وقتی جنرال موتورز برنامههای خود برای احیای هامر را اعلام کرد، اکثر علاقهمندان به پیکاپ غافلگیر شدند اما آیا یک خودروی الکتریکی میتواند شهرت هامر بهعنوان یکی از بزرگترین و تواناترین پیکاپهای دنیا را زنده کند؟ پس از ۳۰ دقیقه رانندگی با هامر EV ادیشن وان هنوز بهطور قطعی نمیتوانیم بگوییم بله اما کاملاً تحت تأثیر این هیولای برقی قرار گرفتیم. پیکاپ الکتریکی هامر ۴۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد که این به خاطر فریم بزرگ و پکیج عظیم ۲۰۰ کیلووات ساعتی باطریهای اولتیوم آن است. این باطریها بخش مهمی از شاسی خودرو هستند که ترکیبی از ساختار بدنه روی شاسی و ساختار یکپارچه محسوب میشود؛ یعنی در این ماشین یک شاسی و یک بدنه وجود دارد اما آنها به شیوهٔ معمول ساختار بدنه روی شاسی از هم جدا نیستند.
همانطور که در ابتدا گفته شد، در این آزمایش که به دعوت جنرال موتورز در مقر آزمایشی اختصاصی این شرکت برگزار شد، ما پشت نسخهٔ ادیشن وان هامر نشستیم که تنها ۱۰ دقیقه پسازاینکه پذیرش سفارشات خرید آن در اکتبر ۲۰۲۰ باز شد، کل آن به فروش رسید. البته بعد از تکمیل تولید ادیشن وان، جنرال موتورز تولید نسخههای پایینتر هامر را آغاز خواهد کرد. بعد از ادیشن وان، گرانترین نسخه EV3X است که در پاییز ۲۰۲۲ با قیمت ۱۰۰ هزار دلار به بازار میآید. سپس در بهار ۲۰۲۳ مدل EV2X با قیمت ۹۰ هزار دلار و در بهار ۲۰۲۴ مدل EV2 با قیمت ۸۰ هزار دلار ارائه خواهند شد. البته برخلاف هامر قبلی، این هامر الکتریکی یک برند مستقل نیست و از طریق نمایندگیهای جیامسی به فروش میرسد.
آزمایش ما شامل ۳۰ دقیقه رانندگی ترکیبی در جاده و آفرود بود. هامر EV پنج حالت رانندگی مختلف شامل معمولی، آفرود، تراین، یدک کشی و حالت من دارد که آخری اجازه میدهد راننده مواردی مثل توزیع گشتاور، فرمان گیری چهارچرخ، ارتفاع از زمین، کمکفنرها، پدال گاز، سیستم احیای انرژی ترمزها و سیستم پخش صدا در داخل را به دلخواه خود تنظیم کند. در طول آزمایش توانستیم یک خزش کوتاه روی صخره داشته باشیم که حدود ۱۵ متر طول و چند تختهسنگ بزرگ داشت اما هامر بدون هیچ فشار یا مشکلی از این مسیر عبور کرد.
همانطور که از پیکاپی با بیش از ۴ تن وزن انتظار میرود، هامر EV بسیار بزرگ است و هرچند طول آن از یک پیکاپ یک تنی سنتی مثل جیامسی سییرا بیشتر نیست اما عرض ۲,۲۰۲ میلیمتری آن بسیار از ۲,۰۶۲ میلیمتر سییرا بیشتر است و وقتی وارد کابین آن میشوید واقعاً میتوانید این عرض بیشتر را حس کنید. به همین دلیل، خودرو از پشت فرمان بسیار عظیم به نظر میرسد اما سیستم فرمان گیری چرخهای عقب کمک میکند تا بسیار کوچکتر از چیزی که هست احساس شود. بدون این سیستم، دایرهٔ چرخش ۱۱.۲ متری هامر بیش از ۲ متر بیشتر میشد.
سیستم فرمان گیری چرخهای عقب یکی بزرگترین شگفتیهای هامر محسوب میشود. این سیستم سه حالت مختلف بنامهای خاموش، اتوماتیک و کرابواک (CrabWalk) دارد. در حالت اتوماتیک، در سرعتهای پایین چرخهای عقب در جهت مخالف چرخهای جلو میچرخند تا به قدرت مانور خودرو در فضاهای تنگ کمک شود. سپس با افزایش سرعت، چرخهای عقب در همان جهت چرخهای جلو میچرخند. این سیستم در حالتهای رانندگی مختلف هم رفتار متفاوتی دارد. بهعنوانمثال، در حالت تراین، چرخهای عقب سریعتر فرمان میگیرند و مانور دهی با هامر را به لیفتراک شبیه میکنند. این انعطافپذیری برای یک پیکاپ بسیار مهم است زیرا در پارکینگها و همینطور در آفرود وقتی قرار است با رانگلری که نزدیک به ۳۳ سانتیمتر باریکتر است رقابت کنید، قدرت مانور بسیار حیاتی خواهد بود.
اما جالبترین ویژگی این سیستم، حالت کرابواک است. این سیستم در سرعت زیر ۲۵ کیلومتر بر ساعت، چرخهای عقب را در همان جهت چرخهای جلو به میزان ۱۰ درجه میچرخاند و امکان حرکت مورب خودرو و قابلیت مانور بیشتر در شرایط سخت آفرود را فراهم میکند. کرابواک بسیار غیرطبیعی به نظر میرسد زیرا در این حالت خودرو واقعاً به پهلو حرکت میکند و این واقعاً من را تحت تأثیر قرار داد. البته این حالت فقط برای سرعتهای پایین است تا خودرو را از شرایط سخت خارج کند و به همین دلیل، با افزایش سرعت به بیش از ۲۵ کیلومتر بر ساعت، زاویهٔ چرخهای عقب بهآرامی صاف میشود.
هامر EV به یک سیستم دید اطراف بنام اولتراویژن با ۱۸ دوربین مجهز است که در آفرود بسیار مفید خواهد بود زیرا به راننده امکان دیدن زیر خودرو و دو طرف هر چهارچرخ را میدهد. این ویژگی هنگام خزیدن روی صخرهها بسیار مفید است زیرا امکان دیدن آسیبپذیرترین قسمت خودرو یعنی دیوارهٔ لاستیکها را فراهم میکند. دوربینها همچنین از قابلیت شستشو برای تمیز کردن لنز در مواقع موردنیاز هم برخوردار هستند که در آفرود اغلب نیاز میشود. هامر به سیستم ترمز ترکیبی هم مجهز است که در حالت تراین، هم از ترمزهای معمولی و هم از سیستم احیای انرژی ترمزها استفاده میکند تا قابلیت رانندگی با یک پدال را فراهم کند. به لطف این ویژگی، رانندگی در مسیرهای ناهموار بسیار آسان خواهد بود زیرا خودرو با حالت رانندگی با یک پدال کاملاً قابلکنترل است.
اما ویژگیهای آفرودی هامر در اینجا به پایان نمیرسد زیرا جنرال موتورز این پیکاپ الکتریکی را به حالتی بنام استخراج هم مجهز کرده که فاصلهٔ خودرو از زمین را به ۴۰ سانتیمتر افزایش میدهد و امکان عبور از روی موانعی با ارتفاع بیش از ۴۵ سانتیمتر را فراهم میکند. همچنین پنج صفحهٔ محافظ مختلف هم از قسمتهای زیرین خودرو در برابر آسیب محافظت میکنند. پیکاپ هامر در یدک کشی هم حرفهای زیادی برای گفتن دارد و به گفتهٔ مهندسان جنرال موتورز، همهٔ نسخههای آن توانایی بکسلی بیش از نیازهای آخر هفته (مثل قایقهای بزرگ) خواهند داشت.
یکی دیگر از ویژگیهای جذاب هامر EV سیستم لانچ کنترل پیشرفتهٔ آن است که جنرال موتورز بهطور مخفف آنرا WTF مینامد. البته متأسفانه در روز آزمایش به خبرنگاران اجازه داده نشد که این سیستم را خودشان امتحان کنند و برای نشان دادن آن، مهندسان جنرال موتورز پشت فرمان نشستند اما خبرنگاران میتوانستند روی صندلی شاگرد عملکرد WTF را ببینند. پس از فعال کردن این حالت، در ابتدا صندلی راننده میلرزد تا هشدار دهد که خودرو قرار است مثل موشک شلیک شود. سپس حدود ۲۰ ثانیه طول میکشد تا خودرو برای لانچ آماده شود.
WTF ارتفاع خودرو را ۵۱ میلیمتر کاهش میدهد و باطری و دیگر قطعات الکترونیکی را در دمای مطلوب قرار میدهد. سپس صفحهنمایش میگوید اول پدال ترمز و بعد گاز را تا انتها فشار دهید. حالا فقط کافی است پای خود را از روی پدال ترمز بردارید تا خودرو شلیک شود. با این کار فقط به صندلی کوبیده نمیشوید بلکه احساس میکنید به آن چسبیدهاید. چندی پیش من با تسلا مدل S دوربرد، ریویان R1T و لوسید ایر دریم ادیشن رانندگی کردم که همهٔ آنها خودروهای الکتریکی فوقالعاده سریعی هستند اما هامر EV سریعترین لانچ را در بین همهٔ آنها دارد. بله البته این پیکاپ غولپیکر در بین خودروهای مذکور سریعترین نیست و حتی شاید از همهٔ آنها کُندتر باشد اما هنگام آغاز حرکت از حالت سکون بهاندازهٔ آنها سریع احساس میشود.
روی جاده، هامر EV بسیار عریض و شبیه به هامر H1 احساس میشود و همهٔ سیستمهای پیشرفته هم غیرممکن است که بتوانند عرض زیاد آنرا مخفی کنند. البته به خاطر وزن و قدرت بالا، راننده هنگام رانندگی اعتمادبهنفس خواهد داشت و برای حفظ خودرو بین خطوط در بزرگراه هم نیاز چندانی به فرمان دادن نیست اما وقتی مجبور به چرخاندن فرمان شوید، بازخورد زیادی از آن نخواهید گرفت. البته از لاستیکهای عظیم ۳۵ اینچی انتظار بازخورد هم نمیرود. بااینحال، سواری هامر کاملاً عالی است و دامپرهای تطبیقی و فنرهای بادی بهخوبی وزن عظیم خودرو را کنترل میکنند.
قوای محرکهٔ سه موتوره با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۳۰ نیوتن متر گشتاور نیز موجب میشود این پیکاپ ۴ تنی خودرویی چابک و بسیار سبکتر از چیزی که هست احساس شود. به همین دلیل، پشت فرمان هامر از سرگرمی و جذابیت بیپایانی لذت خواهید برد و میتوانید دوستان خود را با شتاب گیریهای ناگهانی کمی اذیت کنید! پیکاپ هامر همچنین بهصورت استاندارد به جدیدترین نسخهٔ سیستم خودران سوپر کروز جنرال موتورز هم مجهز است که در بیش از ۳۲۰ هزار کیلومتر از بزرگراههای آمریکای شمالی کار میکند و با قابلیت تغییر خط خودکار، توانایی عبور از ترافیک روان را دارد.
هنوز نمیتوان کاملاً در مورد هامر EV قضاوت کرد زیرا به زمان بیشتری برای نشستن پشت فرمان آن نیاز داریم تا دراینباره اظهارنظر کنیم اما با توجه به چیزی که در این آزمایش کوتاه دیدیم، هامر یک خودروی الکتریکی فوقالعاده قدرتمند با رانندگی واقعاً جذاب و سرگرمکننده است. در این ماشین همهچیز عالی به نظر میرسد و تا اینجای کار خیلی خوب است؛ بنابراین، اگر بخواهیم برداشت اولیهٔ خود از جیامسی هامر EV را در یک کلمه توصیف کنیم، آن کلمه «شگفتانگیز» خواهد بود و فکر میکنیم خریدارانی که این پیکاپ را سفارش دادهاند هم بسیار تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.
مشخصات فنی
GMC Hummer EV 2022 | |
قوای محرکه | ۳ موتوره الکتریکی |
قدرت | ۱۰۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۶۳۰ نیوتن متر |
وزن | ۴۱۰۰ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳ ثانیه |
باطری | ۲۰۰ کیلووات ساعت |
برد | بیش از ۵۶۰ کیلومتر |
قیمت تستشده | ۱۱۲,۵۹۵ دلار |
محمد
۱۶ مهر ۱۴۰۰حالا دلیل اینکه جنرال موتور انجین احتراقی رو دیگه روش سرمایهگذاری نکرد فهمیدین بین بقیه خودروساز ها واقعا جی ام اینو خیلی خوب درک کرده و یه سرمایهگذاری سنگین روی ماشین های پرنده، الکتریکی سازی و خودران ها داره انجام میده سال ۲۰۳۵ واقعا سال جذابی میشه با این سرعت پیشرفت
godfather
۱۶ مهر ۱۴۰۰یه خودرو سایبورگ واقعن جذابه این که زیر بارون باشی و با یه کلید خودرو به صورت خودکار سمتت بیاد بی نظیره
ولی نمیدونم به نظرم حس سواری یه دوج چارجر مدل ۱۹۷۰ قابل قیاس نیست شایدم من پیر شدم و تو گذشته گیر کردم
پارسا عشق ماشین سابق
۱۶ مهر ۱۴۰۰قیمتش خیلی بالاست 🤯🤯🤯
قیمتش واقعا بالاست اما هامر است تموم ماشیناش گرونه
soroosh
۱۶ مهر ۱۴۰۰واقعا عالیه هرچی پول پای این ماشین بدی ارزش داره واقعا احساس آسایش و آرامش بااین ماشین ارزش داره گرچه برای ما ایرانیا امکان پذیر نیست چونکه برای ما بزرگترا تصمیم گرفتن که پراید و پژو و سمند و ازاین آت و آشغالا سوار بشیم و آسایش و آرامش نداشته باشیم
Reza Waffen SS
۱۷ مهر ۱۴۰۰دیوونه حرکت خرچنگیشم فقط
Iman99
۲۰ مهر ۱۴۰۰بهترین آفرودر های حال حاضر یکیش همین هامر هست علاوه بر این مرسدس جی کلاس با نسخه های مختلف و فورد ها و هامر های قبلی تا جدید اینها از آلمان و امریکا بهترین هستن از همه نظر تو همه چیزای دیگه هم بهترین هستن و یکه تازی میکنن این پیشرفت ها مهمه این پیشرو بودن خیلی خوبه و اثبات کننده برتری اینهاست
Nima RST
۱۶ مهر ۱۴۰۰قیمتش یکم زیادی بالاست ولی واسه کسایی که این کلاس رو دوست دارن ارزششو داره
M.K karimi
۱۶ مهر ۱۴۰۰قیمتش زیاده ⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️😐😐
مازیار
۱۶ مهر ۱۴۰۰حالت سوم سیستم چهارچرخ فرمان یعنی چرخیدن هم جهت چرخهای جلو و عقب در سرعتهای پایین ، در آف رود بسیار موثر هست و تا اونجایی که اطلاع دارم برای اولین بار بکار رفته
و بجز اون ، این مدل از هر جهت نسبت به بنزینی پیشرفت و یا بهتر بگم یک جهش بزرگ محسوب میشه و کاملا قابل تحسینه
Sina10
۱۶ مهر ۱۴۰۰خودرویی فوق العاده ، قیافش جالبه کابینش هم همینطور
پرفورمنس فوق العاده ایه داره ، البته وزنش دیگه خیلی زیاده ، به نظرم از کاملترین ماشینای بازاره
شاید تنها عیبی که داره همون عیبیه که درباره همه پیکاپ های گرون برقی صدق میکنه
قیمتشون ، کسی که واقعا پیکاپ میخواد بعید میدونم حتی نگاهی به این بندازه و بعدش میره یه F-150 میگیره!!
R@m!n
۱۶ مهر ۱۴۰۰این و ریویان اسما پیکاپ هستن در اصل یه خودرو لوکس به حساب میان و آمریکایی جماعت هم دنبال تجمل چی از هامر بهتر ؟
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۶ مهر ۱۴۰۰ولی بنظر نمیرسه یه پیکاپ الکتریکی یتونه حس لوکس بودن رو (حداقل به اندازه کافی) القا کنه!
R@m!n
۱۶ مهر ۱۴۰۰وقتی بعضی مدلای F-150 و رم تا ۱۰۰ هزار دلارم خریداری میشن دیگه هامر کاری نداره.
فلسفه پیکاپ لوکس تو قرن جدید توسط رم SRT شروع شد و استقبال عالی بود و بقیه هم اینکارو آغاز کردن.
هامرم با کلی امکانات و آپشن قاعدتاً برای جمع آوری علوفه توسعه داده نشده.
Sina10
۱۶ مهر ۱۴۰۰نمیشه گفت اندازه اس کلاس یا سری ۷ لوکسه
به نظرم منظور آقا رامین از لوکس واسه این پیکاپ چیزی مثل سدان های کامپکت لوکس مثلا سری۳ باشه
کابینش انصافا از پیکاپای ارزونی مثل رنجر و ماوریک که بهتره دیگه ، امکانات خوبی هم داره
فعلا با هجوم برقیا پیکاپ های نسبتا لوکسی مثل این و ریویان دارن خوب عمل میکنن باید دید در ادامه چجورین
در گذشته پیکاپ های لوکس نسبتا ناموفقی هم وجود داشته مثل لینکلن مارک LT ، اسکالید EXT
mm.y@rlou
۱۶ مهر ۱۴۰۰این هامرخوراک سریع وخشنه
AMIR / ARMI
۱۶ مهر ۱۴۰۰نسخه suv خوشگل تر از پیکاپش هست
ولی واقعا عالیه مود خرچنگی که داره خیلی کاربردی هستش
از نظر قیمت هم فکر کنم اگه جی کلاس الکتریکی تولید بشه تو یه بازه قیمت قرار بگیرن
جنرال موتورز تحسین میکنم
فکر کن با ۴ تن وزن ماشین و چهارنفر مسافر و یه چند قلم وسیله وزن ۴.۵ تن میشه
شتاب ۳.۵ ثانیه داشته باشی 😁
MC20
۱۶ مهر ۱۴۰۰اگر نتوانند ، برای افزایش خودخواسته و بیش از حد وزن ماشین های برقی ، راه حلی پیدا کنند ، در بعضی کلاس ها ، برای ایجاد پرفورمنس مطلوب ، شاید به مشکلاتی ، بر بخورند . ایدآل طبیعت ، چقر پر وزن ( سبک وزن ) هست نه سنگین چگال . وزن اضافه ، باعث خستگی ، تووی سیستم می شه و خستگی باعث اصطهلاک و اصطهلاک ، باعث عدم کارایی می شه .
R@m!n
۱۶ مهر ۱۴۰۰به زودی در تمام فیلم ها و کلیپ های اینستا انقدر می بینیمش که زخم می شیم 😂
جدا از شوخی محصول بی عیبی هست وزنشم که امیدوارم در آینده برای وزن ماشین های الکتریکی فکری بشه.
محمد امین
۱۶ مهر ۱۴۰۰ماشین دوست داشتنی هست ، اما من یه فورد f150 میخوام…..😭😭
واقعه از ته دل عاشق عظمت f150 هستم
میثم
۱۶ مهر ۱۴۰۰در ازای هر نفر یک تن وزن داره
خیلی زیاده خدایی
ولی ماشین کم نظیریه
یانکی
۱۶ مهر ۱۴۰۰همیشه لایک به خاطر پروفایلت
میثم
۱۶ مهر ۱۴۰۰عزیزی
Karl Benz
۱۶ مهر ۱۴۰۰مگه پروفایلش چیه ؟ آرم قبلی پرچم ایران ( ولی از این آرم خوشم میاد )
علی
۱۶ مهر ۱۴۰۰با این وزن و ابعاد بیشتر تانکه تا پیکاپ!
باتری ۲۰۰ کیلووات هم سنگینه و هم زمان شارژ رو بالا میبره.
Ali_x76
۱۶ مهر ۱۴۰۰خیلی خیلی برام جذابه
تنها مشکلی که باهاش دارم، از نیمرخ اگه نگاه کنید بهش، لگن (قسمت بار) پشتش به بدنه نمیاد، عین 206SD ئه. استایل مدل SUV ش به نظرم خیلی پذیرفتنی تر از پیکاپه
M.K karimi
۱۶ مهر ۱۴۰۰لامصبو تا دندون مجهزش کردن 😂😂
شده بخاطر WTF و کراب واکش میخرمش 😅🍂🍃
Nima
۱۶ مهر ۱۴۰۰کسى اینو براى کار نمیخره.
دقیقا بازار هدف رو گفت.
پولدارهایى که آخر هفته یا قایق تفریحى دارن میبرن یا میرن یه سر موآب
همون اف ۱۵۰ هم تیپ هاى فولش ۷۰-۸۰ هزار تا قیمتشه که نه انقدر تکنولوژى داره و نه انقدر قدرت.
ولى عجیب بزرگه! لاستیک ۳۵ زیرش کوچیک به نظر میاد.
و البته امیدوارم بعداً پکیج AT4 هم براش عرضه بشه با لاستیک ۳۷ اینچى و زوایاى حمله و فرار بهتر. دیگه با اون تکنولوژى ها واقعا بى رقیب میشه توى کلاس خودش براى آفرود.
البته همین الانم از ۹۰ درصد آفرودر ها زاویه حمله و فرار بهترى داره
AMG GT R
۱۶ مهر ۱۴۰۰خیلیییییی دوستش دارم
علی
۱۶ مهر ۱۴۰۰علی chevy nova عزیز نیستی دلتنگتیم داداش
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۶ مهر ۱۴۰۰هرچی فکر میکنم زیاد کاربردی نیست، نه اونقدر لوکس نه اونقدر مناسب برای آفرود و کار.
بشتر بنظر میرسه جهت ارضای مشتری های درگیر تب الکتریکی ساخته شده.
مانی
۱۷ مهر ۱۴۰۰برقیه که حافظ محیط زیست باشه
با ۴ تن وزن کلی برق و لاستیک مصرف میکنه
برای ساخت کلی لیتیوم و …لازمه. چجوری میشه؟
از هر نظر افراطیه که باعث میشه یسری مشتری خاص عاشقش بشن
datsun
۱۶ مهر ۱۴۰۰حداقل از مصرفش هم اطلاعات میداد تاثیر آفرود و کارهای سنگین روی برد و باتریها
Silent
۱۶ مهر ۱۴۰۰HUMMER EV با ابهت ترین و خشن ترین suv که دنیای خودرو بخودش دیده! امروز بلطف انجین های مغناطیسی ترکیب پرفورمنس رعداسا و سکوت تجملی فضای کابین و ارایه می ده.
خطاب به کسایی که در مورد قیمت این ماشین نظر دارن بایس بدونن HUMMER برند عمومی نبوده و نیست.
وگرنه که نیاز به یاداوری نیست اگر غیر امریکایی بووود قیمتش احتمالا بالای 200 هزار تا و تولید محدود متصور می شدین.
AMG GT R
۱۶ مهر ۱۴۰۰بله
هامر خودروی عامه تولید نمیکنه و مشتری هاش افراد خاص هستن
Sina10
۱۷ مهر ۱۴۰۰اولا هیچ کسی جز امریکایی ها نمیتونن پیکاپ گرون بسازن ، بنز ساخت که اصلا خوب نبود ، پس قیمت ۲۰۰ هزار دلاری هم در کار نیست ، اگه هم میساختن فقط نسخه SUV اش رو میساختن که موافقم احتمالا رقم بسیار بیشتری قیمت میزاشتن ، ولی در کل هیچ کشوری جز ژاپن و امریکا توانایی ساخت پیکاپ خوب نداره
دوم اینکه هر چقدرم خاص باشه یه پیکاپه بالاخره ، پیکاپ ها در تاریخ همواره به قیمت مناسب معروف بودن ، ۱۰۰ هزار دلار واسه یه پیکاپ عدد عجیبیه
ولی به نظرم نسخهsuv و شاسی بلندش خیلی میصرفه
Iman99
۱۸ مهر ۱۴۰۰اتفاقا فقط آلمان و امریکا توانایی ساخت آفرودر و پیکاب خوب رو دارن که بهترین ها هم همین الان خودشون هستن یعنی فقط آلمان و امریکا بهترین آفرودر ها و پیکاپ ها رو میتونن بسازن که از همه نظر بهترین باشن تو همه چیزای دیکه هم از همه نظر بهترین هستن.
net
۱۶ مهر ۱۴۰۰دو ستون سقف شیشه جلو که مثل وانت برقی ریویان مشکی هست جالب نیست در رنگ مشکی ماشین مشکلی نیست ولی در رنگهای دیگر که متضاد با رنگ ماشین ستون سقف شیشه جلو مشکی میشه تو ذوق میزنه.جلو پنجره شیشه ای خیلی بد هست.رینگ زیبا نیست.مثل وانت برقی ریویان برای هربار شارژ رانندگی کردن کم هست اگر این دو وانت برقی برای هر بار شارژ کردن میشد ۸۰۰ کیلومتر راننگی کرد جالب میشد.اگر پوشش رول شدنی اتاق بار که برای محافظت از باد و باران مشکی بود قشنگتر میشد.اگر حاشیه و ضخامت ال سی دی روی داشبورد کمتر بود قشنگتر میشد
دانیال
۱۷ مهر ۱۴۰۰وزنش خیلی بالاست ، این براش مشکل ساز خواهد بود
افشین
۱۷ مهر ۱۴۰۰فوق العاده است…
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۷ مهر ۱۴۰۰یکی از بهترین ماشیناست برای عشق برقی ها منم خودم خیلی خوشم اومد اما انصافا اصلا بدرد کار نمیخوره….
حسین دهمرد
۱۷ مهر ۱۴۰۰پهن پیکر و با ابهت. در کل نسخه ی suv رو ترجیح میدم. دیروز عکساشو داشتم نگاه میکردم بنظرم اگر درای جلوش هم به بالا باز بشه جذاب بشه.
اما کاش یه نسخه ی باریکتر در حد سایر پیکاپها میساختن ازش. همون فورد f150 هم خیلی عریضه دیگه اینکه کامیون شده پهنای زیادی دیگه اونقدرا هم کاربردی نیست و بیشتر دردسره. درسته ظرفیت باتریش کمتر میشه در عوض وزنش هم کمتر میشه و به قدرت کمتری نیاز داره. پس چندان هم پرفرمنسش تغییر نمیکنه
محمد مختاری آذر
۱۷ مهر ۱۴۰۰واقعا چقدر قدرتمند هستش 1000 اسب بخار ولی کاش تا جای ممکن سبک بود
Hossein
۱۸ مهر ۱۴۰۰واقعا ماشینه فوق العاده ای هستش از همه لحاظ