ام وی ام MVMچریفونیکس

معرفی فونیکس آریزو 8، گزارش اختصاصی پدال از سدان لوکس چری

بزرگ، سریع و البته با کیفیت خوب!

شرکت مدیران خودرو و برند فونیکس قصد دارد به زودی سدان لوکس و بزرگ خود را با نام فونیکس آریزو ۸ به بازار عرضه کند. فونیکس آریزو ۸ به عنوان بزرگترین و جدیدترین سدان شرکت چری قرار است تا با حضور در بازار ایران جای خالی سدان‌های کره‌ای و ژاپنی را پر کند. با معرفی اختصاصی پدال از این محصول جذاب همراه باشید.

فونیکس آریزو ۸ به عنوان اولین سدان بزرگ چینی بازار ایران بزودی راهی جاده‌ها می‌شود. برند فونیکس و شرکت مدیران خودرو نسخه‌ای ویژه و اختصاصی از این خودرو را برای بازار ایران تدارک دیدند و قرار است تا آریزو ۸ بر خلاف بازار جهانی که با موتورهای ۱.۵ و ۱.۶ توربوشارژ عرضه می‌شود، در بازار کشورمان با موتور قدرتمند ۲ لیتری توربو GDI (مشابه تیگو ۸ پرو مکس) به فروش برسد.

سپر جلوی فونیکس آریزو 8

 

آریزو ۸، برگ برنده فونیکس در  کویر سدان‌های متوسط و بزرگ

با افزایش تمایل مشتریان در کشورهای مختلف دنیا به خرید خودروهای کراس‌اوور و شاسی بلند، بتدریج سدان‌های بزرگ و کهنه‌کار جای خود را به خودروهای هاچ‌بک و قد بلند دادند. در بازار کشور ما نیز این اتفاق به طور چشمگیری رخ داده؛ البته که مواردی همچون بسته بودن واردات و همچنین فعالیت ضعیف برندهای چینی در این کلاس از خودروها به حذف جدی‌تر سدان‌های بزرگ از بازار خودروهای صفر کیلومتر دامن زد.

نمای 45 درجه جلوی فونیکس آریزو 8

با این وجود خودروهای سدان سایز متوسط و بزرگ هنوز هم مشتریان پر و پا قرصی دارند؛ نرمی سواری و راحتی به مراتب بیشتر نسبت به شاسی بلندها باعث شده تا با وجود خلاء در این بخش از بازار خودرو هنوز هم طرفداران این دسته از خودروها به دنبال گزینه مطلوب خود در بازار کارکرده‌ها باشند.

نمای ظاهری آریزو ۸؛ جایی که بلوغ تدریجی چری را به خوبی نشان می‌دهد.

آریزو ۸ پس از برادران کوچکترش یعنی مدل‌های ۵، ۶ و ۷ در واقع چهارمین تجربه چری در طراحی سدان‌های نسل جدید خود بشمار می‌رود. مدل‌های قبلی آریزو همگی بر روی یک اتاق کوچک طراحی شده و تنها به دنبال ارائه یک محصول اقتصادی با ویژگی‌های بروز بودند. اینبار در آریزو ۸ چری به دنبال کشف مشتریان جدید تلاش کرده تا با ارائه محصولی بزرگ و البته زیبا شانس خود را در غیاب سایر همکاران چینی خود امتحان کند.

نمای جلوی فونیکس آریزو 8

در نمای جلویی آریزو ۸ شاهد جلو پنجره‌ای بزرگ هستیم که به شکل ایکس بوده و چری وعده داده تا در کنار جلو پنجره آبشاری، از این امضا نیز در سال‌های آینده بر روی محصولات خود استفاده کند. استفاده از نوار کرومی سرتاسری بر روی سپر خودرو و امتداد آن‌ها تا داخل چراغ ها علاوه بر لوکس بودن باعث می‌شود تا خودرو عریض بنظر برسد.

در بیان کلی نمای جلوی آریزو ۸ نسبت به برادران کوچکتر خود متفاوت بوده و چری متناسب با یک فضای جدید اقدام به طراحی این خودرو کرده است.

در نمای جانبی با اینکه تا حدی سادگی مشاهده می‌شود اما بهره‌گیری از خطوط تیز سبب شده تا از این زاویه آریزو ۸ به سایر محصولات خانواده آریزو شبیه باشد.

نمای جانبی فونیکس آریزو 8

شاید بتوان زیباترین و بی‌نقص ترین قسمت طراحی فونیکس آریزو ۸ را نمای عقب آن دانست؛ برخلاف سایر بخش‌ها که تا حدی بدور از جزئیات طراحی شده، طراحان چری برای قسمت پشتی خودرو سنگ تمام گذاشته و با ارائه ترکیبی لوکس و در عین حال اسپرت جذابیت محصول را دو چندان کردند. چراغ‌های یکپارچه و کشیده بر روی گلگیرها همراه با گرافیک و جزئیات فراوان در هنگام شب حس لوکس بودن را به خودرو می‌دهد. طراحی یکپارچه درب صندوق با شیشه عقب مثل هیوندای سوناتا نسل جدید در کنار حجم‌دهی به سپر عقب و اگزوزهای دوگانه فیک! باعث شده تا آریزو ۸ خشن و اسپرت نیز بنظر برسد.

مشخصات فنی فونیکس آریزو ۸

فونیکس آریزو ۸ در رده ابعادی C بزرگ و کلاس بدنه سدان متوسط نیمه لوکس دسته‌بندی می‌شود. طول، عرض و ارتفاع آریزو ۸ به ترتیب ۴۷۸۰، ۱۸۴۳، ۱۴۶۹ میلی‌متر بوده و فاصله محوری آن نیز ۲۷۹۰ میلی‌متر است. این ابعاد تا حد زیادی شبیه به پژو ۵۰۸ و تویوتا کمری (نمونه‌های موجود در بازار ایران) است. به لطف عرض و فاصله بین دو محور چری آریزو ۸ نسبت به سدان های قبلی این کمپانی، صندلی ردیف دوم برای سه سرنشین بزرگسال کاملا فضای مناسبی داشته و فضای زانو و پا نیز در این ردیف کاملا مناسب به نظر می‌رسد.

این سدان نیمه بزرگ مجهز به پیشرانه توربو GDI (مشابه تیگو‌ ۸ پرو مکس) با حجم ۱۹۹۸ سی‌سی بوده که ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۱۷۵۰ ارائه می‌دهد. این قدرت از طریق جعبه‌دنده ۷ سرعته دوکلاچه تر (wet) به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. طبق اعلام سازنده، حداکثر سرعت این خودرو ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت بوده و قادر است سرعت صفر تا صد کیلومتر را در کمتر از ۸ ثانیه طی کند. موتور فونیکس آریزو ۸ مجهز به استاندارد آلایندگی یورو ۶، وزن خودرو ۱۴۷۱ کیلوگرم و حجم باک آن ۵۵ لیتر است.

موتور فونیکس آریزو 8

مشخصات ایمنی فونیکس آریزو ۸

سیستم تعلیق فونیکس آریزو ۸، در جلوی خودرو فنربندی مک فرسون و در قسمت عقب سیستم تعلیق مولتی لینک می‌باشد. این خودرو در هر چهار چرخ مجهز به ترمز دیسکی بوده و ترمزهای آن مجهز به سامانه‌های: (BAS,ABS,EBD)، کنترل ایستایی در سربالایی (HHC)، قطع پدال گاز در هنگام ترمز گیری (BOS)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، ترمز کمکی (EBA) و سیستم کنترل کشش (TCS) است.

هنوز به طور دقیق ویژگی‌های خودران فونیکس آریزو ۸ برای بازار ایران تعیین نشده چرا که با توجه به نصب موتور سفارشی ۲ لیتری، قیمت تمام شده بالاتری نسبت به حالت عادی داشته و امکان دارد که قدری از امکانات آن برای کنترل قیمت کم شود؛ اما در صورتی که این خودرو در فولترین حالت در ایران تولید شود امکانات ایمنی کاملی را خواهد داشت:

  • ۶ کیسه هوای ده نقطه‌ای (جلو، جانبی، پرده‌ای)
  • ترمز پارک برقی (EPB) و اتوهلد
  • سنسور پارک ۳۶۰ درجه
  • سیستم هشدار ترافیک در عقب خودرو
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • سیستم هشدار و پیش‌بینی برخورد در اثر تغییر لاین (LCA)
  • سیستم هشدار خروج از خط (LDW)
  • رادار هشدار خروج از پارک (RCTA)
  • رادار هشدار باز شدن درب عقب (DOW)
  • رادار نقطه کور (BSD)
  • سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)
  • سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA)
  • کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)
  • سیستم کمکی کروز هوشمند (ICA)
  • سیستم نوربالا اتوماتیک (IHC)
  • رادار تصادف از جلو (FCW)
  • ترمز اضطراری خودکار (AEB)
  • تابلو خوان

نمای داخلی، تجهیزات و امکانات رفاهی فونیکس آریزو ۸

در برخورد نزدیک با محصول جدید فونیکس شاهد هستیم انتقاداتی که در خصوص کیفیت چرم و پلاستیک محصولات این برند وجود داشت تا حد قابل قبولی بر طرف شده و آریزو ۸ با سطح کیفی بهتری نسبت به سایر محصولات مدیران خودرو عرضه خواهد شد.

