تلویزیون پدالفونیکس

رونمایی از فونیکس تیگو 8 پرو ای پلاس پلاگین هیبریدی

آغاز فصل جدید خودروهای سبز در ایران

مدیران خودرو، دست روی جدیدترین خودروی شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی چری؛ یعنی تیگو ۸ پرو +e گذاشته تا اولین گام بزرگ برای حضور خودروهای سبز در این رده را در ایران به نام خود ثبت کند.

تیگو ۸ پرو از زمان حضور در بازار ایران توانسته موفقیت‌های قابل‌توجهی را به دست آورد. عمده مشتریانی که پیش‌ازاین مجبور به خرید خودروهای کارکرده و مستعمل در این کلاس بودند، جذب ویژگی‌های لوکس و راحتی و طراحی این خودرو شدند. امکانات و آپشن‌های فراوان، سیستم‌های ایمنی فعال و هوشمند، گارانتی قابل‌توجه و طولانی‌مدت، به‌روز بودن و سبقت از رقبا در این رده باعث شد تا تیگو ۸ پرو مورد توجه بسیار قرار گیرد و بعدها نیز با مدل دو دیفرانسیل پرومکس و اکنون با مدل پلاگین هیبریدی ای پلاس بسط یابد.

فونیکس تیگو ۸ پرو ای پلاس یک خودروی پلاگین هیبریدی است. یعنی با کمک پورت شارژر و شارژر خانگی هم می‌توان باتری لیتیوم یونی ۱۹.۲۷ کیلووات ساعتی آن را شارژ کرد. این باتری توانایی پیمودن مسافت ۷۵ کیلومتری (در چرخه NEDC) را در حالت رانندگی تمام الکتریکی فراهم می‌کند. در زیر کاپوت، یک موتور بنزینی آشنای چهارسیلندر ۱۴۹۸ سی‌سی i-HEC توربوشارژر جای گرفته که به‌تنهایی 155ps قدرت در دور موتور ۵۵۰۰ و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور در دور موتور بین ۱۷۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه تولید و در اختیار یک گیربکس DHT قرار می‌دهد. دو موتور برقی هم گشتاور را به ۵۴۵ نیوتن متر می‌رسانند تا شاهد شتاب صفر تا صدی ۷.۶ ثانیه‌ای باشیم. ۹ حالت یا مد درایو شامل رانندگی با یک یا دو موتور الکتریکی، حالت ترکیبی و حالت شارژر باتری با موتور بنزینی می‌شود.

هر دو موتور الکتریکی و موتور بنزینی، نیروی خود را به دیفرانسیل جلو منتقل می‌کنند و بنابراین برخلاف مدل پرومکس، این یک خودروی AWD نیست. بااین‌حال کشش و قدرت کاملاً مکفی است. بعلاوه برای کاربردهای روزمره شهری، احتمالاً تنها موتورهای الکتریکی کفایت کنند و نیازی به مصرف هیچ سوختی نیست. قدرت موتورها در مجموع ۳۲۶ اسب بخار اعلام شده؛ اما فقط برای مدت کوتاهی قادر به استفاده از همه این توان خواهید بود و پس از آن قسمتی از نیروی موتور صرف شارژ باتری خواهد شد.

قیمت تیگو ۸ پرو ای پلاس در چین از ۲۳۷۰۰ دلار آغاز می‌شود. احتمالاً باتوجه به مشوق‌های تعرفه‌ای برای خودروهای با حجم موتور زیر ۱.۵ لیتری و هیبریدی، قیمت تمام شده این خودرو مابین مدل‌های پرو معمولی و پرومکس قرار گیرد.

حرکت به سمت خودروهای سبز، می‌تواند جریان‌ساز و مسئولیتی اجتماعی برای نجات جان انسان‌ها و طبیعت باشد. این روند خوشبختانه با گارانتی باتری‌ها، قابل اعتماد هم شده است و در آینده با معرفی مدل‌های جدید با تکنولوژی‌های هیبریدی و برقی توسعه خواهد یافت.

تماشا در یوتیوب:

تماشا در آپارات:

 

مشخصات فنی تیگو ۸ PRO e+

توضیحات
۱.۵ TCI حجم موتور
DHT نوع گیربکس
۲۴۰ kw (326 hp) حداکثر قدرت (مجموع موتور بنزینی و برقی)
۵۱۰ N.m حداکثر گشتاور (مجموع موتور بنزینی و برقی)
۱.۵۵ L/100 km مصرف سوخت ترکیبی (کارکرد موتور بنزینی و برقی)
۶.۵ L/100 km مصرف سوخت ترکیبی (کارکرد موتور بنزینی)
۷۵ km مسافت قابل پیمایش در حالت تمام الکتریکی
برقی تعویض دنده
EV+NORMAL,HEV+NORMAL,HEV+SPORT,EV+ECO,HEV+ECO حالت رانندگی
Bosch ESP 9.3 ESP
۴۷۲۲*۱۸۶۰*۱۷۴۵ ابعاد (میلی‌متر)
۲۷۱۰ فاصله محوری (میلی‌متر)
۱۷۶۹ وزن (کیلوگرم)
۱۹۳-۱۱۷۹-۲۱۰۱ ظرفیت فضای بار (لیتر)
MacPherson سیستم تعلیق جلو
Multi Link سیستم تعلیق عقب
+ ترمز پارک برقی و اتوهلد
۱۸ اینچ آلومینیومی رینگ
نوع T چرخ زاپاس
۱۸۰ km/h حداکثر سرعت
۷.۶ s شتاب صفر تا صد
۵۵ kw / 160 N.m توان / گشتاور موتورهای برقی
۷۰ kw / 155 N.m
۰.۱۶ A شدت جریان موتورهای برقی
۰.۲ A
لیتیومی نوع باتری
۳۵۰ V ولتاژ باتری
۱۹.۲۷ kwh ظرفیت باتری
۳.۰ – ۴.۰ h مدت زمان شارژ باتری
+ شارژر قابل حمل
۴۵ L حجم باک سوخت
۲ کیسه هوای ردیف جلو
۲ کیسه هوای جانبی
۲ کیسه هوای پرده‌ای
+ ایزوفیکس
+ قفل کودک
+ قفل مرکزی
+ قفل اتوماتیک درب‌ها
+ سیستم ضد سرقت موتور
+ سیستم ضد سرقت بدنه
۱۹۲۰ * ۷۲۰ (HD) دوربین نمای ۳۶۰درجه
+ دوربین دنده عقب داینامیک
+ سنسور باران
+ سنسور پارک عقب
+ سنسور پارک جلو
ABS سیستم‌های ایمنی
EBD
BAS
ESP
TCS
EBA
HAC
HDC
+ سیستم کنترل فشار باد تایرها (TPMS)
+ سیستم ضد مانع شیشه‌ها، سانروف و درب صندوق عقب

 

سیستم‌های ایمنی تیگو ۸ پرو e+
LDW  

ADAS

سیستم رانندگی خودکار

BSD
LKA
TJA
ICA
ACC
FCW
AEB
RCW
DOW
RCTA
LCA
IHC
+ کروز کنترل تطبیقی
LED چراغ‌های جلو
+ سنسور نور (اتو لایت)
+ سیستم چرخش چراغ‌ها در پیچ (AFS)
LED چراغ روشنایی روز (DRL)
عقب چراغ مه‌شکن
LED چراغ‌های عقب
LED چراغ ترمز
خودکار تنظیم ارتفاع نور
+ چراغ مشایعت
+ چراغ‌های راهنمای داینامیک
+ آنتن کوسه‌ای
+ خروجی اگزوز دوگانه
چرم دو رنگ قهوه‌ای و مشکی تودوزی داخلی
۳/۱۲ اینچ نمایشگر صفحه کیلومتر
۳/۱۲ اینچ صفحه نمایش
۸ اینچ پنل تهویه هوا
Apple Car Play / Android Auto/ Bluetooth اتصال تلفن همراه
۸ بلندگو با برند سونی تعداد بلندگو
۲ پورت در ردیف جلو و ۱ پورت در ردیف عقب USB Port
برقی (دی کات) فرمان
چرمی چندمنظوره
قابلیت تنظیم در چهار جهت
مجهز به گرم‌کن

 

تجهیزات و آپشن‌های فونیکس تیگو ۸ پرو e+
۶ جهته برقی به همراه ۴ جهت تنظیم گودی کمر برقی تنظیم صندلی راننده
ذخیره در ۳ حالت حافظه صندلی راننده
۴ جهت برقی تنظیم صندلی سرنشین جلو
۴ جهت برقی تنظیم صندلی سرنشین از ردیف عقب(Boss Key)
ردیف جلو و عقب گرم کن صندلی
ردیف جلو سرد کن صندلی
دستی با قابلیت تاشوندگی تنظیم صندلی ردیف دوم
دستی با قابلیت تاشوندگی تنظیم زاویه صندلی ردیف سوم
مجهز به کول باکس کنسول آرم رست ردیف جلو
با نگهدارنده لیوان کنسول آرم رست ردیف دوم
فعال سازی از طریق فرمان صوتی و یا استفاده از دکمه روی فرمان سیستم کنترل صوتی
+ شارژر بی سیم تلفن همراه
خودکار مجهز به فیلرت ۵/2PM سیستم تهویه مطبوع دوگانه
+ سیستم ضد بخار
نورپردازی با ۶۴ رنگ نور پردازی داخل کابین
بدون نیاز به کلید و استارت دکمه ای سیستم ورود به خودرو
با حسگر ریموت باز شدن درب صندوق
+ سقف پانوراما به همراه سایه بان برقی
مجهز به حافظه (قابلیت اتصال به حافظه صندلی راننده)

گرم کن

تنظیم برقی و تاشوندگی خودکارتغییر زاویه خودکار در حرکت دنده عقب فلاشر روی قاب آینه نورپردازی آینه روی زمین در شب

آینه‌های جانبی
+ آینه عقب ضد تابش نور

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. اشکان

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (416 ديدگاه)

    وقتی ماشین چینی میبینم یاد اون حرف نماینده مجلس میوفتم که به چینی می‌گفت آشغال و خودش لایق ماشین غیر از چینی میدونست ، البته با پول مردم و بیت المال

    موافقم 63
    مخالفم 6
    1. حسین

      ۱۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (217 ديدگاه)

      کشوری که نفت و گاز داره نباید وضع مردمش این باشه،از اسم تحریم نهایت استفاده را یک سری ها کردن ولی میشد تحریم را برداشت اونم با مذاکره مستقیم،چه جوری به فوتبالیست ها اجازه واردات خودرو میدین اونم با شکست ولی برای مردم عادی حرامه.

      موافقم 56
      مخالفم 5
      1. اشکان

        ۱۱ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (416 ديدگاه)

        اینا به اینطور پول درآوردن عادت کردند ، چند برابر کارخانه سازنده درآمد زور دارند الان ، حمایت از تولید ملی و…هم کشکه ، کسی که فکر حمایت از تولید ملی باشه بعد از چهل سال نباید نتیجه اش پراید باشه!! برا واردات ام باید منافع و بسنجند اگر ، سود بیشتر با واردات باشه به نتیجه میرسه ، وگرنه کسی به فکر مردم نیست…

        موافقم 35
        مخالفم 5
    2. TYPE Z

      ۱۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      از کوتهی ماست که دیوار بلند است .

      موافقم 32
      مخالفم 3
  2. علی

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (110 ديدگاه)

    کلا ماشینهایی که اسمشون یه جمله هست قراره بد فرو برن

    موافقم 28
    مخالفم 4
  3. RWD

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ۳۲۰ اسب قدرت و ۵۰۰ نیوتون متر گشتاور .
    تا قبل از آزادسازی احتمالی واردات خودرو ، قدرتمند ترین خودروی مونتاژی یا وارداتی خواهد بود .
    اگه به صورت دو دف AWD بود خیلی جالب میشد .
    و جالب تر از همه ، اگر با قیمت واقعیش ارائه میشد نه قیمت نجومی .

    موافقم 34
    مخالفم 2
  4. Dan

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (687 ديدگاه)

    بنظرم پرستیژ پدال بالا تر اینه که از یه خودرو چینی ـی که ۱۰ بار در بقیه رسانه بررسی و تبلیغ میشه تعریف و تمجید کنه (هرچند مبارک خریدارانش البته)
    بنظرم بهتره که تمرکزتونو بزارین و پوشش اخبار جهانی خودرو ، چون بقیه رسانه ها به اندازه کافی اینترنتو با این اخبار تکراری بازار داخل پر کردن

    موافقم 15
    مخالفم 19
    1. محمدرضا

      ۱۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      فکر کردی در آمد 10 نفر کارمند سایت از کجا میاد؟

      موافقم 10
      مخالفم 1
  5. علی جردن

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2102 ديدگاه)

    یک زمانی محصولات MG رو بخاطر اینکه یه رگ چینی دارن نمی پسندیدیم الان ماشین چینی شیش دانگ رو حمایت می کنیم
    ایرانیا قبل ازینکه خود اُمت چین ماشین چینی سوار شن چینی سوار شدیم اونم نه اختیاری بلکه انحصاری تحمیلی!

    موافقم 38
    مخالفم 10
  6. ممد ژانگولر

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (4190 ديدگاه)

    داش جواد ایول داری👌 به خدا . با کلاه آرم بنز نشستی تو فونیکس . یعنی پرچم مرسدس بنزو فرو کردی تو ماشین چینی 👏 الحق یک ایرانی واقعی هستی

    موافقم 11
    مخالفم 10
  7. Rt 22

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کیه که باور کنه ما همونی هستیم که کادیلاک رو مونتاژ میکردیم تو خاکمون ، الان حال روزمون اینه .

    موافقم 24
    مخالفم 4
  8. M/D

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (200 ديدگاه)

    این ماشین فقط یه گرمکن فرمون نداره
    واقعا لکسوس ای اس اندازه این آپشن داره؟
    چینی ها الان کم کم از روز دنیا جلوتر دارن میافتن
    با توجه به تجاربی که من از یه شورولت ترکس ۲۰۱۹ و جک اس ۳ ۲۰۱۹ دارم به جرات می تونم بگم این دو از نظر آپشن و کیفیت خیلی فرقی با هم ندارن و تفاوت های خیلی جزئی داره(از جمله اینکه اس۳ سانروف داره ترکس نداره عقب ترکس کولر داره ولی عقب اس ۳ کولر نداره اما با توجه به سابقه خوبی که از کولر ردیف جلوی اس۳ که به عقب هم می رسه دارم خیلی این تفاوت مهم نیست) ولی از نظر راحتی و جاداری اس ۳ بهتره.دلیل شتاب کمتر جک نسبت به شورولت از نظر من اینه که شورولت موتور قوی تر و اندازه کوچکتری داره ولی برای من که خودروی بزرگ و جادار دوست دارم حتی شتاب پایین تر هم منو متقاعد به خرید ترکس نمی کنه و باز هم منو به اس ۳ می کشونه
    جالبیش اینجاست که من تو کشوری که سوار ترکس شدم اس ۳ هم وجود داشت و هم قیمت هم بودن

    موافقم 8
    مخالفم 47
  9. SS

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (822 ديدگاه)

    6.5 لیتر مصرف برای ماشین پلاگین هیبرید… با موتور 1.5 لیتری توربو
    بعد میگن چرا به این ها میگید زباله
    چون کشورهای همسایمون مردم به راحتی راو 4 هیبرید میخرن (توجه کنید نه پلاگین) با موتور 2.5 لیتری و مصرف 6 لیتر که یه عمر کار میکنه. پول تویوتا هم میدن نه لکسوس
    حالا ملت مجبورن برای خرید این زباله به قیمت لکسوس صف بکشن که یه عده منافعشون تامین بشه
    البته کاش میفهمیدن منافع چی هست… درک و شعور همون رو هم ندارن…
    اگر این کشور هاب منطقه ای تولید رنو و بنز میشد که قرار بود بشه همون افراد هم 1000 برابر بنجل چینی فروشی سود میبردن

    موافقم 30
    مخالفم 8
  10. ایران فرانسه

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    اگر یکبار گذرتان به پروسه بعد از ثبت نام و ادا اطوارهای این شرکت در تحویل خودرو با قراردادهای ترکمانچای و بعد از تحویل یکبار تجربه فراموش نشدنی خدمات پس از فروش بالاخص در تعمیرگاه مرکزی و نحوه پاسخگویی اپراتورهای این شرکت مخصوصا موقع نیاز به امداد را سپری کنید فقط و فقط از خودتان می پرسید که این شرکت به کدامین منبع لایزال متصل است که هر قیمتی که اراده می کند را با نهایت توهین رفتاری به خلق الله قالب می نماید

    موافقم 29
    مخالفم 1
  11. Dariush saadat

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (177 ديدگاه)

    چندتا سوال
    واقعا پونصد و خوردی نیوتن متر گشتاور رو محور جلو عقلانیه اصلا قابل کنترله؟!
    این ماشین چند دقیقه می‌تونه رو حداکثر توان کار کنه؟
    لطفاً سردبیر سایت جواب بده
    ممنون میشم
    در ضمن سایت فوق العاده ای دارین

    موافقم 9
    مخالفم 1
  12. A1

    ۱۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (250 ديدگاه)

    کاش حداقل موتورش تنفس طبیعی بود الان نه تنها مشکل توربو داره باید مالک نگران سیستم هایبرید هم باشه😂

    موافقم 5
    مخالفم 2
  13. Cool guy

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نمیدونم چرا اسم چین که میاد بوی سوختگی نصف اعضای این سایت بلند میشه..بیشتر نصف این ماشین اصلا چینی نیست حتی بدنش بخواید نخواید چین داره بشدت پیشرفت میکنه و این حقشه

    موافقم 8
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا