تلویزیون پدالچشم اندازفونیکس

بررسی کامل فونیکس تیگو 8 پرو هیبرید e پلاس + ویدیو

آیا تیگو 8 پلاگین هیبرید ارزش خرید دارد؟

فونیکس تیگو ۸ ای پلاس پلاگین هیبریدی، نسخه‌ای متفاوت برای کسانی است که اندیشه‌ای نو دارند. آیا این خودرو به عنوان اولین شاسی بلند پلاگین هیبریدی مونتاژ ایران ارزش خرید دارد؟
فونیکس تیگو 8 پلاگین هایبرید ای پلاس

تیگو ۸ در تمامی نسخه‌های معرفی شده در بازار کشورمان، خودرویی محبوب و پرفروش بوده و در این چند سال حضور در خیابان‌ها، هنوز طراوت اولیه خود را نیز حفظ کرده و توانسته از بین بسیاری از رقبایی که بعداً به صورت وارداتی هم عرضه شده‌اند، بازار بهتری کسب کند. تیگو ۸ پرو که نسخه اولیه و ساده این خودرو بود، بعداً با نسخه دو دیفرانسیل و پر آپشن تر پرومکس IE جایگزین شد. حالا هم نسخه پلاگین هیبریدی این خودرو با دو موتور برقی اضافی و مصرف سوخت و آلایندگی بسیار پایین به سبد تولیدات تیگو ۸ افزوده شده است.

فونیکس تیگو 8 پلاگین هایبرید ای پلاس

به باور بسیاری از متخصصین حوزه خودرو، اتومبیل‌های هیبریدی و پلاگین، راهکار بسیار خوبی در جریان حرکت به سمت خودروهای برقی به شمار می‌آیند. ازآنجاکه زیرساخت‌های لازم برای خودروهای تمام برقی هنوز فراهم نیست و بعلاوه هنوز مشتریان اعتماد کافی به خودروهای تمام برقی پیدا نکرده‌اند، با درنظر گرفتن اینکه امروزه کنترل آلایندگی و مصرف خودروها تبدیل به یک ضرورت شده و انبوه گازهای آلاینده شهرها که تنفس را دشوار کرده و مصرف سوخت بالای اکثر خودروهای با تکنولوژی قدیمی که بحرانی در تأمین سوخت برای کشور ایجاد کرده‌اند و مردم را نیز با نگرانی‌هایی در زمینه آزادسازی قیمت سوخت مواجه نموده، بهترین راهکار حال حاضر استفاده از تکنولوژی هیبریدی در خودروها به شمار می‌آید.

طراحی

چهره فونیکس تیگو ۸ ای پلاس، تفاوت خاصی با نسخه پرومکس ندارد. درحالی‌که طراحی تیگو ۷ هیبریدی با نسخه بنزینی، تفاوت‌های محسوسی دارد. ای پلاس، آشناتر به نظر می‌رسد و به جز چند مورد جزئی مانند وجود پورت شارژ روی گلگیر جلو و عبارت +e روی درب صندوق عقب نمی‌توانید تفاوت محسوس دیگری را پیدا کنید. این خودرو، یک شاسی بلند نسبتاً بزرگ محسوب می‌شود. چراغ‌های LED و فرم جلوپنجره بزرگ کهکشانی آن کاملاً جا افتاده و بسیاری از تناسبات طراحی آن نیز درست انجام شده و نمایشگر یک خودروی لوکس و امروزی است. هرچند نمای عقب کمی بلند و باریک به نظر می‌رسد و کمی هم از ادوات زیر خودرو از پشت آن نمایان است اما در مجموع، خطوط مختلف روی بدنه و حجم سازی‌ها تا حد زیادی به‌خوبی روی کار نشسته‌اند. در نهایت طراحی تیگو ۸، مدرن، موقر و بدور از اغراق است و می‌تواند تا سال‌ها جذابیت خود را حفظ کند.

داخل کابین

با باز کردن درب‌ها، رکاب برقی از جای خود خارج می‌شود تا ورود سهل‌تری به کابین داشته باشید. هرچند برای کراس‌اووری با این ارتفاع، نیازی هم به چنین آپشنی وجود ندارد. طبق معمول با ورود به کابین، با طراحی آشنای اخیر محصولات چری مواجه می‌شوید. این زبان طراحی به علت جذابیت‌های متنوع آن در بسیاری دیگر از محصولات چون آریزو ۶ جی تی، تیگو ۷ پرومکس و تیگو ۸ دیده می‌شود. درواقع استفاده از برگ برنده و فرمولی درست در تعداد زیادی از محصولات، روشی است که بسیاری از خودروسازان معتبر نیز در پیش می‌گیرند. ارگونومی بسیار خوب، دسترسی به انبوه تجهیزات، ظاهر مدرن و درعین‌حال لوکس، کاکپیت جذاب، تسلط مناسب به محیط و ادوات، راحتی پشت فرمان، دیزاین مناسب کابین و متریال نرم همگی باعث شده‌اند تا استانداردهای این رده از خودروها جابجا شده و سطح انتظارات و توقعات مشتریان از سایر برندها نیز فزونی یابد.

داخل کابین فونیکس تیگو 8 پلاگین هایبرید ای پلاس

بدون اغراق این کابین بسیار جذاب و زیبا است اما می‌توان نواقصی چون عدم دقت در مونتاژ برخی اجزا را هم دید و انتظار می‌رفت برخی از متریال مورد استفاده نیز کیفیت بالاتری داشته باشند. نمایشگرها وضوح خوبی دارند و در نور آفتاب نیز خوانا هستند. اما لگ هایی گاه و بیگاه در کار با سیستم سرگرمی دیده می‌شود. روکش پیانو بلک براق کنسول هم مستعد جذب اثر انگشت و کثیفی است. رنگ‌های مورد استفاده شامل روکش نسکافه‌ای روشن صندلی‌ها، مشکی براق و تزئینات طرح کرومی باعث ایجاد فضایی دلگشا و شادتر شده‌اند.

سیستم تهویه با پنل لمسی بزرگی قابل تنظیم است و خوشبختانه می‌توان با کلیدهای فیزیکی زیر آن هم دما را با سهولت بیشتری تنظیم کرد. سرمای تولیدی در تابستان داغ ایران کافی به نظر نمی‌رسد و اتاق بزرگ این خودرو مخصوصاً در رنگ‌های تیره نیاز به انرژی و زمان بیشتری برای خنک شدن دارد؛ بنابراین توصیه می‌شود از پارک خودرو در زیر نور آفتاب اجتناب شود و همچنین با امکان روشن کردن خودرو با کولر روشن با ریموت چند دقیقه قبل از ورود به آن، پیشاپیش دمای کابین را کمی تعدیل کرد.

صندلی سرنشین دارای کلیدهایی در لبه کناری است که به راننده و سرنشینان عقب این امکان را می‌دهد تا صندلی جلو را در ۴ جهت تنظیم کنند ولی این آپشن بدون قفل ایمنی باعث می‌شود تا کودکان یا دوستان شوخ طبع شما، صندلی جلو را بدون دخالت کسی که روی آن نشسته، جابجا کنند. برای سرنشینان عقب هم دریچه تهویه و کنترل‌های تهویه و سیستم تصفیه هوا درنظر گرفته شده اما از آنجا که تهویه خودرو دو کاناله است و سه کاناله نیست و برای سرنشینان عقب، تهویه مستقلی درنظر گرفته نشده، تنظیمات این سرنشینان روی تهویه سرنشینان جلو نیز تاثیر گذار است و مثلاً آنها می‌توانند تهویه خودرو را خاموش یا روشن کنند. برای ردیف دوم صندلی‌ها نیز گرم کن درنظر گرفته شده و یک پورت یو اس بی هم برای شارژ در اختیار آنهاست.

صندلی فونیکس تیگو 8 پلاگین هایبرید ای پلاس

طراحی صندلی‌ها از نظر دربرگیرندگی و پیش‌آمدگی نشیمنگاه بسیار خوب و اصولی است؛ اما کمی سفتی فوم آن بیش از اندازه به نظر می‌رسد. پشت‌سری سه‌تکه صندلی‌ها نیز از قابلیت جالب تنظیم دربرگیرندگی سود می‌برد. ردیف سوم صندلی‌ها نیز برای مسافت‌های کوتاه قابل استفاده است و یا باید تنها دو سرنشین خردسال را در این قسمت سوار نمود. البته این موضوع در غالب کراس‌اوورهای سه ردیفه دیده می‌شود و در این خودرو حتی اوضاع کمی بهتر از رقبا است.

امکانات و تجهیزات

نمایشگر دو تکه ۲۴.۶ اینچی، صندلی برقی حافظه‌دار، خنک‌کن صندلی، سیستم تصفیه هوای کابین، سیستم کنترل با صدا، نورپردازی داخلی، دوربین ۳۶۰، سقف پانوراما، سیستم صوتی مناسب گوشه‌ای از امکانات این خودرو محسوب می‌شوند و می‌توان این خودرو را یکی از کامل‌ترین خودروهای موجود بازار ایران دانست؛ بنابراین از هر نوع آپشنی که مد نظرتان باشد در این خودرو خواهید یافت.

ایمنی

ممکن است فکر کنید که بسیاری از سیستم‌های خودران و کمک‌راننده در ایران غیر قابل استفاده‌اند. درواقع سبک رانندگی بسیاری از رانندگان و نوع راه‌ها و علائم و خط‌کشی‌های موجود در ایران باعث می‌شود علاوه بر سیستم‌های ایمنی پیشرفته و هوشمند، روی حواس‌جمعی خود بیشتر حساب کنید. البته خوشبختانه برای ایمنی بالاتر همیشه چنین سیستم‌هایی کمک‌کننده هستند. انبوه سیستم‌های راداری و سنسورهای ADAS سرانجام در یک زمان از یک تصادف پیشگیری می‌کنند یا جان شما را نجات خواهند داد؛ بنابراین چنین سیستم‌هایی غنیمت‌اند و ارزش بالایی به خودرو می‌دهند. درعین‌حال این خودرو در سال ۲۰۲۳ توانسته ۵ ستاره ایمنی در تست تصادف مؤسسه ANCAP کسب کند.

مشخصات فنی

خودروهای پلاگین هیبریدی (PHEV) ترکیبی از موتور بنزینی و موتوربرقی هستند که با استفاده از یک پریز برق قابل شارژ می‌شوند. این خودروها مزایای قابل توجهی نسبت به خودروهای بنزینی سنتی و حتی خودروهای تمام برقی دارند. یکی از مهم‌ترین مزایای PHEVها، کاهش قابل توجه مصرف سوخت و در نتیجه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و آلاینده‌های هوا است. با استفاده از موتور برقی در مسافت‌های کوتاه و شهری، میزان مصرف بنزین به‌شدت کاهش می‌یابد.
برخلاف خودروهای برقی که برد محدودی دارند، PHEVها به لطف وجود موتور بنزینی، برد بسیار بیشتری دارند و نگرانی از اتمام شارژ در مسافت‌های طولانی را کاهش می‌دهند. تیگو ۸ ای پلاس می‌تواند به برد هزار کیلومتری هم با یک باک ۶۰ لیتری دست یابد.

مدل۱۴۰۳
ویژگیخودروی مونتاژی-فونیکس

مشخصات پیشرانه

موتور۴ سیلندر توربو + دو موتور برقی
حجم موتور بنزینی۱۴۹۸ سی سی
قدرت (مجموع برقی و بنزینی)۳۲۶ اسب بخار
گشتاور (مجموع برقی و بنزینی)۵۱۰ نیوتن متر
قدرت موتورهای برقی۵۵ کیلووات-۷۴ اسب بخار
۷۰ کیلووات-۹۴ اسب بخار
گشتاور موتورهای برقی۱۶۰ نیوتن متر
۱۵۵ نیوتن متر
گیربکساتوماتیک DHT
انتقال نیرودیفرانسیل جلو
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبمولتی لینک
سیستم فرمانبرقی حساس به سرعت

باتری

نوع باتریلیتیوم
ظرفیت باتری۱۹.۲۷ کیلووات ساعت
ولتاژ باتری۳۵۰ ولت
مدت زمان شارژ باتری۳-۴ ساعت
شارژرپرتابل

ابعاد و وزن

طول۴۷۲۲ میلی متر
عرض۱۸۶۰ میلی متر
ارتفاع۱۷۴۵ میلی متر
فاصله بین دو محور۲۷۱۰ میلی متر
تعداد سرنشین۷ نفر
حجم فضای بار 193-۱۱۷۹-۲۱۰۱ لیتر
وزن خالص۱۷۶۹ کیلوگرم
ابعاد چرخ ها۱۸ اینچی آلومینیومی

سرعت و شتاب

شتاب صفر تا ۹۶۷.۶ ثانیه
حداکثر سرعت۱۸۰ کیلومتر بر ساعت

سوخت و آلایندگی

مصرف سوخت ترکیبی (کارکرد موتور بنزینی+برقی)۱.۵۵ لیتر
مصرف سوخت ترکیبی (موتور بنزینی)۶.۵ لیتر
مسافت قابل پیمایش تمام الکتریکی۷۵ کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو ۶
حجم باک بنزین۶۰ لیتر

امکانات

امکانات و تجهیزات ایمنی

ترمزهای دیسکی خنک شونده
سیستم ترمز سیستم ترمز ضد قفل ABS به همرا ه سیستم توزیع نیروی ترمز EBD
ترمز پارک برقی+اتوهولد
تعداد ایربگ ۶ ایربگ ( راننده و سرنشین جلو+جانبی صندلی های جلو+پرده ای جانبی)
سیستم هشدار کمربند
قفل ایزوفیکس صندلی کودک
کمربند ایمنی ۳ نقطه ای برای همه سرنشینان
سیستم هوشمند ورود بدون کلید به خودرو
استارت دکمه ای
دوربین دنده عقب
دوربین ۳۶۰ درجه
ایموبلایزر
نمایشگر میزان باد لاستیک (TPMS)
سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC)
سیستم کنترل حرکت در سراشیبی (DAC)
سیستم کنترل پایداری (ESP 9.3) بوش
سیستم ترمز اضطراری (ESS)
سیستم تثبیت کننده سرعت (کروز کنترل)
سنسورهای پارک جلو و عقب
سیستم های کمک راننده ADAS
رادار هشدار نقاط کور - BSD
رادار حرکت بین خطوط - LKA
رادار هشدار برخورد هنگام خروج از خط - LDW
رادار هشدار خروج از پارک - RCTA
رادار خروج امن سرنشینان عقب خودرو - DOW
کروز کنترل تطبیقی-ACC
رادار کمک راننده در ترافیک -TJA
رادار کمکی کروز یکپارچه-ICA
رادار هدار برخورد از جلو-FCW
سیستم ترمز خودکار اضطراری-AEB
رادار هشدار برخورد از عقب-RCW
رادار کنترل هوشمند نور بالا-IHC

امکانات و تجهیزات رفاهی

تعویض دنده برقی
حالت های رانندگی قابل انتخاب ECO/Sport/Normal/EV/HEV Mode
دوربین ۳۶۰ درجه HD
دوربین دنده عقب داینامیک
سنسور پارک جلو و عقب
سنسور باران
آنتی تریپ برای پنجره ها و درب صندوق عقب
چراغ های LED
تنظیم خودکار ارتفاع نور
تودوزی داخلی چرم دو رنگ قهوه ای و مشکی
نمایشگر دوگانه ۲۴.۶ اینچی
کیلومترشمار دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی ۱۲.۳ اینچی لمسی
اتصال تلفن همراه اپل کار پلی، گوگل اندروید اتو و بلوتوث
سیستم صوتی با ۸ بلندگو
2 پورت USB در ردیف جلو و یک پورت در ردیف عقب
خروجی برق ۱۲ ولت
فرمان برقی با روکش چرم D کات مجهز به گرمکن
قابلیت تنظیم فرمان در ۴ جهت
تنظیم صندلی راننده برقی در ۶ جهت به همراه ۴ جهت تنظیم گودی کمر برقی
حافظه صندلی راننده با قابلیت ذخیره سه وضعیت
تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو در ۴ جهت
کنترل های تنظیم صندلی سرنشین روی پشتی Boss Key
گرمکن صندلی های جلو و عقب
سردکن صندلی های جلو
جعبه خنک شونده (کول باکس)
سیستم کنترل صوتی با قابلیت فعال سازی از طریق فرمان صوتی یا دکمه روی فرمان
شارژ بی سیم تلفن همراه
تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک با قابلیت پاکسازی هوا ION + PM2.5
پنل تهویه هوای مستقل ردیف دوم
نورپردازی داخل کابین ۶۴ رنگ
ورود به خودرو بدون کلید
باز شدن درب صندوق با حسگر سوئیچ
سقف پانوراما به همراه سایبان برقی
پاورویندوز (بسته شدن خودکار شیشه ها)
روشن کردن موتور با ریموت از راه دور
آینه های جانبی تنظیم شونده برقی با اتصال به حافظه صندلی راننده
آیینه دید عقب الکتروکرومیک

تجربه رانندگی با فونیکس تیگو ۸ پرو پلاگین هایبرید ای پلاس

این خودرو با این نام طولانی که مشابه محصولات تکنولوژیک آی‌تی است، همان ویژگی‌های تکنولوژیک هوشمند را بولد کرده و روی همان مسیر مانور می‌دهد. اینکه بتوانید با دستورات صوتی با خودرو صحبت کنید، از رادارهای مختلف آن به‌عنوان کمک‌راننده استفاده کنید، از کار با مانیتور بزرگ و جالب آن لذت ببرید و به واسطه هیبریدی بوده، یک گام از خودروهای سنتی جلوتر باشید.

در حالت تمام برقی، این خودروی فونیکس بسیار آرام و بی‌صدا حرکت می‌کند که تجربه رانندگی لذت‌بخشی را فراهم می‌آورد. درعین‌حال هر زمان که نیاز داشته باشید موتورهای برقی گشتاور بالایی تولید می‌کنند که باعث شتاب اولیه بسیار خوب خودرو می‌شود.
گیربکس DHT این خودرو عملکردی فوق‌العاده و بدون کوچک‌ترین تأخیر یا لگ دارد و حتی به علت نرمی انتقال حسی همانند گیربکس‌های CVT را به راننده می‌دهد. درعین‌حال، کافی است فشار روی پدال گاز را اندکی بیشتر کنید تا این خودروی بزرگ و سنگین‌وزن، از جا کنده شود.

باوجود ابعاد بزرگ بدنه، رانندگی چه در شهر و چه در جاده، انرژی چندانی نمی‌گیرد و بسیار راحت و آسان است. سیستم‌های کمکی ممکن است برای شرایط ایران گاهی گمراه‌کننده باشند و ما هم برای راحتی بیشتر و عدم مداخله، سیستم رانندگی بین خطوط را خاموش کردیم. خوشبختانه می‌توان بیشتر آلارم‌ها را خاموش کرد. کابین کاملاً آرام و ایزوله است و صدای ناچیزی از پیشرانه در هنگام شتاب‌گیری شنیده می‌شود. این عایق‌بندی خوب باعث آرامش سرنشینان شده و در ترافیک و زمان استفاده از موتورهای برقی نیز به بهترین حالت خود می‌رسد. سوئیچ بین حالت‌های تمام برقی، هیبریدی و حالت شارژ باتری‌ها نیز به‌گونه‌ای است که احساس نمی‌شود و گیربکس خلاقانه می‌تواند این کار را به‌خوبی و با کمترین تکان و صدا انجام دهد. بااین‌حال در زمانی که باتری به طور کامل خالی شده، شروع به شارژ مجدد آن با صداهایی عجیب همراه می‌شود.

برد دقیق خودرو در حالت تمام برقی به عوامل مختلفی مانند دمای محیط، سبک رانندگی و وضعیت باتری بستگی دارد. باوجود موتور بنزینی، تیگو ۸ پلاگین هیبرید می‌تواند مسافت قابل توجهی را در حالت تمام برقی طی کند. و دائم با کمک این موتور، باتری‌های خود را نیز شارژ کند. اگر سبک رانندگی شما آرام است، می‌توانید در داخل شهر کاملاً متکی بر انرژی باتری‌ها و نیروی موتورهای برقی باشید اما اگر کمی چاشنی هیجان به سبک رانندگی خود بیافزایید، دیگر باید شاهد ورود موتور بنزینی به جریان باشید که در این صورت مصرف سوخت نیز به میزان فشار شما بر پدال گاز تغییر خواهد کرد. چیزی که مهم است این که برای رسیدن به رقم اعلامی مصرف سوخت، باید ابتدا خودروی خود را کاملاً با برق شهری شارژ کنید و ۷۵ کیلومتر مسافت را با رانندگی اقتصادی با انرژی برقی طی کنید و ۲۵ کیلومتر باقی مانده را نیز به صورت هیبریدی طی کنید. بااین‌حال، حتی در یک رانندگی بسیار پرفشار و اسپرت هم این خودرو با درنظر گرفتن وزن و کلاس بدنه، مصرف سوختی کاملاً معقول و بسیار پایین‌تر از رقبای خود داشت. باک سوخت ۶۰ لیتری هم باعث می‌شود تا در یک سفر اقتصادی بتوانید تا ۱۰۰۰ کیلومتر با یک باک و با کمک باتری‌های فول، طی کنید.

چیزی که نیاز به ارتقا دارد ترمزهاست زیرا درحالی‌که پیشرانه توانی مضاعف پیدا کرده و وزن هم افزوده شده است، ترمزها باید تقویت شوند تا شاهد افت عملکرد نسبت به نمونه‌های غیر هیبریدی تیگو نباشیم.

در زمانی که باتری شارژ کامل ندارد، در ترافیک یا ایستایی خودرو، موتور درون‌سوز در حال کار است تا این باتری را به ظرفیت لازم شارژ کند. برای این خودرو تنها یک پورت شارژر معمولی درنظر گرفته شده است. فونیکس البته یک شارژر پرتابل و یک شارژر وال باکس یا دیواری رایگان را هم به خریداران این خودرو اهدا می‌کند که باعث می‌شود برای شارژ کامل باتری ۱۹ کیلووات ساعتی نیاز به ۳ تا ۴ ساعت زمان نیاز باشد. البته برخی هنوز فکر می‌کنند که این خودروها تنها با پورت شارژر باید شارژ شوند و این موضوع برای آنها نگران‌کننده است درحالی‌که خودروهای پلاگین حتی بدون شارژ توسط برق خارجی، همچنان می‌توانند به عملکرد هیبریدی خود ادامه دهند و باتری‌ها نیز با توان خود موتور بنزینی شارژ شود.

هندلینگ مدل ای پلاس نسبت به نسخه پرومکس به واسطه وزن بیشتر، افت کرده است. خوشبختانه باتری در کف خودرو قرار گرفته تا تغییری منفی در مرکز ثقل خودرو ایجاد نشود. هرچند سیستم‌های کمکی مثل کنترل پایداری تا حد زیادی باعث اطمینان می‌شوند؛ اما این خودرو بیشتر مناسب مسیرهای مستقیمی است تا مسیرهای مارپیچ. به دلیل دیفرانسیل جلو بودن خودرو و انتقال گشتاور زیاد به محور جلو، کم‌فرمانی در این خودرو قابل توجه است که بر هندلینگ خودرو تأثیر منفی می‌گذارد.

مزایای تیگو ۸ هیبرید ای پلاس

  • ابعاد بزرگ و چشمگیر
  • مصرف سوخت پایین و کاهش آلایندگی: یکی از مهم‌ترین مزایای این خودرو، کاهش قابل توجه مصرف سوخت و در نتیجه کاهش انتشار آلاینده‌ها است. به‌خصوص در مسافت‌های کوتاه شهری، رانندگی با موتور برقی باعث می‌شود تا آلایندگی خودرو به صفر نزدیک شود.
  • برد مناسب: تیگو ۸ پلاگین هیبرید با داشتن باتری قابل شارژ، برد مناسبی در حالت تمام برقی دارد که برای استفاده‌های روزمره در شهر کافی است.
  • شتاب خوب: موتور برقی گشتاور بالایی تولید می‌کند که باعث شتاب اولیه بسیار خوب خودرو می‌شود و رانندگی در شهر را لذت‌بخش‌تر می‌کند.
  • فضای داخلی جادار: تیگو ۸ پلاگین هیبرید خودرویی خانوادگی محسوب می‌شود و فضای داخلی جاداری برای سرنشینان و بار دارد.
  • امکانات رفاهی: این خودرو به امکانات رفاهی متنوعی مجهز شده است که باعث افزایش راحتی سرنشینان می‌شود.
  • طراحی ظاهری جذاب: طراحی خارجی تیگو ۸ پلاگین هیبرید اسپرت و جذاب است.
  • گارانتی طولانی‌مدت

معایب تیگو ۸ Eپلاس هیبرید

  • صدای عجیب در زمان شارژ باتری‌ها در هنگام حرکت در زمان تخلیه کامل شارژ
  • پیچیدگی فنی زیاد
  • خالی شدن سریع باتری در رانندگی اسپرت
  • ترمزهای معمولی
  • عدم امکان شارژ سریع
  • قیمت بالا

قیمت روز تیگو ۸ ای پلاس هیبرید و مقایسه با رقبا و ارزش خرید

مدلمشخصاتقیمت کارخانهقیمت بازار
فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاسپلاگین هیبرید۲,۷۹۷,۸۰۰,۰۰۰۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰

تاریخ به روز رسانی: ۲۵ آبان ۱۴۰۳

شاسی‌بلندهای هیبریدی یا پلاگین هیبرید اندکی در بازار ایران در دسترس‌اند. اگر بخواهیم چنین رقبایی را نام ببریم باید میتسوبیشی اوتلندر کارکرده، لاماری ایما هیبریدی و جیلی آزکارا را برشماریم که به جز اوتلندر هیچ‌کدام در کلاس این خودرو جای نمی‌گیرند. اگر هم بخواهیم خودروهای غیر هیبریدی رقیب این خودرو را در این بازه قیمتی نام ببریم باید هیوندای کرتا، کیا سونت و گک امکو را ذکر کنیم که در کلاس ابعادی پایین‌تری قرار می‌گیرند و از لحاظ پیشرانه، آپشن و توانایی‌های فنی قادر به رقابت با تیگو ۸ نیستند. اگر واقعاً یک خودروی هیبریدی با قیمت پایین‌تری مدنظرتان است می‌توانید روی تیگو ۷ پلاگین هیبریدی هم حساب کنید. در نهایت مهم‌ترین و اصلی‌ترین رقیبت تیگو ۸ ای پلاس در بازار کشورمان، تیگو ۸ پرومکس است که هم قیمتی مشابه آن دارد و هم به جز در قسمت پیشرانه و انتقال نیرو، تقریباً با آن یکی است؛ اما در نهایت بازار هدف و مشتریانی متفاوت دارد.

نتیجه

 

انتخاب تیگو ۸ پلاگین هیبریدی ای پلاس، کاملاً بستگی به نوع دیدگاه شما از خودرو و مصرف غالب شما دارد. اگر شما به دنبال سفرهای هیجان انگیز مخصوصاً در مسیرهای خارج از جاده باشید، بهتر است نسخه دو دیفرانسیل پرومکس را انتخاب کنید اما افرادی هم هستند که دنبال خودروهای مدرن‌تری می‌گردند که مصرف سوخت پایینی داشته باشند و برای انها آلوده نکردن محیط زیست اهمیت بالایی دارد. این رانندگان، بیشتر در مسیرهای کوتاه شهری تردد می‌کنند و سفرهای بین شهری آنها نیز بیشتر در جاده‌ها و مسیرهای آسفالت است و بنابراین می‌توانند در بیشتر اوقات به انرژی باتری‌های خودرو تکیه کنند و نیاز به سوخت گیری بسیار پایینی خواهند داشت. آنها شتاب بالا و رانندگی لذت بخش می‌خواهند و در منزل و محل کار و پارکینگ به پریز برق نیز دسترسی دارند. بنابراین به جای انتخاب نسخه دو دیفرانسیل، مدل ای پلاس پلاگین هیبریدی، گزینه مناسب‌تری برای آنها خواهد بود.

تماشای بررسی تیگو ۸ ای پلاس در یوتیوب (با سابسکرایب در کانال یوتیوب پدال، مار ا دنبال کنید):

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳۵ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. علی Shelby

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (540 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/09/fownix-tiggo8-eplus-13.jpg

    چطوری میرن ردیف عقب از در صندوق؟

    موافقم 5
    مخالفم 10
    1. ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4934 ديدگاه)

      سلام یکی از صندلی های عقب تا میشه و سرنشین میره صندلی ردیف سوم میشینه
      (همون سمت چپی تو تصویری که لینکش رو دادید)

      موافقم 12
      مخالفم 2
  2. ناشناس

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (756 ديدگاه)

    »بدون اغراق این کابین بسیار جذاب و زیبا است اما می‌توان نواقصی چون عدم دقت در مونتاژ برخی اجزا را هم دید و انتظار می‌رفت برخی از متریال مورد استفاده نیز کیفیت بالاتری داشته باشند»….
    با جناب آقای عقیلی کاملا در این مورد موافق هستم.من خودم چندین فیلم متفاوت از چری تیگو 8 را در سایت یوتیوب دیدم.به نظر می رسد که نمونه هایی از چری تیگو 8 که در بازار کشورهایی مثل ترکیه،استرالیا،عربستان سعودی،روسیه و آفریقای جنوبی به فروش می رسند از کابینی با متریالی بهتر و استفاده از قطعاتی براق تر و مونتاژ و پرداخت دقیق تری نسبت به نمونه های مونتاژ ایران برخوردارند.هر چند که نمی توان با مشاهده فیلم های یوتیوب درباره کیفیت کابین یک خودرو نظر قطعی داد و نیاز به بررسی بیشتری در این زمینه وجود دارد ولی نمی توان کتمان کرد که سوابق شرکت های داخلی دال بر بی توجهی در زمینه «دقت مونتاژ» و استفاده از «قطعاتی ارزان تر» در خودروهای خارجی هست.جا دارد که شرکت مدیران خودرو به این موارد رسیدگی و توجه بیشتری را مبذول کند.با سپاس

    موافقم 17
    مخالفم 4
  3. علی Shelby

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (540 ديدگاه)

    اون قسمت قاب پلاستیکی دور دنده که روش چندتا دکمه داره

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/09/fownix-tiggo8-eplus-16.jpg این قسمتو میگم
    انگار مثل قسمت مشکی که وسط پی اس ۵ هست میمونه اثر انگشت روش میمونه درسته؟

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. amirkhanzadeh

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1033 ديدگاه)

      بله

      موافقم 5
      مخالفم 0
  4. ناشناس

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (107 ديدگاه)

    نمیدونم چرا ماشین های چینی نمیتونن بهم اون حس خوب دیدن ماشین های خارجی رو بدن حتی با اینکه پیشرفت زیادی داشتن اما هنوز اون چیزی نیستن که با دیدنشون تو خیابون و جاده لذت بری شاید به خاطر پیشینه بد چینی بودنشون یا حرف های منفی مردم پشتشون باشه یا شاید به خاطر طراحی های بی روحی که دارن باشه ولی هر چی که هست من از دیدن بررسی کامارو آمریکایی یا لکسوس ژاپنی بیشتر لذت بردم

    موافقم 23
    مخالفم 12
  5. froG-driVer

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1013 ديدگاه)

    زیادی شلوغش کردن.این کاراییش به اندازه یه هیبرید معمولی شرکتهای معتبر هم نمیشه.
    چه خبرتونه.هزار جور آپدیت و نسخه آوردین که مثلا بگین همه جوره سفره پهنه…
    😒😒

    موافقم 8
    مخالفم 17
    1. حامد

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (26 ديدگاه)

      این که از ماشین چینی خوشت نمیاد در هر حال نظر شماست و قابل احترام ولی باید تجربه رانندگی باند مدت داشته باشی و با استناد به دلایل محکم صحبت کنی اینجوری نمیشه خیلی جدی گرفت

      موافقم 7
      مخالفم 2
  6. حسین رضائی نیارکی

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تا پشت این ماشین نشینی و گاز ندی متوجه نمیشی این ماشین چی هست ،به تمام عزیزان که قصد خرید ماشین تا این رنج دارند پیشنهاد میکنم حداقل برای یکبار هم شده پست فرمون این ماشین بشینند و تو خیابان خلوت پدال فشار بدن

    موافقم 6
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا