مدت زیادی است که جنرال موتورز در حال کار بر روی ساخت نسل جدید اوپل اینسیگنیا است و تاکنون تصاویر جاسوسی و رندرهای فراوانی از این خودرو منتشر شده است؛ اما حالا تصاویر جاسوسی جدیدی از این خودرو منتشر شده که کاملاً بدون پوشش بوده و تقریباً بهطور کامل طراحی آنرا نشان میدهد. البته اینسیگنیا در ایالاتمتحده با نام بیوک ریگال و در انگلستان با نام واکسهال اینسیگنیا عرضه میگردد. همچنین با توجه به اینکه جنرال موتورز قصد دارد تولید هولدن کومودور را سال آینده در استرالیا متوقف کند، نسل جدید اوپل اینسیگنیا بهعنوان نسل جدید هولدن کومودور هم بهصورت وارداتی در استرالیا عرضه خواهد شد.
طراحی نسل کاملاً جدید اوپل/واکسهال اینسیگنیا/بیوک ریگال/هولدن کومودور ۲۰۱۷ کاملاً زیبا و باشکوه بوده و تقریباً طرحی مشابه یک کوپهٔ چهاردر دارد درحالیکه شیوهٔ طراحی آنهم بهصورت لیفتبک است؛ بنابراین اینسیگنیای جدید را در ظاهر میتوان رقیبی برای فولکسواگن CC دانست. بهعبارتدیگر این خودرو همزمان هم اسپرت و هم زیبا به نظر میرسد. علاوه بر این، نمونهای که در اینجا شکار جاسوسان صنعتی شده است مجهز به پکیج OPC-Line است که این امر از رینگهای ۲۰ اینچی و اسپویلر عقب آن مشخص است.
همانطور که در تصاویر هم مشخص است، نسل جدید اینسیگنیا/ریگال قطعاً بزرگتر از مدل پیشین است بهگونهای که ۵ سانتیمتر کشیدهتر بوده و ۹ سانتیمتر نیز فاصلهٔ محوری بیشتری دارد. همچنین فاصلهٔ عرضی محورها هم ۱ سانتیمتر بیشتر شده است اما در تلاش برای ارائهٔ طراحی اسپرت و کوپه مانند، ارتفاع خودرو ۳ سانتیمتر کاهش یافته است.
هرچند هنوز تصاویر بدون استتار از داخل اینسیگنیا/ریگال جدید منتشر نشده است و در رابطه با طراحی آن مطمئن نیستیم اما داشبورد احتمالاً دارای دو غلاف بزرگ خواهد بود که نسبت به هم زاویه دارند. همچنین تعدادی از آمپرهای کمکی هم در بالای داشبورد قرار خواهند داشت. بهطورکلی طراحی داخلی اینسیگنیا جدید یاد آورد کابین نسل جدید اوپل آسترا خواهد بود. به لطف استفاده از پلتفرم ماجولار E2 جنرال موتور که در آن از مواد سبکوزن استفاده شده است، نسل جدید اوپل اینسیگنیا/بیوک ریگال بااینکه بزرگتر از قبل شده است اما حدود ۱۷۵ کیلوگرم وزن کمتری نسبت به نسل فعلی دارد که موجب بهبود مصرف سوخت خودرو میشود.
تأمین نیروی موردنیاز ماشین هم از سوی طیف وسیعی از پیشرانههای بنزینی و دیزل توربوشارژ صورت خواهد گرفت. گفته شده که پیشرانهٔ پایهٔ نسل جدید اینسیگنیا یک واحد جدید ۱.۵ لیتری توربو است که جایگزین نمونهٔ ۱.۴ لیتری قدیمی شده است. همچنین تیپ پرچمدار این خودرو هم مجهز به یک موتور ۲ لیتری توربو با ۲۵۰ اسب بخار قدرت خواهد بود که نیروی آن بهصورت استاندارد توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند.
اما پس از مشاهدهٔ نسخهٔ لیفتبک نسل جدید اینسیگنیا، نمونهٔ استیشن یا Sport Tourer آنهم بدون هیچگونه پوششی مشاهده شده است. این مدل هم درست مانند نسخهٔ لیفتبک مجهز به تریم ظاهری اسپرت OPC-Line است که شامل مواردی چون رینگهای آلیاژی بزرگتر ۲۰ اینچی، کیت بدنهٔ پویا، ترمزهای برمبو، سر اگزوزهای دوگانه و البته نشانهایی بر روی گلگیرهای جلو میشود.
نسخهٔ استیشن اینسیگنیای جدید هم مانند نمونهٔ سدان دارای طراحی ساده و درعینحال زیبایی است که از زبان طراحی کانسپت مونزا الهام گرفته و اوپل در انتقال آن به اینسیگنیا موفق بوده است. همچنین نسخهٔ استیشن دارای یک ستون D کاملاً شاخص و منحصربهفرد است که کمک کرده طراحی اینسیگنیا استیشن جذابتر بنظر برسد.
انتظار میرود که اوپل رسماً در نمایشگاه ژنو آینده در ماه مارس ۲۰۱۷ (اسفند) از نسل جدید اینسیگنیا پردهبرداری کند. همچنین پسازآن جنرال موتورز آنرا بهعنوان نسل جدید بیوک ریگال، هولدن کومودور و واکسهال اینسیگنیا در ایالاتمتحده، استرالیا و انگلستان هم عرضه خواهد کرد.
