فورد فیسلیفت خانوادهٔ فییستا را با تغییرات ظاهری و تکنولوژیهای بیشتر برای مدل ۲۰۲۲ معرفی کرده است. علاوه بر فییستای معمولی در دو تیپ تیتانیوم و ترند، فورد فیسلیفت نسخههای ST-Line، اکتیو، ST و ون را هم به نمایش درآورده است.
نسل هفتم فییستا در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد و در سال ۲۰۲۰ یک سری بهروزرسانیها مثل تجهیز به پیشرانهٔ هیبریدی خفیف و ویژگیهای ایمنی و اتصالی بیشتر را تجربه کرد اما حالا فورد تغییرات بیشتری را در این هاچبک سابکامپکت ایجاد کرده تا توانایی رقابت آنرا در برابر خودروهایی مثل فولکسواگن پولو، تویوتا یاریس، رنو کلیو و… حفظ کند.
مثل اکثر فیسلیفتهای میاندورهای، تغییرات ظاهری فییستا مدل ۲۰۲۲ هم جزئی هستند ولی بااینحال فوراً نشان میدهند که با خودروی جدیدی طرف هستیم. در جلوی خودرو سپر جدیدی با ورودیهای هوای بزرگتر و جلوپنجرهای بزرگتر به چشم میخورد که حالا لوگوی فورد هم در میانهٔ آن قرار گرفته است. چراغهای جلو نیز که کمی تغییر شکل دادهاند، حالا بهصورت استاندارد در همهٔ تیپها از نوع LED خواهند بود و تکنولوژی LED ماتریکس هم برای آن قابل سفارش است.
هرکدام از نسخههای فییستا ویژگیهای ظاهری خاصی دارند. بهعنوانمثال، نسخهٔ اکتیو با روکشهای پلاستیکی و صفحات محافظ، نمایی کراساوور مانند به خود گرفته و مدل ST Line حال و هوایی اسپرت دارد. فورد هنوز تصویری از تیپهای تیتانیوم و ترند نسخهٔ معمولی فییستا مدل ۲۰۲۲ منتشر نکرده اما میدانیم که این تیپها از قاب کرومی برای جلوپنجره برخوردار هستند. برای فییستا مدل ۲۰۲۲ همچنین هفت طرح رینگ جدید در نمونههای ۱۷ و ۱۸ اینچی به همراه دو رنگ بیرونی جدید هم ارائه شده است.
تنها تغییر در پیشرانههای فییستا مدل ۲۰۲۲ در مدل داغ ST ایجاد شده است. البته این مدل همچنان به همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری سه سیلندر اکوبوست مجهز است که ۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد اما حالا گشتاور آن از ۲۹۰ نیوتن متر به ۳۲۰ نیوتن متر افزایش یافته است. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی و دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی به چرخهای جلو منتقل میشود.
فییستا ST ظرف ۶.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد که نسبت به قبل تغییری نداشته است. در این نسخه علاوه بر حالات رانندگی معمولی و اسپرت، یک حالت دیگر بنام پیست هم وجود دارد که جایگزین حالت اقتصادی در مدلهای ضعیفتر شده است. این حالت کنترل کشش را غیرفعال میکند و ESC را در حالت لغزش بیشتر قرار میدهد. فییستا ST همچنین از سیستم تعلیق خاص خود که توسط فورد پرفورمنس توسعه پیدا کرده است بهره میبرد.
ARAZ
۲۶ شهریور ۱۴۰۰انتخاب های من در این کلاس به ترتیب
Peugeot 208
Ford fiesta
Renault Clio
Mazda 2
VW polo
Toyota Yaris
احمدرضا
۲۶ شهریور ۱۴۰۰یاریس سلطان این کلاسه👌
Karl Benz
۲۶ شهریور ۱۴۰۰آره واقعا پژو طراحی جذابی داره
امیر
۲۶ شهریور ۱۴۰۰ماشین جالبیه. اگر پول داشتم و واردات هیچ محدودیتی نداشت حتما می خریدم.
نسخه st کابین خیلی خوبی داره.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۶ شهریور ۱۴۰۰دقیقا،نسخه اس تی اسپرت هم هست برای رانندگی خیلی حال میده،اینجام با این فیس لیفت خیلی خوشگل شده بنظرم بعد از گلف بهترین هاچبک باشه…
ممد ژانگولر
۲۶ شهریور ۱۴۰۰خدا کنه شرکت فورد ی پولی چیزی دستش بیاد ی نوازشی به ظاهر ماشین بکنه
عوضش کنه لامصبو
خسته شدیم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۶ شهریور ۱۴۰۰جناب فیس لیفت کرده نمای به این قشنگی مشکلش چیه؟ اینو باید به مدیران ایرانی گفت که ۳۰ساله هنوز رو فاز زباله های پژو موندن…
ممد ژانگولر
۲۶ شهریور ۱۴۰۰آره والله
ولی این فورد فیستا با تمام خوبیهایی که داشت دیگه کهنه شده
موستانگ یا جی تی که نیست بگی حالا حالاها باشه دل میبره
Sina10
۲۷ شهریور ۱۴۰۰خدایا شکر ایرانخودرو و سایپا دست به فیس لیفت نمیزنن
یه بار زانتیا رو فیس لیفت کردن ، گند زدن بهش ، یه فاجعه کامل شد
یه بارم رنو L90 رو فیس لیفت کردن پشتش خراب شد
یه بارم سمندو بهش گند زدن
اینا کلا نباید به طرح اولیه دست بزنن😂
فیس لیفت زدن لیاقت و خلاقیت میخواد ، که بتونی مدرنیته و شباهت با نسخه اولیه رو حفظ کنه
مثلا فیس لیفت کامارو رو ببینید ، عدم وجود خلاقیت باعث شد برای اینکه مثلا تازه ترش کنن ، گند زدن به جلوش
Nima RST
۲۶ شهریور ۱۴۰۰تو ترکیه خیلی ازینا هست
خیلی محبوبن تو ترکیه
و کلا هاچبک محبوبه