فورد اکسپلورر در طول عمر چندین ساله خود با تغییرات قابلتوجهی روبرو شده و از یک خودروی سرسخت و خشن به مدلی متمدنتر تبدیل شده است.
شاسیبلند نمادین فورد به فصل جدید خود در داستانی رنگارنگ رسیده است. نسل کاملاً جدید با زیرساخت مبتنی بر سیستم دیفرانسیل عقب… خب بیایید با یکدیگر پیشنمایشی از نسل بعدی این خودرو داشته باشیم.
- خطوط آشنا
از آنجایی که اکسپلورر فروش بالایی داشته بنابراین فورد در بحث طراحی خیلی شتابزده و رادیکال عمل نکرده است. در واقع شما با اولین نگاه به این خودرو شاید نسل جدید اکسپلورر را یک فیس لیفت ماژور بدانید اما اینگونه نیست.
نسل جدید اکسپلورر طراحی کلی روانتری خواهد داشت که مشابه لینکلن آویاتور است. شباهتهای دو خودرو به همینجا ختم نمیشود زیرا استایل بخش جلویی نیز ترکیبی از فورد اِج و کانسپت اکسپلورر آمریکا ۲۰۰۸ خواهد بود.
چراغهای LED اکسپلورر جدید حالت افقی داشته و جلوپنجره آبشاری نیز زیر آن نصب شده است. بخش پایینی سپر از ورودیهای مشابه با رنجروور سود برده است. در پروفایل جانبی نیز شاهد ستون C قوی، سقف شناور، فریمهای نازکتر شیشه و… خواهیم بود.
- پلتفرم جدید با طراحی دیفرانسیل عقب
یکی از بزرگترین تغییرات نسل جدید این شاسیبلند استفاده از معماری دیفرانسیل عقب CD6 با پیشرانهای طولی است. این پلتفرم که در لینکلن آویاتور و حتی نسل بعدی موستانگ هم بکار میرود ابعاد بزرگتری داشته و باعث میشود اکسپلورر جدید ظاهر بهتری داشته باشد. طبیعتاً این پلتفرم میتواند از سیستم چهار چرخ محرک هم پشتیبانی کند.
به این ترتیب اکسپلورر جدید خودرویی ایمنتر و هیجانانگیزتر در مقایسه با نسل فعلی خواهد بود.
- قدرت بیشتر
به لطف جزئیات جدیدی که از قوای محرکه اکسپلورر پلیس اینترسپتور منتشر شده، ما بهتر میتوانیم از قوای محرکه نسل جدید اکسپلورر آگاهی پیدا کنیم.
این خودرو از پیشرانههای ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توربو، ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری، ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری هیبریدی و ۶ سیلندر ۳ لیتری اکوبوست سود خواهد برد و با گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک عرضه خواهد شد. پیشرانه ۳ لیتری توربو در نسخه اکسپلورر ST حضور خواهد داشت و قدرت ۴۰۰ اسبی و گشتاور ۵۴۲ نیوتون متری خواهد داشت.
مدل ۳.۳ لیتری هیبریدی نیز دارای ترمز احیا شوندهی کارا و مجموعه باتری لیتیوم-یونی ای خواهد بود که فضای بار عقب را تحت تأثیر قرار نمیدهد.
- تکنولوژی
سیستم دستیار راننده کوپایلوت ۳۶۰ فورد بهصورت استاندارد در تمامی نسخهها بکار خواهد رفت و از جمله تجهیزات آن میتوان به دستیار پیشگیری از برخورد با شناسایی عابران، پایش نقاط کور، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و هدآپ دیسپلی با تشخیص علائم ترافیکی اشاره کرد.
همچنین سیستم اطلاعات سرگرمی Sync3 فورد بهصورت استاندارد در اکسپلورر جدید بکار خواهد رفت. صفحهنمایش تبلت مانند، ارتباطات 4G LTE، اندروید اتو و اپل کارپلی و شارژ بیسیم از دیگر تجهیزات این خودرو خواهد بود.
- رقبا و زمان عرضه
نسل جدید فورد اکسپلورر باید به مصاف رقبای برجستهای همچون جیپ گرند چروکی، داج دورانگو، بیوک انکلیو، جی ام سی آکادیا، شورولت تراورس، هوندا پایلوت، مزدا CX-9، تویوتا هایلندر و سوبارو ایسنت برود.
احتمالاً این شاسیبلند جدید در نمایشگاه خودروی لسآنجلس سال جاری رونمایی میشود و فروش آن از اوایل سال آینده شروع خواهد شد.
Ali.usa
۱۰ مهر ۱۳۹۷اکسپلوره در همه نسل هاش ماشین زیبا و همه چیز تمام بوده
(Ali (Chevy nova
۱۰ مهر ۱۳۹۷احسنت
الان ARMAN عشقه بنجلهاى کره اى مىاد مىگه فقط سانتافه خخخخخخخ
بنده خدا ارزوى داشتن جنسىس کوپه کارى باهاش کرده که نتىجش شده کامنتهاى که ازش مىبىنىم
(Ali (Chevy nova
۱۰ مهر ۱۳۹۷اىن قسمت متن مهمه فقط
((از آنجایی که اکسپلورر فروش بالایی داشته بنابراین فورد در بحث طراحی خیلی شتابزده و رادیکال عمل نکرده است))
فروش بالا برا فورد طبىعىه
موستانگ 10/000/000 عدد
سرى اف سالى بىش از 750/000 عدد
اکسپلورر هم که متن گفته پرفروشه
برا همىنه طرفدارهاى بنجل سازهاى کره اى که مىبىنن سانتافه و موهاوى و بقىه بنجلهاى کره اى فروشش کم مىان تو پدال عقده گشاى کن مثل ARMAN
حمىد
۱۰ مهر ۱۳۹۷از همه نظر عالىه
مانی
۱۱ مهر ۱۳۹۷این یکی دیگه کارش درسته
رقبا باید بترسن
از فرم ستون سی که تو مرسدس جی الای هم همینجوریه خیلی خوشم میاد