جنسیس با انتشار تیزری مرموز شمارش معکوس برای رونمایی از هایپرکار مسابقهای خود را شروع کرده است.
این برند لوکس آسیایی که در ابتدا محصولی از هیوندای بود مستقل شد و در سال ۲۰۱۵ به عنوان خودروسازی مستقل عرضاندام کرد. تنها در عرض یک دهه جنسیس جزو بازیگران مطرح کلاس خودروهای لوکس بوده و جایگزین برجستهای برای خودروهای آلمانی و ژاپنی محسوب میشود. پس از گسترش سبد محصولات خود در چند سال اخیر و عرضه شاسی بلندها، سدان ها و حتی یک استیشن لوکس، تنها برند لوکس کره جنوبی به دنبال حضور در موتور اسپرت است و جالب اینکه میخواهد در یکی از چالشبرانگیزترین رقابتهای خودرویی یعنی کلاس LMDh حضور یابد.
جنسیس پس از انتشار بیانیه خبری مربوط به حضور در این رقابتها تیزر اولیه از هایپرکار مسابقهای خود را منتشر کرده است. جالب اینکه انتشار تیزر موردبحث با پخش ویدئویی جدید از جکی ایکس راننده مشهور مسابقات و همکار برند جنسیس همزمان شده است. این راننده ۷۹ ساله بلژیکی پیش از ورود برند موردبحث به رقابتهای استقامتی جهان با پروتوتایپ دیتونا لمان رخ نمایی کرده است.
هنوز مشخص نیست که جنسیس میخواهد در رقابتهای قهرمانی استقامت جهان و ایمسا حضور یابد یا خیر و موضوع نامشخص دیگر هم زمانبندی حضور در رقابتهاست زیرا نمیدانیم که پروتوتایپ LMDh جنسیس چه زمانی پدیدار خواهد شد. هرچند از آنجایی که تیزر موردبحث در حسابهای رسمی این خودروساز کرهای منتشر شده بنابراین احتمال میدهیم در آینده نزدیک شاهد رونمایی از هایپرکار مسابقهای جنسیس باشیم و در همان زمان نیز جزئیات بیشتری از برنامههای این شرکت برای حضور در رقابتهای استقامت منتشر شود.
اگرچه بخش موتور اسپرت هیوندای در سال ۲۰۱۲ تأسیس شده اما این خودروساز کرهای از همان زمان در رقابتهای رالی قهرمانی جهان شرکت کرده و جنسیس نیز یک پله بالاتر خواهد ایستاد. بر اساس اخبار منتشر شده، احتمال دارد پروتوتایپ LMDh جنسیس در فصل ۲۰۲۶ راهی مسابقات قهرمانی استقامت جهان شود. ظاهراً این خودرو بر پایه شاسی اورکا شکل خواهد گرفت و پیشرانه درونسوز آن را خود جنسیس خواهد ساخت. متأسفانه قوانین مسابقات به گونهای نوشته شده که برای حضور در این رقابتها نیازی به تولید نسخه جادهای نیست و بنابراین نمیتوانیم آن را معابر عمومی ببینیم. البته کانسپت جنسیس ایکس گرن ریسر ویژن گرن توریسمو را میتوان در فضای مجازی راند و لذت برد.
توضیح: تصاویر به کانسپت جنسیس ایکس گرن ریسر ویژن گرن توریسمو تعلق دارند.
Nismo
۱۱ آذر ۱۴۰۳سلطان یاتاقان بازگشت😍
KAIZEN
۱۱ آذر ۱۴۰۳“”” تنها در عرض یک دهه جنسیس جزو بازیگران مطرح کلاس خودروهای لوکس بوده و جایگزین برجستهای برای خودروهای آلمانی و ژاپنی محسوب میشود”””
به عنوان یک ژاپنی فن محصولات دو سه سال اخیر جنسیس را کاملا در حد و اندازه توصیفات بالا می بینم.
مدیریت هیوندای واقعا داره عالی کار میکنه. ای کاش نیسان و میتسوبیشی هم ببینند و یاد بگیرند
KAIZEN
۱۱ آذر ۱۴۰۳ظاهرا کمتر از یک هفته پیش تویوتا و هیوندای به یک تفاهم نامه همکاری چند جانبه با هم دست پیدا کردند
در کانال یوتوب تویوتا تایمز دیدم
اتحاد این دو گروه خیلی برام جالبه
متعصبین پدال نمیدونم می خوان با این اخبار چکار کنند
Kiarash
۱۱ آذر ۱۴۰۳جالب شد
ولی یه سوال این هایپرکار جنسیس برقی هست یا بنزینی ؟
من احتمال میدم برقی باشه چون موتور های درون سوز نیاز به مهندسان خفن و زحمتکش می خواد و البته تجربه که چینی ها و کره ای ها نداشتن تا به الان
ESC OFF
۱۱ آذر ۱۴۰۳«این خودرو بر پایه شاسی اورکا شکل خواهد گرفت و پیشرانه درونسوز آن را خود جنسیس خواهد ساخت»
Kiarash
۱۱ آذر ۱۴۰۳بله تو متن هم بعد این اینکه خوندم اشاره شده بود 🙏
JaMsHiD-B
۱۱ آذر ۱۴۰۳خیلی راه داره تا به تویوتا و فراری برسه
Galant.VR4(JDM)
۱۱ آذر ۱۴۰۳ظاهرش نسخه اصلی که میخوان معرفی کنن کمی ملایم باشه بهتره جدا از اون بیصبرانه منتظر اعلام اعدادوارقام انجینش هستم
راهی که هیوندای/جنسیس انتخاب کرده کاملا هوشمندانه و با استراتژی دقیق و آیندهنگر هستش
امیدوارم در این راه موفق باشن 🇰🇷✌🏻