جنسیس قصد دارد پیشرانهٔ V8 مسابقهای استقامتی خود را با استفاده از موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ WRC هیوندای بسازد.
جنسیس قصد دارد در سال ۲۰۲۶ وارد مسابقات استقامتی جهانی شود و هرچند پیشتر مشخص شده بود که خودروی مسابقهای این برند کرهای به پیشرانهٔ V8 مجهز خواهد شد ولی حالا جزئیات بیشتری در مورد این موتور اعلام شده است. جنسیس اعلام کرده است که پیشرانهٔ V8 مسابقهای خود را بر اساس موتور ۱.۶ لیتری هیوندای خواهد ساخت که در مسابقات رالی WRC استفاده میشود. مدیر تیم مسابقهای جنسیس ماگما ریسینگ «سیریل ابیتبول» قبلاً گفته بود که این شرکت به دلیل محدودیت زمانی توسعه، موتور V8 را برای پروژهٔ مسابقهای استقامتی خود انتخاب کرده است. وی در مصاحبهای توضیح داده است:
ما به این دلیل موتور V8 را انتخاب کردیم که مجبور نباشیم یک موتور کامل را از ابتدا طراحی کنیم و در عوض از موتور WRC هیوندای الهام بگیریم. این یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژر بسیار رقابتی است که ما سالها است از آن استفاده میکنیم. ما آن موتور را گرفتیم و تعداد سیلندرها را دو برابر کردیم تا یک موتور V8 داشته باشیم.
هیوندای در مسابقات WRC با کسب دو قهرمانی سازندگان، یک قهرمانی راننده و ۲۹ پیروزی، بسیار موفق بوده است و جنسیس امیدوار است بتواند این DNA برنده را به مسابقات استقامتی منتقل کند. این برند در کنار ساخت یک پیشرانهٔ V8 قدرتمند و کارآمد، شاسی خودروی مسابقهای استقامتی خود را هم از شرکت فرانسوی اورکا میگیرد. تیمهای لمان ملزم هستند شاسی خودروی خود را از یکی از چهار تأمینکنندهٔ مورد تأیید فیا بگیرند که اورکا یکی از آنها است. این شرکت هماکنون شاسی تیمهای آلپین و آکورا را هم تأمین میکند.
خودروی مسابقهای جنسیس ماه آینده رسماً رونمایی خواهد شد و آزمایشهای آن در ماه آگوست امسال شروع میشود. جنسیس قصد دارد در سال ۲۰۲۷ وارد مسابقات استقامتی IMSA شود و در مسابقه لمان حضور پیدا کند. به گفتهٔ ابیتبول، این برند میخواهد در معتبرترین مسابقات جهان میراثی مسابقهای از خود بر جای بگذارد. این تیم قبلاً رانندگان و مهندسان خود را انتخاب کرده و اکنون آمادهٔ شروع آزمایشها است.
amirboss
۲۰ اسفند ۱۴۰۳جنسیس نشانگر یه برند موفق تو بازاره.
تو این تایم کوتاهی که توسط هیوندای تاسیس شده، هم برای لوکس های بازار خط و نشان کشیده حالاهم که برنامه منسجمی برای هایپر کار خودش چیده تا وارد پرچالش ترین و سخت ترین مسابقات اتومبیل رانی جهان بشه.
آلبر کامو
۲۰ اسفند ۱۴۰۳یک موتور 8 سیلندر 3.5 لیتری 900 اسب بخاری ؟
دمت گرم