مدتی است که شرکت مدیران خودرو و برند فونیکس سدان اسپرت و پرشتاب خود را با نام فونیکس آریزو ۶ جی تی (GT) به بازار عرضه کرده است. فونیکس آریزو ۶ جی تی میتواند لقب سریعترین سدان چینی (و البته بنزینی) بازار ایران را از آن خود کند. با معرفی و بررسی پدال از این محصول جذاب همراه باشید.
محصول جدید شرکت چری که اخیرا به بازار جهانی معرفی شده در کشورهای مختلف با نامهای آریزو ۵ جی تی و امودا S5 GT عرضه میشود. شرکت مدیران خودرو این محصول را با نام آریزو ۶ GT و تحت برند لوکس فونیکس عرضه خواهد کرد.
شرکت مدیران خودرو نسخه فول آپشن و قویترین نمونه از این خودرو را برای بازار ایران تدارک دیده و آریزو ۶ جی تی در بازار کشورمان با موتور ۱.۶ لیتری توربو GDI (مشابه تیگو ۸ پرو) به فروش میرسد.
جدول مشخصات خودرو آریزو ۶ جی تی
مشخصه | جزئیات |
---|---|
کلاس بدنه | سدان اسپرت و اقتصادی |
ابعاد (طول/عرض/ارتفاع) | ۴۷۱۰ / ۱۸۲۹ / ۱۴۹۰ میلیمتر |
فاصله محوری | ۲۶۷۰ میلیمتر |
وزن | ۱۳۲۵ کیلوگرم |
حجم باک | ۴۸ لیتر |
موتور | ۱.۶ لیتری توربو GDI |
قدرت موتور | ۱۹۷ اسب بخار |
گشتاور | ۲۹۰ نیوتنمتر در ۱۷۵۰ دور |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه تر (Wet) |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۶ ثانیه (ادعاشده) / ۸-۸.۹ ثانیه (تست) |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت |
تعلیق جلو/عقب | مکفرسون / تورشن بیم |
ترمزها | دیسکی در هر چهار چرخ |
سامانههای ترمز | ABS، EBD، BAS، ESC، TCS |
تعداد ایربگ | ۶ (جلو، جانبی، پردهای) |
رادارها و سیستمهای ایمنی | BSD، ACC، AEB، LKA، FCW |
نمایشگر | دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی |
سیستم تهویه | اتوماتیک با یونیزاسیون |
امکانات رفاهی | سانروف، شارژر بیسیم، صندلی برقی جلو |
رقبای اصلی | کیامسی J7 |
قیمت احتمالی | ۱.۶ تا ۱.۸ میلیارد تومان |
آریزو ۶ gt، برگ برنده فونیکس در برابر کی ام سی جی سون
با وجود اینکه عمده بازار خودروی کشور با کراس اوورها و شاسی بلندهای چینی پر شده اما اخیرا خودروسازان خصوصی به این فکر افتادند که در کلاس سدان نیز محصولات جذابی را برای طرفداران این دسته از خودروها به بازار عرضه کنند.
در بازار نوپای سدانهای چینی که به زودی شلوغتر از قبل نیز خواهد شد، محصولاتی نظیر آریزو ۵، آریزو ۶ پرو و کی ام سی جی سون بازه قیمتی یک تا دو میلیارد تومان را از آن خود کرده اند. در این بین کی ام سی J7 به دلیل ظاهر جذاب، موتور قدرتمند و امکانات بیشتر نسبت به دو رقیب خود جلوتر است.
فونیکس برای اینکه مجددا بازار را در اختیار بگیرد عرضه آریزو ۶ جی تی را در دستور کار خود قرار داده تا با موتوری قویتر و امکانات بیشتر نسبت به J7 این خودرو را به چالشی جدی دعوت کند.
نمای ظاهری آریزو ۶ GT؛ جایی که با یک آریزو ۶ پرو ولی اسپرت طرف هستیم!
آریزو ۶ جی تی به بیان ساده یک نسخه ادیشن و خاص از خانواده محصول آریزو ۵ و ۶ است. پس نمیتوان توقع زیادی از میزان تغییرات ظاهری در آن داشت.
بیشترین تغییرات به نمای جلویی خودرو مربوط میشود؛ جایی که چری تصمیم گرفته با تیز کردن خطوط طراحی چراغ و سپر و همچنین استفاده از یک جلوپنجره بزرگ و مشکی به سبک خودروهای لکسوس، ظاهری اسپرت و در عین حال خشن را برای خودرو ایجاد کند. درب کاپوت نیز در این نسخه تغییر کرده و با رخ حجیم و عضلانی خود حس قدرت را منتقل میکند.
با بررسی گرافیک جذاب و ساده چراغها شاهد هستیم دیلایتها بر خلاف بقیه اعضای خانواده آریزو در درون چراغ اصلی قرار گرفته و به شکل یک تیک بزرگ چهره خودرو را عصبانی کرده است. دو لنز در هر طرف وظیفه نورپردازی را برعهده دارند؛ چری مدعی است که کیفیت نورپردازی در این خودرو به نسبت آریزوی معمولی ارتقا پیدا کرده است.
کمترین میزان تغییرات برای بخش عقب و جانبی است. در بخش جانبی خودرو به جز رینگ و کالیپرها، هیچ تغییری نسبت به آریزو ۶ پرو مشاهده نمیشود. همین مسأله باعث شده تا در نگاه کلی مقداری ناهمخوانی در طراحی قسمت جلو با بقیه خودرو مشاهده شود.
تشخیص قسمت عقب آریزو ۶ جی تی از نمونه معمولی کار دشواری است. چری در این بخش حتی سپر را تغییر نداده و به تغییر دیفیوزر بسنده کرده؛ دو خروجی اگزوز در هر طرف خودرو تنها نشان جی تی بودن آریزو ۶ است.
مشخصات فنی فونیکس آریزو ۶ جی تی
فونیکس آریزو ۶ جی تی در رده ابعادی C کوچک و کلاس بدنه سدان اقتصادی و اسپرت دستهبندی میشود. طول، عرض و ارتفاع آریزو ۶ جی تی به ترتیب ۴۷۱۰، ۱۸۲۹، ۱۴۹۰ میلیمتر بوده و فاصله محوری آن نیز ۲۶۷۰ میلیمتر است. این ابعاد کاملا مشابه آریزو ۵ و آریزو ۶ پرو است.
نقطه عطف این سدان اسپرت مجهز بودن به پیشرانه توربو GDI (مشابه تیگو ۸ پرو) با حجم ۱۶۰۰ سیسی است که ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۱۷۵۰ ارائه میدهد. این قدرت از طریق جعبهدنده ۷ سرعته دوکلاچه تر (wet) به چرخهای جلو منتقل میشود. طبق اعلام سازنده، حداکثر سرعت این خودرو ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت بوده و قادر است سرعت صفر تا صد کیلومتر را در ۶ ثانیه طی کند! این عدد ادعای بزرگی است و باید در عمل دید که این خودروی چینی میتواند در جمع خودروهای مطرح آلمانی بازار خودنمایی کند یا خیر. موتور فونیکس آریزو ۶ جی تی مجهز به استاندارد آلایندگی یورو ۶، وزن خودرو ۱۳۲۵ کیلوگرم و حجم باک آن ۴۸ لیتر است.
مشخصات ایمنی فونیکس آریزو ۶ جی تی
باوجود اینکه در سایتهای چینی اعلام شده در آریزو ۶ جی تی، سیستم تعلیق خودرو مورد بازنگری قرار گرفته و برخلاف آریزو ۶ پرو، تعلیق ساده H عقب با سیستم تعلیق مولتی لینک جایگزین شده اما در نسخه تست شده در پیست آزادی توسط پدال، تعلیق عقب از نوع تورشن بیم بود. این خودرو در هر چهار چرخ مجهز به ترمز دیسکی بوده و ترمزهای آن مجهز به سامانههای: (BAS, ABS, EBD)، کنترل ایستایی در سربالایی (HHC)، قطع پدال گاز در هنگام ترمزگیری (BOS)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، ترمز کمکی (EBA) و سیستم کنترل کشش (TCS) است. ترمزها نیز در این نسخه تقویت شده و کالیپرهای قدرتمندتر وظیفه توقف خودرو را بر عده دارند.
آریزو ۶ جی تی در بخش امکانات ایمنی طیف کامل پکیج چری را در اختیار دارد و از این نظر با اختلاف پیروز جدال با کی ام سی جی ۷ خواهد بود:
- ۶ کیسه هوای ده نقطهای (جلو، جانبی، پردهای)
- ترمز پارک برقی (EPB) و اتوهلد
- سنسور پارک جلو و عقب
- سیستم هشدار ترافیک در عقب خودرو
- دوربین ۳۶۰ درجه
- سیستم هشدار و پیشبینی برخورد در اثر تغییر لاین (LCA)
- سیستم هشدار خروج از خط (LDW)
- رادار هشدار خروج از پارک (RCTA)
- رادار هشدار باز شدن درب عقب (DOW)
- رادار نقطه کور (BSD)
- سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)
- سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA)
- کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)
- سیستم کمکی کروز هوشمند (ICA)
- سیستم نوربالا اتوماتیک (IHC)
- رادار تصادف از جلو (FCW)
- ترمز اضطراری خودکار (AEB)
- تابلوخوان
نمای داخلی، تجهیزات و امکانات رفاهی فونیکس آریزو ۶ جی تی
با ورود به کابین آریزو ۶ جی تی شاهد تغییرات زیادی نسبت به نمونه پرو هستیم. با نگاه دقیق به مجموعه داشبورد و رودریهای خودرو متوجه میشویم که چری از هر مدل خودروی خود یک المان طراحی را در آریزو ۶ جی تی بکار برده است. مجموعه رودری و صندلیها و کنسول نسبت به آریزو ۶ پرو بدون تغییر باقی مانده و صرفا تزیینات و روکش های قرمز رنگ، حال و هوای اسپرتی را در این بخش ها ایجاد کرده است.
قسمت اصلی داشبورد دچار تغییر شده و به داشبورد فونیکس تیگو ۸ پرو بسیار شبیه شده است. درواقع قسمت بالایی داشبورد یک کپی از داشبورد تیگو ۸ پرو است. استفاده از نمایشگرهای بهم پیوسته عریض جذابترین بخش کابین بهشمار میرود. غربیلک فرمان نیز به سبک محصولات جدید چری و فونیکس FX زیباتر و اسپرت از قبل شده است.
فونیکس آریزو ۶ جی تی در بحث امکانات رفاهی دست پر ظاهر شده و امکانات کاملی با توجه به رده قیمتی خود دارد:
- سانروف
- شارژر بیسیم تلفن همراه
- سیستم ورود بدون کلید
- چراغهای اتوماتیک و تمام ال ای دی جلو و عقب
- صندلیهای برقی ردیف جلو
- گرمکن صندلیهای جلو
- اهرم تعویض دنده الکترونیکی
- صفحه کیلومتر (کلاستر) دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی یکپارچه با نمایشگر مرکزی
- سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه یونیزاسیون و دریچه تهویه برای سرنشینان عقب
- نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی همراه با ۶ اسپیکر و درگاه USB برای سرنشینان جلو و عقب
- آینههای جانبی تاشو برقی
- قابلیت تنظیم حالت رانندگی
- غربیلک فرمان قابل تنظیم در ۴ حالت
- پاور ویندوز با قابلیت تشخیص مانع
- نورپردازی داخلی
- دستیار صوتی
- کروز کنترل
- سنسور باران
و…
تجربه رانندگی با آریزو ۶ جی تی
قسمت عمده ای از جذابیت های آریزو ۶ جی تی تنها زمانی آشکار می شود که پشت فرمان آن قرار گرفته و پدال گاز را بفشارید. توربوشارژر مکثی ندارد و تعویض دنده ها در گیربکس DCT به سرعت و بدون تاخیر انجام می شود. فرمان بازخورد لذت بخشی دارد و صدای موتور نیز به مقدار بسیار کمی وارد کابین می شود. ترمزها با توجه به ابعاد بزرگ شده دیسکها عملکرد مطلوبی دارند البته در تست ما با سرعت های بالا و در زمان طولانی، خودرو تحت فشار قرار گرفت که موجب داغ شدن بیش از حد ترمزها و از دست دادن عملکرد انها شد. باوجود استفاده از تایرهای ایرانی، این خودرو چسبندگی مطلوبی داشت و هندلینگ آن نیز حتی در حالت خاموشی ESC باعث تعجب بود. این عملکرد کاملا بالاتر از توقعات و انتظاراتی بود که در ابتدا از یک آریزو ۶ فیس لیفت شده داشتیم. شتاب اندازه گیری شده باوجود تایرهایی که تقریبا از بین رفته بودند یک بار ۸ و بار دیگر ۸.۹ ثانیه بود. بنابراین احتمالا برای رسیدن به شتاب ۶ ثانیه ای ادعایی باید به ارتفاع سطح دریا رفته و از بنزین سوپر استفاده نمود.
دربرگیرندگی صندلی ها برای مانورهای سریع بسیار خوب است و راحتی کابین، نیز فراتر از انتظار بود. فضای داخلی و همین طور صندوق عقب نیز همانند آریزو ۵ و ۶ خوب بوده و به عنوان یک سدان خانوادگی هم کارایی خود را به اثبات می رساند. می توانید ویدئوی تست درایو آریزو ۶ جی تی را در ادامه مشاهده نمایید.
رقبا و قیمت آریزو ۶ جی تی صفر (۵ دی ۱۴۰۳)
مدل | مشخصات | قیمت کارخانه | قیمت بازار |
---|---|---|---|
فونیکس آریزو ۶ GT | --- | ۱,۶۱۴,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۵۴,۰۰۰,۰۰۰ |
رقیب مستقیم این خودرو در حال حاضر کی ام سی جی سون است. مدیران خودرو قصد دارد تا قیمتی رقابتی را برای آریزو ۶ جی تی در نظر بگیرد. بنظر میرسد محدوده ۱.۶ تا ۱.۸ میلیارد تومان قیمت مدنظر مدیران فونیکس برای آریزو ۶ جی تی باشد. بازار هدف آریزو ۶ جی تی، مشتریان جوان تر و پرشورتری خواهد بود که به دنبال شتاب و لذت رانندگی بیشتر و طراحی مدرن داخلی هستند.
Behnood
۲ خرداد ۱۴۰۲چین تو که کپی کاری رو تموم کرده بودی چه شد دوباره
BMWghini
۲ خرداد ۱۴۰۲جلوش رو از لکسوس اسکی رفتن
amir-mr
۲ خرداد ۱۴۰۲مگه قرار نبود با موتور 2 لیتری تو ایران عرضه شه ؟
حسین
۱۰ مهر ۱۴۰۲آریزو ۸ با موتور ۲ لیتری توربو خواهد بود
Camaro ZL1 427
۲ خرداد ۱۴۰۲رقابت با آلمانی ها ؟؟؟؟
محمدرضا
۲ خرداد ۱۴۰۲فکر میکنم از منظر شتابگیری بیانش کردن.
hvhvh
۲ خرداد ۱۴۰۲سلام دوستان اگر میخواستید خودرو بخرید بین این ها کدوم رو انتخاب میکردید . ممنون میشم پاسخ بدین
۱- تیگو پرومکس (۲۵۰اسب) این نسخه جدیدش ——————————- لایک
۲- کره ای تقریبا ۶ ۷ سال کارکرده مثل اسپورتیج ۲۰۱۶ توسان ۲۰۱۵ —– دیسلایک
ARMAN سابق
۲ خرداد ۱۴۰۲اگه ماشین صفر و گارانتی دار و بزرگ تر با آپشنای بیشتر و قدرت بیشتر می خوای تیگو ۸
ولی اگه اصالت و استهلاک کمتر ( به دلیل موتور تنفس طبیعی ) دوام بیشتر و بازار خرید و فروش تضمین شده می خوای یه دست دوی تمیز بخیری ضرر نمی کنی
ماکان
۲ خرداد ۱۴۰۲سلام . من اگه بودم بین دوتا گزینه مورد نظر شما تیگو 8 پرو مکس را می خریدم .
R/T
۲ خرداد ۱۴۰۲جلوش از لکسوس الهام گرفته
Avan
۲ خرداد ۱۴۰۲الهام نگرفته ، کپی کرده ولی اگر شتابش واقعا ۶ ثانیه باشد ،جالب توجه است. یک نکته هم داره موتور ۱/۶ چری از موتور ۲ لیتریش قویتره!
F22RAPTOR
۲ خرداد ۱۴۰۲ما که در کل با دیدن این ماشین اصلا
یاد سریع و خشن نیوفتادیم
یاد لکسوس هم نیوفتادیم😊
MAJking2
۲ خرداد ۱۴۰۲ازین تیتر ها دیگ نزنین خنده داره!
jzjdm
۲ خرداد ۱۴۰۲لکسوس چینی
Parham Dahane-Chi
۱۴ خرداد ۱۴۰۲انقدر تیترِش سمه که به بیشتر به یاد آهسته و آرام افتادم!!!!!!🤣🤣🤣🤣🤣
nissan gtr
۲ خرداد ۱۴۰۲لکسوسه که
بیقراق
۲ خرداد ۱۴۰۲خنده تون نگرفت از این تیتری که انتخاب کردید؟ من دوست دارم پدال به من و امثال من احترام بزاره. همون طور که من براش احترام قائل هستم. پس لطفاً بس کنید…
امین
۲ خرداد ۱۴۰۲محاله ستایش 6 ثانیه باشه.یعنی با بی ام 530 مدل 2017 شتابش یکسانه.مهندسی بی ام کجا ، این کجا
علیx76
۲ خرداد ۱۴۰۲یه طور تیتر زدین فکر کردم انجین 2 لیتری T GDi گذاشتن روش.
یه زمانی، نه خیلی دور، بنز E350 ستاره ایران و ماکسیما رو داشتیم به عنوان سریعترین مونتاژی، و GS460 و پانامراهای 4S و توربو هم جذابترینهای وارداتی بودن.
افسوس
Parham Dahane-Chi
۱۴ خرداد ۱۴۰۲والا😑😑😑 (*روشن کردن شمع به عنوان تسلیت*)
Amir
۲ خرداد ۱۴۰۲از بین کل سدان های چینی اریزو ۶ طراحی نسبتا خوبی داره و ماشین خوش ساختی هست و کیفیت حوبی هم داره
Amiro
۲ خرداد ۱۴۰۲فیس جلوش منو اصلا یاد سامورایی ننداخت و چین هم کپی رایت نخونده مثل خودمونه
ولی اگه پشتش همون باشه من خودم j7 رو ترجیح میدم https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/05/fownix-arrizo6-gt-pedal27.jpeg هیچ فرقی با پرو نداره پشتش فکر کنم همه بودجه شوند صرف فیس جلو شده 😂😂
Wanted
۲ خرداد ۱۴۰۲حداقل از خدا بترس
از لکسوس که خجالت نمیکشی
Wanted
۲ خرداد ۱۴۰۲حداقل از خدا بترس
از لکسوس که خجالت نمیکشی
Python
۲ خرداد ۱۴۰۲[فونیکس آریزو ۶ جی تی در رده ابعادی C کوچک و کلاس بدنه سدان اقتصادی و اسپرت دستهبندی میشود
برای آریزو ۶ جی تی در نظر بگیرد. بنظر میرسد محدوده ۱.۷ تا ۱.۹ میلیارد تومان قیمت مدنظر مدیران فونیکس برای آریزو ۶ جی تی باشد.]
۲میلیارد دیگه بعید میدونم اقتصادی باشه..
من خودم طرفدار پروپاقرص خودروی اقتصادی اریزو هستم واقعا ماشین وخوب ومدرنیه
اما دیگه بنظرم یکم از اون مفهوم اقتصادی بودنش فاصله گرفته
arefgod
۲ خرداد ۱۴۰۲داشبورد قشنگی داره.
al-ml-kh
۲ خرداد ۱۴۰۲گزینه خوبیه ولی فقط در دو صورت : 1: با قیمت واقعی همون 12 13 هزار دلاری که خود چری اعلام کرده(حدودای 600 700 میلیون) به فروش برسه 2: بنزین مرغوب و یورو 5 واقعی تو جایگاه های سوختمون باشه (توان زیادی از موتور گرفتن قشنگ سر سه چار هزار تا کارکرد با بنزین معمولی چراغ چِکِش روشن میشه)
اگه موارد بالا رعایت نشن واقعا بدون تعصب میگم عقلانی نیست خریدش تو ایران
روشن
۲ خرداد ۱۴۰۲یه بنجل دیگه به بنجلهای مدیران خودرو اضافه شد این خودروها در کجای دنیا به غیر از ایران خواهان داره . واقعا این خودروها با این قیمتهای فضایی ارزش خرید دارن ؟؟؟؟ تمام خودروهاشون توی بازار دست دلالان باد کرده و فروش نمیره ، میره خودروی جدید میاره ، خدمات پس از فروشش چی میشه ، یه قطعه بخواد چکار میکنید . تورو خدا مردمو گرفتار این بنجلها نکنید .
Scuderia Ferrari
۲ خرداد ۱۴۰۲شتاب ۶ ثانیه هم تبلیغ خوبیه برای فروش و البته توجیه قیمت بالایی که داره
ولی در عمل یه ماکسیما مدل ۸۲ دنده ای رنده میکنه این چینیِ تازه به دوران رسیده رو
حسین
۲ خرداد ۱۴۰۲جمع کنید و بروید،یه موتور1/6 لیتری که سرش یه توربو گذاشتن و قراره خدا تومن به ملت بفروشن و معلوم نیست دلال ها چقدر سود کنند.
Reza Waffen SS
۲ خرداد ۱۴۰۲چرا لکسوس هارو ریختین تو چری ها
Reza
۲ خرداد ۱۴۰۲لکسوس is رو روش موتور جاروبرقی انداختن و ماشین جدید ساخته شده
هم طراحی جلو هم بقل و هم عقبش دقیقا کپی is ساخته شده
لااقل ای کاش موتورش هم از is کپی میکردن نه همون آشغال همیشگی
Daruosh
۲ خرداد ۱۴۰۲یه لحظه فکر کردم لکسوس is هست😐
حسین
۲ خرداد ۱۴۰۲بدک نیست
این نمای جانبی رو
یه دست بکشن خیلی بهتر میشه
یکم خلاقیت هم چیزی کسر نمیکنه
شده مثل فیس لیفت های داخل
اما تغییر سیستم تعلیق و ترمز
هر چند اندک
قابل تقدیر و ارزنده است
همین که خودرو ساز چینی در این زمینه
تونستن اهمیت قائل باشن و
خودروی حساب شده
تحویل مشتری بدن قدم بزرگیه
من
۲ خرداد ۱۴۰۲سلام دوستان اگر میخواستید خودرو بخرید بین این ها کدوم رو انتخاب میکردید . ممنون میشم پاسخ بدین
۱- تیگو پرومکس (۲۵۰اسب) این نسخه جدیدش ——————————- لایک
۲- کره ای تقریبا ۶ ۷ سال کارکرده مثل اسپورتیج ۲۰۱۶ توسان ۲۰۱۵ —– دیسلایک
فرزاد
۲ خرداد ۱۴۰۲در سکوت فحشهای کاربردیای هست که در گفتن … و ،،، نیست
ادلئا
۲ خرداد ۱۴۰۲سلام دوستان اگر میخواستید خودرو بخرید بین این ها کدوم رو انتخاب میکردید . ممنون میشم پاسخ بدین
۱- تیگو 8 پرومکس (۲۵۰اسب) این نسخه جدیدش ——————————- لایک
۲- کره ای تقریبا ۶ ۷ سال کارکرده مثل اسپورتیج ۲۰۱۶ توسان ۲۰۱۵ —– دیسلایک
Behnood
۲ خرداد ۱۴۰۲واقعا خودرویی مثل توسان و اسپورتیج بعد ۶ ۷ سال چیزی ازش نمیمونه بعدشم شما با خرید تیگو بالاخره خودرو صفر با ضمانت و گارانتی همه چی سوار میشی و کیفیت تیگو ها هم خوبه حداقل از کره ای ۶ ۷ ساله بهتره
امیر
۲ خرداد ۱۴۰۲در مورد چیزی کهنمیدونی و سوارش نشدی خواهشا اظهار نظر نفرمایید ، کیفیت کجای تیگو یا فونیکس خوبه ، همین پرومکس بعداز ۵ هزار کیلومتر دوست دارم دور فرمون و دستگیره راننده و دسته دنده رو ببینید ، چون خیلی با کیفیته رنگش رفته ، پس اظهار نظر نفرمایید در مورد چیزی که حداقل یکبار داخلش نشستی وگرنه مورد عنایت قرار میگیری ، این بنجلهای بزک شده فقط به درد خودتون میخوره ، شما خود مدیران نمایندگی های مدیران خودرو رو ببین ، خودشون این لگنهای تولید خودشونو سوار نمیشن .
Parham Dahane-Chi
۱۴ خرداد ۱۴۰۲اسب بخار دوج هِلکَت رو دیدی؟؟؟