رپورتاژفونیکس

سه سال بر بام خودروسازی ایران: نوآوری و پیشرفت پایان ناپذیر فونیکس

برند فونیکس در حالی وارد چهارمین سال فعالیت خود می شود که طی سه سال گذشته با عرضه خودروهای پیشرفته، لوکس و پر امکانات و همچنین خدمات مطلوب، پیشتاز صنعت خودرو کشورمان قلمداد شود.

سی‌ام آذرماه به عنوان سالروز تولد برند فونیکس در خودروسازی ایران است. این برند در سال ۱۴۰۰ به‌طور رسمی با عرضه سه محصول لوکس وارد بازار شد و از آن زمان، آغازگر تحولات نوین و چشمگیری بوده است. فونیکس با تمرکز بر نیازهای مشتریان و ارائه خودروهای متنوع، تأثیر عمیقی بر این صنعت گذاشته است.

فونیکس در حالی به چهارمین سال فعالیت خود وارد می‌شود که جایگاه خود را به عنوان پیشرو صنعت خودروسازی کشور تثبیت کرده و خانواده‌ای چند صد هزار نفری در سراسر ایران را گرد هم آورده است. این خانواده با تعامل بالا و دریافت خدماتی منحصر به فرد، به این برند وفادار مانده‌اند.

در این گزارش، به بررسی سه سال فعالیت و دستاوردهای متمایز فونیکس در صنعت خودروسازی کشور می‌پردازیم که برای نخستین بار به وقوع پیوسته و پیشرو سایر فعالان این حوزه به شمار می‌رود:

محصولات پیشرفته

سبد محصولات فونیکس طی سه سال گذشته به طور مستمر پربارتر شده است. خودروهای پیشرفته و لوکس این برند، تیگو ۸ پرو مکس آی ای، آریزو ۸، تیگو ۷ پرو مکس، اف ایکس دو دیفرانسیل، اف ایکس پریمیوم، تیگو ۷ پرو پریمیوم، آریزو ۶ جی تی و آریزو ۶ پرو در شاخه خودروهای بنزینی و تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید، تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید و اف ایکس برقی در شاخه خودروهای انرژی نو غنا و ارزش برند فونیکس و فونیکسNEV را دو چندان کرده‌اند و امروزه مصرف کنندگان با بیشمار انتخاب برای شروع فصل جدید رانندگی مواجه هستند.

پرفروش‌ترین شاسی‌بلندها

آمار فروش سال ۱۴۰۲ نشان‌دهنده اشتیاق مشتریان به برند فونیکس است. تیگو ۷ پرو پریمیوم به عنوان پرفروش‌ترین شاسی‌بلند بازار شناخته شد و تیگو ۸ پرو مکس و اف ایکس نیز در صدر جدول فروش قرار داشتند.

ارتقای سطح فنی

فونیکس با ارتقای خودروهای خود به پیشرانه‌های دو لیتری توربوشارژ، سیستم‌های نیمه خودران و ایمنی ۵ ستاره، در تمامی بخش‌ها به سرآمدی در صنعت خودروسازی دست یافته است.

خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست

در حالی که خودروسازی کشورمان از روند تولید و عرضه خودروهای انرژی نو به نسبت صنعت جهانی جا مانده بود، فونیکس با درک اهمیت توسعه و تولید خودروهای پاک، تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید را به عنوان اولین پلاگین هیبرید مونتاژی به مشتریان معرفی کرد. در ادامه تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید به سبد محصولات برند فونیکس NEV اضافه شد و به زودی اف ایکس برقی به علاقه مندان عرضه خواهد شد که این برند را به عنوان پیشرو صنعت خودروهای پاک معرفی می‌نماید.

ایمنی‌های ۵ ستاره

جان انسان‌ها ارزشمندتر از هر چیزی است و هیچ پول یا سرمایه‌ای جایگزین وجود انسان‌ها نمی شود. برند فونیکس به عنوان ایمن ترین خودروساز ایران، با داشتن سه کراس اوور و شاسی بلند تیگو ۸، تیگو ۷ و اف ایکس با ۵ ستاره ایمنی از ANCAP، در این صنعت می درخشد و از سوانح رانندگی، سربلند بیرون می آید.

گارانتی ۷ ساله و ۲۰۰ هزار کیلومتری

در کنار لذت رانندگی و سهولت در خرید محصول، مهمترین عاملی که مشتریان را به یک برند وفادار می سازد، خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر محصولات است. فونیکس با داشتن زنجیره تامین قدرتمند، خدمات پس از فروش گسترده و اطمینان از کیفیت بالای محصولات خود، گارانتی ۷ ساله یا ۲۰۰ هزار کیلومتری را به مشتریان عرضه می‌دارد که اتفاقی کم سابقه یا بی سابقه در کشورمان به شمار می رود.

هوم سرویس

سرویس در منزل یا در محل دلخواه شما یکی از خدمات متمایز و ویژه فونیکس به مشتریان است. این سرویس ضمن صرفه جویی در زمان شما، خدمات تخصصی و پیشرفته خود به همراه لوازم و قطعات اصلی را در محل زندگی به شما ارائه می کند.

خدمات پس از فروش

فونیکس نه فقط در زمینه تولید محصولات لوکس و پیشرفته، بلکه در زمینه ارائه خدمات هم پیشتاز است. سریع، تخصصی و مطمئن، شعاری است که شرکت خدمات پس از فروش مدیران خودرو با حدود ۱۰۰ تعمیرگاه مجاز به عمل در آورده بدون اتلاف وقت، در فضایی مناسب و پیشرفته از جمله سالن های تعمیرگاهی مجهز و سالن های انتظار مرتب و تمیز، از این خدمات برخورد خواهید شد.

 شبکه نمایندگان

با بیش از ۱۰۰ نمایندگی در سراسر کشور، مشتریان می‌توانند به راحتی به اطلاعات محصولات دسترسی پیدا کرده و از نزدیک با خودروهای فونیکس آشنا شوند.

امکان تست درایو

امکان انجام تست رانندگی پیش از خرید محصول چیزی است که فونیکس را از سایر خودروسازها و شرکت ها متمایز می کند. بر همین اساس، از ابتدای معرفی یک محصول جدید تا زمان تولید و فروش، خودرو می توانید از امکانات و کیفیت این محصولات ملطع شوید و با آگاهی بالا به تهیه و خرید خودرو مدنظر خود اقدام نمایید.

پارکینگ اختصاصی برای مصرف‌کنندگان

مشتریان فونیکس به مانند این برند از هر مصرف کننده دیگری متمایز هستند. به همین دلیل هم فونیکس در تعداد بسیاری از مراکز تجاری و تفریحی تهران و شهرستان‌ها اقدام به معرفی و تجهیز ایستگاه‌های اختصاصی برای مشتریان خود کرده که به هنگام ورود به متجمع های تفریخی، می توانید خودرو فونیکس را در جایگاه اختصاصی و در نزدیکترین نقطه به درب ورودی به مجمتع پارک نمایید.

سبک زندگی متمایز

در مدت زمانی کوتاه، فونیکس توانسته سبک زندگی متمایز و متفاوتی را برای مشتریان خود جا بیاندازد. طی سه سال گذشته رویدادهای متنوع و متعددی از جمله سفر به طبیعت، مسابقات ورزشی مانند تنیس، بولینگ و گلف، رویدادهای تکنولوژی و کسب و کار، سفرهای خارجی به چین، امارات، قطر و … را تدارک دیده و به مانند یک خانواده در کنار مشتریان خود بوده و روز به روز بر دامنه فعالیت های باشگاه مشتریان فونیکس اضافه می شود.

این تحولات تنها بخشی از آن چیزی است که فونیکس و فونیکس NEV طی سه سال در صنعت خودروسازی کشور رقم زده‌اند. با نگاهی به آینده، می‌توان با اطمینان گفت که فونیکس در حال برنامه‌ریزی برای تحولات جدید و متمایز در راستای ارتقای سطح فنی و خدمات‌رسانی به مشتریان است.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲۱ رای

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. nima.jdm

    ۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (516 ديدگاه)

    سلام دوستان
    بنظرتون با بودجه تا ۵۰۰ میلیون
    بین فولکس گل ، میتسوبیشی گالانت ، مزدا۳۲۳ ، هیوندای ورنا کدومو بگیرم

    موافقم 7
    مخالفم 9
    1. ۱ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (5343 ديدگاه)

      سلام دوستم
      مزدا ۳۲۳ شاسی سالم تیونینگ شده

      موافقم 13
      مخالفم 3
    2. Cehx

      ۱ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (210 ديدگاه)

      مزدا بنظرم بهترین گزینه هست چون قطعاتش خیلی بیشتر از گالانت هست
      راجب قطعات فولکس نمیدونم ولی فکر کنم اونم خوبه
      راجب ورنا اگر با قیافش مشکلی نداره خوبه ولی خب واقعا قیافه زشتی داره
      یه نیم نگاهی هم به اکورد 1992 بنداز که اگه تمیزش گیرت اومد رو هوا بزن ولی خب قطعاتش رو باید سفارش بدی هیچ‌جا نیست
      هر کدوم رو می گیری باید حواست به اوضاع موتوریش و شاسیا باشه چون اگه خراب باشه باید ماشینو بندازی یه گوشه پیاده بری گیربکس هاشون معمولا گیر میاد ولی اگه استانی غیر از تهرانی بنظرم همون ارابه های ملی رو بگیر چون همش درحال سفارش دادن قطعاتی از تهران

      موافقم 5
      مخالفم 2
    3. Sina_carshow

      ۱ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (348 ديدگاه)

      صد درصد مزدا ۳۲۳ و بعد گالانت
      ولی مطمئن باش سالمه همه چیزشون و اینکه مطمئن شو هیچ تیونینگ یا دستکاری موتورشون نشده و اگر استوک گیر بیاری خیلی خوش شانسی

      موافقم 7
      مخالفم 2
    4. Galant.VR4(JDM)

      ۲ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1394 ديدگاه)

      گل رو که اصلا سمتش نرو
      323 بازار خوبی داره قطعاتش هست اما ماشین تنبلی هستش در حالت فابریک یه BP کارو دار میاره
      گالانت که خوراک تیونه مخصوصا gti راحت میتونی با 300 الی 350 میل تمیز عروسکشو بگیری بستگی به استفاده شما هم داره برای ماشین‌بازی اول میتسوبیشی بعد هوندا و مزدا مخصوصا تو ایران که هزینه لوازم افتر‌ فضاییه
      ورنا هم ماشین بدی نیست اما 323 100 هیچ برتری داره نسبت بهش
      در آخر میمونه طراحی کلی که سلیقه تو میاد وسط
      اگه برای ماشینبازی نمیخوای 323 کم‌دردسره

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. nima.jdm

        ۳ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (516 ديدگاه)

        چرا اتفاقا برای ماشین بازی میخوام
        خودم میتسوبیشی گالانت و ۳۲۳ رو بیشتر دوست دارم ولی فامیلمون یه گل مدل ۸۵ داره کلا ۸۰ هزار تا رفته چند سال خواب بوده چون دست آشنامون بوده مطمئنم که واقعا کم کار و تمیزه این در حالیه که اگه بخوام یه گالانت یا ۳۲۳ از یه ناآشنا بگیرم هزار تا اما و اگر میاد تو ذهنم که نکنه بد ازش نگهداری کرده باشه یا کیلومترش دستکاری شده باشه یا هر چیز دیگه ای
        سر دوراهی گیر کردم که به قلبم گوش کنم برم گالانت بگیرم یا به مغزم گوش کنم برم اون گل فامیلمون رو بگیرم

        1. Galant.VR4(JDM)

          ۳ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1394 ديدگاه)

          اگه مطمئنی برو گل بگیر من بخاطر بازار تقریبا ضعیفش گفتم اگر هم ژاپنی خواستی اول گالانت تمیز تو اون رنج قیمتی تقریبا 350 میل زیاده بعد مزدا 323 که یکی از بهترین ژاپنی های وارداتی هست ولی از لحاظ قیمتی کمی منطقی نیست
          اگه ماشینبازی میخوای کنی اونم درحد گالانت بهترین گزینه‌هست چون خودم هم داشتم لنسر GLX هم اگه دوست داشتی ماشین عالی هستش
          اینم بدون مزدا مکانیک و قطعات پیشتری نسبت به گالانت داره
          تهش هم هرکدوم رو به سلامتی خواستی بگیری برای اطمینان کارشناسی حرفه‌ای ببر ماشینو
          اگرم گل گرفتی با حساسیت بیشتری نگهداری کنی حله چون گل هم داشتم بدنه تانک نرم خوراک پنو یا استاتیکه

        2. Galant.VR4(JDM)

          ۳ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1394 ديدگاه)

          درکل گالانت انتخاب اولت باشه بعد مزدا و در آخر گل

        3. nima.jdm

          ۴ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (516 ديدگاه)

          دمت گرم
          ولی من یکبار سوار یه گالانت شدم خداشاهده اینقدر سواری نرم و دلچسبی داشت و اینقدر خوب شتاب می‌گرفت (بخصوص توی دور موتور های بالاتر) ، اصلا دلم نمیخواست ازش پیاده بشم
          تازه این ۲ لیتری بود
          گالانت یه نسخه ۶ سیلندر هم داره که متاسفانه وارد ایران نشدن ولی اون ۶ سیلندر ها یه عالم دیگه ای دارن واسه خودشون
          خلاصه که اگه بتونم یه گالانت یا ۳۲۳ گیر بیارم که واقعا تمیز و کم کار باشن واسه خریدشون درنگ نمیکنم
          اگه هم نشد دیگه همون گل فامیلمون میگیرم چون ماشینش میدونم واقعا سالمه ، از اول دست یه پیر مرد بوده هفته ای یبار بیشتر ازش استفاده نمی‌کرده چند سال هم که خواب بوده و به جرعت میگم سالم ترین گل ایران دست این فامیلمونه

        4. nima.jdm

          ۴ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (516 ديدگاه)

          من این فولکس گل فامیلمون رو فقط بخاطر استثنایی بودنش بهش فکر کردم وگرنه باقی فولکس گل های ایران همه ترکیدن و کلا ماشینای اروپایی استهلاک بالایی دارن پس خرید فولکس گل منطقی نیست
          منتها مراتب این یکی استثناس

        5. Galant.VR4(JDM)

          ۴ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1394 ديدگاه)

          نوکرتم امیدوارم تونسته باشم کمی تو انتخاب کمکت کنم
          هرچی گرفتی چرخش برات بچرخه و بهترین ماشین ها رو سوار بشی
          انتخاب اولویتش با منطقه

  2. ab0lf4zl

    ۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (234 ديدگاه)

    واردات رو ازاد کنید و تعرفه رو حذف کنید بعد رو قله واستین. لات کوچه خلوت بودن افتخاری نداره

    موافقم 55
    مخالفم 3
    1. ehsan.fa

      ۲ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1952 ديدگاه)

      عزیزم ایران و چین قرداد ۲۵ ساله دارن تقریبا ۵ سالش تموم شد، ۲۰ سال آینده همینی که هست ، ملت ایران باید به چینی شدن عادت بکنند ، با دیسلایک و این حرف های مفت دل چینی ها به حال ما نمیسوزه تا واردات آزاد بشه حتی شرط واردات اون چندتا ماشین برندهای دیگه این بود که ساخت چین باشن ، نفت با تخفیف ۳۰درصد به چین فروخته خواهد شد و در مقابل حداقل یک سومش رو ایران باید کالا برداره این آمار هم از طرف من نیست خود دولت اعلام کرده ، البته حداقل قردادی یک سوم عملا تا ۷۰ درصد رو کالا میدن‌ میگن به خاطر تحریم‌ نمیتونن پول بزنن مثل سقف کارت به کارت که ده میلیونه به طرف‌‌میگی بقیه ش فردا اینم یه همچین قراردادی بستن‌ که نشه ازشون‌ پول گرفت‌.

      موافقم 8
      مخالفم 4
      1. B

        ۲ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (966 ديدگاه)

        همین چینی ها رو هم حساب کنی تعرفه پشابه دیگر خودرو ها دارن وارداتشونم صرفا بخاطر قیمت و تحریم نکردنشونه یا حداقل تحریم سنگین نکردند ایرانو
        اصولا اینچیزا که گفتی ربط چندانی به قرارداد ۲۵ ساله نداره مثلا ارزونتر فروختن نفت مجبوره دولت چون کلا نفت ایرانو ممیخرن و فروش نفت ایران خیلی وقته تحریم شده برای همین چاینجا چینه که دست برترو داره و از شرایط استفاده میکنه
        این اتفاقات بدون قرارداد ۲۵ ساله هم میافتاد
        گرچه چین دیده تحریما علیه ایران خیلی سنگین شده اون قرارداد در عمل اجرا نمیشه

        موافقم 7
        مخالفم 1
  3. Mohsen68

    ۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (134 ديدگاه)

    بام خودروسازی!!! 😄

    کدوم بام؟ کدوم خودروسازی؟!

    موافقم 35
    مخالفم 1
    1. Cehx

      ۱ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (210 ديدگاه)

      کاشکی حداقل تو یه رسانه ی دیگه می گذاشتن اخه اینجا اکثر کاربر ها خودرو هارو در سطح بین المللی میشناسن بعدش از پست صدای فراری و انجین vr6 فولکس و درگ وایپر و چلنجر می رسن به این
      این مدیران خودرو تو شهرستان ها یدونه سپر نداره تو نمایندگی باید بری تو بازار پیدا کنی

      موافقم 11
      مخالفم 2
  4. mickeyy

    ۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (122 ديدگاه)

    این که بیشتر تخریب بود تا تبلیغ! سه سال بر بام یک بازار انحصاری بدون حضور رقیب 😂

    موافقم 34
    مخالفم 1
  5. Galant.VR4(JDM)

    ۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1394 ديدگاه)

    اگه بازار درست حسابی داشتیم و برند‌هایی امثال هیوندای و تویوتا وارد میشدندکسی آشغال های درجه 100 میخرید؟البته گاو زیاده کلا ممکلت ک**خیزه
    دزدا شما تو بازار بی‌رقیب اولین با چینی های بدرد نخور کاش حداقل bydیا چانگان بود حالا

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. B

      ۲ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (966 ديدگاه)

      Byd چانگان جیلی هیچکدوم همکاری مستقیم با ایران نمیکنن تا تحریم نشن ولی چری میکنه و خطر تحریمو میخره دلیلشم که مشخصه ایران و روسیه جزو بزرگترین بازار های خارج چینشن در اروپا و آمریکا هم که حضور خاصی نداره

      موافقم 8
      مخالفم 1
  6. Hadi

    ۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (599 ديدگاه)

    خودرو چه سازی؟؟
    درخت هر چه پربارتر سر به زیر تر تویوتا با اون عظمت نمیاد اینجور قمپز در کنه…

    موافقم 15
    مخالفم 2
  7. شایکل موماخر

    ۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    بام؟! قله؟! ایمنی؟! لوکس؟! تامین قطعه؟! بلندای آسمان خودروی جهان؟! میگن مدیران ارشد آکورا و لکسوس و اینفینیتی بعلاوه نیسان-هوندا و البته کریم آبمنگل ، دسته جمعی با کاتانا، هاراکیری کردن!!!!!!!! فازت تازگیا چیه پدال؟! بعد از اسب بخار و تفضلی، دلمون کمی به شما خوش بود…………

    موافقم 7
    مخالفم 1
  8. Parsa

    ۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (72 ديدگاه)

    شما با اون همه پول های که گرفتی از مردم و چند ساله ماشین تحویل ندادی یا حلبی بودن ماشینات خیلی اعتماد به نفس بالایی داری

    موافقم 7
    مخالفم 1
  9. محمد ب

    ۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (235 ديدگاه)

    این ویرانه بامش کجا بود

    موافقم 3
    مخالفم 1
  10. دارا پرواس

    ۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    عرضم به خدمت شما که کلمه‌ی phoenix که در انگلیسی به معنی ققنوس هست، فینِکس خونده میشه، تقریباً به شکل fi-nex, از طرفی کلمه phony یعنی یک فرد یا چیزی متظاهر و تقلبی؛ که خونده میشه فونی، حالا شما خودتون نتیجه بگیرید فونیکس یعنی چی.

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (3023 ديدگاه)

      ماستنگ تلفظ امریکایی ولی در ایران، موستانگ تلفظ می‌شه و همه می‌دونن چی هست
      این ماشین چینی هم برای مردم ما با نام فونیکس جا افتاده و تفسیرهای فلسفی نداره

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. دارا پرواس

        ۲ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (11 ديدگاه)

        نظرتون محترمه، ولی اسم غلط و املای غلط ، به هر شکل غلطه. یادم میاد سال ۸۷ یه نمایشگاه خودروی کلاسیک در کاخ سعدآباد بود، که اونجا سایپا خودروی تیبا رو اون زمان به اسم مینیاتور برای تبلیغ و معرفی آورده بود، یه مدتی با مسئول غرفه بحث کردم که این کلمه فارسی نیست و مناسب یه خودروی بر اساس ادعای شما ملی نیست و یادمه حتی املای کلمه هم غلط بود، به شکل miniator یا همچین چیزی اگر اشتباه نکنم، اون بزرگوار هزار و یک دلیل آورد که این اسم رو توجیه کنه، نهایتاً هم که به دلایل دیگه‌ای بعداً مجبور شدن اسمش رو عوض کنن. من هر وقت اسم فونیکس رو میشنوم، کلمه‌ی phony میاد در ذهنم و لبخند میاد رو لبم، به هر حال همه چیزمون باید به همه چیزمون بیاد دیگه.

        موافقم 5
        مخالفم 4
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (3023 ديدگاه)

          ما و چند میلیون ایرانی به Mustang می‌گیم موستانگ
          شما دوست نداری ولی
          غلط و درست نداره

          موافقم 6
          مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا