شرکت مدیران خودرو و برند فونیکس در پاییز نسخه ارتقا یافته تیگو ۷ پرو را با نام تیگو ۷ پرو مکس روانه بازار میکند. نمای خارجی، مشخصات فنی و طراحی داخلی تیگو ۷ بروزرسانی شده و به برادر بزرگ خود تیگو ۸ پرو شبیه شده است.
تیگو ۷ پرو مکس، برگ برنده قدرتمند فونیکس در برابر فیدلیتی پرستیژ و هایما 8S
سال گذشته فونیکس تیگو ۷ پرو به عنوان نسل جدید خودروی محبوب تیگو ۷ به بازار ایران معرفی شد. در مدت عرضه این خودرو، به دلیل ظاهر زیبا و شرایط فروش منعطف توانست رکورد فروش خوبی را در بازار شلوغ کراس اوورهای چینی برای خود رقم بزند.
شرکت مدیران خودرو برای عقب نماندن از رقبا تصمیم گرفته تا نمونه فیس لیفت شده و ارتقا یافته این خودرو را با نام تیگو ۷ پرو مکس به بازار عرضه کند؛ نمای خارجی بروزتر، استفاده از داشبورد تیگو ۸ پرو، تجهیز به قابلیت خودران و از همه مهمتر، ارتقای پیشرانه به نمونه ۱۹۷ اسب بخاری باعث شده تا تیپ مکس این خودرو حرفهای زیادی در برابر رقبای خود، فیدلیتی پرستیژ و هایما ۸ اس داشته باشد.
همچنین بخوانید:
چری یک بار در چین و بار دیگر در پیست آزادی فرصت تست این خودرو را برای تیم پدال فراهم کرد. در رانندگی با محصول خوشتیپ و توانمند فونیکس، چالاکی و قدرت حرکت خوبی مشاهده میشود. بنظر میرسد بازار کشور استقبال خوبی از تیگو ۷ پرو مکس داشته باشد؛ حتی بهتر از تیگو ۸ پرو و پرو مکس!
طراحی تیگو ۷ پرو مکس
تیگو ۷ پرو مکس نسخهای بسیار تکاملیافتهتر نسبت به تیگو ۷ پرو محسوب میشود. تغییرات این خودرو فراتر از اصلاحات سادهٔ طراحی است و شامل ارتقاء ساختار بدنه، شاسی و متریال میشود. همچنین برای اولین بار چری سامانهٔ چهارچرخ محرک را هم برای تیگو ۷ ارائه کرده که نمونهٔ موردبررسی ما از همین نوع است. تیگو ۷ پیش از فیسلیفت هم شاسی زیبایی بود و درواقع نیازی به بهروزرسانی ظاهری نداشت اما چینیها عادت دارند زودبهزود خودروهای خود را فیسلیفت کنند و احتمالاً از این تغییرات استقبال خواهید کرد.
در طراحی بیرونی تیگو ۷ همهچیز مثل چراغهای جلو، جلوپنجره، ورودیهای هوا و… طراحی تیزتری پیدا کردهاند. در عقب اما چراغهای سراسری قبلی دستنخورده باقی ماندهاند و تنها تغییر قابلذکر، اسپویلر جدید روی سقف است. بهطورکلی، تیگو ۷ پرو مکس که روی رینگهای ۱۹ اینچی آلیاژی دورنگ قرار گرفته است، ظاهر جذابی دارد که به نظر گرانقیمت میرسد.
مشخصات فنی تیگو ۷ پرو مکس
فونیکس تیگو ۷ پرو مکس در رده ابعادی C متوسط و کلاس بدنه کراساوور متوسط شهری دستهبندی میشود. طول، عرض و ارتفاع فونیکس تیگو ۷ پرو مکس به ترتیب ۴۵۰۰، ۱۸۴۲، ۱۷۴۶ میلیمتر بوده و فاصله محوری آن نیز ۲۶۷۰ میلیمتر است.
این کراساوور متوسط شهری مجهز به پیشرانه توربو GDI (مشابه تیگو ۸ پرو) با حجم ۱۶۰۰ سیسی بوده که ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۱۷۵۰ ارائه میدهد. این قدرت از طریق جعبهدنده ۷ سرعته دوکلاچه تر (wet) به چرخهای جلو منتقل میشود.
طبق اعلام سازنده، حداکثر سرعت این خودرو ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت بوده و قادر است سرعت صفر تا صد کیلومتر را در حدود ۹ ثانیه طی کند. موتور فونیکس تیگو ۷ پرو مکس مجهز به استاندارد آلایندگی یورو ۶، وزن خودرو ۱۵۵۷ کیلوگرم و حجم باک آن ۵۱ لیتر است.
مشخصات ایمنی تیگو ۷ پرو مکس
سیستم تعلیق تیگو ۷ پرو مکس، در جلوی خودرو فنربندی مک فرسون و در قسمت عقب سیستم تعلیق مک فرسون مستقل میباشد. این خودرو در هر چهار چرخ مجهز به ترمز دیسکی بوده و ترمزهای آن مجهز به سامانههای: (BAS, ABS, EBD)، کنترل ایستایی در سربالایی (HHC)، کنترل حرکت در سرپایینی (HDC)، قطع پدال گاز در هنگام ترمزگیری (BOS)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، ترمز کمکی (EBA) و سیستم کنترل کشش (TCS) است.
از دیگر امکانات ایمنی این خودرو میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- ۶ کیسه هوای ده نقطهای (جلو، جانبی، پردهای)
- ترمز پارک برقی (EPB) و اتوهلد
- سنسور پارک عقب
- سیستم هشدار ترافیک در عقب خودرو
- دوربین ۳۶۰ درجه
- سیستم هشدار و پیشبینی برخورد در اثر تغییر لاین (LCA)
- سیستم هشدار خروج از خط (LDW)
- رادار هشدار خروج از پارک (RCTA)
- رادار هشدار باز شدن درب عقب (DOW)
- رادار نقطه کور (BSD)
- سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)
- سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA)
- کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)
- سیستم کمکی کروز هوشمند (ICA)
- سیستم نوربالا اتوماتیک (IHC)
- رادار تصادف از جلو (FCW)
- ترمز اضطراری خودکار (AEB)
- تابلو خوان
تجهیزات و امکانات رفاهی تیگو ۷ پرو مکس
استفاده از کابین تیگو ۸ پرو در محصول جدید مدیران خودرو باعث شده تا حس نشستن در این خودرو نسبت به تیپ معمولی آن جذابتر باشد.
نکته مثبت کابین تیگو ۷ پرو مکس نسبت به کابین تیگو ۸ پرو استفاده از رنگ مشکی به جای نارنجی در تریم داخلی خودرو است؛ این مسئله باعث شده تا در استفاده بلند مدت از فونیکس تیگو ۷ پرو مکس ظاهر چرم و پلاستیک خودرو افت ظاهری جدی نداشته باشد. در تیگو ۸ پرو و پرو مکس به خاطر استفاده از رنگ نارنجی در تریم داخلی بعد از مدتی استفاده از خودرو علاوه بر کثیف شدن، رنگ نارنجی چرم صندلیها پاک میشود.
در بحث امکانات رفاهی فونیکس تیگو ۷ پرو مکس دست پر ظاهر شده و امکانات کاملی با توجه به رده قیمتی خود دارد:
- سانروف پانورامیک
- شارژر بیسیم تلفن همراه
- سیستم ورود بدون کلید
- چراغهای اتوماتیک و تمام ال ای دی جلو و عقب
- چراغهای مخصوص گردش در سر پیچها
- صندلیهای برقی ردیف جلو به همراه حافظه صندلی راننده
- گرمکن و سردکن صندلیهای جلو
- اهرم تعویض دنده الکترونیکی
- صفحه کیلومتر (کلاستر) دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی یکپارچه با نمایشگر مرکزی
- سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله به همراه یونیزاسیون، کول باکس و دریچه تهویه برای سرنشینان عقب
- نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی همراه با ۸ اسپیکر سونی و درگاه USB برای سرنشینان جلو و عقب
- آینههای جانبی تاشو برقی
- قابلیت تنظیم حالت رانندگی
- فرمان برقی
- پاور ویندوز با قابلیت تشخیص مانع
- نورپردازی داخلی
- کروز کنترل
- صندوق برقی عقب به همراه سنسور
- سنسور باران
و…
مشکلات و معایب تیگو ۷ پرو مکس
یکی از مشکلات این کراساوور جدید چینی مصرف سوخت بالاتر از حد متوسط است. البته مصرف آنطور که انتظار داشتیم بالا نبود و مورد مشکلسازتر، آمپر بنزین بیدقت بود خصوصاً هنگامیکه باک به کمتر از نیمه میرسید. به همین دلیل ما نمیتوانستیم به آمپر اعتماد کنیم. مشکل بعدی صدای هشدار بیوقفهٔ تمام سیستمهای ایمنی و کمکراننده بود که تمرکز راننده را بر هم میزند. این سیستمها در مقایسه با دیگر برندها بسیار حساس هستند و به همین دلیل ما تا جایی که توانستیم آنها را خاموش کردیم.
رقبا و قیمت تیگو ۷ پرو مکس
استقبال خوب بازار از نسخه پرو باعث میشود تا موفقیت نمونه ارتقا یافته نیز تضمین شود. رقبای خوش خط و خال تیگو ۷ پرو مکس یعنی فیدلیتی پرستیژ و هایما ۸ اس قطعا راه سختی را پیش پای این خودرو قرار میدهند. پیشبینی میشود فونیکس تیگو ۷ پرو مکس در محدوده قیمتی ۲ میلیارد تومان به بازار عرضه شود.
مدل | مشخصات | قیمت کارخانه | قیمت بازار |
---|---|---|---|
فونیکس تیگو ۷ پرو | پریمیوم | ۱,۷۳۰,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۲۵,۰۰۰,۰۰۰ |
فونیکس تیگو ۷ پرو | پلاگین هیبرید | --- | ۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰ |
فونیکس تیگو ۷ پرو مکس | --- | به زودی | --- |
تاریخ به روز رسانی: ۲۶ آذر ۱۴۰۳
حسین
۱۱ بهمن ۱۴۰۱الان فقط تیگو ۸ پرو مکس دو دف هست؟
محمدرضا
۱۱ بهمن ۱۴۰۱پرومکس که هنوز به خیابون ها نیومده
فعلا تنها ۲ دف که شاسی مستقل هم هست y5 و در خیابان هست.
علی
۱۱ بهمن ۱۴۰۱۲ دف شاسی مستقل صفر، پاتریوت و رکستونG4 هم هستن.
محمد
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲منظور ایشون چینی بود بنظرم رکستون که کرگدن کره ایه … وگرنه الان حتی توسان و سوزوکی هم دودف هستن
علیx76
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲منظور دوستمون چینی بود.
از قدیمیترهای چین هم فوتون ساوانا و jmc s350 و بورگوارد BX7 و نهایتا MG GS هستن.
Genius
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ماشین چینی ذاتا سرطانه حالا یکی مثل این خوش خیم یکی مثل چری فالوین بدخیم!مشکل اینه با توجه به بودجه اکثریت جامعه که دست به دهان رس نیستن چه اصراری به واردات ده ها مدل کراس اووره؟؟چرا مدل ۵۵۰ رو آپدیت نکردن چرا مدل چری a1 هاچبک رو وارد نمیکنن؟؟!
Genius
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ماشین چینی ذاتا سرطانه حالا یکی مثل این خوش خیم یکی مثل چری فالوین بدخیم!مشکل اینه با توجه به بودجه اکثریت جامعه که دست به دهان رس نیستن چه اصراری به واردات ده ها مدل کراس اووره؟؟چرا مدل ۵۵۰ رو آپدیت نکردن چرا مدل چری a1 هاچبک رو وارد نمیکنن؟؟!
Avan
۲۰ مهر ۱۴۰۲چری در چین محصولات به روزتری مثل آریزو ۵ را جایگزین ۵۳۰ و۵۵۰ (E۵ و a5 )کرده مدیران خودرو هم مونتاژ کاره و یه پیچ هم خودش تولید نمی کند. البته اگر می توانستند با قیمت به صرفه این مدلها را تولید می کردند قطعا گزینه های خوبی بودن.
علی
۱۱ آذر ۱۴۰۳تیگو ۷ پرومکس بینظیره ،فول رادار و آپشن ،سیستم تعلیق مولتی لینک ،صندلی های نرم و بزرگ و اطاق خانوادگی ،رانندگی خودکار و گرم کن و سرد کن ،موتور پرقدرت و هزاران آپشن ،حرف نداره ،چراقهای سپر تو گردش میچرخن ،
aMiRsHaYaN
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲چرا اومده یکی از رفیق هام خریده
محمد صدرا
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲تیگو 8 پرومکس تو خیابون ها هست و دو دف هم هست
:)
۱۹ مهر ۱۴۰۲تیگو ۸ پرو مکس چند وقته اومده فک کنم یکی دو ماهی هس 🤝
حسین
۲۰ مهر ۱۴۰۲پرو مکس به وفور هستش داخل خیابان
حتی محدوده روستا گردشگری هم دیدم
GT7
۲۰ مهر ۱۴۰۲کرج تیگو هشت پرومکس پره عزیز
جنوب
۱۹ مهر ۱۴۰۲من فکر میکنم تو متن اشاره نشده.چون سایتای دیگه نوشتن تیگو ۷ پرومکس سیستم دو دیفرانسیل AWD داره
Sigma
۱۱ بهمن ۱۴۰۱من از x55پرو که روی همین پلتفرمه خیلی راضیم فقط یکم خشکه و صندوق برقی نداره ولی حتی جای پای عقب هم از تیگو ۷ پرو بیشتره البته من حس میکنم به نظرم اگه میخواید بگیرید X55نسبت به تیگو 7پرو منطقی تره
محمدرضا
۱۱ بهمن ۱۴۰۱پلتفرم که کاملا متفاوته
این یک پلتفرم کاملا جدید برای تیگو ۷و۸و۹ هست
و خیلی متفاوته
Sigma
۱۱ بهمن ۱۴۰۱چه جالب
منظورم تیگو 7 پرو موجود توی بازار بود
محمدرضا
۱۱ بهمن ۱۴۰۱همون دیگه تیگو ۷ پرو موجود در بازار
پلتفرم متفاوتی با تیگو ۷ قبلی چری داره.
رضا
۱۱ بهمن ۱۴۰۱X55و تیگو ۷و تیگو۸همه روی پلت فرم x1 هستن البته با تغییر فصله بین محورها و ابعاد و تغییر سیستم تعلیق عقب
رضا
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲چرا انقدر با قاطعیت نظر میدی؟
x55روی پلت فرم مشترک با تیگو ها ساخته شده پلت فرم ماژولار هست و میشه ماشینایی با ابعاد و کلاس مختلف رو باهاش ساخت.البته پایداری و فرمان پذیری و حس رانندگی که توی fxدو دف یا تیگو ۸پرو مکس هست قطعا توی x55نیست ولی همشون یک پلت فرم رو دارن
Kato
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲اره منم x55 دارم
خیلی راضی ام انصافا عالیه
ولی مقایسه نمیشه کرد …
Kato
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲اره منم pro x55 دارم
خیلی راضی ام انصافا عالیه
ولی مقایسه نمیشه کرد …
۲۶ شهریور ۱۴۰۲😂😂😂😂😂
علیx76
۱۱ بهمن ۱۴۰۱فرض: درامد 2 برابر میانگین کشور که میشه حدود 20 میلیون در ماه و هیچی هم خرج نکنی میشه 100 ماه یا حدود 8 سال > تیگو 7 پرومکس
حالا یه کشور نرمال با درامد ماهی 7 هزارتا طی 2 سال میشه 168 هزاردلار یا اسکالیدV
سال سوم یه ماستنگ GT500
سال چهارم و پنجم فورد F150 رپتور R
سال شش و هفت کوروت C8 Z06 Z07
سال هشتم هم پیشکش
Avan
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ال نود فول امروز شد یک میلیارد!!
حسن
۱۹ مهر ۱۴۰۲از اثرات موشکهاست وگرنه بازار نزولی بود
بي نوايان
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ببخشید میشه بفرمایید کجا دستمزدشون ۷هزارتاس تا منم اینجا برم همونجا کار کنم؟
سعید
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲نمایندگان مجلس انگلیس ماهی 5 هزار تا میگیرن کجا هفت هزار تا میدن تا ما بریم
حسین
۲۰ مهر ۱۴۰۲اولا درآمد میانگین ایران ۱۰ میلیون نیست، اون حداقل حقوق هست، یعنی میانگین بالاتره.دوما هیچ کشوری در دنیا درآمد میانگین ۷هزار دلار نیست.
امین
۱۱ بهمن ۱۴۰۱میرزه اگه زیر 2 باشه.واقعا ماشینه خوبیه. در ضمن اینجا دنیای آزاد نیست .باید با واقعبتها کنار اومد
TESLA
۱۱ بهمن ۱۴۰۱مگه آیفونه !!😂😂😂🙌🙌
heahmat021
۱۱ بهمن ۱۴۰۱منتظر تیگو ۷ پرو پلاس ۲ الترا se دیلاکس ادیشن هستم
چه اسمیه این آخه
رضا
۱۱ بهمن ۱۴۰۱تازمانیکه دودیفرانسیل نشه بااین آپشنهای بچگانه پرداختن بهش وقت تلف کردنه..
حسین
۲۰ مهر ۱۴۰۲آقا جدا برام سواله با کراس اور دو دف چکار میخواین انجام بدین که با تک دف نمیتونین؟
Amir
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ماشینی که توش پنج نفر بشینن چرخای عقبش کج شه به درد دکور میخوره حالا هی بهش پرو و مکس و الترا اضافه کنید
رهگذر
۱۱ بهمن ۱۴۰۱سالار سیستم اکسل عقب اینجوریه که وقتی وزن زیاد میشه تایر عقب زاویه دار میشه
دقیقا مثل هیوندا توسان یا ix35 خودمون
الان بنز خودش توی سرعت بالا چرخای عقب زاویه دار میشن
یا همین ۴۰۵ خودمون فرانسه یکم زاویه دار ساخته
لطفا ایراد هم میگیرین منطقی و علمی باشه👎
آقارضا
۱۲ بهمن ۱۴۰۱تا جایی که من میدونم اکسل برای حفظ پایداری، تعادل و افزایش قدرت شاسیه و دوم هم اینکه خودروهای BMW در سرعتهای بالای ففتاد هشتاد و سر پیچ چرخها زاویه میگرفتن و سر چرخ بداخل میخوابید که اونم با آمدن سیستمهای تعلیق جدید و کنترل پایداری منسوخ شد
aliHOZA
۱۴ بهمن ۱۴۰۱دو دف نیست؟؟؟
فکر میکردم پرومکسها همگی دو دف هستند.
کسری
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲دوست من تیگو 8 در دو مدل پرو و پرومکس ساخته شده که پرومکس دودف هست
دکتر عبدی
۱ فروردین ۱۴۰۲سلام مدیر محترم سایت بفرماید دقیقا تیگو ۷ پرومکس کی برا فروش آماده میشه ممنونم
حیدری
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲تابستان پیش رو
بشیری
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲من تیگو پنج داشتم، هفت داشتم، هشت پرو داشتم، الآنم هشت مکس گرفتم ، حضرت عباسی از همشون راضیم خیلی،،
اما از تیگو پنج و هشت پرو ویژه راضیم، خداهم راضی باشه
گازوئیل ریزه بین راهی
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲عزیزم ، عامل اینکه تو بازار ماشین پیدا نمیشه خودتی دیگه ، هر میوه ای اومده نوبرشو خودت برداشتی
قنبر
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲بچه ها این معلومه دروغ میگه
خخخخخ
حسن
۱۹ مهر ۱۴۰۲بیدار شو جنگ شده تو دو روز 3000 نفر مردن بعضیها ذوق میکنن دس میزنن تو فکر ماچ کردنن
علی
۱۹ مهر ۱۴۰۲علاقه خاصی به تیگو داری؟؟؟؟؟
رضا
۲۴ خرداد ۱۴۰۲سلام
تیگو ۷ پرو مکس کی وارد بازار ایران میشه ؟
حسن
۱۹ مهر ۱۴۰۲اول مالکین برندی که میخرید را بشناسید بعد پول تو حلقش بریزید خیانت به ایران و ایرانیه خرید از این لاشخورا اینا خائن به ایران و ایرانی ان
Enzo Ferrari 2008
۱۹ مهر ۱۴۰۲یه بار تو خیابون یدونه لندکروز کنار تیگو 8 دیدم
واقعا لندکروز خیلی ابهت داره
amirhasam
۲۶ مهر ۱۴۰۲راحت میشه جواب آدمایی مثل تو رو داد همونطوری که لامبورگینی جواب انزو فراری داد و حسابی قهوه ایش کرد
تیگو۸ پرومکس یه کراس اورر فول سایز شهریه چون برای آفرود ساخته نشده مثل وراکروز و سانتافه ولی لندکروز و پرادو ماشینای شاسی مستقل هستن و مخصوص آفرود کاربری هاشون فرق میکنه فهمیدی دانشمند😏😏😏
Enzo Ferrari 2008
۱۹ مهر ۱۴۰۲بعد تیگو سوار ها سیس لندکروز سوار می گیرن
رهگذر
۲۲ مهر ۱۴۰۲الان تنها تفاوت تیگو ۸ و تیگو ۷ پرو از نمای جلو همین متصل بودن چراغ جلو به جلوپنجره بود که اونم شبیه تیگو ۸ جدا کردن واقعا اینا با خودشون درگیری دارن؟
Enzo Ferrari 2008
۲۲ مهر ۱۴۰۲بله درگیرن که پرومکس اینجور چیزا پسوند میزارن
فن فرانسه و چین
۲۵ آذر ۱۴۰۲تیگو ۸ پرو مکس بهترین رقیب برای بی ام وه ایکس فور و لکسوس ان ایکس!!!!
علی یزدانی
۶ آذر ۱۴۰۳تیگو ۷ پرومکس با موتور ۱۹۷ اسب بخاری و گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر ،فول رادار ،گرم کن و سرد کن صندلی ،سیستم خودران ،سخنگو و مانیتور بهم پیوسته صندوق برقی با سنسور ،روشن و خاموش کردن ماشین از بیرون ،و کروز کنترل تطبیقی ،راانندگی بین خطوط و حافظه تنطیم صندلی و آیینه ،تنظیم برقی راننده و سرشنین و …..