مدیران خودرو، دست روی جدیدترین خودروی شاسیبلند پلاگین هیبریدی چری؛ یعنی تیگو ۸ پرو +e گذاشته تا اولین گام بزرگ برای حضور خودروهای سبز در این رده را در ایران به نام خود ثبت کند.
تیگو ۸ پرو از زمان حضور در بازار ایران توانسته موفقیتهای قابلتوجهی را به دست آورد. عمده مشتریانی که پیشازاین مجبور به خرید خودروهای کارکرده و مستعمل در این کلاس بودند، جذب ویژگیهای لوکس و راحتی و طراحی این خودرو شدند. امکانات و آپشنهای فراوان، سیستمهای ایمنی فعال و هوشمند، گارانتی قابلتوجه و طولانیمدت، بهروز بودن و سبقت از رقبا در این رده باعث شد تا تیگو ۸ پرو مورد توجه بسیار قرار گیرد و بعدها نیز با مدل دو دیفرانسیل پرومکس و اکنون با مدل پلاگین هیبریدی ای پلاس بسط یابد.
فونیکس تیگو ۸ پرو ای پلاس یک خودروی پلاگین هیبریدی است. یعنی با کمک پورت شارژر و شارژر خانگی هم میتوان باتری لیتیوم یونی ۱۹.۲۷ کیلووات ساعتی آن را شارژ کرد. این باتری توانایی پیمودن مسافت ۷۵ کیلومتری (در چرخه NEDC) را در حالت رانندگی تمام الکتریکی فراهم میکند. در زیر کاپوت، یک موتور بنزینی آشنای چهارسیلندر ۱۴۹۸ سیسی i-HEC توربوشارژر جای گرفته که بهتنهایی 155ps قدرت در دور موتور ۵۵۰۰ و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور در دور موتور بین ۱۷۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه تولید و در اختیار یک گیربکس DHT قرار میدهد. دو موتور برقی هم گشتاور را به ۵۴۵ نیوتن متر میرسانند تا شاهد شتاب صفر تا صدی ۷.۶ ثانیهای باشیم. ۹ حالت یا مد درایو شامل رانندگی با یک یا دو موتور الکتریکی، حالت ترکیبی و حالت شارژر باتری با موتور بنزینی میشود.
هر دو موتور الکتریکی و موتور بنزینی، نیروی خود را به دیفرانسیل جلو منتقل میکنند و بنابراین برخلاف مدل پرومکس، این یک خودروی AWD نیست. بااینحال کشش و قدرت کاملاً مکفی است. بعلاوه برای کاربردهای روزمره شهری، احتمالاً تنها موتورهای الکتریکی کفایت کنند و نیازی به مصرف هیچ سوختی نیست. قدرت موتورها در مجموع ۳۲۶ اسب بخار اعلام شده؛ اما فقط برای مدت کوتاهی قادر به استفاده از همه این توان خواهید بود و پس از آن قسمتی از نیروی موتور صرف شارژ باتری خواهد شد.
قیمت تیگو ۸ پرو ای پلاس در چین از ۲۳۷۰۰ دلار آغاز میشود. احتمالاً باتوجه به مشوقهای تعرفهای برای خودروهای با حجم موتور زیر ۱.۵ لیتری و هیبریدی، قیمت تمام شده این خودرو مابین مدلهای پرو معمولی و پرومکس قرار گیرد.
حرکت به سمت خودروهای سبز، میتواند جریانساز و مسئولیتی اجتماعی برای نجات جان انسانها و طبیعت باشد. این روند خوشبختانه با گارانتی باتریها، قابل اعتماد هم شده است و در آینده با معرفی مدلهای جدید با تکنولوژیهای هیبریدی و برقی توسعه خواهد یافت.
تماشا در یوتیوب:
تماشا در آپارات:
مشخصات فنی تیگو ۸ PRO e+ | |
توضیحات | |
۱.۵ TCI | حجم موتور |
DHT | نوع گیربکس |
۲۴۰ kw (326 hp) | حداکثر قدرت (مجموع موتور بنزینی و برقی) |
۵۱۰ N.m | حداکثر گشتاور (مجموع موتور بنزینی و برقی) |
۱.۵۵ L/100 km | مصرف سوخت ترکیبی (کارکرد موتور بنزینی و برقی) |
۶.۵ L/100 km | مصرف سوخت ترکیبی (کارکرد موتور بنزینی) |
۷۵ km | مسافت قابل پیمایش در حالت تمام الکتریکی |
برقی | تعویض دنده |
EV+NORMAL,HEV+NORMAL,HEV+SPORT,EV+ECO,HEV+ECO | حالت رانندگی |
Bosch ESP 9.3 | ESP |
۴۷۲۲*۱۸۶۰*۱۷۴۵ | ابعاد (میلیمتر) |
۲۷۱۰ | فاصله محوری (میلیمتر) |
۱۷۶۹ | وزن (کیلوگرم) |
۱۹۳-۱۱۷۹-۲۱۰۱ | ظرفیت فضای بار (لیتر) |
MacPherson | سیستم تعلیق جلو |
Multi Link | سیستم تعلیق عقب |
+ | ترمز پارک برقی و اتوهلد |
۱۸ اینچ آلومینیومی | رینگ |
نوع T | چرخ زاپاس |
۱۸۰ km/h | حداکثر سرعت |
۷.۶ s | شتاب صفر تا صد |
۵۵ kw / 160 N.m | توان / گشتاور موتورهای برقی |
۷۰ kw / 155 N.m | |
۰.۱۶ A | شدت جریان موتورهای برقی |
۰.۲ A | |
لیتیومی | نوع باتری |
۳۵۰ V | ولتاژ باتری |
۱۹.۲۷ kwh | ظرفیت باتری |
۳.۰ – ۴.۰ h | مدت زمان شارژ باتری |
+ | شارژر قابل حمل |
۴۵ L | حجم باک سوخت |
۲ | کیسه هوای ردیف جلو |
۲ | کیسه هوای جانبی |
۲ | کیسه هوای پردهای |
+ | ایزوفیکس |
+ | قفل کودک |
+ | قفل مرکزی |
+ | قفل اتوماتیک دربها |
+ | سیستم ضد سرقت موتور |
+ | سیستم ضد سرقت بدنه |
۱۹۲۰ * ۷۲۰ (HD) | دوربین نمای ۳۶۰درجه |
+ | دوربین دنده عقب داینامیک |
+ | سنسور باران |
+ | سنسور پارک عقب |
+ | سنسور پارک جلو |
ABS | سیستمهای ایمنی |
EBD | |
BAS | |
ESP | |
TCS | |
EBA | |
HAC | |
HDC | |
+ | سیستم کنترل فشار باد تایرها (TPMS) |
+ | سیستم ضد مانع شیشهها، سانروف و درب صندوق عقب |
سیستمهای ایمنی تیگو ۸ پرو e+ | |
LDW | ADAS سیستم رانندگی خودکار |
BSD | |
LKA | |
TJA | |
ICA | |
ACC | |
FCW | |
AEB | |
RCW | |
DOW | |
RCTA | |
LCA | |
IHC | |
+ | کروز کنترل تطبیقی |
LED | چراغهای جلو |
+ | سنسور نور (اتو لایت) |
+ | سیستم چرخش چراغها در پیچ (AFS) |
LED | چراغ روشنایی روز (DRL) |
عقب | چراغ مهشکن |
LED | چراغهای عقب |
LED | چراغ ترمز |
خودکار | تنظیم ارتفاع نور |
+ | چراغ مشایعت |
+ | چراغهای راهنمای داینامیک |
+ | آنتن کوسهای |
+ | خروجی اگزوز دوگانه |
چرم دو رنگ قهوهای و مشکی | تودوزی داخلی |
۳/۱۲ اینچ | نمایشگر صفحه کیلومتر |
۳/۱۲ اینچ | صفحه نمایش |
۸ اینچ | پنل تهویه هوا |
Apple Car Play / Android Auto/ Bluetooth | اتصال تلفن همراه |
۸ بلندگو با برند سونی | تعداد بلندگو |
۲ پورت در ردیف جلو و ۱ پورت در ردیف عقب | USB Port |
برقی (دی کات) | فرمان |
چرمی چندمنظوره | |
قابلیت تنظیم در چهار جهت | |
مجهز به گرمکن |
تجهیزات و آپشنهای فونیکس تیگو ۸ پرو e+ | |
۶ جهته برقی به همراه ۴ جهت تنظیم گودی کمر برقی | تنظیم صندلی راننده |
ذخیره در ۳ حالت | حافظه صندلی راننده |
۴ جهت برقی | تنظیم صندلی سرنشین جلو |
۴ جهت برقی | تنظیم صندلی سرنشین از ردیف عقب(Boss Key) |
ردیف جلو و عقب | گرم کن صندلی |
ردیف جلو | سرد کن صندلی |
دستی با قابلیت تاشوندگی | تنظیم صندلی ردیف دوم |
دستی با قابلیت تاشوندگی | تنظیم زاویه صندلی ردیف سوم |
مجهز به کول باکس | کنسول آرم رست ردیف جلو |
با نگهدارنده لیوان | کنسول آرم رست ردیف دوم |
فعال سازی از طریق فرمان صوتی و یا استفاده از دکمه روی فرمان | سیستم کنترل صوتی |
+ | شارژر بی سیم تلفن همراه |
خودکار مجهز به فیلرت ۵/2PM | سیستم تهویه مطبوع دوگانه |
+ | سیستم ضد بخار |
نورپردازی با ۶۴ رنگ | نور پردازی داخل کابین |
بدون نیاز به کلید و استارت دکمه ای | سیستم ورود به خودرو |
با حسگر ریموت | باز شدن درب صندوق |
+ | سقف پانوراما به همراه سایه بان برقی |
مجهز به حافظه (قابلیت اتصال به حافظه صندلی راننده) گرم کن تنظیم برقی و تاشوندگی خودکارتغییر زاویه خودکار در حرکت دنده عقب فلاشر روی قاب آینه نورپردازی آینه روی زمین در شب | آینههای جانبی |
+ | آینه عقب ضد تابش نور |
اشکان
۱۰ تیر ۱۴۰۲وقتی ماشین چینی میبینم یاد اون حرف نماینده مجلس میوفتم که به چینی میگفت آشغال و خودش لایق ماشین غیر از چینی میدونست ، البته با پول مردم و بیت المال
حسین
۱۱ تیر ۱۴۰۲کشوری که نفت و گاز داره نباید وضع مردمش این باشه،از اسم تحریم نهایت استفاده را یک سری ها کردن ولی میشد تحریم را برداشت اونم با مذاکره مستقیم،چه جوری به فوتبالیست ها اجازه واردات خودرو میدین اونم با شکست ولی برای مردم عادی حرامه.
اشکان
۱۱ تیر ۱۴۰۲اینا به اینطور پول درآوردن عادت کردند ، چند برابر کارخانه سازنده درآمد زور دارند الان ، حمایت از تولید ملی و…هم کشکه ، کسی که فکر حمایت از تولید ملی باشه بعد از چهل سال نباید نتیجه اش پراید باشه!! برا واردات ام باید منافع و بسنجند اگر ، سود بیشتر با واردات باشه به نتیجه میرسه ، وگرنه کسی به فکر مردم نیست…
TYPE Z
۱۱ تیر ۱۴۰۲از کوتهی ماست که دیوار بلند است .
علی
۱۰ تیر ۱۴۰۲کلا ماشینهایی که اسمشون یه جمله هست قراره بد فرو برن
RWD
۱۰ تیر ۱۴۰۲۳۲۰ اسب قدرت و ۵۰۰ نیوتون متر گشتاور .
تا قبل از آزادسازی احتمالی واردات خودرو ، قدرتمند ترین خودروی مونتاژی یا وارداتی خواهد بود .
اگه به صورت دو دف AWD بود خیلی جالب میشد .
و جالب تر از همه ، اگر با قیمت واقعیش ارائه میشد نه قیمت نجومی .
Dan
۱۰ تیر ۱۴۰۲بنظرم پرستیژ پدال بالا تر اینه که از یه خودرو چینی ـی که ۱۰ بار در بقیه رسانه بررسی و تبلیغ میشه تعریف و تمجید کنه (هرچند مبارک خریدارانش البته)
بنظرم بهتره که تمرکزتونو بزارین و پوشش اخبار جهانی خودرو ، چون بقیه رسانه ها به اندازه کافی اینترنتو با این اخبار تکراری بازار داخل پر کردن
محمدرضا
۱۱ تیر ۱۴۰۲فکر کردی در آمد 10 نفر کارمند سایت از کجا میاد؟
علی جردن
۱۱ تیر ۱۴۰۲یک زمانی محصولات MG رو بخاطر اینکه یه رگ چینی دارن نمی پسندیدیم الان ماشین چینی شیش دانگ رو حمایت می کنیم
ایرانیا قبل ازینکه خود اُمت چین ماشین چینی سوار شن چینی سوار شدیم اونم نه اختیاری بلکه انحصاری تحمیلی!
ممد ژانگولر
۱۱ تیر ۱۴۰۲داش جواد ایول داری👌 به خدا . با کلاه آرم بنز نشستی تو فونیکس . یعنی پرچم مرسدس بنزو فرو کردی تو ماشین چینی 👏 الحق یک ایرانی واقعی هستی
Rt 22
۱۱ تیر ۱۴۰۲کیه که باور کنه ما همونی هستیم که کادیلاک رو مونتاژ میکردیم تو خاکمون ، الان حال روزمون اینه .
M/D
۱۱ تیر ۱۴۰۲این ماشین فقط یه گرمکن فرمون نداره
واقعا لکسوس ای اس اندازه این آپشن داره؟
چینی ها الان کم کم از روز دنیا جلوتر دارن میافتن
با توجه به تجاربی که من از یه شورولت ترکس ۲۰۱۹ و جک اس ۳ ۲۰۱۹ دارم به جرات می تونم بگم این دو از نظر آپشن و کیفیت خیلی فرقی با هم ندارن و تفاوت های خیلی جزئی داره(از جمله اینکه اس۳ سانروف داره ترکس نداره عقب ترکس کولر داره ولی عقب اس ۳ کولر نداره اما با توجه به سابقه خوبی که از کولر ردیف جلوی اس۳ که به عقب هم می رسه دارم خیلی این تفاوت مهم نیست) ولی از نظر راحتی و جاداری اس ۳ بهتره.دلیل شتاب کمتر جک نسبت به شورولت از نظر من اینه که شورولت موتور قوی تر و اندازه کوچکتری داره ولی برای من که خودروی بزرگ و جادار دوست دارم حتی شتاب پایین تر هم منو متقاعد به خرید ترکس نمی کنه و باز هم منو به اس ۳ می کشونه
جالبیش اینجاست که من تو کشوری که سوار ترکس شدم اس ۳ هم وجود داشت و هم قیمت هم بودن
SS
۱۱ تیر ۱۴۰۲6.5 لیتر مصرف برای ماشین پلاگین هیبرید… با موتور 1.5 لیتری توربو
بعد میگن چرا به این ها میگید زباله
چون کشورهای همسایمون مردم به راحتی راو 4 هیبرید میخرن (توجه کنید نه پلاگین) با موتور 2.5 لیتری و مصرف 6 لیتر که یه عمر کار میکنه. پول تویوتا هم میدن نه لکسوس
حالا ملت مجبورن برای خرید این زباله به قیمت لکسوس صف بکشن که یه عده منافعشون تامین بشه
البته کاش میفهمیدن منافع چی هست… درک و شعور همون رو هم ندارن…
اگر این کشور هاب منطقه ای تولید رنو و بنز میشد که قرار بود بشه همون افراد هم 1000 برابر بنجل چینی فروشی سود میبردن
ایران فرانسه
۱۱ تیر ۱۴۰۲اگر یکبار گذرتان به پروسه بعد از ثبت نام و ادا اطوارهای این شرکت در تحویل خودرو با قراردادهای ترکمانچای و بعد از تحویل یکبار تجربه فراموش نشدنی خدمات پس از فروش بالاخص در تعمیرگاه مرکزی و نحوه پاسخگویی اپراتورهای این شرکت مخصوصا موقع نیاز به امداد را سپری کنید فقط و فقط از خودتان می پرسید که این شرکت به کدامین منبع لایزال متصل است که هر قیمتی که اراده می کند را با نهایت توهین رفتاری به خلق الله قالب می نماید
Dariush saadat
۱۱ تیر ۱۴۰۲چندتا سوال
واقعا پونصد و خوردی نیوتن متر گشتاور رو محور جلو عقلانیه اصلا قابل کنترله؟!
این ماشین چند دقیقه میتونه رو حداکثر توان کار کنه؟
لطفاً سردبیر سایت جواب بده
ممنون میشم
در ضمن سایت فوق العاده ای دارین
A1
۱۲ تیر ۱۴۰۲کاش حداقل موتورش تنفس طبیعی بود الان نه تنها مشکل توربو داره باید مالک نگران سیستم هایبرید هم باشه😂
Cool guy
۱۵ تیر ۱۴۰۲نمیدونم چرا اسم چین که میاد بوی سوختگی نصف اعضای این سایت بلند میشه..بیشتر نصف این ماشین اصلا چینی نیست حتی بدنش بخواید نخواید چین داره بشدت پیشرفت میکنه و این حقشه