رپورتاژفونیکس

نسل چهارم تیگو 7 در ایران؛ نمادی بر تعهد فونیکس بر رشد و پیشرفت مستمر

در ادامه رشد و پیشرفت مستمر محصولات فونیکس به خصوص تیگو ۷، آخرین و مجهزترین نسخه از این محصول به نام تیگو ۷ پرو مکس AWD برای استفاده و ارائه رانندگی دلپذیر و لذتبخش به خانواده‌ها، جوانان و دوستداران رانندگی عرضه شده و به عنوان نمادی بر پیشرفت و ارائه تکنولوژی‌های جهانی توسط فونیکس، در بازار کشورمان می‌درخشد.

با ورود رسمی تیگو ۷ پرو مکس دو دیفرانسیل به فرآیند فروش و نام نویسی، سبد محصولات فونیکس با حضور سه کراس اوور و شاسی بلند AWD غنی‌تر و متنوع‌تر از گذشته شده است و حالا تیگو ۸ پرو مکس آی ای، اف ایکس AWD و تیگو ۷ پرو مکس AWD در دسترس علاقه‌مندان به خودروهای لوکس و پیشرفته فونیکس قرار دارد.

عرضه تیگو ۷ پرو مکس دو دیفرانسیل در ادامه رشد و پیشرفت مستمر این کراس اوور خانوادگی متناسب با نیازهای مصرف کنندگان صورت پذیرفته است و بعد از گذشته حدود یک دهه از عرضه اولین نسخه تیگو ۷، این کراس اوور در چهارمین نسل خود، پیشرفته ترین سیستم ها و فناوری‌های روز جهان را به مصرف کنندگان عرضه می کند.

به همین دلیل از گذشته تا امروز، تیگو ۷ تبدیل به کراس اووری قابل اعتماد و قدرتمند در افکار عمومی و میان مصرف کنندگان شده و همین موضوع، این کراس اوور را به پرفروش‌ترین خودرو در سگمنت خود تبدیل کرده که با عرضه آخرین نسخه مجهز شده به سیستم دو دیفرانسیل، انتظار محبوبیت ادامه این خودرو می رود.

در این گزارش به تاریخچه عرضه و پیشرفت‌های ادامه دار این کراس اوور می پردازیم و تفاوت های چشم گیر هر نسل را مرور می کنیم:

  1. تیگو ۷ اکسلنت – ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸

اولین نسل از تیگو ۷ در مقطع زمانی ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ توسط شرکت مدیران خودرو وارد کشور شد و از همان زمان به عنوان پرچمدار کراس اوورهای کامپکت مونتاژی مورد استقبال قرار گرفت. برخورداری از ویژگی‌های برتر و چشم گیر  در این خودرو، به سرعت تیگو ۷ را به یکی از محصولات نام آشنا و معتبر بازار کشورمان تبدیل کرد که با داشتن موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ، ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه، به چرخ های جلو می‌رساند و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را در حدود ۱۰.۹ ثانیه به ثبت می‌رساند.

از دیگر ویژگی‌های تیگو ۷ اکسلنت می‌توان به سیستم ترمز دیسکی جلو و عقب با فناوری ABS و EBD، سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و مولتی لینک در عقب و فرمان برقی اشاره کرد. علاوه بر این، تیگو ۷ در زمینه طراحی داخلی و خارجی نیز دست به نوآوری‌هایی در زمان خود زد که برای آن مقطع زمانی، برای علاقه‌مندان جذابیت چشم گیری داشت.

  1. تیگو ۷ آی‌ای – ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱

موفقیت‌های تیگو ۷ در دو سال نخست، مهندسان و مدیران شرکت مادر و همچنین مدیران خودرو را بر آن داشت تا نسخه پیشرفته‌تر و به روز شده تری از این محصول را در دسترس مشتریان قرار دهد. محصول جدید با پیشرفت‌های موجود، تیگو ۷ آی ای نام گرفت. طراحی ظاهری این خودرو نسبت به نسل قبل مدرن و جذاب بود و با خطوط نرم و رینگ‌های جدید، نمایی دلنشین و عضلانی داشت. چراغ‌های جلو با فرم خاص و جلوپنجره مشکی پیانویی، جذابیت نمای جلو را نسبت به قبل دو چندان کرد و در نمای عقب نیز با چراغ‌های LED و دیفیوزر، طراحی محصول رشد چشم گیری را تجربه می کرد.

مهم‌ترین تفاوت تیپ IE با اکسلنت در کابین خودرو بود چرا که حداقل ۱۸ تغییر ریز و درشت از جمله بهبود سیستم صوتی، بهبود صدای پیشرانه، حذف ترمز دستی و اضافه‌شدن ترمز پارک برقی (EPB)، اضافه‌شدن اتوهلد، اضافه‌شدن دو عدد پورت USB برای ردیف عقب، اضافه‌ شدن کنترل سرعت در سرازیری (DAC)، اضافه‌شدن چراغ مطالعه در ردیف عقب، اضافه‌شدن دستگیره برای برداشتن زاپاس، اضافه‌شدن محفظه کارت در کنسول، روکش جدید صندلی‌ها با رنگ موکا، روکش جدید از جنس فوم نرم برای بالای داشبورد، روکش جدید رودری‌ها، طراحی جدید کنسول وسط، طراحی جدید جادستی کنسول، انتقال دکمه‌ سنسور پارک به روی کنسول و انتقال دکمه دوربین ۳۶۰ درجه (AVM) به روی کنسول رخ داده بود و مشتریان استقبال چشم گیری از این کراس اوور داشتند.

  1. تیگو ۷ پرو پریمیوم – ۱۴۰۱ تا کنون

با گذشت ۵ سال از عرضه اولین تیگو ۷ و رشد فزاینده و چشم گیر شرکت مدیران خودر و ظهور برند لوکس و پیشرفه فونیکس، زمان جهش فزاینده رسیده بود تا تیگو ۷ تبدیل به پرفروش‌ترین کراس اوور ایران شود. نسخه جدید با نام تیگو ۷ پرو پریمیوم از سال ۱۴۰۱ قدم در جاده‌‌ها گذاشت. این کراس اوور با پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو اما با گیربکس CVT عرضه شد که از دوام و کیفیت بالاتری نسبت به گیربکس دو کلاچه خشک داشت و همچنین قدرت و گشتاور بیشتری در ۱۵۶ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را تولید می کرد سواری نرم تر با انتقال قدرت بیشتر داشت.

در این تیپ جدید شاهد اضافه شدن آینه الکتروکرومیک، سنسور باران و سنسور پارک جلو به لیست تجهیزات هستیم. علاوه بر این، تیگو ۷ پرو پریمیوم به رادار نقطه کور، رادار هشدار تغییر خط و رادار هشدار خروج از پارک هم مجهز شد تا از لحاظ ایمنی نسبت به نسخه قبلی ارتقاء قابل‌توجهی را تجربه کرده باشد.

در بخش طراحی نیز تیگو ۷ پرو پریمیوم دارای ابعاد و خطوطی جسورانه تر نسبت به نسخه های قبلی شده که این کراس اوور را مورد استقبال و اقبال عمومی قرار داد که در حال حاضر عنوان پرفروش ترین کراس اوور بازار ایران را در اختیار دارد.

  1. تیگو ۷ پرو مکس – ۱۴۰۳ تا کنون

با گذر زمان، بلوغ طراحی و تولید خودرو که در برند فونیکس، به تیگو ۷ می‌رسد و حالا محصول قدرتمند و با طراحی زیبا و در دو تیپ تک و دو دیفرانسیل ر دسترس همگان قرار دارد. به جز ارتقای این خودرو به موتور قدرتمند ۱.۶ TGDI و گیربکس هفت سرعته دو کلاچه تر که کیفیت قوای فنی و رانندگی را ارتقا می‌بخشد، یکی از دلایل محبوبیت تیگو ۷ پرو مکس، ارتقای چشمگیر امکانات رفاهی، سرگرم کننده و پیشرفته‌ای است که درون کابین تعبیه کرده و بلوغ پرفروش ترین کراس اوور کشورمان را به تصویر می‌کشد.

این کراس اوور محبوب در نسخه پرو مکس پیشرفت‌های چشم گیری در زمینه صندلی‌های VIP مجهز به گرمکن و سردکن، بهبود یافتن فضای کابین با حداقل نفوذ صدا در محدوده ۳۵ دسی بل، نورپردازی محیطی، دستیار صوتی هوشمند، ۸ بلندگوی سونی، نمایشگرهای دوگانه ۲۴.۶ اینچی، اپل کار پلی و اندروید اتو برای اتصال تلفن همراه، سیستم یونیزه کردن هوای کابین، شیشه های عایق صدا، سیستم ورود به خودرو بدون نیاز به کلید، شارژر بی سیم تلفن همراه، جعبه خنک کننده (کول باکس)، حافظه صندلی راننده، تنظیم ستون فرمان در ۴ جهت، فرمان برقی چند منظوره، دوربین نمای ۳۶۰ درجه، ۱۲ رادار دستیار کمک راننده، موتور قدرتمند و سیستم های ایمنی و پایداری رقم خورده تا امروز محصولی لوکس و پیشرفته در دسترس علاقه مندان قرار داشته باشد.

تیپ AWD: برای رسیدن به محصولی که تمام نیازهای خانواده‌ها، جوانان و دوست داران رانندگی و طبیعت را برآورده کند، تیگو ۷ پرو مکس این بار به سیستم دو دیفرانسیل (AWD) مجهز شده که ضمن ارتقای سطح پایداری در رانندگی و افزایش لذت رانندگی، در مسیرهای مختلف همراه راننده و سرنشینان خودرو خواهد بود.

در کنار سیستم دو دیفرانسیل، این محصول رادارهای پیشرفته کمک رانندگی و همچنین موتور قدرتمند ۱.۶ لیتر TGDI و گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه تر را درون قلب خودرو دارد که مقایسه این محصول با نسل نخست تیگو ۷، رشد مستمر و ادامه دار این کراس اوور کامپکت و خانوادگی را نشان می‌دهد و نمادی بر تعهد فونیکس بر ارتقای پیوسته محصولات و ارائه تکنولوژی‌های روز و کارآمد است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. گاس فرینگ

    ۱۵ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (471 ديدگاه)

    انصافا عکس های زیبایی گرفتن. به عنوان یک ماشینی که کراس اوور خانوادگیه
    مثلا با عکس های ری را که انگاری از ماشین ۵ میلیون دلاری عکس گرفتن مقایسه کنین
    یا عکس های اول تیبا که برده بودنش بیابون مگه ماشین آفرودیه

    موافقم 13
    مخالفم 1
  2. ابومفسد

    ۱۵ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    چین یه ویروس جدید ساخته بیمارستان های چین در حال انفجاره

    موافقم 14
    مخالفم 5
  3. مازیار

    ۱۵ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    آرزومندان شاسی بلند بروند بخرن. ظاهرش که نشون نمیده چه آشغالیه. ماهم که فقط زندگیمون نمایشیه

    موافقم 8
    مخالفم 16
    1. علی

      ۱۵ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (24 ديدگاه)

      میشه بفرمایید باطن این خودرو به عنوان یک خودروی خانوادگی اقتصادی ۲ میلیارد تومنی دقیقا چه مشکلی داره؟
      رقبای قیمتی این خودرو و برید تو باما ببینید میشه نیسان رونیز،هایما اس ۸،KMC K7،دایون Y7 و لاماری ایما

      این ماشین چه چیزی نسبت به این ماشینا کمتر داره؟ تازه 4WD هم هست

      اگر به نظر شما این ماشین ارزش چنین قیمتی نداره دیگه تقصیر چری نیست وضع بازار ایران اینه هر مونتاژ کاری از راه میرسه خودروها رو با کلی سود به مردم میفروشه استثنایی هم نداره از ایران خودرو و سایپا گرفته تا بهمن موتور و همین مدیران خودرو

  4. محمود

    ۱۵ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (100 ديدگاه)

    ایران هم ساخته! بیمارستانهای ایران هم در حال انفجاره! امریکا هم همینطور….
    فشااااااااار

    موافقم 4
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا