فورد موستانگ ۲۰۱۸ تغییراتی نسبت به مدل سال قبل داشته است. این خودروی عضلانی محبوب طی فیس لیفتی که داشته تکنولوژی و کارایی بهتری داشته و البته اصلاحاتی نیز در ظاهر خودرو صورت گرفته که افراد زیادی دربارهی آن بحث و انتقاداتی داشتهاند.
در این نوشتار جزئیات مهم مربوط به این کوپهی دیفرانسیل عقب را برای شما شرح دادهایم.
- خداحافظ ۶ سیلندر!
ما امیدواریم که شما به پیشرانهی ۶ سیلندر موستانگ دلبستگی نداشته باشید زیرا دیگر این گزینه در اسب آمریکایی وجود نخواهد داشت. حالا پیشرانهی پایهی فورد موستانگ ۲۰۱۸ نسخهی ۴ سیلندر توربو است و البته خوشبختانه پیشرانهی ۸ سیلندر جایی نرفته است.
همچنین نسخهای هیبریدی از موستانگ نیز وجود خواهد داشت اما انتظار نداریم تا زمان رونمایی از نسل جدید این خودرو در سال ۲۰۲۰ اثری از موستانگ هیبریدی ببینیم.
- قدرت بیشتر
فورد میگوید پیشرانهی توربوی موستانگ بازنگری شده و گشتاور بالاتری دارد. البته هنوز جزئیات این اصلاحات مشخص نشده است. با توجه به پیشرانهی ۲.۳ لیتری شبیه به نسخهی استفاده شده در فوکوس RS، دیدن موستانگ ۳۵۰ اسبی نیز ما را هیجانزده میکند اما انتظار معقولانهتر این است که نباید به این میزان قدرت فکر کرد. اگرچه، به خاطر رقابتی ماندن موستانگ در برابر کاماروی ۶ سیلندر شاید فورد نیاز داشته باشد قدرت پیشرانهی اکوبوست را به عددی نزدیک ۳۳۵ اسب بخار برساند.
اما یک دقیقه صبر کنید. ما دربارهی موستانگ صحبت میکنیم! پس بیایید دربارهی پیشرانهی ۸ سیلندر حرف بزنیم. این پیشرانه نیز با بهبود عملکرد همراه شده و البته باز هم مشخصات آن را نمیدانیم؛ اما میدانیم که قدرت بیشتر پیشرانه به خاطر نسبت تراکم بالاتر و اضافه شدن تزریق سوخت مستقیم است، چیزی شبیه سیستم D4S که در مدلهای لکسس میبینیم.
- دنده! (ضرب در ۱۰)
برای انتقال قدرت بالا به چرخها از گیربکس جدیدی استفاده شده که حالا بجای ۶ دنده دارای ۱۰ دنده است؛ و همانگونه که میدانید این گیربکس اتوماتیک با همراهی جنرال موتورز توسعه یافته است. انتظار میرود گیربکس جدید به بهبود مصرف سوخت و پرفورمنس کمک کند. رفتار گیربکس بر پایهی حالت رانندگی شما تغییر کرده و همچنین با استفاده از پدال شیفترهای روی فرمان نیز دندهها را عوض کنید.
افرادی که هنوز هم خواهان گیربکس دستی هستند حسودی نکنند! این گیربکس نیز سیستم کلاچ جدیدی را پذیرفته تا به خوبی بتواند از عهدهی قدرت و گشتاور بیشتر پیشرانه بربیاید.
- هندلینگ بهتر
خب بیایید دربارهی سواری موستانگ حرف بزنیم، مسئلهای که بهطور ملموس تغییر کرده است. موستانگ حالا از همان شوکهایی استفاده میکند که قبلاً تنها به عنوان بخشی از پکیج پرفورمنس در دسترس بودهاند.
معنی سخنمان این است که پکیج پرفورمنس با بهبود چشمگیر هندلینگ همراه خواهد شد و دامپرهای MagneRide را در آن خواهیم دید. فورد میگوید این سیستم باعث میشود رانندهها بتوانند سواری خودرو را مطابق میل خود تنظیم کنند.
- داشبورد دیجیتال
داخل کابین متوجه خواهید شد که بخش اعظم طراحی آن کم و بیش بدون تغییر باقی مانده است. البته یک استثنا وجود دارد و آن نشان دهندهی دیجیتالی با صفحهی بزرگ ۱۲.۳ اینچی است که ما را به یاد کاکپیت مجازی آئودی میاندازد. با انتخاب یکی از حالتهای نرمال، اسپورت و پیست، صفحهنمایش یاد شده تغییر یافته و به فراخور شرایط اطلاعات مختلفی را نشان میدهد.
- هشدار اسپویلر
آیا این اسپویلر جدید را دیدهاید؟ این نقطه فریاد موستانگ فیس لیفت شده است. اسپویلر جدید سفارشی بوده و اگر آن را دوست ندارید نیازی به آن ندارید! دیگر تغییرات قابل توجه بخش بیرونی خودرو دربردارندهی ظاهر کلی نرمتر است که به لطف نمای جلوی جدید این حس منتقل میشود. جالب آنکه فورد اشاره داشته این اولین باری است که تمامی موستانگ های اسپورت از چراغهای LED در جلو استفاده میکنند.
- سیستم اگزوز جدید
حالا رانندگان میتوانند سیستم اگزوز دو حالته را برای موستانگ GT سفارش دهند. این سیستم پیش از این تنها در مدل GT350 در دسترس بوده است. اگزوز جدید کمک میکند پیشرانهی ۸ سیلندر صدای متمایزتری داشته باشد و شاید در زمانی که تخت گاز حرکت نمیکنید اوضاع را آرامتر بکند.
حرف دربارهی موستانگ جدید زیاد است اما اواخر امسال تمامی جزئیات این خودرو از قبلی بها و مصرف سوخت مشخص خواهند شد.
منبع: autoguide
وحید
۵ بهمن ۱۳۹۵دوستش میدارم
Parker
۵ بهمن ۱۳۹۵به نظر من زشت نشده.
تو نگاه اول جالب نبود.
الان میبینم نه ، اصیل و باشکوهه.
در عکس 3 واقعا زیباست.
فورد یادمون نمیره GT40 رو که ساختی .
یادمون نمیره که با فورد GT چه کل کلی با فراری راه انداختی.
یادمون نمیره ماستنگ تا چندین سال محبوب ترین ماسل کار امریکا بود.
ای جونم امریکن کارز…
این نسل از ماستنگ کمی خشن تر شده و از طراحی اروپایی فاصله گرفته.
خصوصیت منفی در این ماشین پیدا نکردم. حداقل از پشت مانیتور.
Parker
۵ بهمن ۱۳۹۵پاراگراف وسط ، به احترام امریکایی باز ها از سبک کلامی خودشون استفاده کردم.
(ali (CHEVY NOVA
۵ بهمن ۱۳۹۵دمت گرم مجید
عشقست امریکایی و امریکایی سوار
من علی شوی چاکر همه ی رفقای امریکایی باز و امریکایی سوارم هستم
وقتی پشت فرمون امریکایی میشینی جاده یه بازی بچگونه هستش فقط
صفاتون رو امریکایی بازا
peyman
۶ بهمن ۱۳۹۵ای باد صبا سلام مرا و دوستان رو به موستانگ و کامارو بریان???
reza
۵ بهمن ۱۳۹۵همه چیزش بهتر از قبل شده…ولی ظاهرش دیگه اون اصالتو نداره…امیدوارم برای مدل 2019 جبران کنه
فقط انگلستان
۵ بهمن ۱۳۹۵به نظرم قیافش نسبت به قبل بهتر شده
الان جلوش نهایت خشم یک اسب رو نشون می ده که نسبت به قبل خشمش بیشتر شده.
سامان اذری
۵ بهمن ۱۳۹۵ماستنگ جدید ++++++
کامارو جدید——-
.
(ali (CHEVY NOVA
۵ بهمن ۱۳۹۵سامان جون بین امریکایی انتخاب کردن محاله
واقعا محاله انتخاب بین چندتا امریکایی
اخه میشه بین فورد . دوج . شورولت . کادیلاک و………. یکی رو انتخاب کرد؟؟؟؟
من که نمیتونم
حميد
۵ بهمن ۱۳۹۵قیافش که بد نشده متورش هم چهار سیلندره ولی قدرت خوبی داره
بهنام طیبی
۵ بهمن ۱۳۹۵هیولا دیگه از موستانگ
(ali (CHEVY NOVA
۵ بهمن ۱۳۹۵بهنام کجایی شما داداش؟؟؟؟؟ خیلی وقته نیستی
Omid.BM
۵ بهمن ۱۳۹۵دقیقن نکته ای که درباره طراحی فورد هس اینه که شاید در نگاه اول نپسندیش ولی زمان که بگذره عاشقش میشی فورد ماشین زشت طراحی نمیکنه (هیچ وقت)
Parker
۵ بهمن ۱۳۹۵عکس اول بدترین عکسش هست
تو اون عکس خیلی بد افتاده.
ما متاسفانه همون اول عکس 1 رو دیدم
محمد
۵ بهمن ۱۳۹۵نسل جدید کامارو توی پیست وحشتناک خوب بود بود
باید دید توی زمینه هندلینک موستانگ چقدر خوب شده
ASA
۵ بهمن ۱۳۹۵اول بدم اومد اما الان دوسش دارم
faramarz
۵ بهمن ۱۳۹۵زیباترین نسل موستانگ
sevlan
۵ بهمن ۱۳۹۵بااون عکسای اولیه که دیدم فک میکردم بد شده ولی الان با این عکسای با کیفیت میبینم که نه واقعا قشنگ تر شده،عاشقش شدم.
Alireza.GT86
۵ بهمن ۱۳۹۵اول فکر میکردم خیلی زشت شده ، ولی الان مخصوصا توی عکس سوم دیدم نه واقعا زیباتر هم نشده باشه زشت تر اصلا نشده و هنوز زیباست …
البته هنوزم خیلی ناراحت هستم که موتور پایه ش ۴ سیلندره .
من که به شخصه کامارو رو بیشتر دوست دارم !
حسين
۵ بهمن ۱۳۹۵عشق خالص !
B&M
۶ بهمن ۱۳۹۵اگه اجازه ورود به منطقه ازاد برای ماشینهای امریکایی داده بشه میخرمش
Mori Ca.
۶ بهمن ۱۳۹۵چند روز دیگه نمایشگاه اتومبیل منترالِ.. امیدوارم فورد بیارتش.. اگه بود می رم بجا همه نگاه می کنم و خبرشو میارم ?
رامین
۶ بهمن ۱۳۹۵فقط یه کلمه فوقالعادست
من دوستم مدل 2015 رو داره توی منطقه ازاد اروند هستیم
نمیدونید وقتی سوارش میشید واقعا یه حس دیگه داره حسش با تمام ماشینای دیگه فرق داره
من بنز و بی ام و هم سوار شدم ولی نمیدونم چون عاشق ماستانگم این حسو بهم میده یا کلا اینجوریه
یه کلام ماستانگ یعنی عشق
omid
۷ بهمن ۱۳۹۵بدون شک یک فیس لیفت ضعیف از سوی فورد هست، نمای وحشی و خشن جلوی ماشین رو نابود کرد با این طرح نرم و ملایم ! موستانگ از یک اسب سرکش تبدیل شده به یک اسب رام و اهلی.
Lord mustang
۴ مرداد ۱۳۹۶جااااااانم موستانگ عاشقتم چقدر زیبا شده وای خدا فقط نگاش کنید چطور خشنه میخواد بجنگه یعنی بخدا تو دنیا تو چیز دارم. اول مادرم و دوم موستانگ
هیچ ماشینی جای موستانگ نمیگیره پرفروش ترین ماشین اسپرت دنیا شد
و از ماشین های عضلانی موستانگ اول شد و چلنجر دوم و کامارو سوم شد بنظرم کامارو اصلا شرکتش ببنده خیلی بهتر والا اصلا هیچ نسلی نداره الان موستانگ اسب وحشی اسب سرکش چلنجر قوچ عصبانی ولی کامارو چی هیچی فقط برا دوکر
ایشالا دو سه سال دیگه یکی میخرم دعا کنید
طرف داران موستانگ لایک کنن
پیام
۱۲ تیر ۱۳۹۷دارم زور میزنم یه موتور سی جی ۱۵۰ بخرم : ))