تیگو ۷ پرو مکس به تازگی در چین رونمایی شده و احتمال بالا برای واردات به ایران دارد. باتوجه به فروش بسیار خوب تیگو ۷ و تیگو ۸ پرو مکس در ماههای اخیر، عرضهی تیگو ۷ پرو مکس برای مردم کشورمان، دور از انتظار نیست.
چری در کنار جیلی و بیوایدی و هاوال، یکی از برترین خودروسازان چین ازنظر کیفیت فنی و ایمنی است. محصولات جدید چری علاوهبر امکانات رفاهی متنوع و نزدیک به استاندارد جهانی، ظاهر جذاب و عامهپسند دارند که فراتر از انتظار عامهی مردم است. بازار ایران در سالهای گذشته، میزبان انواع محصولات چری شامل کراساورهای X22 ،X33، تیگو ۵ و X55 و تیگو ۷ در کنار سدان آریزو ۵ و آریزو ۶ بود با این اوصاف، میتوان چری را مهمترین برند خودروسازی چین در بازار کشورمان دانست.
تیگو ۷ نسل دوم از سال ۲۰۲۰ تاکنون در چین تولید میشود و همچنین خط مونتاژ فعال برای کشورهای برزیل، اندونزی و ایران دارد. با توجه به تفاوتهای بسیار زیاد این خودرو با مدل قبلی تیگو ۷ که در ایران وجود داشت؛ شرکت موتاژکننده تصمیم گرفت نمونهی جدیدتر را به نام تیگو ۷ پرو عرضه کند؛ درحالیکه نسخهی دیگری از این خودرو هم در چین وجود دارد.
تیگو ۷ پرو مکس هم از نمای بدنه و هم کابین، تفاوتهای جالبی با تیگو ۷ پرو موجود در ایران ارائه میدهد. اگر این خودروها کنار هم دیده شوند؛ قطعا نسخهی پرو مکس جذابیت بیشتری برای بیننده دارد و حتی بدون امکانات بیشتر با قیمت بالاتر، قابل فروش خواهد بود. چنین شرایطی، واردات و مونتاژ تیگو ۷ پرو مکس در آینده نزدیک را، محتمل جلوه میدهد.
طراحی بیرونی و نمای بدنه تیگو ۷ پرو مکس
باتوجه به اینکه تمام سپر و جلوپنجره در نسخهی پرو مکس، متفاوت از مدل اصلی است؛ میتوان مدل جدیدتر را یک فیسلیفت پرکار توصیف کرد که با ترفندهایی ساده، جذابیت بیشتری فراهم میکند.
طراحان خودرو نهتنها کاسه چراغ جدید برای تیگو ۷ پرو مکس ارائه دادهاند؛ بلکه با استفاده از ادوات کروم براق در حاشیهی جلو پنجره و زیر چراغ، حس اسپرت خودرو را افزایش دادهاند. حجمدهی داخل سپر نیز به گونهای است که تیگو ۷ پرو مکس، عضلانیتر و قویتر دیده میشود. برای این خودرو در نزدیکی مهشکنها از سه LED در پایین بدنه برای تامین روشنایی روز استفاده شده است.
در نمای جانبی و پشت تیگو ۷ پرو مکس، عملا تفاوتی با نسخهی اصلی تیگو ۷ دیده نمیشود؛ اما با کمی دقت میتوان متوجه شد برای مدل جدیدتر، پیوستگی کامل چراغهای عقب وجود دارد. این خودرو کماکان طول بدنهی ۴,۵۰۰ میلیمتر، عرض ۱,۸۴۲ میلیمتر، ارتفاع ۱,۷۴۶ میلیمتر و فاصله محوری ۲,۶۷۰ میلیمتر خواهد داشت.
طراحی کابین و نمای داخلی تیگو ۷ پرو مکس
نصب دو نمایشگر ایستاده و متصل به هم، داشبورد تیگو ۷ پرو مکس را متفاوت از نسخه اصلی نشان میدهد. طراحی بخش میانی داشبورد، کنسول و فضای بین صندلیها نیز تفاوتهایی دارند.
مانیتورهای ۱۲/۳ اینچ، برای پنل پشت فرمان و سیستم سرگرمی –ناوبری استفاده میشوند. خروجی هوای تهویه مطبوع به تقلید از بیامو، حالت سراسری دارد. کمی پایینتر، روبروی دسته دنده نیز، ردیفی از کلیدهای فلزی دیده میشود و همچنین پنل مستقل برای کنترل امکانات رفاهی نصب شده است تا کمترین استفاده از کلیدهای فیزیکی در کابین تیگو ۷ پرو مکس انجام شود.
طراحی دستهدنده نیز الهام از نمونههای دیده شده در خودروهای بیامو را نشان میدهد. این بخش دارای شارژر بیسیم برای گوشی همراه است و پلاستیک شفاف دارد که معمولا با نمایش گردوخاک، به مرور زمان آزارهنده میشود.
پیشرانه و تجیهزات فنی تیگو ۷ پرو مکس
برخلاف انتظار، هنوز مدلهای تیگو ۷ با سیستم دو دیفرانسیل وارد ایران نشدهاند؛ اما احتمالا نسخه پرومکس چهارچرخ محرک، توسط مدیران خودرو عرضه خواهد شد.
دو نوع پیشرانهی ۱/۵ و ۱/۶ لیتر توربوشارژ برای این خودروها وجود دارد. این شرایط، احتمال عرضهی تیگو ۷ پرو مکس با موتور قویتر از نمونهی فعلی را افزایش میدهد. البته شرکت چینی ادعا میکند نسخهی دو دیفرانسیل و پلاگین هیبرید تیگو ۷ را بهزودی رونمایی خواهد کرد.
مدل ۱/۵ لیتر تیگو ۷ پرو مکس، مشابه نسخهی معمولی، ۱۵۷ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. این مدل با گیربکس CVT جدید و شبیهساز ۹ سرعته تولید میشود. وزن خودرو ۱۴۰۰ کیلوگرم است و در زمان ۱۱ تا ۱۲ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد. میانگین مصرف سوخت این مدل، حدود ۷ لیتر در صد کیلومتر است.
نسخهی ۱/۶ لیتر توربوشارژ، ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این پیشرانه از نظر مصرف سوخت، تفاوتی با مدل ۱/۵ لیتری ندارد اما در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد. برای تیگو ۷ پرو مکس ۱/۶ لیتری، گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دبل کلاچ ارائه میشود.
امکانات ایمنی و تجهیزات رفاهی تیگو ۷ پرو مکس
احتمالا برای مدل جدیدتر، امکانات بیشتر توسط شرکت واردکننده تامین خواهد شد؛ اما در بازار جهانی، آپشنهای انواع تیگو ۷، تنوع زیادی دارد.
مهمترین امکانات ایمنی فونیکس تیگو ۷ عبارتاند از:
- سقف پانورامیک
- نمایشگر ۱۲/۳ اینچ لمسی
- پنل دیجیتال پشت فرمان ۱۲/۳ اینچ
- دوربین ۳۶۰ درجه (دید پرنده)
- چهار کیسه هوا
- قفل مرکزی
- ایموبیلایزر
- قفل از راه دور
- استارت / استاپ دکمهای
- سیستم ورود بدون کلید
- رادار پارکینگ
- ترمز ضد قفل (ABS)
- توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
- کنترل کشش
- مدیریت الکترونیکی تعادل(ESP)
- ترمز دستی برقی
- حفظ خودرو در شیب (Hill Start Assist)
قیمت تیگو ۷ پرو مکس در بازار جهانی و هزینه خرید احتمالی در ایران
تیگو ۷ پرو مکس دنده اتوماتیک با موتور ۱/۶ لیتر توربوشارژ، قیمتی حدود ۲۰ هزار دلار دارد. هزینه خرید این مدل با سیستم دو دیفرانسیل در صورت ورود به ایران، تقریبا ۲ میلیارد تومان خواهد بود.
همایون
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲اگه دو دف بود از تیگو هشت پرومکس جذابتر میشد.کلا انگار خریداران تیگوهفت پرو نسبت به خریداران تیگو هشت رضایت بیشتری دارن تاحالا ندیدم کسی از این ماشین بد بگه
mb675
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲این چه سیستم نام گذاری ای هستش اخه مگه موبایله که پرو مکس باشه
Mercedes.benz
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲جالب اینجاست که موبایل ها هم از ماشینا اسکی میرن مثلا پسوند gt برای گوشی های پوکو
majid
۵ آبان ۱۴۰۲زمانی که روی گوشی هم این اسمها رو میذاشتن،یه عده مثل شما اومدن گفتن این چه اسمایی آخه،پرومکس دیگه چیه!!! اما کم کم که آمریکاییها هم اینجوری نامگذاری کردند،دیگه کسی حرفی نزد!و اتفاقا در مورد ایفون فلان پرومکس ،چقدر هم کلاس میذاشتن با این اسمش…
اسی
۹ بهمن ۱۴۰۲اتفاقا پسوند پرو اولین بار ایفون استفاده کرده بقیه اسکی رفتن
رحیم کرکس
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲۲۰ هزار دلار یعنی چی؟ یعنی یه میلیارد ، یعنی با پول دنا اینو میدن ، این که فقط بیست هزار تا آپشن داره ، یعنی آپشنی هزار تومن
abbas
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲۱۰۰ تا از آپشن هاشو بگو
۱۹/۹۰۰ هزارتا دیگش پیشکش
عادت کردیم دیگ ب چرت و پرت گفتن و تایید کردن دیگران
بیژن
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲آقا عباس، این قبیل مبالغه ها در زبان فارسی رایجه و برای تاکید یا برجسته کردن یه موضوع خاص بکار میره. مثلا طرف میخواد از ازدحام در یک شعبه بانک بگه، میگه: هزار نفر تو صف بودن. البته که مخاطبش هم میدونه هزارنفر توی صف نبودن ولی متوجه میشه که بانک حسابی شلوغ بوده. در ادبیات هم این رو داریم که بهش میگن مبالغه شاعرانه.
امیر
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲آقایی همشو شما بخر با کل آپشنهاش . فقط کیلویی چند حساب کردی ؟؟،،،؟
arsalan-car
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲کلا خانواده تیگو 7 خانواده موفقی بودن ولی واقعا نام گذاری این ماشین ها اصلا خوب نیست
PRPR
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲با پول این سوزوکی جیمنی میدن
داود
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲چقدر این چراغهای بهم پیوسته عقب چندش آور شده آدم یاد نوار موکتی چراغ عقب تارا نیافته.
امیر
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲آنقدر مارو محدود کردن که وقتی این بنجلهارو میبینیم کف میکنیم و میگیم فقط همین ، واقعا چقدر در حق ما ظلم شده ، حق ما این بنجلهای بزک شده با این قیمتهای فضایی نیست ، یه نگاهی به روسیه و امارات و عربستان بندازین همین خودروهارو با کلی اشانتیون و قیمت خیلی پایینتر و از دم قسط با آپشنهای بیشتر و وارداتی خریدار نداره . از ماست که بر ماست . اینقدر این خودروسازهارو حمایت نکنید بسه دیگه خون مردمو تو شیشه کردن و مردمو گرفتار کردن .
fa
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲koja 20000$ in gheymat e paye hast do def lo abshen 36000
Reza
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲عجب لگن هایی:(
hb
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲دلیل و مشکل این ماشینهای بی کیفیت چه داخلی چه وارداتی در سطح کلان خود مردم هستند که اتحاد ندارن یک دو ماه که همه بصورت واحد خودرو نخرن دولت و شرکتهای رانتی خواص مجبور به عرضه خودرو با قیمت واقعی و واردات خودروهای با کیفیت خواهند شد ،چند سال قبل کمپین نه به خرید خودرو تا مرز ورشکستگی کشوندشون به بهانه وام باز مردم گول خوردن و سرازیر شدن برای خرید
امین
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ممنونم از اطلاعاتی که در خصوص خودروهایی که میتوان در ایران خریداری کرد میزارین .
سپاس
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲سلامت باشید دوست عزیز
کبان
۲ مرداد ۱۴۰۲مردم ما هم فهیمن وهمدرک درستی از واقعیت ها دارن
فقط زمانی اتحاد دارن که بتونی بر احساساتشون نسخه بنویسی …
امین
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ممنونم از اطلاعاتی که در خصوص خودروهایی که میتوان در ایران خریداری کرد میزارین .
سپاس
کامران
۲۱ مهر ۱۴۰۲واردکنندگان دست ما را خونده اند وقتی ازیه خودروئی تعریف می کنن اون را واردنمی کنن. تا مردم را حریص می کنند وبعد با یه ذره تغییرات با قیمت باورنکردنی می فروشن این tgo7پرو هم همینجوره مثل tgo 7پرومکس خدا لعنت کنه کسانی که خائین هستن.
یوسف
۱۶ آذر ۱۴۰۲سلام دوستان
من میخوام تیگو 7 پرو بخرم. کسی تجربه این ماشینو داره منو راهنمایی کنه؟ بخصوص رو توربو بودنش و کیفیت بنزینی که داریم. شنیدم حتما باید بنزین سوپر زده بشه که الان نیست
محسن عباسی
۱۶ آذر ۱۴۰۲کمبود گارد جلو جهت تیگو 7 … به جهت آسیب پذیری زیاد سپر جلو در توقف ها و پارک خودروی جلو و برخورد به شبکه سپر
حمید
۱۹ آذر ۱۴۰۲سلام
ظاهرا تیگو 7 پرومیم هم داره می آید، لطفا اگر کسی اطلاعات فنی راجب این ماشین داره خبر بده.
ممنون.
Jalal
۲۰ آذر ۱۴۰۲تو عراق با این پول لندکروز ۲۰۲۲ سوار میشن و هیچ کس سمت نمایندگی خودروهای چینی نمیره
امیر پورمرادی
۲۳ مرداد ۱۴۰۳در تمام دنیا مردم یک کشور با پنج و یا نهایتا ده سال حمایت از تولید داخلی به نتیجه میرسند و میتوانند تولیدات کشور خودشان را با کیفیت تولیدات درجه یک خارج و قیمت متعادل و حتی پایینتر از قیمت جهانی تهیه کنند . اما در ایران با بیش از چهل سال حمایت از جانب مردم این مدیران شرکتهای تولیدی بودند که به نتیجه رسیدند و بهترین محصولان خارجی را استفاده میکنند و مردم بعد از چهل سال هنوز ضایعاتی را باید داشته باشند که حتی در فقیر ترین کشورهای جهان خریداری ندارد و این پروسه با این نوع نگاه از جانب دولت تا چهارصد سال دیگر ادامه خواهد داشت . مگر آنکه ………