جنسیس با معرفی کانسپت X گرن اکواتور، قصد خود برای ورود به بازار پرسود شاسیبلندهای لوکس آفرودی و رقابت با نامهایی همچون لندروور دیفندر و تویوتا لندکروزر را نشان داده است.
کانسپت جدید X گرن اکواتور نشان میدهد که جنسیس قصد دارد با تولید رقیبی برای لندروور دیفندر و تویوتا لندکروزر، وارد بازار پرسود شاسیبلندهای لوکس آفرودی شود. این خودرو که در نمایشگاه خودروی نیویورک بهعنوان یک کانسپت الکتریکی رونمایی خواهد شد، بهگونهای طراحی شده است که قابلیت تجهیز به پیشرانههای درونسوز و بردافزا را نیز داشته باشد. اگرچه در حال حاضر این خودرو صرفاً یک کانسپت است اما «لوک دانکرولکه»، رئیس بخش طراحی جنسیس، اشاره کرد که این خودرو وارد مرحله تولید خواهد شد و توسعه نسخهٔ تولیدی سه سال به طول خواهد انجامید که نشاندهنده احتمال عرضهٔ آن در سال ۲۰۲۸ یا ۲۰۲۹ است.
X گرن اکواتور با کاپوت کشیده، خط شانه پایین و شیشه عقب زاویهدار، تقریباً یادآور استیشنهای بزرگ آمریکایی دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ است. درواقع، جنسیس اعلام کرد که این کانسپت «عرفهای سنتی شاسیبلندها را به چالش میکشد» و بیشتر شبیه استیشنهای بلندقامتی مانند آئودی A6 آلرود و ولوو V90 کراس کانتری است. بااینوجود، کانسپت جنسیس بهعنوان یک آفرودر تمامعیار در نظر گرفته شده است و به رینگ ۲۴ اینچی شده است که با لاستیکهای آلترین پوشیده شدهاند. به گفتهٔ دانکرولکه در این خودرو تصمیم گرفته شده از عناصر طراحی سنتی خودروهای آفرود لوکس فاصله گرفته شود تا یک طراحی تازه و متمایز ارائه کند.
در داخل، داشبورد فاقد صفحهنمایشهای بزرگی است که معمولاً در خودروهای مدرن دیده میشود. در عوض، سوئیچهای فیزیکی برای عملکردهای مهم مانند حالت رانندگی و نمایشگرهای کوچک به سبک آمپر وجود دارد که ناوبری ماهوارهای، جهت چرخها و شیبسنج را نشان میدهند. سرعت خودرو، برد باقیمانده و ساعت نیز در محفظهای با سه آمپر کوچک در مقابل راننده نشان داده میشود. گفته میشود که این طراحی توجه راننده را بهجای هرگونه تزیینات داخلی، به جاده پیش رو معطوف میکند. مشابه دیفندر، دستگیرههای بزرگی به کنسول مرکزی متصل شدهاند و همین طرح برای سرنشینان عقب نیز تکرار شده است.
کانسپت X گرن اکواتور روی پلتفرمی مشابه کیا EV9 ساخته شده ولی به گفتهٔ دانکرولکه، نسخهٔ تولیدی احتمالاً با پیشرانههای مختلفی ساخته خواهد شد که شامل الکتریکی، هیبریدی و بردافزا میشود. نسخهٔ بردافزا میتواند برای جلب نظر خریداران در خاورمیانه و بخشهایی از ایالاتمتحده، جایی که تقاضای زیادی برای خودروهای آفرود لوکس وجود دارد، اما بازار خودروهای الکتریکی همچنان محدود است بسیار مهم باشد. این حرکت مشابهی برند جدید اسکات گروه فولکسواگن است که پیکاپ و شاسیبلندی را با پیشرانهٔ بردافزا عرضه خواهد کرد.
این کانسپت آفرودی آخرین مدل در مجموعهای از مدلهای آزمایشی جنسیس است که همگی تلاش برای ارتقاء جایگاه این برند به سطحی بالاتر از جایگاه کنونی را نشان میدهند.
Aj23
۲۷ فروردین ۱۴۰۴…
net
۲۷ فروردین ۱۴۰۴طراحی های بیرونی جدید کیا و هیوندای خیلی حال به همزن و بد شده
Amirsh
۲۷ فروردین ۱۴۰۴چقد خوبن طراحیا جنسیس ،
sunmartin
۲۸ فروردین ۱۴۰۴تقصیر هیوندا نیست یا کیا موتور این عربه است که این مدل طراحی میکنه البته قدش نابودی این درشرکت هست کریم حبیب یا همان آیس کریم ! 🤮
Cadillac-V
۲۷ فروردین ۱۴۰۴خداوکیلی این چیه ساختن از کنار نگاهش میکنی فک میکنی اسباب بازیه
بیا برو عمو جون این اصلا قیافش نمیخوره به آفرود باید تو جاده تازه آسفالت شده راه بره
سلاطین آفرود جیپ رانگلر و لندکروزن بوده اند و خواهند بود، اروپایی ها نتونستن پا به پای امرکیا و ژاپن باشند کره ای که هیچی
هراکلیوس
۲۷ فروردین ۱۴۰۴طراحی جلوی ماشین ای چمدان مسافرنی
SS
۲۷ فروردین ۱۴۰۴جالب نیست
AMANTE
۲۸ فروردین ۱۴۰۴توی دنیای طراحی خودرو که مجبوری متفاوت باشی تا دیده بشی جنسیس خوب راه اش رو پیدا کرده.
اما این کانسپت دیگه خیلی اغراق آمیزه و توی عکس مشخص نیست Motor1 توی اینستاگرام اش یک ویدیو از ایشون گذاشتن اون ویدیو رو ببین تا متوجه حرف ام بشید.
اگه ایشون تولید بشه احتمالا تغییرات اساسی توی طراحی میکنه.
آدولف هیتلر
۲۸ فروردین ۱۴۰۴قشنگه،هم بیرون هم داخلش.(شاید شبیه افرود های امروزی نباشه ولی به عنوان یک ماشین میگم قشنگه)
Taha Ayoobi
۲۸ فروردین ۱۴۰۴جنسیس سوراخ کرد با این چراغ ها