فورد

7 نکته درباره فورد موستانگ 2018

فورد موستانگ ۲۰۱۸ تغییراتی نسبت به مدل سال قبل داشته است. این خودروی عضلانی محبوب طی فیس لیفتی که داشته تکنولوژی و کارایی بهتری داشته و البته اصلاحاتی نیز در ظاهر خودرو صورت گرفته که افراد زیادی درباره‌ی آن بحث و انتقاداتی داشته‌اند.

2018fordmustang002
در این نوشتار جزئیات مهم مربوط به این کوپه‌ی دیفرانسیل عقب را برای شما شرح داده‌ایم.

  • خداحافظ ۶ سیلندر!

17vs18my-ford-mustang-40
ما امیدواریم که شما به پیشرانه‌ی ۶ سیلندر موستانگ دل‌بستگی نداشته باشید زیرا دیگر این گزینه در اسب آمریکایی وجود نخواهد داشت. حالا پیشرانه‌ی پایه‌ی فورد موستانگ ۲۰۱۸ نسخه‌ی ۴ سیلندر توربو است و البته خوشبختانه پیشرانه‌ی ۸ سیلندر جایی نرفته است.

همچنین نسخه‌ای هیبریدی از موستانگ نیز وجود خواهد داشت اما انتظار نداریم تا زمان رونمایی از نسل جدید این خودرو در سال ۲۰۲۰ اثری از موستانگ هیبریدی ببینیم.

  • قدرت بیشتر

17vs18my-ford-mustang-32
فورد می‌گوید پیشرانه‌ی توربوی موستانگ بازنگری شده و گشتاور بالاتری دارد. البته هنوز جزئیات این اصلاحات مشخص نشده است. با توجه به پیشرانه‌ی ۲.۳ لیتری شبیه به نسخه‌ی استفاده شده در فوکوس RS، دیدن موستانگ ۳۵۰ اسبی نیز ما را هیجان‌زده می‌کند اما انتظار معقولانه‌تر این است که نباید به این میزان قدرت فکر کرد. اگرچه، به خاطر رقابتی ماندن موستانگ در برابر کاماروی ۶ سیلندر شاید فورد نیاز داشته باشد قدرت پیشرانه‌ی اکوبوست را به عددی نزدیک ۳۳۵ اسب بخار برساند.

اما یک دقیقه صبر کنید. ما درباره‌ی موستانگ صحبت می‌کنیم! پس بیایید درباره‌ی پیشرانه‌ی ۸ سیلندر حرف بزنیم. این پیشرانه نیز با بهبود عملکرد همراه شده و البته باز هم مشخصات آن را نمی‌دانیم؛ اما می‌دانیم که قدرت بیشتر پیشرانه به خاطر نسبت تراکم بالاتر و اضافه شدن تزریق سوخت مستقیم است، چیزی شبیه سیستم D4S که در مدل‌های لکسس می‌بینیم.

  • دنده! (ضرب در ۱۰)

17vs18my-ford-mustang-30
برای انتقال قدرت بالا به چرخ‌ها از گیربکس جدیدی استفاده شده که حالا بجای ۶ دنده دارای ۱۰ دنده است؛ و همان‌گونه که می‌دانید این گیربکس اتوماتیک با همراهی جنرال موتورز توسعه یافته است. انتظار می‌رود گیربکس جدید به بهبود مصرف سوخت و پرفورمنس کمک کند. رفتار گیربکس بر پایه‌ی حالت رانندگی شما تغییر کرده و همچنین با استفاده از پدال شیفترهای روی فرمان نیز دنده‌ها را عوض کنید.

افرادی که هنوز هم خواهان گیربکس دستی هستند حسودی نکنند! این گیربکس نیز سیستم کلاچ جدیدی را پذیرفته تا به خوبی بتواند از عهده‌ی قدرت و گشتاور بیشتر پیشرانه بربیاید.

  • هندلینگ بهتر

17vs18my-ford-mustang-42
خب بیایید درباره‌ی سواری موستانگ حرف بزنیم، مسئله‌ای که به‌طور ملموس تغییر کرده است. موستانگ حالا از همان شوک‌هایی استفاده می‌کند که قبلاً تنها به عنوان بخشی از پکیج پرفورمنس در دسترس بوده‌اند.

معنی سخنمان این است که پکیج پرفورمنس با بهبود چشمگیر هندلینگ همراه خواهد شد و دامپرهای MagneRide را در آن خواهیم دید. فورد می‌گوید این سیستم باعث می‌شود راننده‌ها بتوانند سواری خودرو را مطابق میل خود تنظیم کنند.

  • داشبورد دیجیتال

17vs18my-ford-mustang-24
داخل کابین متوجه خواهید شد که بخش اعظم طراحی آن کم و بیش بدون تغییر باقی مانده است. البته یک استثنا وجود دارد و آن نشان دهنده‌ی دیجیتالی با صفحه‌ی بزرگ ۱۲.۳ اینچی است که ما را به یاد کاکپیت مجازی آئودی می‌اندازد. با انتخاب یکی از حالت‌های نرمال، اسپورت و پیست، صفحه‌نمایش یاد شده تغییر یافته و به فراخور شرایط اطلاعات مختلفی را نشان می‌دهد.

  • هشدار اسپویلر

17vs18my-ford-mustang-46
آیا این اسپویلر جدید را دیده‌اید؟ این نقطه فریاد موستانگ فیس لیفت شده است. اسپویلر جدید سفارشی بوده و اگر آن را دوست ندارید نیازی به آن ندارید! دیگر تغییرات قابل توجه بخش بیرونی خودرو دربردارنده‌ی ظاهر کلی نرم‌تر است که به لطف نمای جلوی جدید این حس منتقل می‌شود. جالب آنکه فورد اشاره داشته این اولین باری است که تمامی موستانگ های اسپورت از چراغ‌های LED در جلو استفاده می‌کنند.

  • سیستم اگزوز جدید

17vs18my-ford-mustang-14
حالا رانندگان می‌توانند سیستم اگزوز دو حالته را برای موستانگ GT سفارش دهند. این سیستم پیش از این تنها در مدل GT350 در دسترس بوده است. اگزوز جدید کمک می‌کند پیشرانه‌ی ۸ سیلندر صدای متمایزتری داشته باشد و شاید در زمانی که تخت گاز حرکت نمی‌کنید اوضاع را آرام‌تر بکند.

حرف درباره‌ی موستانگ جدید زیاد است اما اواخر امسال تمامی جزئیات این خودرو از قبلی بها و مصرف سوخت مشخص خواهند شد.

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. وحید

    ۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (325 ديدگاه)

    دوستش میدارم

    1. Parker

      ۵ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      به نظر من زشت نشده.
      تو نگاه اول جالب نبود.
      الان میبینم نه ، اصیل و باشکوهه.
      در عکس 3 واقعا زیباست.

      فورد یادمون نمیره GT40 رو که ساختی .
      یادمون نمیره که با فورد GT چه کل کلی با فراری راه انداختی.
      یادمون نمیره ماستنگ تا چندین سال محبوب ترین ماسل کار امریکا بود.
      ای جونم امریکن کارز…

      این نسل از ماستنگ کمی خشن تر شده و از طراحی اروپایی فاصله گرفته.
      خصوصیت منفی در این ماشین پیدا نکردم. حداقل از پشت مانیتور.

      1. Parker

        ۵ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        پاراگراف وسط ، به احترام امریکایی باز ها از سبک کلامی خودشون استفاده کردم.

      2. (ali (CHEVY NOVA

        ۵ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        دمت گرم مجید
        عشقست امریکایی و امریکایی سوار
        من علی شوی چاکر همه ی رفقای امریکایی باز و امریکایی سوارم هستم
        وقتی پشت فرمون امریکایی میشینی جاده یه بازی بچگونه هستش فقط
        صفاتون رو امریکایی بازا

    2. peyman

      ۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (2095 ديدگاه)

      ای باد صبا سلام مرا و دوستان رو به موستانگ و کامارو بریان???

  2. reza

    ۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (311 ديدگاه)

    همه چیزش بهتر از قبل شده…ولی ظاهرش دیگه اون اصالتو نداره…امیدوارم برای مدل 2019 جبران کنه

  3. فقط انگلستان

    ۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    به نظرم قیافش نسبت به قبل بهتر شده
    الان جلوش نهایت خشم یک اسب رو نشون می ده که نسبت به قبل خشمش بیشتر شده.

  4. سامان اذری

    ۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    ماستنگ جدید ++++++
    کامارو جدید——-

    .

    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۵ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      سامان جون بین امریکایی انتخاب کردن محاله
      واقعا محاله انتخاب بین چندتا امریکایی
      اخه میشه بین فورد . دوج . شورولت . کادیلاک و………. یکی رو انتخاب کرد؟؟؟؟
      من که نمیتونم

  5. حميد

    ۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    قیافش که بد نشده متورش هم چهار سیلندره ولی قدرت خوبی داره

  6. بهنام طیبی

    ۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    هیولا دیگه از موستانگ

    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۵ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      بهنام کجایی شما داداش؟؟؟؟؟ خیلی وقته نیستی

  7. Omid.BM

    ۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (27 ديدگاه)

    دقیقن نکته ای که درباره طراحی فورد هس اینه که شاید در نگاه اول نپسندیش ولی زمان که بگذره عاشقش میشی فورد ماشین زشت طراحی نمیکنه (هیچ وقت)

    1. Parker

      ۵ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      عکس اول بدترین عکسش هست
      تو اون عکس خیلی بد افتاده.
      ما متاسفانه همون اول عکس 1 رو دیدم

  8. محمد

    ۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (247 ديدگاه)

    نسل جدید کامارو توی پیست وحشتناک خوب بود بود
    باید دید توی زمینه هندلینک موستانگ چقدر خوب شده

  9. ASA

    ۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    اول بدم اومد اما الان دوسش دارم

  10. faramarz

    ۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (184 ديدگاه)

    زیباترین نسل موستانگ

  11. sevlan

    ۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (186 ديدگاه)

    بااون عکسای اولیه که دیدم فک میکردم بد شده ولی الان با این عکسای با کیفیت میبینم که نه واقعا قشنگ تر شده،عاشقش شدم.

  12. Alireza.GT86

    ۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (236 ديدگاه)

    اول فکر میکردم خیلی زشت شده ، ولی الان مخصوصا توی عکس سوم دیدم نه واقعا زیباتر هم نشده باشه زشت تر اصلا نشده و هنوز زیباست …
    البته هنوزم خیلی ناراحت هستم که موتور پایه ش ۴ سیلندره .
    من که به شخصه کامارو رو بیشتر دوست دارم !

  13. حسين

    ۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (134 ديدگاه)

    عشق خالص !

  14. B&M

    ۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اگه اجازه ورود به منطقه ازاد برای ماشینهای امریکایی داده بشه میخرمش

  15. Mori Ca.

    ۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (68 ديدگاه)

    چند روز دیگه نمایشگاه اتومبیل منترالِ.. امیدوارم فورد بیارتش.. اگه بود می رم بجا همه نگاه می کنم و خبرشو میارم ?

  16. رامین

    ۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (20 ديدگاه)

    فقط یه کلمه فوقالعادست
    من دوستم مدل 2015 رو داره توی منطقه ازاد اروند هستیم
    نمیدونید وقتی سوارش میشید واقعا یه حس دیگه داره حسش با تمام ماشینای دیگه فرق داره
    من بنز و بی ام و هم سوار شدم ولی نمیدونم چون عاشق ماستانگم این حسو بهم میده یا کلا اینجوریه
    یه کلام ماستانگ یعنی عشق

  17. omid

    ۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (166 ديدگاه)

    بدون شک یک فیس لیفت ضعیف از سوی فورد هست، نمای وحشی و خشن جلوی ماشین رو نابود کرد با این طرح نرم و ملایم ! موستانگ از یک اسب سرکش تبدیل شده به یک اسب رام و اهلی.

  18. Lord mustang

    ۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    جااااااانم موستانگ عاشقتم چقدر زیبا شده وای خدا فقط نگاش کنید چطور خشنه میخواد بجنگه یعنی بخدا تو دنیا تو چیز دارم. اول مادرم و دوم موستانگ

    هیچ ماشینی جای موستانگ نمیگیره پرفروش ترین ماشین اسپرت دنیا شد
    و از ماشین های عضلانی موستانگ اول شد و چلنجر دوم و کامارو سوم شد بنظرم کامارو اصلا شرکتش ببنده خیلی بهتر والا اصلا هیچ نسلی نداره الان موستانگ اسب وحشی اسب سرکش چلنجر قوچ عصبانی ولی کامارو چی هیچی فقط برا دوکر

    ایشالا دو سه سال دیگه یکی میخرم دعا کنید

    طرف داران موستانگ لایک کنن

  19. پیام

    ۱۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دارم زور میزنم یه موتور سی جی ۱۵۰ بخرم : ))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا