فورد

معرفی فورد فوکوس ST ادیشن با توانایی‌های پرفورمنس بیشتر

هرچند فورد در نسل کنونی فوکوس توسعهٔ نسخهٔ RS را لغو کرده اما حالا با معرفی نسخهٔ ویژه‌ای از فوکوس ST، پرفورمنس آن‌را بهبود بخشیده است. این نسخه که فوکوس ST Edition نام دارد، احتمالاً آخرین نسخهٔ نسل چهارم فوکوس پیش از معرفی فیس‌لیفت آن در سال ۲۰۲۲ خواهد بود.

ST ادیشن در بیرون با یک رنگ منحصربه‌فرد آبی آزورا از مدل معمولی متمایز شده است. این رنگ که سال گذشته در فی‌یستا ST ادیشن معرفی شد، در اینجا با رنگ مشکی براق در جلوپنجره، قطعات سپر، قاب آینه‌های جانبی، سقف، اسپویلر عقب و دیفیوزر همراه است که فوکوس RS نسل قبلی را به یاد می‌آورد. در این نسخه همچنین نشان‌های ST هم خاص بوده و حاشیه‌ای مشکی‌رنگ دارند.

مهم‌ترین ارتقاء ظاهری ST ادیشن اما رینگ‌های ۱۹ اینچی چند پرهٔ مشکی‌رنگ با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت 4S است که نه‌تنها نمای جذاب‌تری دارند بلکه با وزن سبک‌تر خود، در هر چرخ ۱۰ درصد از وزن غیر فنر سوار را کاهش می‌دهند. در داخل فوکوس ST ادیشن نیز صندلی‌های اسپرت ریکارو با نشان ST و روکش نیمه چرمی، دکمهٔ ST قرمزرنگ و دوختی آبی در قسمت‌های مختلف برای هماهنگی با رنگ بیرونی به چشم می‌خورد.

مهم‌ترین تغییر فوکوس ST ادیشن اما ارتقاء سیستم تعلیق است. بخش فورد پرفورمنس تعلیق این نسخه را با کمک‌فنرهای خاصی به‌گونه‌ای تنظیم کرده تا آن‌را به توانمندترین نسخهٔ فوکوس نسل چهار تبدیل کند. نرخ فنرهای این تعلیق جدید ۵۰ درصد نسبت به ST معمولی افزایش یافته و ارتفاع خودرو را هم ۱۰ میلی‌متر کمتر کرده است. همچنین خریداران می‌توانند سیستم تعلیق را مطابق میل خود تنظیم کرده و از بین ۱۶ حالت مختلف یکی را انتخاب کنند. فورد همچنین یک تنظیم اختصاصی برای پیست نوربرگ‌رینگ را هم تهیه کرده است.

زیر کاپوت فوکوس ST ادیشن اما هیچ تغییری صورت نگرفته و همچنان پیشرانهٔ ۲.۳ لیتری چهار سیلندر اکوبوست، ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برای انتقال نیروی این موتور به چرخ‌های جلو فقط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی در نظر گرفته شده و در این نسخه گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه ارائه نمی‌شود. به لطف این قوای محرکه، هاچ‌بک داغ فورد ظرف ۵.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های فوکوس ST ادیشن می‌توان به دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی و کلاچ هیدرولیکی، طراحی بهینهٔ مفصل فرمان، حالات رانندگی مختلف و ترمزهای پرفورمنس با دیسک‌های ۳۳۰ میلی‌متری در جلو و ۳۰۲ میلی‌متری در عقب اشاره کرد. فورد فوکوس ST ادیشن در برخی بازارهای اروپایی عرضه خواهد شد. قیمت این خودرو در بریتانیا از ۳۵,۷۸۵ پوند آغاز می‌شود که ۲,۵۰۰ پوند از ST معمولی گران‌تر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. امیرحسین

    ۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (298 ديدگاه)

    عالیه من دوسش دارم
    ولی قیمتش خیلی بالاس انصافا
    با این قیمت یا یه مقدار بالاتر بهتر از اینو هم میشه گرفت

  2. Sina10

    ۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2428 ديدگاه)

    این نسل توانایی بالای داشت که ازش نسخه RS ساخته بشه
    به نگاه به نسل قبل RS بندازید ، یکی از بهترین هاچبک های تاریخه
    فورد اشتباه بزرگی کرده

  3. datsun

    ۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3953 ديدگاه)

    اگه مدل rs با قدرت بیشتر و چهارچرخ محرک تولید میشد لذت رانندگی با این ماشین به حد نهایی میرسید.

  4. مازیار

    ۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    هاچبک های پرفورمنس فورد برام محبوب ترین هاچبک های دنیا هستن و بیشتر از همه اسکورت آر اس کاثورث

    1. R@m!n

      ۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2236 ديدگاه)

      زمان خودش سوپراسپرتی بود واسه خودش 😄

      1. مازیار

        ۵ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (3301 ديدگاه)

        اتفاقا چند شب قبل تو اون کل کل داغ آمریکا و ژاپن که پای موتور میتسوبیشی لنسر اوو وسط اومد من به یاد موتور دو لیتری ۴۵۰ اسبی FORD ESCORT RS200 افتادم که در مدل EVOLUTION به بالای ۵۰۰ اسب می رسید اونم سال ۱۹۸۵
        که اگه اشتباه نکنم با شتاب ۳/۲۷ یا ۳/۰۷ سالها رکورددار گینس بود
        و خواستم یادآوری کنم اما به خودم گفتم این بحث فقط تو رو کم داره بیخیال😂😂

        1. R@m!n

          ۵ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2236 ديدگاه)

          این بحثا بیشتر دعواهای خاله زنکیه جفتشونم خوب میدونن 😄

        2. Ninja

          ۵ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          رامین جان اینو همه خوب میدونن که هم اون موتور وی ۸ چلنجر هم اون موتور لنسر هم اون موتور ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی فراری لامبو هم اون ۴ سیلندر فورد ار اس ۲۰۰ هم موتور چهار سیلندر توربو بی ام و ۲۰۰۲ که اولین موتور توربو دنیاست همه همه عالین نمیشه یدونشون رو برتر دونست دعوا سر اینا هم همشون دعوا های الکی و بی دلیله

  5. ارشیاsvj

    ۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1748 ديدگاه)

    حالا که RS نمیاد حداقل اینو awd میساختین

  6. MjM

    ۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (734 ديدگاه)

    یکی از هاچ بک های جذاب و دوست داشتنی

  7. Taha Malek

    ۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (916 ديدگاه)

    RS 😩

  8. رامتین

    ۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3251 ديدگاه)

    نمای عقب خوبی داره…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا