جنسیس با هایپرکار GMR-001 از سال ۲۰۲۶ در مسابقات WEC و از سال ۲۰۲۷ در مسابقات IMSA حضور پیدا خواهد کرد.
جنسیس بهعنوان بازوی لوکس هیوندای، بهسرعت در حال پیشبرد برنامههای مسابقهای خود است. این شرکت پس از راهاندازی بخش مسابقهای خود با نام ماگما ریسینگ، حالا اولین خودروی مسابقهای خود را با نام GMR-001 رونمایی کرده است. جنسیس قصد دارد با این هایپرکار در سال ۲۰۲۶ وارد مسابقات استقامتی WEC و در سال ۲۰۲۷ وارد مسابقات IMSA آمریکای شمالی شود. این یعنی جنسیس را در لمان در کنار دیگر برندهای بزرگ خودروسازی خواهیم دید.
GMR-001 مطابق با قوانین LMDh ساخته شده است. خودروهای LMDh بر پایهٔ یک شاسی فیبر کربنی ساخته میشوند که توسط چهار شرکت مشخص تأمین میشود. علاوه بر این، باطری سیستم هیبریدی توسط ویلیامز، موتور الکتریکی توسط بوش و گیربکس توسط X-Trac تأمین میشود. جنسیس برای هایپرکار خود از شاسی شرکت فرانسوی اورکا استفاده کرده و برای ورود به WEC با تیم IDEC Sport همکاری خواهد کرد. رانندههای این هایپرکار هم برنده لمان «آندره لوترر» و قهرمان IMSA در سال ۲۰۲۳ «پیپو درانی» هستند. مدیر تیم مسابقهای جنسیس اما برای بسیاری از طرفداران فرمول یک آشنا خواهد بود زیرا وی «سیریل ابیتبول» است که سالها در تیم رنو حضور داشت و اخیراً به هیوندای برای کسب عنوان قهرمانی مسابقات رالی WRC کمک کرده است.
LMDh با تأمین شاسی و قطعات سیستم هیبریدی توسط شرکتهای مشخص، راهی کمهزینه برای حضور در مسابقات را تدارک دیده است تا خودروسازان بیشتری وارد مسابقات اتومبیلرانی استقامتی سطح بالا شوند. طبق این قوانین، جنسیس فقط بدنهٔ خودرو را طراحی و پیشرانهٔ را تولید میکند. البته این شرکت فعلاً هیچ حرفی در مورد پیشرانهٔ GMR-001 نزده ولی اکثر خودروهای مسابقهای LMDh هماکنون از پیشرانههای کوچک V6 یا V8 توربو استفاده میکنند. در حال حاضر، آکورا ARX-06، آلپین A424، بامو M Hybrid V8، کادیلاک V-Series R، لامبورگینی SC63 و پورشه ۹۶۳ در این مسابقات حضور دارند. از بین این خودروها، آکورا و آلپین از اورکا شاسی میگیرند.
جنسیس بهمنظور آماده شدن برای اولین فصل حضور خود در مسابقات استقامتی، سال آینده با تیمی مشکل از «لوگان سارجنت»، «جیمی چادویک» و «ماتیس ژائبرت» در بخش LMP2 مسابقات لمان اروپا حضور خواهد یافت. این برند لوکس کرهای با پروژهٔ ماگما به دنبال ارتقای اعتبار اسپرتی خود است. جنسیس از این طریق، مجموعهای از خودروهای جادهای اسپرت را عرضه خواهد کرد که هرچند قصد رقابت مستقیمی با مدلهایی مثل بامو M و مرسدس AMG را ندارند ولی بالاتر از مدلهای استاندارد قرار میگیرند.
froG-driVer
۱۵ آذر ۱۴۰۳طراحی،بینظیره.
ولی بابت کاری از کار پیش بردن،من که چشمم آب نمیخوره
JDM سابق
۱۵ آذر ۱۴۰۳پنج روز دیگه فورد میخواد رکورد نوربرگرینگ موستانگ GTD رو رونمایی کنه
HELLO.BROTHERS
۱۵ آذر ۱۴۰۳چقدر منتظر بودم ببینم رکوردش چی میشه.
kasra
۱۵ آذر ۱۴۰۳خیره کنندس. جذاب
وای چه طراحی بچه ها تعصب رو بذارید کنار
JaMsHiD-B
۱۵ آذر ۱۴۰۳فقط بدنه و موتور رو باید بسازن
همه چیز رو از بقیه تامین میکنن
بعدش جالبه طرف با این حال سر این ماشینا دعوا راه میندازه
amir
۱۵ آذر ۱۴۰۳دقیقا جایی رو که نباید بسازن رو دارن میسازن اونم موتور درون سوز اگه باشه… دیگه خودت تصور کن چه اتفاقی میوفته
JaMsHiD-B
۱۵ آذر ۱۴۰۳میتونن بسازن نه عالی ولی برای اولین بار فکر کنم خوب عمل کنه ( در حد نظریس )
ولی بخاطر نبود تکنولوژی و تجربه قبلی باید خیلی بیشتر از تویوتا و فراری روی توسعه موتور و بقیه ادوات کار کنن و خیلی قراره براشون پر هزینه و سنگین باشه نسبت به قدیمی های لمان
و قطعا ساخت موتور اختصاصی برای رقابت با بزرگان برای اولین بار خیلی قراره سخت تر از چیزی باشه که فکرش رو میکنن
hosen
۱۵ آذر ۱۴۰۳طراحیش واقعا خوب از آب دراومده
Mr wrong
۱۵ آذر ۱۴۰۳از کیا پراید رسیدن به کیا اوپتیما و جنسیس
ما هم کیا پراید رو داریم ۳۰۰ میلیون میخریم بعد۴۰ سال از تولیدش
اونوقت ممد قلی ۲۵ ساله از تهران معتقده کره ایی کیفیت نداره
Taha Ayoobi
۱۵ آذر ۱۴۰۳کی گفته کره ای کیفیت نداره؟
یه چیزی میگیا.
Mr wrong
۱۵ آذر ۱۴۰۳من نگفتم که
Taha Ayoobi
۱۵ آذر ۱۴۰۳منظورم اینکه که کسی تا حالا نگفه کره ای کیفیت نداره که میگی ممدقلی میگه نداره.
B
۱۵ آذر ۱۴۰۳تیم خوبی جمع کردن باید دید عملکرد نهاییشون در مسابقه چه خواهد شد
مازیار
۱۵ آذر ۱۴۰۳نمای کلی بخصوص جانبی به ردبول RB17 نزدیکه حتی فاصله زیاد محوریش
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/12/Genesis-GMR-001-2.jpg
Großer Hitler
۱۵ آذر ۱۴۰۳قراره پیست رو به آتش بکشه 🔥⚠️😂
Siyavash
۱۵ آذر ۱۴۰۳ماشین زیبایی هست..نمیخوام با تعصب حرف بزنم ولی یکم به نظرتون شبیه مکلارن نشده..
Scuderia Ferrari
۱۵ آذر ۱۴۰۳جنسیس همین که جسارت و بلند پروازی های زیادی داره و از کلاس هایپرکار استارت زده خودش یه پیروزیه
حتی اگه مقام هم نیاره میتونه در آینده تجارب زیادی بدست بیاره و روی محصولات جاده ایش اثرگذار باشه
به وضوح دیدیم که اسم و رسم دارها هم تو مسابقات هیچی نشدن و فقط پیست رو شلوغ کردن پس نباید به جنسیس خرده گرفت
🇰🇷
۱۵ آذر ۱۴۰۳امروز هیوندای قدرتمندتر از همیشه ست
هیچی مثل خبر پیشرفت این کمپانی از حضور در مسابقات تا قرارداد راهبردی و همه جانبه با جیام ، پاسخ روشن و قاطع به تر.ول ها و هیترها نمیده. هیچ نیازی هم به کامنت های متعدد و طولانی نیست . خود اخبار و جایگاه امروز هیوندای ، به بهترین شکل همه چیو میگه .
حالا یه عده همچنان در توهم و هذیان دو دهه پیش به سر ببرن . چه اهمیتی داره …
JaMsHiD-B
۱۵ آذر ۱۴۰۳اهمیت نداشت که ده خط کامنت نمینوشتی و از آرزو هات بگی
اینقدری که شما ها برای کره دعا میکنید خود کره ای ها برای شرکتاشون نمیکنن .
میگم که آقا پیام … شما بری کره دوتا از کامنت هاتو نشون بدی بهت شناسنامه کره ای میدن
🇰🇷
۱۶ آذر ۱۴۰۳۱ – من پیام نیستم
۲ – اونی که نیاز به دعا و نذر و قسم داره مرحوم نیسانه تا روحش در آرامش باشه
۳ – شما هم دو سه تا کامنتت رو نشون سفارت ژاپن بده بلکه بهت یه دست لباس سامورایی بدن و یدونه هم شمشیر پلاستیکی
۴ – حالا خوبه خودتو چند نفر دیگه هر چی پست راجع به هیوندای و … میاد ، اول از همه کامنت میزارین . من خیلی وقتا بعد بقیه کامنت میزارم یا اصلا کامنت نمیزارم . برو پست ورشکستگی نیسانو ببین آیا کامنتی از من هست یا نه . با اینکه خبرشو دیدم و خوندم اما هیچی ننوشتم
چون عمیقا از رفتارهای سطحی و کلکل های مسخره نفرت دارم و کسانی که اینکارو میکنند واقعا در حد همین کلمه ترولن . نه بیشتر
JaMsHiD-B
۱۶ آذر ۱۴۰۳بیکار نیستم که چند تا اکانت داشته باشم که یکیش بالای دو هزار تا و خورده ای فقط سابقه کامنت گذاشتن داشته باشه
بعدش خیلی جالبه . فقط بلدی بگی زیر پست ورشکستگی نیسان چیزی ننوشتم . نمیگی بالای سی تا پست و مقاله بوده که نیسان رو تخریب کردی و نیسان رو به قول خودت کبوندی
بعدش نیسان نیازی نداره قسمش بدی و براش نذر کنی خودش میتونه از این منجلاب بیاد بیرون .
فکرم نکن زرنگی بدون مدرک همینجوری حرف میزنی
زیر جنجالی ترین پست راجع به هیوندا که راجع به فراخوان هاش بود یه کامنت گذاشتم اونم در باب شما که فکر میکردی پدال شیطون شده
فکرم نکن بحث هایی که میکنی و دلایلت برای فراخوان های هیوندا خیلی عمیق و تخصصیه . کسی میگه بقیه سطحی بحث میکنن که هرروز داره قوانین فیزیک و نحوه ساخت موتور و آلیاژ رو توی کامنت های پدال میذاره و صفر تا صد همه موتور هارو حفظه . نه شما که تا توی یه بحث کم میاری کلا بحث رو عوض میکنی و سوال رو با سوال جواب میدی . بحث فراخوان هیونداست . همه دارن از این صحبت میکنند که فراخوان نشون دهنده مسئولیت پذیری هست و هیوندا و کیا خیلی رشد کردن ، آقا برگشته گفته باید از فراخوان های آمریکایی و ژاپنی بذارید . فکر کنم اون لحظه فکر کردی که عالم و آدم با شما مخالفه و همه در علیه شما و برند مورد علاقه شما هستن و خواستید سریع قضیه رو جمعش کنید و با سرکوب بقیه برند ها بخواید بحث رو عوض کنید در حالی که هیچ کس هیچ چیزی نگفته بود .
JaMsHiD-B
۱۶ آذر ۱۴۰۳اگه قرار باشه با کارهایی که انجام دادم ژاپنیا چیزی بهم بدن ، هیچی نمیدن . چون کاری براشون نکردم که بخوان چیزی بهم بدن
Galant.VR4(JDM)
۱۵ آذر ۱۴۰۳هیوندای/جنسیس روز های خوب و هیجانانگیزی رو در پیش داره
همایون
۱۶ آذر ۱۴۰۳آفرین بهشون دارن واسه جنسیس یه پرستیژ خوب ایجاد میکنن که بهتر بتونه با لکسوس و بنز و بیامو رقابت کنه.
همایون
۱۶ آذر ۱۴۰۳ولی قبول دارید لمان هم مثل فرمول یک داره خیلی مقرراتش دست و پاگیر میشه و خودروهارو شبیه هم میکنه.درسته که این باعث شده هزینه کم بشه و برندهای مختلف بیان وسط ولی همشون مجبورن از موتور بنزینی هیبرید استفاده کنن درسته استفاده از موتور دیزل یا روتاری و… ممنوع نیست ولی انقدر قوانین دست و پاگیره که عملا هیچ تیمی نمیتونه سراغش بره