نقاط قوت و ضعف فورد اِج 2018
فورد با ایجاد تغییرات در نسل جدید اِج باعث شده این خودرو در کلاس بسیار پیچیده و رقابتی کراس اوورها گزینه ارزشمندی باشد. علیرغم اینکه اِج تنها بهصورت 5 نفره عرضه میشود و استایل پایه با روشی بالغ موردپسند همگان دارد اما چیزهای دوستداشتنی زیادی در خود پنهان کرده که ما را به بررسی آن مشتاقتر میکند.
یکی از نویسندگان اتو گاید درباره این خودرو مینویسد:
در مقایسه با نسل قبلی، اِج جدید بسیار بهتر شده است. این خودرو شیکتر بوده و شاید مهمتر اینکه همچنان در جایگاه اول کلاس خود ایستاده است.
در ادامه شما را با نقاط قوت و ضعف یا معایب و مزایای این کراس اوور آمریکایی آشنا میکنیم. با ما همراه باشید.
- نقاط قوت
پیشرانههای متنوع و مناسب:
هر سه پیشرانه در نظر گرفته شده برای اِج قوی هستند. نسخه استاندارد 4 سیلندر 2 لیتری اکوبوست قدرت مناسب 245 اسبی دارد. این میزان قدرت برای وضعیتهای عادی کاملاً زیاد میباشد. نسخه سطح میانی 6 سیلندر 3.5 لیتری خروجی 280 اسب بخاری دارد و به عنوان یک گزینه جانبی برای افرادی است که خواهان توانایی بیشتری هستند. نهایتاً به پیشرانه 6 سیلندر 2.7 لیتری سطح بالایی میرسیم که قدرت 315 اسب بخاری آن بیش از حد نیاز اکثر مشتریان خواهد بود.
انعطافپذیری بالا:
این کراس اوور از نظر انعطافپذیری کاملاً دست برتر را دارد. ویژگیهایی همچون صندلیهای عقب تاشونده و صندلی نیمکتی ردیف دوم که جادار است باعث میشوند این خودرو به آسانی بتواند سرنشینان و اسباب و وسایل آنها را حمل کند.
فورد در برابر وسوسه استفاده از ردیف سوم تنگ و نمایشی مقاومت کرده و نتیجه آن نیز ایجاد فضای بار 1104 لیتری است که با خواباندن تمامی صندلیها به 2067 لیتر میرسد.
نسخه ST موجود:
این تریم جدید که به عنوان اولین کراس اوور پرفورمنس فورد معرفی شده تابستان سال جاری وارد بازار میشود و قدرت پیشرانه 6 سیلندر 2.7 لیتری آن به 335 اسب بخار رسیده است. تکمیل کننده این پیشرانه پرقدرت سیستم تعلیق اسپورت تر و ترمزهای بزرگتر است. فورد همچنین یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک را بهصورت استاندارد در این تریم بکار گرفته است.
تکنولوژیهای جذاب:
اگرچه اِج را میتوان با تکنولوژیهای ایمنیای همچون دستیار حفظ خودرو بین خطوط، پایش نقاط کور و هشدار خروج از خط سفارش داد اما برخی ویژگیهای منحصربهفرد در این خودرو وجود دارد. برای مثال دوربین 180 درجه این خودرو را میتوان در سرعتهای پایین استفاده کرد و در پیچها هم دید بهتری داشت. همین دوربین یک پاککننده برای زمانهایی که کثیف است هم دارد.
- نقاط ضعف
مصرف سوختی که میتوانست بهتر باشد:
علیرغم اینکه سیستم استارت/استاپ بهصورت استاندارد در اِج وجود دارد اما مصرف سوخت این خودرو خیلی رقابتی نیست و برخی مدلهای دیگر کممصرفتر از این خودرو میباشند.
سیستم اطلاعات سرگرمی Sync هنوز هم عالی نیست:
سیستم اطلاعات سرگرمی این کراس اوور در نسخه فعلی بهبودهایی داشته و بهترین نمونه تاکنون است. پاسخهای صفحه لمسی این سیستم سریع بوده و حس استفاده از آن همانند استفاده از اسمارت فون است؛ اما در همین زمان صفحهنمایش میتواند پاسخ ندهد و منوها قفل کنند. خوشبختانه نرمافزار تشخیص صوتی آن دقیق و پاسخگوست.
هندلینگ آشفته در زمان فشار بیشتر:
برای افرادی که اِج را همانند یک خودروی مسابقهای میرانند کمی هشدار لازم است. سیستم کنترل پایداری این خودرو میتواند کاملاً حساس باشد و شاید خود شما زودتر از حد انتظار به محدودیتهای هندلینگ اِج برسید.