فورد

معرفی نسخهٔ ویژه‌ای از فورد F150 رپتور با الهام از جنگندهٔ F22

فورد به‌طورمعمول در گردهمایی سالانهٔ EAA AirVenture Oshkosh اقدام به معرفی موستانگ‌های سفارشی و خاص می‌کرد اما امسال این رویه را تغییر داده و پیکاپ F150 رپتور را بجای موستانگ انتخاب کرده است. فورد در این F150 رپتور ویژه از جنگندهٔ مشهور لاکهید F22 رپتور الهام گرفته است.

ازجملهٔ تغییرات ظاهری این خودرو می‌توان به بچه گلگیرهای فیبر کربنی، نوار چراغ روی سقف، برچسب‌های نقره‌ای روی بدنه، کالیپرهای ترمز قرمزرنگ و رینگ‌های سفارشی اشاره کرد. علاوه بر این، برای این خودرو یک جلوپنجرهٔ زیبا با نماد F22 رپتور نیز ارائه شده است. هنوز تصاویری از داخل این رپتور ویژه منتشر نشده است اما گفته می‌شود در کابین F150 هم چند تغییر اعمال شده است مانند ارائهٔ یک سیستم صوتی سفارشی برای کسانی که نمی‌خواهند صدای نیروگاه بای‌توربو V6 خودرو را بشنوند.

اما در زیر این پوستهٔ تجدیدنظر شده نیز تغییرات زیادی انجام گرفته است. در اینجا یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 بای‌توربو اکوبوست قرار گرفته که توسط مهندسان بخش پرفورمنس فورد با استفاده از یک اینترکولر Whipple و تغییرات دیگر، ارتقاء پیدا کرده و حالا قدرتش با ۹۵ اسب بخار افزایش به ۵۴۵ اسب بخار رسیده است. علاوه بر این، تعلیق و ترمزهای این پیکاپ عملکرد بالا هم ارتقا پیدا کرده است.

درحالی‌که قیمت پایهٔ فورد F150 رپتور از ۴۹,۵۲۰ دلار آغاز شده و نهایتاً به ۷۲,۹۶۵ دلار برای نسخهٔ فول آپشن می‌رسد، هنوز قیمت این نسخهٔ ویژه مشخص نیست. بااین‌حال با توجه به افزایش قیمتی که طی سال‌های اخیر در موستانگ‌های ویژهٔ معرفی‌شده در این رویداد شاهد بوده‌ایم، قطعاً قیمت این F150 رپتور ویژه نیز به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از نسخهٔ استاندارد خواهد بود. به‌عنوان‌مثال سال گذشته یک دستگاه موستانگ شلبی GT350 ویژه در این رویداد به حراج گذاشته شد که با قیمت ۲۹۵ هزار دلار به فروش رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. (ali(CHEVY NOVA

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (7384 ديدگاه)

    هىولاى واقعى
    بهترین لقب براى رپتور هستش
    دوستان امروز مىخوام در مورد تاریخچه یه ماشىن دىگه براتون صحبت کنم
    (plymouth roadrunner)
    دوستان سال1968 بود که پلىموت این زیر مجموعه ى پر افتخار کراىسلر تصمىم گرفت که یک ماسل کار ارزون قیمت رو تولىد کنه
    پلىموت در نسل اول فقط از انجىن هاى 8 سىلندر استفاده کرد
    موتورها عبارت بودن از 383.440 و 426
    موتور 383 قدرتى برابر با 340 اسب داشت که ضعىف ترین موتور بود برا رودرانر
    نسل دوم که من عاشقش هستم سال 1971 اومد و تا سال 1974 تولىد شد
    لىست موتورها بسىار بىشتر از نسل اول بود و بازهم پلىموت موتورهاى 8 سىلندرو فقط عرضه مىکرد و خبرى از موتور 6 نبود
    موتورها عبارت بودن از318 . 340 .400 .383. 440 و 426
    نسل دوم در واقع تمام قسمتهاش با چارجر مشترک بود
    نسل سوم هم سال 1975 اومد و بازهم موتورهاى 8 بود که به این فرزند خلف کراىسلر قدرت مىداد
    لىست موتورها عبارت بود از 318 . 360 .400 و 440
    رودرانر درواقع پاسخ پلىموت به شول از شورولت. تورینو از فورد. جى تى او از پونتىاک و…………….

  2. (ali(CHEVY NOVA

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (7384 ديدگاه)

    پلىموت رودرانر در نسل اول بر پایه ى دوج کورونت عرضه شد و در نسل دوم بر پایه ى دوج چارجر و در نسل سوم باز برپایه ى دوج کورونت عرضه شدش
    پلىموت این مدل رو در کنار باراکودا عرضه مىکرد که باراکودا یه پونى کار بود
    سال 1970 پلىموت در پىروى از دوج رودرانر رو ارتقاء داد و لقب (سوپر برد) رو براش انتخاب کرد
    سوپر برد مانند دوج چارجر دىوتانا بود و مجهز به موتور 426 همى با 425 اسب( در واقعىت 600 اسب) بود و مانند چارجر دىوتانا تونست به سرعت 330 کىلومتر در سال 1970 برسه

    1. ehsangt3

      ۱۶ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (164 ديدگاه)

      سلام داش علی میتونی یه سری توضیحات درباره کادیلاک سویل بدی واین که هزینه تعمیرات و نگهداریش ماهانه چقدره واین که یه جوان مثل من باحقوق کارگری می تونه از پس هزینه هاش بربیاد
      آخه خیلی عاشقش شدم
      درپایان ممنونت میشم

    2. بنزما

      ۱۶ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      فورد اف 150 لات پیکاپاست
      همونطوری که چلنجر لات سواریاست
      ولی خدای این f22 رپتور خیلی خفنه گرون ترین
      جنگنده دنیا برترین جنگنده دنیا به نوعی که
      کنگره امریکا اجازه فروشش رو به انگلیس و اسراییل هم نداد با اینکه نزدیکترین متحداش
      هستن جالبه بدونید طراحی وساختش از f35
      قدیمیتره ولی همچنان از35 اف برتر شرکت لاکهیت مارتین چند برابر اف 22 خرج پروژه اف 35 کرد
      و گرون ترین پروژه نظامی دنیا لقب گرفت
      ولی بازهم نتونست نتیجه بهتر از اف 22 رپتور
      بگیره مثل خودروسازی ها بعضی وقتا یه خودرو
      میسازن بعد دیگه خودشون هم نمیتونن عین اونبسازن

      1. Ferrari

        ۱۶ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1956 ديدگاه)

        اتفاقا با اینکه F22 پنهانکارتر از F35 هست اما با این حال کشف f35 توسط رادارها دشوارتر از F22هستش دلیلشم اینکه کمپانی نورثروپ گرومن رادارAGP_81رو برای F35 توسعه داده که پیشرفته ترین رادار هوابرد دنیاست این رادار میتونه امواج رادار دشمن رو دریافت کنه و توسط کامپیوتر هایی روی جنگنده نصب شده به الگوی این امواج دست پیدا کنه ومیتونه الگویی مشابه رادار دشمن ولی درقاز مخالف به رادار های دشمن بفرسته اینطوری رادار های سلملنه های پدافندی نمیتونن این جنگنده رو شناسایی کنن ضمن اینکه همراه پالس هایی که سمت رادار دشمن میفرسته یه سری کدهای تشکیل دهنده ی ویروس های کامپیوتری رو هم به سمت دشمن ارسال میکنه و با نفوذ به سامانه های پدافنذی اونارو از کار میندازه.اویونیک F35 خیلی پیشرفته تر از F22 هستش مثلا کامپیوتر هایی که روی F35 نصب کردن 4برابر سریعتر از کامپیوترهای F22 هست و قابلیت نشست و برخاست عمودی رو هم داره البته قراره به زودی اویونیک F35 رو روی F22 هم قرار بدن تا بی رقیب ترین جنگنده دنیا باشه. فعلا f35بهتر از f22عه

        1. بنزما

          ۱۶ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (505 ديدگاه)

          فراری جان درست میفرمایید
          رادارهای اف 35 و کامپیوتراش پیشرفته تر از
          اف 22 که اوناهم قراره روی اف 22 .نصب بشه که تو این زمینه هم بینظیرش میکنه
          ولی خیلی فاکتورهای مهم تری وجود داره که اف 22 .روبرترمیکنه وقابل دستیابی و نصب روی اف 35 نیست چون به قضیه شاکله اصلی یعنی طراحی و ساخت مربوطه
          داداش من دانشجوی ارشد هوافضام گرایش ایرودینامیک اگه بهت بگم اف 22 چقدر برتری داره نسبت به جنگنده های دیگه جهان سرت صوت میکشه
          بازم نوکرم

        2. Ferrari

          ۱۶ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          متوجه صحبت های شما هستم اما شما گفتید علارغم گرونتر بودن پروژه ی F35. اون نتیجه ای که سازنده هاش میخواستن نگرفتن که اتفاقا گرفتن از اولش قرارنبود F35 پنهان کارتر از F22 باشه و سطح مقطع راداری F35 بیشتر از f22 هستش اما نورثروپ گرومن راداری براش ساخته که تونسته پنهانکاری درحد f22 براش به وجود بیاره ضمن اینکه اویونیک f35 بهتره رادار پرقدرت تری داره ضمنا این جنگنده صادراتیه برعکس F22.دلیل گرون تر بودنش این بود که اولین جنگنده ی عمود پرواز رادار گریز هستش. برای این جنگنده همونطور که خودتون هم درجریان هستین یک توربین پشت کابین خلبان درنظر گرفتن که نیروی. خودشو توسط یه شافت از موتور اصلی میگیره برای این کار یه گیربکس مخصوص براش طراحی کردن همین ها هزینه هارو بالا میبره نمونش هلیکوپتر ch53 کینگ استالیون که قیمتش از f35 هم بیشتره تو ساخت این هلیکوپتر هم از تکنولوژی های مشابه استفاده شده مثل ساختن تیغه ها از کامپوزیت بسیار پیشرفته طراحی و توسعه ی یه گیربکس جدید فقط توسعه ی این گیربکس10 سال طول کشید.هدف من از گفتن اینها این بود که بگم دلیل بالا بودن پروژه این پرنده ها یا مواردی از این دست این بوده که سازندگانش میخواستن محصولشون از هر نظر پیشرفته و بی نظیر باشه که به نظر من بهش رسیدن.
          ضمنا خوشحال میشم لطف کنید در مورد f22 بیشتر توضیح بدین یا لینکی بذارید تا درموردش بیشتر مطالعه کنم ممنون.

  3. فرشاد سجادیان

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    رپتور خیلی غوله اما یه ویدئو دیدم، پاترول به راحتی کشیدش، هر چقدرم رپتور گاز می‌داد نمیتونست پاترول رو متوقف کنه، چسبندگی پاترول فوق‌العاده بود.

    1. Carbonado Aventador

      ۱۶ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      احتمالا به خاطر suv بودن پاترول و تعادل وزن بهتر و همچنین وزن بالاتر ممکنه دلایلی بر پیروزی پاترول باشه!!!!

      البته ماها هم اف 150 رو بیشتر به خاطر توانایی آفرود خارق العادش میشناسیم تا قدرت بکسل کردن!

      1. (ali(CHEVY NOVA

        ۱۶ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (7384 ديدگاه)

        درسته جناب کربونادو اونتادور
        رپتور بخاطر اینکه وانت هستش قسمت عقبش سبکتره نسبت به پاترول و چسبندگى لازم رو نداره
        هر چند که گشتاور پاترول و خواص افرود اون هم قابل کتمان نىست

        1. فيصل

          ۱۶ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (350 ديدگاه)

          کشیدن ماشینا به نوع لاستیک هم ارتباط داره. ۲ تا ویدئو میتونی پیدا کنی نتیجه برعکس همن (یکی برنده لندکروزر و یکی فورد مثلا). با نتیجه این نوع بکسل کردن و زورآزمایی هیچ امتیازی نمیشه به برنده داد

  4. مجتبی

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (151 ديدگاه)

    عجب خوف و ابهتی داره.
    خیلی دوست دارم از نزدیک ببینمش.

  5. ACR VIPER

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    من همون موتور تنفس طبیعی ۶۰۲ لیتری نسل قبلو ترجیح میدم
    ولی خداییش خوب ظاهرشو یقور کردن در حد گرز

  6. پهلوان مک لارن(مک دانیال)

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2855 ديدگاه)

    آقا اون اف35 نیست که پشته اف 150قرار داره???

  7. Omid622

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    یه کلام بهترین وانت تاریخ
    دیگه حرفی نباشه

  8. ونوم اف ۵

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    اینم خیلی چیز مخوفی هست ولی من ظاهر کروم کاری شدش رو بیشتر دوست دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا