افشای تصاویر خودروها پیش از رونمایی رسمی چندین و چند بار اتفاق افتاده اما ظاهراً این امر برای فورد خیلی خوشایند نبوده است.
دو نمونه از مهمترین محصولات جدید فورد در سال پیش یعنی برانکو و برانکو اسپورت ماهها پیش از رونمایی رسمی دیده شده بودند. اخیراً هم تصاویر جاسوسی ماوریک ۲۰۲۲ و فیوژن/موندئو اکتیو در فضای مجازی منتشر شده است.
فورد از این روند اصلاً خوشحال نبوده و با فرستادن یادداشتی خواسته که تصاویر یا جزئیات محصولات جدید این خودروساز را افشا نکنند. البته خود همین یادداشت به سرعت در فضای مجازی منتشر شده است!
اتوموتیونیوز میگوید در این یادداشت آمده است:
ما دیگر نمیتوانیم تأثیر منفی این فعالیتهای ناخوشایند روی نتایج مالی خود را نادیده بگیریم و از شما میخواهیم بهصورت شخصی دستورالعملهای رازداری کمپانی را رعایت کنید.
در ادامه این یادداشت آمده است:
فورد سیاست تحمل صفر برای افشای رازهای اعضای تیم شرکت را داشته و از تمامی پرسنل تأمینکنندگان میخواهیم تا خود را با روشهای عدم افشای اطلاعات محرمانه فورد تطبیق دهند.
به نظر میرسد فورد بهطور ویژه به تأمینکنندگانی هشدار داده که ظاهراً مسئول برخی از تصاویر افشا شده بودهاند. ظاهراً یکی از مدیران فورد با تهدیدی زیرپوستی گفته که تأمینکنندگان در صورت عدم رعایت قوانین شرکت با عواقب تجاری و حتی جبران خسارت ناشی از افشای اطلاعات محصولات مواجه خواهند شد.
اگرچه افشای تصاویر و اطلاعات محصولات جدید کار جدیدی نیست اما در دنیایی که گوشیهای هوشمند حرف اول را میزنند بیش از پیش دیده میشود. با وجود گوشی هوشمند در جیب هر فردی، انتشار چنین تصاویری کاملاً راحت شده است.
به همین خاطر هر روز به تعداد تصاویر جاسوسی افشا شده از خودروهای جدید افزوده میشود هرچند خودروسازان تمایلی به فاش شدن تصاویر و اطلاعات محصولات جدید خود پیش از رونمایی رسمی ندارند.
دانیال
۶ بهمن ۱۳۹۹خداییش چقدر قشنگ حرف میزننا
( ما دیگر نمیتوانیم تأثیر منفی این فعالیتهای ناخوشایند روی نتایج مالی خود را نادیده بگیریم و از شما میخواهیم بهصورت شخصی دستورالعملهای رازداری کمپانی را رعایت کنید. )
البته یه تشکر ویژه هم دارم از مترجم و تهیه کننده ی این مطلب
جمشید
۶ بهمن ۱۳۹۹هرچقدر هم که مواظب باشن بازم عکسها لو میره
پرهام و رهام
۶ بهمن ۱۳۹۹خیلی قشنگ و زیباست ولی باز لو میره
Ramin
۶ بهمن ۱۳۹۹خواهنشا تا آخر بخونید
.
سال 2003 قراردادی امضا شد…
Changan / ford / mazda
این قرار داد سبب پیشرفت هر 3 شد… (بیشتر changan )
اما….
اون عکس آخر یه مقدار نظرمو عوض کرد….
اون عکس آخر یه صفحه نمایش بلند از این سر تا اون سر ماشین هست…
اولین بار changan این مدل صفحه نمایش افقی رو که اینقدر بلنده تو محصول cs75 plus استفاده کرد… که ایدش بر میگرده به مرکز طراحی و توسعه changan تو تورین ایتالیا… ( که خالقان آلفارومئو و مازارتی طراحیش کردن و دیگر طراحان… )
( البته اینقدر صفحه نمایش بلند نیست… ولی باز تا 3/5 . سه پنجم داشبورد رو میگیره )
خب الان این مدل صفحه نمایش که تو عکس آخره… در آینده در فورد خواهیم دید…
.