در طراحی کابین آریزو ۸ پرو سعی شده تا با استفاده از المان‌های لوکس حس خوبی به سرنشین منتقل شود. استفاده از تزئینات چوبی در سرتاسر کابین و دستگیره‌ها و دکمه های طرح فلز ظاهر جذاب و پخته‌ای را برای خودرو ایجاد کرده است. چری در کابین آریزو ۸ از جدیدترین زبان طراحی خود استفاده کرده و با استفاده از فرمان جدید و نمایشگر یکپارچه بروز بودن را با طراحی کلاسیک کابین ترکیب کرده؛ رودری‌های خاص آریزو ۸ به سبک خودروهای آلمانی طراحی شده و جزئیات سنتی این بخش، طراحی آریزو ۸ را لوکس جلوه می‌دهد.

نمایشگر مالتی مدیا چری آریزو ۸ از اپل کار پلی و هواوی های کار پشتیبانی می کند. نمایشگرهای دیجیتالی آریزو ۸ روشنایی و گرافیک بالایی دارند و این نشان از پریمیوم بودن آریزو ۸ و لوکس تر بودن آن به نسبت سایر محصولات چری است. غربیلک فرمان سه شاخه آریزو ۸ طراحی زیبایی داشته و دکمه‌های کنترلی روی آن کیفیت خوبی دارند. فونیکس آریزو ۸ با سیستم صوتی سونی مجهز به ۸ اسپیکر به بازار عرضه می شود.

فونیکس آریزو ۸ در بحث امکانات رفاهی دست پر ظاهر شده و امکانات کاملی با توجه به رده قیمتی خود دارد:

  • سانروف پانورامیک
  • شارژر بی‌سیم تلفن همراه
  • سیستم ورود بدون کلید
  • چراغ‌های اتوماتیک و تمام ال ای دی جلو و عقب
  • صندلی‌های برقی ردیف جلو
  • گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو
  • اهرم تعویض دنده الکترونیکی
  • صفحه کیلومتر (کلاستر) دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی یکپارچه با نمایشگر مرکزی
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه یونیزاسیون و دریچه تهویه برای سرنشینان عقب
  • نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی همراه با ۸ اسپیکر حرفه‌ای سونی و درگاه USB برای سرنشینان جلو و عقب
  • آینه‌های جانبی تاشو برقی
  • قابلیت تنظیم حالت رانندگی
  • فرمان برقی
  • شیفتر دنده پشت فرمان
  • پاور ویندوز با قابلیت تشخیص مانع
  • نورپردازی داخلی
  • کروز کنترل
  • صندوق برقی عقب به همراه سنسور
  • سنسور باران

و…

رقبا و قیمت تقریبی فونیکس آریزو ۸

ازآنجایی‌که این خودرو در سگمنت محبوب و قدیمی سدان‌های نیمه لوکس متوسط قرار می‌گیرد، میتوان ادعا کرد که به جز تعدادی مدل دست دوم کره‌ای، ژاپنی و فرانسوی فعلا رقیبی ندارد! مدیران خودرو وعده داده تا ۳-۴ ماه آینده آریزو ۸ به بازار عرضه شود. هر چند که تعدادی سدان‌ بزرگ چینی و وارداتی و البته بسیار گران در راه ایران هستند اما بایستی توجه داشت که همه این خودروها تا قبل از نیمه دوم سال به بازار عرضه نمی‌شوند و آریزو ۸ تنها گزینه خوش قیمت این رده در نیمه نخست سال است. پیش‌بینی می‌شود آریزو ۸ در محدوده قیمتی ۲ میلیارد تومان به بازار عرضه شود.

فونیکس آریزو 8

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۱۲ رای

محمدجواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۶۵ دیدگاه‌ها

  1. R@min

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2051 ديدگاه)

    پول کمری فول آپشن ۶ سیلندر ۲۰۲۳ رو میدی، رو ماشین ۲۰ هزاردلاری صفت لوکس هم می زارن *** با منت و قرعه کشی !!!!

    تو نمایندگی اینا تف تو صورت ملت بندازن از این حقارت بهتره. ***

    موافقم 240
    مخالفم 40
    1. شاگرد2

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (22 ديدگاه)

      همون کمری فول آپشن 6 سیلندر 2023 اگه وارد ایران بشه، 5 تا 6 میلیارد قیمت میخوره.
      خرید آریزو 8 نسبت به کمری ارزش بالاتری داره.

      موافقم 79
      مخالفم 225
      1. حسین

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (225 ديدگاه)

        برو بالاتر،الان تویوتا رافور ۲۰۱۸ ۵ تا ۶ میلیارده اونم با کارکرد ۵۰ هزار کیلومتر.

        موافقم 90
        مخالفم 12
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۳ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          فقط آخر مقاله که نوشته ( به جز چند مدل دست دوم کره‌ای ژاپنی فرانسوی فعلاً رقیبی ندارد 😂🤦‍♂️!

          آره درسته ، رقیب که نداره هیچ ، تو همه جای دنیا هم همه را به خاکوخون کشیده !

          تو خودِ چین هم مردمشون چینی سوار نمیشن !
          بعد اینجا ، پدال به سبب دعوتی که کردن ازَش جو گرفته ، رقیب رقیب میکنه !
          خداوکیلی آدم دردشو به کی بگه !!!!!

          موافقم 26
          مخالفم 14
      2. Avan

        ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (421 ديدگاه)

        مدل صفر تویوتا بالای ۱۲ میلیارد قیمت می خوره

        موافقم 46
        مخالفم 22
      3. شهران

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دکتر کمری فول اپشن 6 سیلندر 2023 قیمتش 2023 Toyota Camry XSE V6
        قیمت : 1,916,699,000 تومان (قیمت تبدیل شده ) این ماشین هست خدا ایا میشه این دو ماشین رو مقایسه کرد خدا این با دلار 55 تومنی 1/9 و اریزو 2 میلیارد خدا کجایی خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

        موافقم 47
        مخالفم 10
      4. امیر حسین

        ۲۳ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (300 ديدگاه)

        متوجه شدید چرا حق این ملت بدبختی کشیدن
        ب خاطر هم وطن هایی مث ایشون

        موافقم 16
        مخالفم 2
    2. Hamidreza

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (329 ديدگاه)

      حتما مشتری داره دیگه…
      الانم من یه چیزی میگم به بعضی از دوستان بر میخوره و آه و ناله میکنن

      موافقم 45
      مخالفم 5
    3. فورد

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (892 ديدگاه)

      این کجاش لوکسه چینی اگر خوب بود خودشون سوار میشدن حالا خدا نکنه لوازم بخوای باید خرج رولز رویسو بدی یکی از بچه ها اریزو 6 گرفته داشبوردش اینقدر سر صدا میده فکر میکنی پراید سوار شدی

      موافقم 36
      مخالفم 40
      1. Mvm

        ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        گارانتی بی قید و شرط تا همین لحظه از مزایای مدیران خودرو بوده ، پیشرفت و توسعه که تنها متوقف بر برند تویوتا و امثالهم نیست ، از قدیم گفتن دست بالای دست بسیاره!!

        موافقم 33
        مخالفم 11
      2. Avan

        ۲۳ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (421 ديدگاه)

        حقیقتش من سوار آریزو نشدم ولی خودم مدل ۵۳۰ دارم و بعد از ده سال کارکرد هنوز داشبورد به صدا نیفتاده . از طرفی استهلاک پایین داره و به جز مصرفی ها خرجی نداشته.

        موافقم 19
        مخالفم 4
    4. Python

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      ماشین بسیار خوبیه
      ویه خودروی خوب محسوب میشه بنظر من
      اما متاسفانه قیمتش خیلی بالا خورده
      این باید هم قیمت تارا باشه

      موافقم 27
      مخالفم 21
      1. Puriya

        ۲۳ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (567 ديدگاه)

        Python عزیز
        تعریف ماشین خوب خیلی وقته تو ایران عوض شده
        اگه این خوب باشه
        پس بد چیه؟
        نه بگو
        بد چیه
        تو سال ۲۰۲۴ داریم زندگی میکنیم
        الان یه ماشین بگو که سال تولید همین ساخته شده باشه و از این بدتر باشه
        بجز چارچرخای وطنی خودمون

        موافقم 4
        مخالفم 3
    5. امیر حسین

      ۲۳ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (300 ديدگاه)

      داداش حرص واسه آدمایی ک لیاقت ندارن بیدارشون کنی رو نخور
      چون ب خاطر منافع شخصی خودشونو زدن ب خواب

      موافقم 4
      مخالفم 3
    6. رضا

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شما که شکایت میکنی راهکار بده میتونی درستش کن ما که راضی نیستیم از شرایط ولی کاری میتونی بکنی جز غر غر کردن؟ خیلی ناراحتی برو لایحه واردات خودروهای اروپایی دست دوم رو تصویب کن تو مجلس تا هم ماشین های با اصالت روز دنیا رو با قیمت مناسب سوار شی هم مجبور نباشی ماشین چینی بخری با قیمت دوبله سوبله از این مونتاژ کار های احمق. چی شد پس؟

  2. کرگدن باواریا

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (149 ديدگاه)

    بلاخره فرمول خودرو های وارداتی رو کشف کردم !
    همین ماشین
    قیمت ۲۵۰۰۰ دلاریش رو ضرب در ۴ میکنی ، میشه ۱۰۰ هزار دلار.
    دوباره ۱۰۰ هزار رو ضرب در دلار الآن میکنی میشه تقریبا ۵ میلیارد…
    ببینین کی بهتون گفتم اینو زیر ۵ میلیار نمیدن ! لازم به ذکر هست که تیگو هشت پرو ۴.۵ میلیارد هست با قیمت ۲۰ هزار دلاری !
    از اون طرف سعی میکنن از کره ایی ها ارزون تر باشه مثلا اوپتیما ۲۰۲۰ که به اسم صفر کیلومتر قراره یه زمانی !!! فرو کنن به مردم با قیمت ۷ میلیارد

    موافقم 94
    مخالفم 30
    1. حسین

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (10 ديدگاه)

      چخبره بابا مگه بوگاتی شیرون یا لامبورگینی روئلتو هست!

      نهایت همین قیمتی که پدال زده تو کارخونه باشه که من باز تیگو ۸ رو خیلی بیشتر ترجیح میدم الان دور، دور کراس اوور هاست

      موافقم 25
      مخالفم 35
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      اشتباه کشف کردید !
      در شرکت‌ها قیمت‌ها به دلار ضربدر ۳ میشه !
      کف بازار ضربدر ۵ میشه به دلار !

      این خودرو بیاد ایران با این دلار در شرکت حدود ۲ میلیارد و در بازار حدود ۳/۵ میلیارد !

      چون سدان هست ، پس ارزان‌تر از شاسی‌بلند فی میخوره و در کشور ما نمیشه برای هیچ خودرویی فرمول قیمتی داد !

      موافقم 62
      مخالفم 11
    3. شاگرد2

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (22 ديدگاه)

      قیمت تیگو 8 پرو تو بازار 3.5 هست نه 5 تومن
      این بیاد تو بازار آزاد 3 تومن میشه

      موافقم 36
      مخالفم 5
      1. هنوز باید شاگردی کنی

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (51 ديدگاه)

        pro max پنج میلیارده!

        موافقم 7
        مخالفم 26
        1. Behnam1012

          ۲۳ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (994 ديدگاه)

          پرو مکس فول صفر پلاک شده 2900 تو باما و دیوار موجوده
          پرو مکس 2800
          و پرو 2300

    4. محمد

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (344 ديدگاه)

      اولا که تیگو 8 پرو نیست و پرومکسه ثانیا صفر اونم الان نهایت 3750 3800 معامله میشه

      موافقم 26
      مخالفم 4
    5. محمد

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (353 ديدگاه)

      مثل اینکه دلالها تو سایت پدال هم نفوذ کردن قیمت تعیین میکنند ! قیمت تیگو 8 پرو مکس 4 میلیارده حتی من یه بار آگهی 3 میلیارد و 800 میلیونش هم 4 روز پیش دیدم الکی قیمت برا خودتون تعیین نکنید بازار به اندازه کافی وضعش خراب هست

      موافقم 37
      مخالفم 5
      1. Behnam1012

        ۲۳ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (994 ديدگاه)

        4 هزار تا کار 2700 واسه فروش میشناسم ، میخوای معرفی کنم ؟ پرو مکس

    6. Python

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      ببینید اینو۵میلیارد نمیخرن
      اینم نهایتش۲میلیارد قیمت میخوره
      دیگه ملت اینقدر ببو کلابی نیستن ۵میلیارد بدن این…..
      بماند به یادگار این کامنتم

      موافقم 5
      مخالفم 7
  3. ❤ ب ت bugatti

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (179 ديدگاه)

    من حرفی ندارم
    عاقلان دانند

    موافقم 16
    مخالفم 12
  4. MR.JD

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (329 ديدگاه)

    در نبود سدان های لوکس واقعی مرسدس بنز / بی ام و / آئودی
    متاسفانه متاسفانه مجبوریم دلخوش به این های کپی های بی کیفیت و چیپ باشیم .
    اینم دقیقا کپی آئودی A7 هست
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2022/04/chery_arrizo_8_9_004100000cdf08a5.jpg
    https://pictures.dealer.com/t/theaudiexchangeaoa/0895/3c71285b1579f32e067f02ead8125c69x.jpg?impolicy=downsize&w=568
    حالا باز بیاین تا صبح بگین چینی پیشرفت کردند و فلان … بلی حقیقتا در کپی پیست پیشرفت بزرگی کردند . ولی دقیقا مثل آیفون های کپی اند . هرچه قدر هم در ظاهر از بزرگان صنعت دزدی کنند باز مالی نیستند که اسم لوکس رویشان گذاشت
    بدبختانه بعد از پراید و پژو کاغذی چینی های بنجل حکم رولزرویس پیدا میکنند برای جماعت ما .
    شما فرض کن به کسی که 10 سال دمپایی میپوشید یک کفش 100 هزار تومنی بدهی …

    موافقم 18
    مخالفم 22
    1. Reza

      ۲۳ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (90 ديدگاه)

      دیگه وقتی عقاب رو تو قفس کنی کلاغ تو آسمون جولان میده دیگه

      موافقم 7
      مخالفم 3
    2. ساد

      ۲۳ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (22 ديدگاه)

      البته شکل اغلب خودروهای جدید همین جوریه،ساناتا هم تو همین مایه هاست

      موافقم 2
      مخالفم 1
  5. MIKE

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراحیش بهتر شده و خیلی پیشرفت کرده . اما حیف که چین جایگزین کره یا ژاپن شد .
    قیمتش احتمالا حدود ۲ تا ۲/۳۰۰ باشه تو بازار هم میره حدود ۳ و نیم .

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. محمود

      ۲۳ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (92 ديدگاه)

      قبلنا در ایران ماشین ژاپنی رو مسخره میشد و با ماشین المانی و امریکا مقایسه میکردن. بعد ماشین کره‌ای اومد و با ماشین ژاپنی مقایسه و تحقیر میشد. در اینده نه چندان دور باید با حسرت عکس ماشین‌های چینی رو ببینیم و با این قضیه که چرا فقط ماشین هندی و روسی وارد میشه کنار بیایم…

      موافقم 7
      مخالفم 2
  6. MR.JD

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (329 ديدگاه)

    در نبود سدان های لوکس واقعی مثل مرسدس بنز / بی ام و / آئودی
    متاسفانه متاسفانه مجبوریم دلخوش به این های کپی های بی کیفیت و چیپ باشیم .
    دقیقا کپی آئودی A7 هست
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2022/04/chery_arrizo_8_9_004100000cdf08a5.jpg
    https://pictures.dealer.com/t/theaudiexchangeaoa/0895/3c71285b1579f32e067f02ead8125c69x.jpg?impolicy=downsize&w=568
    حالا باز بیاین تا صبح بگین چینی پیشرفت کردند و فلان … بلی حقیقتا در کپی پیست پیشرفت بزرگی کردند . ولی دقیقا مثل آیفون های کپی اند . هرچه قدر هم در ظاهر از بزرگان صنعت دزدی کنند باز هم خودشان مالی نیستند که اسم لوکس رویشان گذاشت
    بدبختانه بعد از پراید و پژو کاغذی چینی های بنجل برای جماعت ما حکم رولزرویس پیدا میکنند .
    شما فرض کن به کسی که 10 سال دمپایی میپوشید یک کفش 100 هزار تومنی بدهی …

    موافقم 5
    مخالفم 17
    1. javan

      ۴ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اگه پشت ابفون اصل رو هم بخونی به نکته ی جالبی بر میخوری البته اگه بخونی!

  7. نویدی

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (385 ديدگاه)

    ماشین خوبیه ولی نه با این قیمتی که توی ایران روش میذارن،قطعا بیاد ایران تحویل فوری بالای سه میلیارده…سه میلیارد و شتاب هشت ثانیه ای باهم جور در نمیان.

    موافقم 30
    مخالفم 5
  8. Avan

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (421 ديدگاه)

    دستگیره های داخلی اش جالب هستند.در کل طراحی و فنی اش خوبه.قیمتش هم برای من فرق نمی کنه چون بالای ۱۰۰میلیون نمی دونم چند صفر داره!

    موافقم 54
    مخالفم 8
    1. Reza

      ۲۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (90 ديدگاه)

      دستگیره های کپی لکسوس های مدرنه
      کلا از هر قسمت این ابو غراضه خوشت اومد بدون کپی از یه برند مطرح و با اصالته

  9. امین

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (85 ديدگاه)

    خوبه.واقعا پیشرفت کرده

    موافقم 28
    مخالفم 3
  10. فرامرز

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (257 ديدگاه)

    تو رو خدا این ماشین ها نگید لوکس
    اون از دولت که ماشین های بالای یک میلیارد رو لوکس اعلام کرده
    اینم از شما که بیشتر ماشین های چینی زیر ۲۰ هزار دلار رو میگید لوکس
    تورو خدا اینقدر این کلمه ی لوکس رو بی ارزش نکنید
    بخدا توی همین کشورهای عربی حوزه خلیج فارس فقط کارگرهایی که از کشورهای دیگه میرن کشورهای عربی واسه کار اینارو میخرن ولی کشور ما این ماشین های بی هویت شدن لوکس
    توی همین کشورهای حوزه وقتی میری فقط ماشین های برندهای معتبر جهانی میبینی ولی توی ایران اونقدر سطح لوکس و لاکچری رو آوردن پایین که بی هویت های چینی شدن لوکس و لاکچری
    اونایی که کشورهای حوزه خلیج فارس رفتن میفهمن چی میگم
    شما رسانه ها حداقل اینارو به عنوان ماشین لوکس به مردم معرفی نکنید

    موافقم 22
    مخالفم 8
  11. Amir

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (118 ديدگاه)

    تنها شرکت چینی که از کیفت و طراحی خوبی بهره منده همین چری هستش

    موافقم 13
    مخالفم 11
    1. Behnam

      ۲۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      بهتره نگاهی به محصولات جیلی و چانگان وBYD هم بندازید

  12. ❤BMW❤

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/04/ARRIZO-8-31.jpg
    خدایی خیلی ضایس ،
    اگزوز واقعی خوشگل تره

    موافقم 24
    مخالفم 7
  13. محسن

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (194 ديدگاه)

    باز هم یک طراحی زشت و بدریخت از یک خودروساز بی هویت. فقط یک هموطن حاضره بابت این آشغالا 2 میلیارد پول بده.

    موافقم 31
    مخالفم 66
    1. Reza

      ۲۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (90 ديدگاه)

      دقیقا درست فرمودی محسن خان

  14. فرامرز

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (257 ديدگاه)

    اون از دولت که ماشین های بالای یک میلیارد رو لوکس اعلام کرده اینم از شما که تمام ماشین های زیر ۲۰ هزار دلار چینی رو لوکس اعلام میکنید
    تورو خدا حداقل شما اصحاب رسانه اینقدر کلمه ی لوکس و لاکچری رو بی ارزش نکنید
    دوستایی که طی چند سال اخیر کشورهای حوزه خلیج فارس رفتن میدونن که این ماشین های چینی رو فقط کارگرهایی که از کشورهای دیگه واسه کار میرن کشورهای حوزه خلیج فارس فقط این ماشین ها رو میخرن
    وقتی تشریف میبرید دبی یا هرکدوم از کشورهای عربی حوزه توی شهرها فقط ماشین های برند اروپایی و آمریکایی و آسیایی میبینید و ماشین های چینی فقط مختص کارگر هاست و هیچ عربی این لگن هارو سوار نمیشه
    ولی جوری ما ملت رو به مرگ گرفتن که به‌ تب راضی بشیم و به چینی بی هویت بگیم لوکس
    حالا عربا چی دارن؟…….فقط نفت
    و ما چی داریم؟؟؟
    نکنید آقا توروخدا نکنید،لیاقت ملت ایران این لگن ها نیست
    لیاقت ما خیلی بیشتر از این لگن های چینیه

    موافقم 4
    مخالفم 7
  15. رامتین

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (3254 ديدگاه)

    در کنار امجی7 سدانهای قابل قبولی خصوصا از نظر پرفورمنس میتونن باشند.

    موافقم 17
    مخالفم 5
  16. بابک

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    فقط یه ایرانی بابت یک خودروی چینی میتونه همچین مبلغی پرداخت کنه ، والسلام

    موافقم 8
    مخالفم 16
  17. زیزیگولو

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    طراحی ماشینای چینی روز به روز داره بهتر میشه

    موافقم 17
    مخالفم 6
    1. Reza

      ۲۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (90 ديدگاه)

      طراحی بهتر نمیشه کپی برداریشون قویتر میشه

      موافقم 1
      مخالفم 4
  18. زیزیگولو

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    طراحی ماشینای چ.ینی روز به روز داره بهتر میشه

    موافقم 20
    مخالفم 13
  19. R

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لگن ۸
    نخرید این آشغالارو

    موافقم 14
    مخالفم 37
  20. حسن

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    آنقدر شنیدیم که خودرو اشغال اشغال خسته شدیم
    ولی بیایم خوب نگاه کنیم خوب خوب
    زمانی همین چین راه سازی و یا صنعت نداشت ما چند هزار سال راه سازی داشتیم صنعت داشتیم ما ماشین صادر می کردیم به همین کشور
    مقصر ماها نیستیم مقصر کسانی بودن که فقط جیب خودشان ارزش داشت و نه به صنعت وپیشرفت کشور ما من از این بابت خوشحالم یه کشور مثل چین برای خودش به جایگاهی رسیده که با هر چی ماشین روز دنیا داره برابری می کنه هر چی فکر کنی می سازه من به اشغال بودن کاری ندارم چون خودم داشتم مشکلی نداشت ولی خوشم میاد که همه نوع ماشین زده و همه جا می فرسته آنقدر نگید اشغاله
    آره اولش اشغال می زد مثل اولین ماشینهای چری که تو ایران آمد ولی الان نه اون ماشین بدرد نخور نیست که فکرش کنی
    اشغال کسانی بودن که تو ایران نذاشتند خودرو بسازیم و نداشتن که مملکت ما پیشرفت کنه و الان شدیم پوچ ب

    موافقم 25
    مخالفم 3
  21. Ebi pc

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت تمام دوستان من میگم که این ماشین میتونه ماشین خوبی باشه با چنین قیمتی من نمیدونم شما اگر توی خیابون این توجه کرده باشی خیابونا کلا پر از سرعت گیر و دوربین و سرعت غیر مجاز از این جور چیز ها فراوان است حالا من قیاس می کنم با همون اپتیما به نظر من اپتیما پول برند خودشو میخوره و این ماشین نمیتونه بد باشه چرا چونکه شما تورم و در نظر بگیرید از همه مهمتر الان دیگه ۲ تومان پول زیادی نیست در مقابل اون اپتیمایی که آپشناش حتی کمتر از این البته و صد البته اپتیما بهتر از این هست ولی فکر نمیکنم ماشین بدی باشد بزارین بیاد تو بازار بعد قضاوت کنیم

    موافقم 10
    مخالفم 9
  22. blackwing

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    حال کنین با ماشین چینی‌هاتون
    همتون مثه مور و ملخ میوفتین به جون هم 😄👎🏼👎🏼👎🏼

    موافقم 5
    مخالفم 21
  23. Ali

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    الان که کامنتارو خوندم دلیل این گرونیارو فهمیدم. خودکرده را تدبیر نیست. متاسفم برای این حجم از درک و فهم از بعضیا. قشنگ مشخصه با نظراتون با قیمت ۲ میلیاردی این ماشین کنار اومدین. ادامه بدین …

    موافقم 7
    مخالفم 6
  24. Rz

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدا باعثو بانی وضع موجود رو لعنت کنه

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. علی

      ۱ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      یعنی مردم؟!

      موافقم 1
      مخالفم 1
  25. SS

    ۲۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من که امیدی به بهبود اوضاع به این زودیا ندارم .
    امیدوارم سعادت مهاجرت نصیبمون بشه . الهی آمین .

    موافقم 8
    مخالفم 2
  26. Reza

    ۲۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (90 ديدگاه)

    کمری 2gr با موتور ۳.۵ لیتری ۶ سیلند اتمسفریک و صفر تا صد ۷ ثانیه فول ترین نسخه‌ش ۳۷ هزار دلاره
    میشه زیر دو میلیارد
    فول ترین نسخه اش!!!!
    قیمت پایه موتور 2gr حدود ۳۰ هزار دلاره
    یعنی بین ۱و نیم تا زیر دو تومن میشه کمری خرید که این آریزو هیچ! برتری نسبت بهش نداره

    موافقم 6
    مخالفم 0
  27. رامتین

    ۲۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3254 ديدگاه)

    حس میکنم بعد 2-3 سال نابود میشه!

    موافقم 3
    مخالفم 4
  28. حسین

    ۲۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    اگر نمونه فول اش بیاد یک بدعت شده!
    هم فول اومده ، هم با موتور قوی تر سفارشی ، بی سابقه هست!
    اصلا پشتش بنویسند ادیشن ایران .
    🤣🤣

    موافقم 2
    مخالفم 1
  29. Arya

    ۲۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (62 ديدگاه)

    از اگزوز هاش میشه فهمید چقدر بدبختیم که این زباله چینی رو میخوان 2 میلیارد تو پاچه ملت کنن

    موافقم 2
    مخالفم 5
  30. صدرا غلامی

    ۲۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)
    1. Reza

      ۲۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (90 ديدگاه)

      نسخه پایه کمری ۲۰۲۳ با حدود ۲۰۰۰۰ دلار ۱۲ تا ایربگ داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا