نسخه دو دیفرانسیل تیگو ۷ پرومکس، ویژگیهای جالبی دارد که میتواند ان را در برابر اکثر کراس اوورهای بازار ایران که دیفرانسیل جلو هستند در رتبه بالاتری قرار دهد.در این مقاله از پدال با بررسی کامل تیگو ۷ پرومکس AWD همراه ما باشید.
تیگو ۷ پرو اکسلنت در سال ۱۴۰۰ جانشین مدل قدیمیتر تیگو ۷ شد و سپس در سال ۱۴۰۲ با مدل پریمیوم با آپشنهای بیشتر تقویت شد. با این حال شباهتهای فراوان ازجمله در قوای محرکه و کابین این خودرو با مدل ارزانتر و کوچکتر X55 پرو، نقطه ضعف تیگو ۷ پرو به حساب میآیند. فونیکس برای جدا کردن این خودرو از X55 پرو و قراردادن آن در یک رده بالاتر، نسخه پرومکس را معرفی کرد که در ابتدا تنها در نسخه تک دیفرانسیل رونمایی شد. نسخه پرومکس از پیشرانه قدرتمندتر و گیربکس بهتر سود میبرد و علاوه بر آن در داخل کابین هم طراحی به سبک تیگو ۸ و انواع تجهیزات ازجمله سیستمهای کمک راننده، یک ارتقای اساسی محسوب میشود.
طراحی تیگو ۷ پرومکس AWD
زبان طراحی جدید چری در این مدل کاملاً حفظ و با کمی چاشنی اسپرتی همراه شده است. این خودرو در همان ابتدا همانند سایر برادران خود مثل تیگو ۷ پرو، تیگو ۸ و تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید به نظر میرسد.
هرچند در ابتدا ممکن است این خودرو با تیگو ۷ پرو پرمیوم اشتباه گرفته شود، اما در نمای جلو شباهت آن بیشتر با سانگ یانگ نیو رکستون است و فریم پهن فلزی رنگ دور جلوپنجره، آن را تنومندتر و قدرتمندتر نشان میدهد. چراغها همچنان مثل تیگو ۷ عادی، اخمو و جدی هستند. در مدل پرومکس شما تغییری در گرافیک چراغها و دماغه خودرو ازجمله فرم کهکشانی جلوپنجره نخواهید یافت اما همان تغییر اندک در افزوده شدن فریم نقرهای رنگ زیر چراغها و تغییرات جزئی در سپر جلو، باعث شده تا شاهد طراحی تهاجمیتر، دلچسبتر و هماهنگتری در نمای روبرو از این خودرو باشیم.
در نمای جانبی به جز تغییر اندک در طراحی رینگها و چسباندن یک قطعه تزئینی با حرف T روی گلگیر جلو شاهد تغییر دیگری نیستیم. این قطعه مثلثی شکل هرچند کاملاً تزئینی است؛ اما تأثیر خوبی روی نمای جانبی گذاشته است. نمای پشت خودرو هم تغییری نکرده و تنها لوگوی فونیکس از روی چراغ عقب برداشته شده و یکپارچگی این قسمت چراغها باعث سادهتر شدن و پیوستگی بیشتر نمای پشتی خودرو شده است. اگر به زیر اسپویلر عقب نیز دقت کنید یک لبه اضافی نصب شده در این قسمت را خواهید یافت.
طراحی داخلی
بازطراحی کابین، فضای داخلی را بسیار مدرنتر و دلنشینتر کرده است. این طراحی مشابه با تیگو ۸ پرو بوده اما فرق اساسی آن، استفاده از رنگ غالب مشکی است. یک نمایشگر یک تکه عریض برای کلاستر و سیستم اطلاعات و سرگرمی ترکیبی از دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی با رزولوشون مناسب درنظر گرفته شده و بسیاری از اطلاعات خودرو را به خوبی و با گرافیک و انیمیشنهای زیبا به نمایش میگذارد. در کلاستر هم میتوانید تمامی اطلاعات پیمایش و مصرف سوخت لحظهای و میانگین و مسافت باقی مانده برای پیمایش را مشاهده کنید. بعلاوه نمایش نقشه روی کلاستر روبروی راننده نیز مزیت دیگری است که میتواند بدون اینکه باعث چرخش نگاه راننده شود، مسیر را به او نشان دهد. تعداد کلیدهای روی فرمان زیاد است و نیاز است مدتی برای به خاطر سپردن هرکدام انها زمان بگذارید. کنسول وسط هم کاربردی و ارگونومیک است. زیر آرنجی ساده آن ارتفاع و پهنای مناسبی دارد. طراحی رودریها هم با ترکیب خوبی از مواد نرم و پلاستیک مخصوصاً در جلو همراه شده است. سقف از نوع پانوراما بوده و فضای داخلی پرنور و دلبازی را فراهم میکند.
دریچههای تهویه جلو از نوع یکپارچه و باریک بوده و کارایی خوبی را نیز به همراه دارند. تهویه از نوع دو کاناله بوده و علاوه بر آن از سیستم تصفیه هوا نیز سود میبرد. در نسخه پرومکس، کنترل سیستم تهویه تنها بهصورت لمسی است؛ اما در نسخه AWD از دو کلید چرخان فیزیکی برای این کار بهره گرفته شده است. برای سرنشینان عقب دریچههای سادهای درنظر گرفته شده که تنها جهت پرتاب باد آنها قابل تنظیم است. روی ستونهای جلو، توییترهایی نصب شده که برخلاف تیگو ۸ مارک سونی روی آنها دیده نمیشود. سیستم صوتی از ۸ بلندگو تشکیل شده که صدای شفاف و نسبتاً خوبی ارائه میکند. برای شارژ گوشی همراه هم از شارژر وایرلس با توان ۵۰ واتی استفاده شده که سرعت شارژ بالایی دارد. نورپردازی داخلی نیز قابل تنظیم است.
موتور تیگو ۷ پرومکس AWD
پیشرانه مدلهای پرومکس دیگر ۱.۵ لیتری نیست و تبدیل به ۱.۶ لیتری توربو شده که مشابه فونیکس FX است. این موتور از نوع GDI یا تزریق مستقیم سوخت بوده و ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. طبیعی است که باید برای این موتور از بنزین با کیفیت یا اکتان مناسب استفاده کرد. در مقام قیاس، تیگو ۷ پرو پریمیوم از موتور ۱.۵ لیتری ۱۵۷ اسبی و ۲۳۰ نیوتن متری سود میبرد. این افزایش توان و تورک، باعث عملکرد بسیار بهتر در مدل جدید میشود. این موتور استاندارد آلایندگی یورو ۶ را پاس میکند.
گیربکس و انتقال نیرو نسخه AWD
برای انتقالی نیرو از موتور به چرخها از یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر (wet) استفاده شده که تعویض دندههای آن نرم و بدون تأخیر است. امکان تعویض دستی دنده هم ممکن است هرچند روی لیور دنده نسخه آزمایشی ما چیزی دیده نمیشد و تنها از کلاستر میتوانستیم تبدیل اتوماتیک به دستی را مشاهده کنیم.
انتقال نیرو به هر چهار چرخ بهصورت تمام وقت با استفاده از نسل ششم سیستم انتقال نیروی بورگ وارنر یکی از مزایای این خودرو محسوب میشود. برخلاف بسیاری از کراساوورهای بازار ایران در این کلاس و رده قیمتی، تیگو ۷ پرومکس AWD، نیرو را بهصورت دائم به هر چهار چرخ منتقل مینماید. انتقال بخشی از قدرت به محور عقب باعث میشود تا بتوان روی قابلیتهای خارج از جاده تا حد زیادی روی این خودرو حساب کرد. البته خبری از قابلیتهای آفرود واقعی، مانند قفل دیفرانسیل و تغییر قابلیتهای دیفرانسیل بهصورت تک یا دو دیفرانسیل سبک و سنگین نیست؛ بنابراین در نهایت این خودرو یک کراساوور آنرودی است که کمی در شرایط سبک آفرودی، قابلیتهای کمککننده بهتری نسبت به سایر رقبا ارائه میکند و در جاده هم کشش بهتر و پایداری بیشتری دارد.