الان کی از کی کپی کرده ؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟! ?????
منظورم کپی کاری نیست…
کلی گفتم…
صنعت آینده خودرو داره یه کم مسخره میشه… یکی میره از اون یکی کپی میکنه..
بعد 4 تا چرخ میندازن رو ماشین بعد یه صفحه نمایش دراز هم میندازن رو خودرو
یه چندتا که نه یه چندصدتا باتری میندازن زیر ماشین بعد میدن بیرون…
یه کم خلاقیت بدک نیست…
البته همه خودرو در آینده این شکلی خواهند بود ( صفحه نمایش ، باتری و 4 چرخ و یا شاید هم پرنده ) اما… یه کم خلاقیت بد نیست…
AMIR / ARMI
۶ بهمن ۱۳۹۹نه دوست عزیز اولین بار
استون مارتین در مدل لاگوندا در سال 1976 از بزرگ ترین صفحه نمایش رونمایی کرد
بعد در سال 2012 تسلا در مدل اس از صفحه نمایش بزرگ استفاده کرد
در سال 2015 هم مرسدس شروع کرد از صفحه نمایش های مشابه اون چه در چانگان میبینی استفاده کردن
بعد هم دیگه فراگیر شدن
Ramin
۶ بهمن ۱۳۹۹نه اقای امیر شما منظور منو نفهیمدی…
درسته اولش بنز داشت…
ولی هیچ وقت فورد چنین محصولی نمیداشت…
فورد هیچ وقت کپی نمیکنه… میگم شاید دیده اون ها هم اون شکلی زدن خواسته اینم این شکلی بزنه…
من صفحه نمایش عمودی نگفتم… افقی رو گفتم… ( تسلا عمودی است… )
من نگفتم changan اولین بار این کار رو کرد… گفتم اولین بار در برند خودش این ایده رو انداخت… در صورتی که فورد چنین ایده ای نداشت…
من میگم شاید شاید شاید طراحان و مسئولین کمپانی ( changan , ford , mazda )
تصمیم گرفتن از این تکنیک استفاده کنن…
چون دقت کنی شباهت زیادی دارن….
.
کل کامنتم رو گفتم بگم که همه خودرو ها دارن از هم کپی میکنن بدون خلاقیت…
من صفحه نمایش بزرگ دوست دارم… ولی تو همه ماشینا یکی هست..
تکراری هست… حوصله سر بره…
باید یه کم یه کم خلاقیت داشت…
AMIR / ARMI
۶ بهمن ۱۳۹۹ترند روز دیگه همه استفاده میکنن
نمیشه اسمش رو دقیقا کپی گذاشت
چون اونجوری تمام چیز هایی که دور برمون داریم معنی اصلی خودشون از دست میدن
$ÃЪŦÏЛ$
۶ بهمن ۱۳۹۹رامین با این فلسفه ات اگه من پیراهن بپوشم پس از تو کپی کردم!
عزیز من این چیزا به اصطلاح بهش میگن رو مد رفته،اسمشو نمیشه کپی گذاشت….
این مانیتور های تسلایی و غیره هم الان مد شدن،به اونی کپی میگن که ناشیانه اس.کی رفته باشه،مثل زوتی z600 که طرحشو از روی کاین کپی کرده…
$ÃЪŦÏЛ$
۶ بهمن ۱۳۹۹ولمون کن توروخدا رامین،اون صفحه نمایش یعنی خاک به سر فورد که از اون طراحی های بینظیر توی دهه ۷۰ به یه تیکه شیشه و نوار پلاستیکی کفایت کرده،آینده ای برای خودرو نمیبینم،چون به حدی افتضاح میشه که دیگه کسی حاضر نیست حرفی از ماشین بزنه….
Ramin
۶ بهمن ۱۳۹۹نه اقای آبتین…
کپی کردن اشکالی نداره…
اما کپی کنن… یه خلاقیت هم بدن…
مثلا موستانگ مک ای رو بیین …
صفحه نمایش تسلایی هست… اما دقت کن … بالای صفحه نمایش زده بیرون از داشبورد… این یعنی خلاقیت….
و…. ( مثال زیاده)
میگم میتونست با خلاقیت بهتر در بیاره صفحه نمایش رو…