فورد پرفورمنس سرانجام پردهها را از چهرهٔ کوچکترین کراساوور خود یعنی پوما ST کنار زده است. این ماشین همچنین اولین کراساوور فورد پرفورمنس محسوب میشود که برای بازار اروپا توسعه یافته است. پوما ST از همان پیشرانهٔ برادر هاچبک خود یعنی فییستا ST استفاده میکند که این یعنی زیر کاپوت آن یک موتور ۱.۵ لیتری سه سیلندر توربوشارژ اکوبوست تمام آلومینیومی با ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. هرچند قدرت این موتور در اینجا با فییستا ST یکسان است اما ۳۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری دارد که به افزایش پاسخدهی خودرو کمک میکند.
بازهم مثل هاچبک داغ فورد، در پوما ST هم نیروی موتور از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخهای جلو منتقل میشود. البته بهمنظور بهبود شتاب خودرو، ضرایب این گیربکس کوتاهتر شده است. به لطف این قوای محرکه، کراساوور اسپرت کوچک فورد ظرف ۶.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد که تنها ۰.۲ ثانیه از فییستا ST کُندتر است. حداکثر سرعت پوما ST هم به ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. برای کسانی که به مصرف سوخت اهمیت میدهند پیشبینی شده که این ماشین طبق معیارهای WLTP در هر صد کیلومتر بهطور متوسط ۶.۹ لیتر بنزین مصرف کند.
علاوه بر پیشرانهٔ قویتر، فورد پرفورمنس در شاسی پوما ST هم تغییرات قابلتوجهی را نسبت به نسخهٔ استاندارد ایجاد کرده که یکی از آنها افزودن آپشن دیفرانسیل لغزش محدود است. علاوه بر این، کمکفنرها و آنتیرول بارهای خودرو بهطور خاص تنظیم شدهاند، پاسخ فرمان ۲۵ درصد سریعتر شده و ترمزها هم ۱۷ درصد بزرگتر شدهاند. پوما ST همچنین روی رینگهای آلیاژی بزرگتر ۱۹ اینچی قرار گرفته که با لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت 4S پوشیده شدهاند. این لاستیکها که بهطور خاص برای پوما ST توسعه یافتهاند، بدون قربانی کردن کیفیت سواری به ارائهٔ چابکترین تجربهٔ رانندگی یک فورد شاسیبلند کمک میکنند.
پوما ST از حالات رانندگی مختلفی شامل معمولی، اکو (برای اولین بار در یک مدل ST)، اسپرت و پیست برخوردار است که آنرا به خودرویی همهکاره تبدیل میکنند. علاوه بر این، ESC سهحالتهٔ خودرو نیز امکان انتخاب از بین مداخلهٔ کامل سیستم، مداخلهٔ محدود و غیرفعال کردن کامل سیستم را فراهم میکند. این کراساوور اسپرت همچنین به لانچ کنترل هم مجهز شده درحالیکه فورد پرفورمنس صدای اگزوز آنرا نیز متناسب با شخصیت خودرو تنظیم و بهمنظور ارائهٔ تجربهٔ راحتتری در پیمایشهای طولانی، یک دسیبل ساکتتر از فییستا کرده است.
پوما ST در ظاهر اما تفاوت چندانی با نسخهٔ پوما ST-Line معمولی ندارد. بااینحال، یکی از ویژگیهای ظاهری منحصربهفرد این نسخهٔ جدید اسپلیتر برجستهٔ فورد پرفورمنس در پایین سپر جلو است که موجب افزایش ۸۰ درصدی داونفورس جلوی خودرو میشود. علاوه بر این، جلوپنجره و ورودی هوای پایینی هم از طراحی خاص ST برخوردار شدهاند که بهمنظور افزایش خنککنندگی موتور طراحی شده است. اسپویلر بزرگتر عقب و قسمت دیفیوزر مانندی در سپر عقب با یک سر اگزوز دوتایی به همراه سقف، قاب آینههای جانبی و اسپویلر مشکی براق هم تکمیلکنندهٔ تغییرات بیرونی پوما ST هستند. خریداران میتوانند برای بدنهٔ این ماشین از بین شش رنگ مختلف مثل سبز اختصاصی ST یکی را انتخاب کنند.
پوما ST در داخل به صندلیهای اسپرت ریکارو با گرمکن و نشان برجستهٔ ST، پارکابیهای فورد پرفورمنس، غربیلک فرمان D شکل چرمی و دستهدندهٔ ST مجهز شده است همچنین روی صندلیها، گردگیر دستهدنده و کفپوشها نیز دوخت خاکستری متال کار شده است. ازجملهٔ تجهیزات استاندارد این کراساوور اسپرت آمریکایی هم میتوان به پد شارژ بیسیم، گرمکن شیشهٔ جلو، سنسورهای پارک جلو و عقب، سنسور باران و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی SYNC 3 با نمایشگر هشت اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو اشاره کرد.
پوما ST همچنین به تکنولوژی FordPass Connect هم مجهز شده که از طریق اپلیکیشن موبایلی FordPass، از راه دور امکان کنترل ویژگیهای خودرو مثل قفل و باز کردن درها را فراهم میکند. قیمت فورد پوما ST در بریتانیا از ۲۸,۴۹۵ پوند آغاز میشود و سفارش پکیج پرفورمنس با دیفرانسیل لغزش محدود ۹۵۰ پوند به این رقم اضافه میکند.
Hussein
۴ مهر ۱۳۹۹این ماشین باید با جوک و chr رقابت کنه
ببینیم این چه میکنه؟
به نظرتونمیتونه جوک و chr رو اذیت کنه؟و امار فروششونو کم کنه
یانکی
۴ مهر ۱۳۹۹قشنگ یه سر و گردن بالاتره.اون دوتا اصلا نسخه عملکردی ندارن.
Maserati
۴ مهر ۱۳۹۹والا جوک و chr از این قسنگ ترن
زیزیگولو
۴ مهر ۱۳۹۹چه هاچ بک نازیه، میتونه با مینی کوپر رقابت کنه
amir???
۴ مهر ۱۳۹۹چه چهره اش شوق داره