در ماه ژانویهٔ امسال، فورد نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ موستانگ مدل ۲۰۱۸ را برای بازار آمریکای شمالی رونمایی نمود و سپس برای اولین بار در نمایشگاه شیکاگو به نمایش عمومی درآمد. حال این ماسل کار محبوب آمریکایی برای عرضه در اروپا نیز آماده شده است. نسخهٔ اروپایی موستانگ فیسلیفت در ظاهر تفاوتی با نسخهٔ آمریکایی ندارد و بنابراین در این مدل هم همان چراغهای جلوی بروز شده با تکنولوژی LED بهصورت استاندارد، دماغهٔ جدید و تغییرات ظریفی در جلوپنجره دیده میشود.
در عقب نیز تنها قاب بدون رنگ چراغهای عقب، موستانگ اروپایی را از برادر آمریکاییاش متمایز میکند درحالیکه رینگها و آینههای جانبی متفاوت نیز پایانبخش تفاوتهای این دو نسخه هستند. در زیر کاپوت نسخهٔ اروپایی موستانگ هم مانند نسخهٔ آمریکای همان موتور ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی قرار دارد که حالا با تنظیم مجدد، قدرت آن از ۴۱۰ اسب بخار پیش از فیسلیفت به ۴۵۰ اسب بخار رسیده است. این موتور جدید به سیستم سوخترسانی دوگانهٔ جدید فورد به همراه انژکتورهای فشار بالا مجهز شده که موجب افزایش گشتاور در دورهای پایین موتور میشود.
یکی دیگر از ویژگیهای موستانگ جدید تجهیز آن به گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک فورد با زمانبندی انطباقی واقعی است که در هر شرایطی دندهٔ مناسب را انتخاب میکند. همچنین از طریق پدالهای نصبشده در پشت غربیلک فرمان هم میتوان دندهها را بهصورت دستی تعویض کرد. علاوه بر این، یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی نیز برای این ماسل کار آمریکایی قابل سفارش است.
اما هرچند قدرت پیشرانهٔ هشت سیلندر موستانگ ۲۰۱۸ افزایش یافته است، قدرت موتور ۲.۳ لیتری چهار سیلندر اکوبوست آن از ۳۲۰ اسب بخار پیش از فیسلیفت به ۲۹۰ اسب بخار کاهش پیدا کرده است. این کاهش قدرت به دلیل افزایش فشار در سیستم اگزوز است که درنتیجهٔ اضافه شدن یک فیلتر ذرات گاز در انتهای اگزوز ایجاد شده است. این فیلتر به جهت پاس کردن استانداردهای آلایندگی یورو ۶.۲ اروپا در نسخهٔ اروپایی موستانگ نصب شده است؛ اما بااینحال فورد وعده داده است که به علت تجهیز موستانگ به گیربکس ۱۰ سرعتهٔ جدید، این کاهش قدرت، عملکرد نسخهٔ اکوبوست را تحت تأثیر قرار نمیدهد و در همان سطح قبلی باقی میماند.
سیستم تعلیق موستانگ فیسلیفت نیز بهطور کامل تجدیدنظر شده و حالا از میلههای آنتی رول ضخیمتری سود میبرد. علاوه بر این، خریداران میتوانند سیستم MagneRide را هم سفارش دهند. در این سیستم مایعی منحصربهفرد درون کمکفنرها وجود خواهد داشت که بهصورت الکترونیکی تحریک میشود تا مقاومت کمتر یا بیشتری ارائه دهد. بدین ترتیب تعلیق خودرو واکنش فوقالعاده سریعی به شرایط جاده نشان میدهد.
موستانگ ۲۰۱۸ علاوه بر حالتهای رانندگی معمولی، اسپرت، پیست و برفی/خیس سابق، به دو حالت جدید بنامهای درگ و حالت من (My Mode) نیز مجهز شده است. حالت درگ، ویژگیهای خودرو را برای رسیدن به حداکثر شتاب و عملکرد در مسافت ۴۰۰ متر تنظیم میکند و حالت من نیز راننده را قادر میسازد تنظیمات موردنظر خود را برای عملکرد، دینامیک و صدای اگزوز اعمال کند. در داخل موستانگ فیسلیفت هم یک صفحه آمپر ۱۲ اینچی دیجیتالی مشابه نمونهٔ بکار رفته در سوپراسپرت GT ارائه شده درحالیکه سیستم اطلاعاتی-سرگرمی SYNC3 نیز با قابلیت پشتیبانی از کارپلی و اندروید اتو از طریق نمایشگر مرکزی ارائه میشود.
بهمنظور بهبود رتبهٔ ضعیف موستانگ در آزمونهای تصادف یورو انکپ، نسخهٔ جدید این خودرو به تجهیزات ایمنی جدیدی شامل سیستم جلوگیری از برخورد با قابلیت شناسایی عابر پیاده، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط و سیستم حفظ حرکت میان خطوط مجهز کرده است. حال با وجود این سیستمهای ایمنی، طبق اعلام یورو انکپ، رتبهٔ موستانگ از دو ستاره به سه ستاره ارتقاء پیدا کرده است. فورد نسخهٔ اروپایی موستانگ فیسلیفت ۲۰۱۸ را در دو نسخهٔ کوپه و کابریولت معرفی کرده و هردوی آنها را در نمایشگاه فرانکفورت برای اولین بار به نمایش عمومی درخواهد آورد.
:::فرشاد:::
۲۲ شهریور ۱۳۹۶با خودم میگفتم اگه زمان بگذره به طراحیش عادت میکنم و خوشم میاد ازش اما متاسفانه اصلا نمیتونم با این چراغهای جلو ارتباط برقرار کنم. . .
:::فرشاد:::
۲۲ شهریور ۱۳۹۶:::نظرسنجی:::
کدام مدل از این نسل ماستنگ رو میپسندید؟
فیسلیف نشده: لایک ?
فیسلیفت شده: دیسلایک ?
#ali.m#
۲۲ شهریور ۱۳۹۶طراحیش به نظر من خیلی عالیه .و نسبت به قبل فیس لیفت خیلی بهتر شده .
فروش بالاش تو اروپا و مخصوصا المان هم نشون دهنده محبوبیتشه.
اینکه به خیلی از رقابای اروپایی ترجیح داده میشه خیلی جالبه .
نوید جهرمی
۲۷ شهریور ۱۳۹۶نسل قبل
:::فرشاد:::
۲۸ شهریور ۱۳۹۶شلبی GT500 سوپر اسنیک نسل قبل فوقالعاده بود نوید جان.
فورد
۲۲ شهریور ۱۳۹۶موستانگ 8 سیلندرش یه چیز دیگست
Fit Demon
۲۲ شهریور ۱۳۹۶دقیقا
با طراحی جلوش اصلا نمیتونم کنار بیام
هنوز جای کار داره
efk
۲۲ شهریور ۱۳۹۶بنظرم از نزدیک ببینیمش خوشگلتر شده باشه
چراغ جلوهای قبل فیس لفت یک خوشنت اسیایی داشت و فیس لفتش ی خوشونت امریکایی پیدا کرده
قبلی جلوش شبیه سامورایی ها بود این قلدرتر شده
بنظرم این طراحی موندگارتریه تو قبلی
عاشق حس قلدریشم
MehdiTurbo
۲۲ شهریور ۱۳۹۶جلوش ی جوریه خیلی باریک و دراز و کشیدس،خبری از ی ماسل کار نیس،باید عضلاتشو تقویت کنه !!!!البته بدون هورمون.منو یاد ی افتاب پرست لاغر مردنی میندازه البته قوی.
ALI
۲۲ شهریور ۱۳۹۶چقد خوش قیمت هستن این عضلانی های امریکایی..
SERIAL WINNER
۲۲ شهریور ۱۳۹۶امیدوارم از نظر ایمنی کمبودی نداشته باشه و با تغییراتی که فورد انجام داده دیگه به 2 ستاره ی ایمنی بسنده نکنه.
از بقیه ی جهات عالیه و هیچ ایرادی از نظر من بهش وارد نیست.
Hosein
۲۲ شهریور ۱۳۹۶واسه من هیچی موستانگ ۲۰۱۴ نمیشه
ali a
۲۲ شهریور ۱۳۹۶بهتر بود فورد طراحی داخلی رو هم عوض میکرد ..خیلی ساده و با پلاستیک های ارزان ساخته شده داشبورد..اصلا داخلش میشینی یمقدار تو ذوقت میخوره..بهتره ایمنی ایش هم بره بالاتر ..
morteza
۲۲ شهریور ۱۳۹۶البته تا دیده نشه که فکر هم نمیکنم ببینیمش به این زودیا نمیشه قضاوت کرد ولی نمیدونم چرا با قیافه چراغا و جلو پنجره جلوش نمیشه ارتباط برقرار کرد.همین الانم که نسخه های اکوبوست2.3 ساخت2016 رو میبینم.جلوش دلچسب نیست.این که دیگه بماند.با این طراحی رفته سمت ماشینای کره ای.خسته کننده میشه.بهتره یکم از داج و شورولت یاد بگیره.اینجوری مشتری هاش رو از دست میده.ولی در کل حس نوستالژی بشتری داره نسبت به کامارو اونم فقط موستانگای تا 2014
emad1990
۲۲ شهریور ۱۳۹۶فورد ماستنگ 2013-2014 فیس خوبی داشت که هنوزم تو مناطق ازاد دیده میشه.نسل جدید2015-2017 هم خوشگل هست.ولی این فیس لیفتو اصلا نمیپسندم!!!نظرتون چیه؟
فیس قدیم(2015-2017):لایک
فیس جدید2018:دیس لایک
حمیدرضا
۲۲ شهریور ۱۳۹۶گیربکسش خیلی باید جالب باشه طراحیش از ماسل کار فاصله گرفته ولی برای جهانی شدن باید این اتفاق بیفته