تجربه رانندگی با تیگو ۷ پرو مکس AWD
مودهای قابل انتخاب رانندگی شامل نرمال، اکو، گلآلود، برفی، ناهموار، اسپرت است. نسخه غیر AWD تنها از مدهای نرمال، اکو و اسپرت سود میبرد. شتاب تیگو ۷ پرومکس در نسخه تک دیفرانسیل ۹ ثانیه و در مدل AWD تنها ۸ ثانیه اعلام شده که در تستها نیز به اعدادی نزدیک به این دست یافتیم. در جادههای کوهستانی هم کم فرمانی یا بیش فرمانی محسوسی از این خودرو دیده نمیشود؛ بنابراین میتوان پیچهای تند را با سرعت بالاتری پیمود. در مجموع رانندگی با این خودرو هم لذتبخش و با احساس اطمینان کافی است.
فضای کابین و بار
دید به اطراف نسبتاً خوب و تسلط راننده هم مانند بسیاری از کراساوورها، بالاست. فرم افقی و خطوط روی کاپوت توسط راننده دیده میشوند؛ لذا راننده کاملاً مسلط به حدود و ابعاد خودرو است. دوربین ۳۶۰ هم کارایی متوسطی دارد. دید آینه وسط به عقب، محدود است.
راحتی صندلیها در حد خوبی است و مخصوصاً برای سرنشینان عقب بهتر احساس میشود. در جلو راننده علاوه بر تنظیمات برقی ۶ جهته، از دو تنظیم قابل ذخیره در حافظه نیز سود میبرد. مموری علاوه بر تنظیمات صندلی، آینهها را نیز متناسب با سرنشین هماهنگ میکند. گودی کمر نیز بهصورت برقی برای صندلی راننده قابل تنظیم است تا در سفرهای طولانی خستگی کمتری حاصل شود. بااینحال انتظار میرفت صندلیها از فوم کمی نرمتر و لبههای دربرگیرنده بزرگتری استفاده کنند تا حرکات عرضی بدن سرنشین را کنترل کنند. صندلیها از گرمکن و سردکن داخلی بهره میبرند.
فضای پا و سر برای سرنشینان با قد متوسط و حتی کمی بلندقد هم کافی است. در بخش عقب نیز فضای کافی در این بخشها دیده میشود؛ ولی برای نفر سوم فضا کمی تنگ است. سانروف پانورامیک، ابعاد وسیعی داشته و نور خوبی وارد کابین میکند.
فضای بار بسیار وسیع بوده و لبه بارگیری هم در امتداد خط سپر قرار گرفته و میتوان برای نشستن در هنگام پیکنیک هم روی آن حساب کرد. بعلاوه با تا شدن آسان صندلیهای عقب، میزان فضای بار به مقدار قابل توجهی افزایش مییابد. در مجموع، فضای داخلی کاملاً دلباز و راحت است.
تفاوتهای تیگو ۷ پرومکس با تیگو ۷ پرو پریمیوم
همانگونه که گفتیم، عمدهترین تفاوت نسخه پرومکس نسبت به نسخه پرو، پیشرانه قدرتمندتر و بزرگتر ۱.۶ لیتری آن و گیربکس ۷ سرعته دوال کلاچ در برابر گیربکس CVT است. مدل AWD هم از ویژگی انتقال نیرو به هر دو محور سود میبرد. در داخل کابین هم تغییرات گستردهای صورت گرفته و علاوه بر تغییر طراحی، استفاده از امکانات و آپشنهای بیشتر و امکانات کمک راننده و ایمنی این خودرو را ارتقا دادهاند.
مشخصات فنی تیگو ۷ پرومکس دو دیفرانسیل
مدل | ۱۴۰۳ |
ویژگی | خودروی مونتاژی |
مشخصات پیشرانه | |
موتور | ۴ سیلندر توربو TGDI |
حجم موتور | ۱۶۰۰ سی سی |
قدرت | ۱۹۷ اسب بخار |
گشتاور | ۲۹۰ نیوتن متر |
گیربکس | اتوماتیک ۷ سرعته WDCT |
انتقال نیرو | دو دیفرانسیل AWD |
ابعاد و وزن | |
طول | ۴۵۰۰ میلی متر |
عرض | ۱۸۴۲ میلی متر |
ارتفاع | ۱۷۴۶ میلی متر |
فاصله بین دو محور | ۲۶۷۰ میلی متر |
حجم صندوق بار | ۴۷۵ تا ۱۵۰۰ لیتر (حداکثر) |
وزن خالص | ۱۵۷۵ کیلوگرم |
ابعاد چرخ ها | ۲۲۵/۶۰ R18 |
سرعت و شتاب | |
شتاب صفر تا صد | ۸.۲۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت |
سوخت و آلایندگی | |
مصرف سوخت ترکیبی | ۸ لیتر |
استاندارد الایندگی | یورو ۶ |
حجم باک بنزین | ۵۱ لیتر |
آپشنها و امکانات
- سانروف پانورامیک
- شارژر بیسیم تلفن همراه
- سیستم ورود بدون کلید
- چراغهای اتوماتیک و تمام الایدی جلو و عقب
- چراغهای مخصوص گردش در سر پیچها
- صندلیهای برقی ردیف جلو به همراه حافظه صندلی راننده و تنظیم گودی کمر
- گرمکن و سردکن صندلیهای جلو
- اهرم تعویض دنده الکترونیکی با امکان تعویض دستی
- صفحه کیلومتر (کلاستر) دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی یکپارچه با نمایشگر مرکزی
- سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله به همراه یونیزاسیون، کول باکس و دریچه تهویه برای سرنشینان عقب
- نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی همراه با ۸ اسپیکر و توییتر و درگاه USB برای سرنشینان جلو و عقب
- آینههای جانبی تاشو برقی با قابلیت تغییر زاویه در هنگام دنده عقب
- قابلیت تنظیم حالتهای رانندگی
- فرمان برقی با تنظیم در چهار جهت
- پاور ویندوز با قابلیت تشخیص مانع
- نورپردازی داخلی
- کروز کنترل تطبیقی
- صندوق برقی عقب به همراه سنسور با قابلیت تنظیم ارتفاع بازشدن
- سنسور باران با قابلیت بستن سانروف و پنجرهها در باران
ایمنی و سیستمهای کمکی راننده
برای رانندگانی که ممکن است دقت کافی نداشته باشند یا معمولاً توجه آنها به جز رانندگی به چیزهای دیگری جلب میشود، سیستمهای کمکی رانندگی میتوانند بسیار مؤثر و راهگشا باشند. مجموعه این سیستمها که به ADAS یا سیستم دستیار راننده پیشرفته موسوماند، شامل هشدار برخورد از جلو، انواع رادار برخورد از جلو و عقب و نقطه کور برای راننده و حتی سرنشینان عقب، نگهدارنده خودرو بین خطوط و هشدار عبور از لاین چپ یا راست جاده، رادار تابلو خوان، کروز کنترل تطبیقی، ترمز خودکار اضطراری، کنترل هوشمند نور بالا و… هستند. یکی از سیستمهای جالب ایمنی این خودرو، آلارم نوشیدن چای یا قهوه بعد از رانندگی چند ساعته است.
- شش کیسه هوای ده نقطهای (جلو، جانبی، پردهای)
- ترمز پارک برقی (EPB) و اتوهلد
- ترمز کمکی (BAS, ABS, EBD)
- سنسور پارک عقب
- سیستم هشدار ترافیک در عقب خودرو
- دوربین ۳۶۰ درجه
- کنترل ایستایی در سربالایی (HHC)
- کنترل حرکت در سرپایینی (HDC)
- قطع پدال گاز در هنگام ترمزگیری (BOS)
- کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)
- ترمز کمکی (EBA)
- سیستم کنترل کشش (TCS)
- سیستم هشدار و پیشبینی برخورد در اثر تغییر لاین (LCA)
- سیستم هشدار خروج از خط (LDW)
- رادار هشدار خروج از پارک (RCTA)
- رادار هشدار باز شدن درب عقب (DOW)
- رادار نقطه کور (BSD)
- سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)
- سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA)
- کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)
- سیستم کمکی کروز هوشمند (ICA)
- سیستم نوربالا اتوماتیک (IHC)
- رادار تصادف از جلو (FCW)
- ترمز اضطراری خودکار (AEB)
- تابلو خوان
مقایسه تیگو ۷ پرومکس ۴ چرخ محرک با رقبا
درحالیکه شاید فیدلیتی پرستیژ رقیبی نزدیک به این خودرو به نظر برسد، پرومکس AWD چه از بابت امکانات و چه از لحاظ قابلیت انتقال نیرو به هر چهار چرخ، امتیاز بیشتری به دست میآورد. از سویی مدل پرو پلاگین هیبرید هم در همین بازه قیمتی جای دارد که البته از ویژگی انتقال نیرو به چهار چرخ بیبهره است و در عوض با استفاده از یک باتری و موتور الکتریکی، مصرف سوخت بهتری را ارائه میکند. در میان خودروهای وارداتی در این بازه میتوان گک GS3 و جتا GS5 را نام برد. رقبای دو دیفرانسیل این خودرو هم قیمتی لااقل ۶۰ درصد بالاتر از آن دارند.
قیمت تیگو ۷ پرومکس دو دیفرانسیل و ارزش خرید آن در بازار
مدل | مشخصات | قیمت کارخانه | قیمت بازار |
---|---|---|---|
فونیکس تیگو ۷ پرو | پریمیوم | ۱,۷۳۰,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۲۵,۰۰۰,۰۰۰ |
فونیکس تیگو ۷ پرو | پلاگین هیبرید | --- | ۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰ |
فونیکس تیگو ۷ پرو مکس | --- | به زودی | --- |
تاریخ به روز رسانی: ۵ دی ۱۴۰۳
بهعنوان یک کراساوور خانوادگی میان سایز با فضای داخلی خوب، طراحی مدرن، انبوه تجهیزات رفاهی و ایمنی، راحتی سواری، پیشرانه سرزنده و قدرتمند و انتقال نیروی کارآمد چهار چرخ دائمی، مصرف سوخت خوب، طراحی گیرا و انبوه ویژگیهای کارا، تیگو ۷ پرومکس AWD یکی از انتخابهای معدود قابل پیشنهاد است که اکثر افرادی که در طول زمان یک هفتهای تست این خودرو همراه ما بودند را سورپرایز کرد. قرار است این خودرو با قیمتی در حدود ۲ تا ۲.۱۰۰ میلیارد تومان وارد بازار شود که در این حالت حدود ۲۵۰ میلیون تومان گرانتر از نسخه پرو پریمیوم خواهد بود و در این حالت نیز ارزشمند به نظر میآید. این خودرو یکی از بهترین مدلهای فونیکسی است که تاکنون تست کردهایم و بالانس خوبی بین قابلیتهای حرکتی، کاربردی و تواناییها و امکانات برقرار نموده که امتیاز آن را برای خرید افزایش میدهد.
تماشا در یوتیوب:
علی جردن
۱۶ تیر ۱۴۰۳امکانات رفاهی = فول
آفرود = 4WD
در یک کلام … اژدها چینی
Taha Ayoobi
۱۶ تیر ۱۴۰۳اژدها بی خطر
فرهاد
۱۶ تیر ۱۴۰۳کاش من بجای ربات تایید کامنت ها ، ادمین نظارت بر کامنت ها میشدم و امثال علی جردن و سوشیانت و نوید و پیام و امیر و کار لاو و کیلر و علی شوی نوا و درکل هرچی متعصب و هرکسی که نظر غیر حرفه ای و غیر فنی و غیر آموزشی میزاره رو از صفحه کامنت های پدال حذف میکردم.
علی جردن
۱۶ تیر ۱۴۰۳تعصب روی پژو شوتی نداریم که
عشق خودروهای جهان اولی داریم تو دلمون
شمارو تحریما ذهنتون را محدود کرده
همیشه گفتم شاسی بلند تک دفیرانسیل کنسله چه چینی باشه چه آلمانی
وقتی از خودرویی تعریف میکنم که لایق تحیسن باشه کورکورانه ویا از روی ظاهر هرگز ماشینیو توصیه نکردم
شاید بغضیا بخاطر ظاهر زیبا X55 یا لاماری توصیه کنند اما چون با ارزش های من تفاوت داره همیشه گفتم سراغ ماشین تک دفرانسیل نرید و بجاش سدان بخرید
سپاس گزارم
car lover
۱۶ تیر ۱۴۰۳هر دو دیفرانسیلی هم آفرودی نیست.
علی
۱۸ تیر ۱۴۰۳اقای دروازه دولاب AWD و 4WD با هم فرق داره !😏
۱۶ تیر ۱۴۰۳خدا نگذره از اون ربات
حرفای منو قبول نمیکنه کامنتام نمیان
ضد فن های متعصب
۱۶ تیر ۱۴۰۳درود بر شما اقا فرهاد زیباترین جمله ای که داخل بخش پیام های سایت پدال دیدم باید با طلا نوشت گذاشت کنار نماد پدال در صفحه اصلی سایت حرف دل همه کاربرانی که از دست افراد متعصب ناراضی هستن رو زدید ماشالا
car lover
۱۶ تیر ۱۴۰۳اره از این بچه مارمولک ها😂
گاس فرینگ
۱۶ تیر ۱۴۰۳از این اژدها ها که دم در مجتمع ها میزارن آدم میزارن توش قر میده
۱۶ تیر ۱۴۰۳آفرود با این ماشین ها به صرفه نیست بهترین خودرو برای آفرود لندکروز و هایلوکس و kmc و پاژن و جیکلاس و کولیی ماشین دیگه میباشد 🤔
۱۶ تیر ۱۴۰۳کاری که تو با بنز و تویوتا و لندرور کردی هیتلر نکرد اخه kmc که یکم فشار بهش بیاد گیربکس میسوزونه رو کنار پادشاهان گذاشتی
واکنش کیشیرو تویوتا و کارل بنز : مشکل داری؟…
۱۷ تیر ۱۴۰۳سهام لندرور و تویوتا و بنز ریخت با گذاشت kmc گیربکس سوزان کنار پادشاهان کارل بنز اون دنیا دنبالته
فرهاد
۱۷ تیر ۱۴۰۳جیپ شهباز مونتاژ شاهنشاهی 50 ساله شرف داره به kmc نشون به اون نشونی که دیوار صاف رو بالا میره.
۱۶ تیر ۱۴۰۳افرود سوارانی که دیفندر و جی کلاس سفارش داده بودند بعد از دیدن این خودرو : پول مارو پس بدین میخایم تیگو بخریم
اکسل عقب x55
۱۷ تیر ۱۴۰۳دستت درد نکنه علی آقا هر وقت خواستم دیفندر یا جی کلاس بخرم میرم نمایندگی چری یدونه از این تیگو ها میخرم بقیشم میزارم بانک سودشو میگرم خوب نکته ای گفتی
لنسرoevi
۲۲ مرداد ۱۴۰۳داش در نری
لنسرoevi
۲۲ مرداد ۱۴۰۳داش در نری یه وقت
Arad
۱۷ تیر ۱۴۰۳درود ماشین خوبی هست ولی در فروش به مشکل میخورید و با پول این نظر بنده توسان یا اسپورتیج کارکرده هستش که تو شهرهای بزرگ مثل پول نقدن
مزدا
۱۷ تیر ۱۴۰۳برادر جردن هر گردی گردو نیست !!
هر ماشین دو دیفرانسیل به معنای افرودر بودن نیست !
با این نمیشه تپه رفت چه برس کویر و کوه و جنگل!!
همون جاده صاف بزاش کافیه !
ولی دو دیفرانسیل بودنش مزیت هست تو این بازار خودرو بی صاحب مملکت
علی جردن
۱۷ تیر ۱۴۰۳منظور از آفرود همین که تو روزهای برفی خیابون سربالایی بتونه بره بالا اونم دو دف میخواد
البته من خودم انتخابم تیگو ۷ نیست و جیلی آزکارا از تیگو ۷ و ۸ بهتر میدونم
۱۷ تیر ۱۴۰۳افرود به دو دف بودن و اون kmc که ادعا میکنه تو افرود چیزی نیست چه برسه به این که کراس اوور شهریه
B
۱۷ تیر ۱۴۰۳اگه این اژدهای چینیه وای بحال چین
RezaRs
۱۷ تیر ۱۴۰۳علی شوس مولوی راهن حتی فرق 4wd و awd رو نمیداند
مسعود
۱۷ تیر ۱۴۰۳جیلی آزکارا از این ارزش خرید بالاتری داره و اونم چهار چرخه
محمد
۱۷ تیر ۱۴۰۳4wd با AWD متفاوته اقای باسواد لطفا اگر راجب چیزی اطلاعی نداری نظر نده در سیستم AWD هر چرخ ۲۵ درصد توان موتور رو در حالت عادی داره البته کامپیوتر تا حدی میتونه این قدرت رو بالا پایین کنه این سیستم برای جاده هست و شتابگیری خوب نه افرود. میرسیم به 4WD که برای افروده محور عقب 75 درصد و محور جلو 25 درصد توان رو داره کامپیوتر بر اثاث کشش میتونه محدود قدرت رو بالا ببره
علی
۱۸ تیر ۱۴۰۳فقط رانا پلاس 😏
اشیمشی
۱۶ تیر ۱۴۰۳رقیب رنو کولیوس
گاس فرینگ
۱۶ تیر ۱۴۰۳و فراری پورسانگوئه و لامبورگینی اوروس و استون مارتین DBX
فروغ
۱۶ تیر ۱۴۰۳لکسوس RX200t 👍🏻
تیگو ۷ پرومکس 👎🏻
رای بدین
Zonda
۱۶ تیر ۱۴۰۳مقایسه این ۲ تا خیلی مسخره و خنده داره
اصلا این ۲ تا بازار هدفشون یکی نیست
لکسوس و تویوتا تو کشور ما نماد ثروت و مایه داری به حساب میان . کسی که اونقد پولداره که میتونه لکسوس بخره صدسااال نگاه به چینی نمیکنه
قضیه فراتر از خودروئه
۱۶ تیر ۱۴۰۳داشت مسخره میکرد نه مقایسه
۱۶ تیر ۱۴۰۳هایما 7x بخر خیلی ماشین خوبیه
Dark Knight
۱۶ تیر ۱۴۰۳داداش باید به جای لکسوس یه لامبورگینی اوروس یا میباخ gls میذاشتی ، لکسوس ژاپنی چیه که بخواد با ماشین با دوام و با کیفیت چینی مقایسه بشه 😂😂
باشو
۱۶ تیر ۱۴۰۳ماشین خوب و جالبی هستش، هم کیفیت داره هم امکانات، منتها قیمت فضایی داره، الان عده ای باز چینی اشغال و فلان و بهمان میکنن، گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف بو میده
HELLO.BROTHERS
۱۶ تیر ۱۴۰۳این ماشین بعد از ۳۰هزارکیلومتر به ترتر کردن میافتد،اونی که این رو بعد از ۳۰هزار بخره دیوانه کامل.
۱۶ تیر ۱۴۰۳تو از کجا میدانی؟
امیر حسین
۱۶ تیر ۱۴۰۳اره حق با شماس الان در مورد ماشین های ایرانی صحبت بود هیچ کسی انتقاد نمیکرد نمیدونم یک جوی پیش اومده همه کور کورانه بهترین ماشین چینی رو هم میگن اشغال هست بعدش میری میبینی طرف یا ایراخودرو سوار هست یا سایپا سوار بعد میاد در مورد ماشین چینی نظر میده
اکسل عقب x55
۱۷ تیر ۱۴۰۳بنده چینی سوار شدم از خانواده ام وی ام و زیر ۳ سال داشبورد صدای وزوز میومد در حالی که الان هیوندای اوانته ۲۰۰ هزار کارکرد سوار میشی انگار صفر چینیه درسته که میگن کره دسته دو در حد صفر چینیه
حسن
۱۶ تیر ۱۴۰۳چراغها همچنان اخمو و جدی هستند
Taha Ayoobi
۱۶ تیر ۱۴۰۳سمند مدل 87 گرم کن آینه بقل داره این نداره😂
ALI
۲۱ تیر ۱۴۰۳حتی مدل تیگو ۷ پرو هم داره ولی ذکر نشده
درضمن حتی سمند سریر هم این آپشن رو نداشت چه برسه LX 87
علی اکبر زینالی
۱۶ تیر ۱۴۰۳بنظر می رسد خودروی ارزنده ای در این رینج قیمتی باشد.
امیرحسین
۱۷ تیر ۱۴۰۳خدا شاهد پول دادن برای این خودروهای چینی …حماقت..
اصلا خریدار ندار..
برای فروش به مشکل میخورید.
وهمشون گیربکس بسیار ضعیفی دارن
که بعد ۵ ماه متوجه میشید..
اکسلم در رفت
۱۷ تیر ۱۴۰۳آخه چینی تعریف داره مگه؟
این اس یو وی با این موتور نشان دهنده کیفتشه😂
ALI
۲۱ تیر ۱۴۰۳باشه ولی کراس اوره
سعید
۱۷ تیر ۱۴۰۳به نظر بدک نمی رسه البته اگر اکسل عقبش در نره
ali
۱۷ تیر ۱۴۰۳با سلام
خدایا به چه روزی افتادیم که یه آشغال چینی بی اصل و نصب باید توسط یه سایت معتبر مثل پدال تبلیغ بشه؟؟؟؟اینقدر جنسهای بنجل به خوردمون دادن که فکر می کنیم این خیلی شاخه با موتور 1600 سی سی که خدابیامرز پیکان همین قدر حجم داشت…..واقعا چرا به این روز افتادیم؟یه زمانی کادیلاک وی 8 مونتاژ می کردیم بنز ای کلاس مونتاژ می کردیم ماکسیما و سیلو مونتاژ می کردیم ….الان یه بی اصل و نصبی مثل این رو باید مونتاژ کنیم و براش تبلیغ کنیم…..
maziarkhani
۱۷ تیر ۱۴۰۳نمای جلو یه کپی ناشیانه از DS 7 کراس بکه
فرزاد
۶ آبان ۱۴۰۳وقتی مُردم خداوندا اول من میپرسم بعد تو جواب میدی