كوروش
۱۷ آذر ۱۳۹۵احتمالا می خواستن توی مصرف چسب صرفه جویی کنند اینا خیلی با حالن خدایی اارم رو نگاه تازه چسبشون برای ارم جلوی استیشن نرسیده …. فکر کردم سریال های صدا و سیماست :)
"Amir"
۱۷ آذر ۱۳۹۵عاشق این ماشینم ، تجربه رانندگی طولانی مدت با نسخه دیزلشو دارم ، خاطرات فوق العاده ای برام ساخت ، جاش تو ایران به طرز عجیبی خالیه ، با این که ماشینای کره ای رو تحسین میکنم ولی این اگه بیاد با قیمت ۲۰۰ میلیون (یا کمی بیشتر) به شدت کار رقباش سخت میشه (اپتیما ، سوناتا ، کمری ، تلیسمان)
كوروش
۱۷ آذر ۱۳۹۵اومده تازه ۲۵۰ هم قیمت داره به نظر من به خاطر خدمات زیر ۰ خیلی توجیه نداره ولی خودرو بسیار ارزش مندی هستش
بیژن
۱۷ آذر ۱۳۹۵امیرجون ، جاش توو ایران خالی نیست.ایسیگنیا یه سدان فول سایز وتقریبا کمی لوکس هستش. قیمتش هم حدود 275میلیون هست وتوو نمایندگی های توان خودرو موجوده.اگرچه نمایندگی مذکور کم کار وضعیف عمل کرده، اما این موضوع توو ایران وسایر برندهای خودرویی عامیت داره.من خودم مشتری اپل بودم وهم اکنون یه نسخه از موکا 2016 در اختیارم هست وبسیار راضی ام….
بیژن
۱۷ آذر ۱۳۹۵اپل آلمان ، همیشه عالی واقتصادی….
البته نسل فعلی اینسیگنیا که در کشور هم موجوده ، شخصا از نزدیک دیدم بسیار پر ابهت وپر انرژی وقابل ستایشه. ولی قطعا نسخه استیشن برای بازار ایران جالب نخواهد بود. همون طور که نسخه استیشن هیوندای i40 با شکست مواجه شد.
ممنون از آقای دهقان بابت مقاله خوبشون.
ونوم
۱۷ آذر ۱۳۹۵اپل نمایندگیش زیاد تو ایران فعال نیست ولی همونطور که مدل های کورسا و… وارد شد امیدوارم این نسل جدید اینسیگنیا هم با شرایط خوب وارد شه تا فروش حسابی داشته باشه
فرامرز
۱۷ آذر ۱۳۹۵وقتی میخواستم ماشین بخرم رفتم یه نمایشگاه که ماشیناش خیلی ارزون بود و یه کورسای مدل ۲۰۰۸ که فقط ۱۰۰ هزار تا کارکرده بود رو تست درایو کردم. قیمت ماشین ۳۷۰۰ یورو بود که از نمونه های مشابه (روی کاغذ) ۵۰۰ یورو ارزونتر بود. واقعاْ تجربه افتضاحی بود. دریچه کولر از جا درومده، نصف دکمه ها کار نمیکرد، روکش صندلی و تودری ها فرسوده، کلاچ که رسماْ تعطیل (با بدبختی ماشین راه میوفتاد)، باتری موتور که با جامپر به کار افتاد، صدای موتور تو دور بالای ۲۵۰۰ در حد تراکتور و هندلینگ و پایداری تو سرعت بالای ۵۰ افتضاح بود (بدون ای اس پی). فکر کنم ماشین بالای ۱ میلیون کیلومتر رفته بود چون پراید بابام بعد ۴۰۰ هزار خیلی سالمتر به نظر میرسید. فکر نمیکردم تو آلمان هم از این کارا بکنن. از اون روز دیگه از اوپل بدم میاد هر چند میدونم فقط اون مدل اونقدر بد بود و حتی کورساهای قدیمی هم خیلی بهتر از اون چیزی که تجربه کردم بودن. همون روز رفتم یه نمایشگاه دیگه و یه گلف ۶ مدل ۲۰۰۹ خریدم ۸۵۰۰ یورو. ماشین با ۶۸ هزار کارکرد کاملاْ نو بود و فنی و هندلینگ و … همه مثل ماشین نو بود و خدا رو شکر خیلی راضیم. اینم بگم که من چند تا گلف دیگه با قیمت بالای ۱۰ هزار یورو رو هفته ها قبلش تست کرده بودم و همین طوری نرفتم پای میز معامله ولی بودجه ام نمیرسید بخرم.
saeid
۱۷ آذر ۱۳۹۵شما بهتره داستانهای خیالی تون رو برای خودتون نگه دارین .
ونوم
۱۷ آذر ۱۳۹۵فرامرز جون شاید مالک قبلی بیماری روانی داشته ماشینو نابود کرده
كوروش
۱۷ آذر ۱۳۹۵داداش بی خیال ….
فرامرز
۱۷ آذر ۱۳۹۵از نمای جلو یکم شبیه شورلت مالیبو هست که البته طبیعیه
saeid
۱۷ آذر ۱۳۹۵زیبا و دوست داشتنی ، قیانش نسبت به قبلی خشن تر شده .
حمیدرضا
۱۷ آذر ۱۳۹۵چون قراره با برند بیوک ارزه بشه حتما بسیار لوکس و به نسبت قیمت بسیار شیک خواهد بود موتورش هم با توجه به برند که اوپل هست قدرتمنده از این بزرگترا رو کادیلاک نصب می کنن طراحیش خودروهم که انصافا خیلی قشنگه واقعا حیفه برندی به این خوبی تو ایران چون قیمت بالایی داره طرفدار نداره
سیاوش
۱۷ آذر ۱۳۹۵فوق العاده زیباست
مهدی
۱۸ آذر ۱۳۹۵اپل ماشین خوبیه ولی تو ایران زیاد خواهان نداره .
احمد باقری
۱۸ آذر ۱۳۹۵طراحیش نسبتا خوبه.