خودکار را در نظر بگیریم، این افزایش قیمت بسیار ناچیز به نظر میرسد.
در تیپهای بالاتر اما اختلاف قیمت نسل جدید با نسل قبلی بیشتری میشود بهگونهای که قیمت تیپ XLT در نسل جدید از ۳۷,۷۷۰ دلار آغاز میگردد که ۲,۲۷۵ دلار بیشتر از قبل است. قیمت پایهٔ تیپ لیمیتد نیز با ۵,۳۶۵ دلار افزایش در نسل جدید به ۴۹,۲۲۵ دلار رسیده است. بالاترین تیپ اکسپلورر یعنی پلاتینوم اما افزایش قیمت کمتری را تجربه کرده است. قیمت این تیپ در نسل جدید از ۵۹,۳۴۵ دلار آغاز میشود که افزایشی ۴,۰۸۵ دلاری را نسبت به نسل قبلی نشان میدهد.
هرچند این افزایش قیمتها قابلتوجه هستند اما قیمت نسخهٔ عملکردی اکسپلورر ST حتی از این هم بیشتر افزایش پیدا کرده است. این مدل که جایگزین اکسپلورر اسپرت نسل قبلی شده است، با قیمت پایهٔ ۵۵,۸۳۵ دلار به بازار عرضه خواهد شد که ۸,۱۱۵ دلار بیشتر از اکسپلورر اسپرت نسل قبل است. البته اکسپلورر ST بسیار عملکرد محورتر از اکسپلورر اسپرت نسل قبلی بوده و به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۲ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است.
علاوه بر این، تمامی تیپهای نسل جدید اکسپلورر بهصورت استاندارد به گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک مجهز شدهاند. در تیپهای پایه، XLT و لیمیتد نیروی موتور بهصورت استاندارد صرفاً به چرخهای عقب انتقال پیدا میکند اما برای آنها امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود دارد درحالیکه مدلهای پلاتینوم بهصورت استاندارد به این سامانه مجهز هستند. غیر از تیپها و مدلهایی که در بالا ذکر شدند، فورد در نسل جدید اکسپلورر یک نسخهٔ هیبریدی هم ارائه کرده که قیمت این مدل هم از ۵۲,۷۸۰ دلار شروع میشود.
مقایسهٔ قیمت و پیشرانههای تیپها و مدلهای مختلف نسل جدید و قدیم فورد اکسپلورر
نسل قدیم | نسل جدید | |
تیپ پایه | ||
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 طبیعی | ۲.۳ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۲۹۰ اسب بخار | ۳۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۴۵ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر |
قیمت | ۳۳,۴۶۰ دلار | ۳۳,۸۶۰ دلار |
تیپ XLT | ||
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 طبیعی | ۲.۳ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۲۹۰ اسب بخار | ۳۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۴۵ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر |
قیمت | ۳۵,۴۹۵ دلار | ۳۷,۷۷۰ دلار |
تیپ لیمیتد | ||
پیشرانه | ۲.۳ لیتری I4 توربو | ۲.۳ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۲۸۰ اسب بخار | ۳۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۲۰ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر |
قیمت | ۴۳,۸۶۰ دلار | ۴۹,۲۲۵ دلار |
تیپ پلاتینوم | ||
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 توربو | ۳ لیتری V6 توربو |
قدرت | ۳۶۵ اسب بخار | ۳۶۵ اسب بخار |
گشتاور | ۴۷۵ نیوتن متر | ۵۱۵ نیوتن متر |
قیمت | ۵۵,۲۶۰ دلار | ۵۹,۳۶۵ دلار |
تیپ ST (اسپرت در نسل قبلی) | ||
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 توربو | ۳ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۳۶۵ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۷۵ نیوتن متر | ۵۶۲ نیوتن متر |
قیمت | ۴۷,۷۲۰ دلار | ۵۵,۸۳۵ دلار |
ایمان
۲۹ بهمن ۱۳۹۷هنوز افزایش قیمت واقعی رو آمریکایی ها درک نکردن
فقط کافیه بیان ایران تا بفهمن افزایش قیمت یعنی چی
آمریکایی ها نسل به نسل ؛ ایرانی ها ماه به ماه ??
emad1990
۳۰ بهمن ۱۳۹۷روز به روز شده.کافیه تلفن رو بردارید شروع کنید زنگ زدن به اگهی ها
ارزون ترین ها یا فروختن-یا قصد فروش ندارن-یا جوابتو نمیدن
اونایم که جواب میدن بالاتر از قیمت سایت ا میفرشون
جالب اینجاست که همونی که امروز بهت قیمت داده رو فردا زنگ بزنی یا چندتومن کشیده روش یا دیگه قصد فروش نداره
کلا نصف بیشتر اینایی که باما یا شیپور اگهی کردن فروشنده نیستن(صفر کیلومتر ها البته)
حسن
۲۹ بهمن ۱۳۹۷این ماشین معرکست
یانکی
۲۹ بهمن ۱۳۹۷خدایا چجوری همچین عظمتی رو با 400 اسب 55 هزارتا میفروشن.دمه آمریکاییها گرم.این میره تو گلاس gls و x7